Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

Het groot niet te vermijden off-topic topic

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25840
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen » Thu Jan 05, 2017 9:40 pm

Read the f-ing book you moron!

:goodnight


Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15459
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman » Fri Jan 06, 2017 12:34 am

Hahaha, ik verwacht een keurig boekverslag, Jeroen!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25840
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen » Fri Jan 06, 2017 5:47 am

Het boek zelf is 200 pagina's maar ik denk dat ik het straks wel kan samenvatten in een verslag van een pagina of 300.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15459
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman » Fri Jan 06, 2017 9:34 am

:bag
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15459
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman » Mon Feb 20, 2017 4:37 pm

Wondermike wrote:Lijkt me een bekende op 6:30 of niet?

Zeker weten, het Vijflandentour schildje zit er nog op...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15459
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman » Mon Feb 20, 2017 4:41 pm

Das deze... Voor de goede orde, niet de mijne. Ik heb geen 14" kroonkurken met erg oude banden...

Image
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1625
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Manitoba » Mon Feb 20, 2017 4:53 pm

Klopt, is JW van Oldenzaal Classics. Volgens mij is het filmpje al eens eerder gespot, vlak na de 5-landentour.

Greetz,
Walter.

User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 6760
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Wondermike » Mon Feb 20, 2017 5:00 pm

Dus waarschijnlijk toch te koop ;-)
So many cars, so little time

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25840
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen » Tue Mar 07, 2017 7:55 am

Na 10 jaar BMW 3-series te hebben gereden hebben mijn zusje en zwager besloten dat een VW Passat een betere keuze zou zijn. Veel goedkoper om te rijden en ook prima toch? Kennissen waren zeer te spreken over hun VW's (duh, hoe vaak hoor je iemand nu zeggen dattie compleet de verkeerde auto heeft uitgezocht en spijt heeft als haren op z'n hoofd?).

Anyway. De lokale stealer heet Wittebrug en daar moet je af en toe mee afspreken voor onderhoud of storingen. En dan begint het gedonder. Werkplaats onbereikbaar. Soms krijg je de receptie van de vestiging aan de lijn, maar als ze je vervolgens gaan doorverbinden wordt er wederom niet opgenomen. Je kunt de receptie vragen of men terug kan bellen, maar dat terugbellen komt nooit. Via de site kun je aangeven dat je contact wilt. Dan wordt er gebeld vanuit de hoofdvestiging, men hoort je aan, maar kan je vervolgens niet doorverbinden (??). Ook zinloos dus. Ofwel, de enige manier om iets gedaan te krijgen is langsrijden. Ook dan laat men je rustig uitvoerig wachten.

Gisteren is ze langsgeweest met een kleine storing, of ze een idee hebben of misschien even kunnen kijken. Dan word je ernstig appelig aangekeken en bijna uitgelachen. Je mag de auto achterlaten, geen vervangend vervoer uiteraard, en men HOOPT dan met 1-2 dagen te kunnen vertellen wat er aan de hand is. Daaraan zijn overigens wel onderzoekskosten verbonden. Zo spreekt de dealer de de auto (gebruikt) heeft verkocht en in onderhoud heeft.

Oh ja en die lagere onderhoudskosten van een VW? :lol: Wél spijt als haren op hun hoofd dus. Dit was de eerste en laatste VW.

Naam en toenaam inderdaad. Triest volk. Project X bij de firma Wittebrug anyone?
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11038
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by 323baur » Tue Mar 07, 2017 8:29 am

Hahaha. Nu heb ik niet de illusie dat een gemiddelde *** dealer het beter doet hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25840
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen » Tue Mar 07, 2017 8:35 am

Haar ervaring met de lokale BMW dealer was aanzienlijk beter, maar dat was ook de dealer waar paps een berg auto's had gekocht dus ik denk dat de familie daar iets meer aandacht kreeg dan de gemiddelde klant.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2801
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by loentje » Tue Mar 07, 2017 8:39 am

Dat Volkswagen drama is de laatste jaren is ook al bekend. Hoge kosten nemen mensen tegenwoordig bijna voor lief. Sprak laatst een BMW monteur en die was ook echt niet te spreken over de huidige BMW kwaliteit. Hij gaf aan dat het enige wat goed heel bleef, eigenlijk de M modellen waren.

Een grote beurt van bijna 2000 euro kijken mensen al niet meer van op als ik dat zo af en toe op het werk hoor..

De monteurs die ik ken zijn trouwens nog steeds unaniem mee eens dat als je een goede midden klasser zoekt het best een focus of mondeo kunt kopen


groeten loentje

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25840
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen » Tue Mar 07, 2017 8:44 am

Klopt hoor, ook de bouwkwaliteit van BMW is dramatisch deze dagen en leidt tot hele nieuwe issues. Hans Kous had laatst een getordeerde nokkenas, die dingen zijn tegenwoordig lichtgewicht en goedkoop, gewoon een holle buis. Dan ben je even aan het zoeken voordat je erachter bent waarom zo'n ding als een krant loopt! En de oorzaak??? Ofwel je krijgt allerhande rare nieuwe storingen erbij, maar meestal pas na een jaar of 6 dus het zal BMW of de dealer een worst zijn.

Hoewel Ford ook z'n issues heeft is Ford idd erg goede dingen aan het doen, daar kan de rest idd van leren. Maar ondanks dat iedereen op de goedkopere toer gaat, VW, Audi, Seat, Skoda, de VAG troep, daar heb ik inmiddels zoveel uit eerste hand over mogen horen dat ik er echt niet aan zou beginnen. Maar ook BMW moet ernstig oppassen dat ze haar kwaliteitsimago niet compleet om zeep helpt.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4227
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by bmw e12 e21 » Tue Mar 07, 2017 8:50 am

Klopt, daarom rijd ik ook een goedkope goede ford focus. Al zou ik liefst een e39 rijden. DAT waren top bmw's.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ WEBER 32/36 DGAV
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11241
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Peter V. » Tue Mar 07, 2017 11:13 am

Zeker al wat ervaring met Ford maar ook daar gaat de bouwkwaliteit achteruit. Het is nu eenmaal dat men tegenwoordig iets bouwt voor 5 a 6 jaar en dan mag het nagenoeg uit elkaar vallen. Economie moet blijven draaien toch.

In Nederland is trouwens een heel groot deel van de auto-industrie compleet gericht op de leasemarkt. Hoe en wat de particulier doet zal ze een worst wezen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

Post Reply