uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Mooi te lezen Koos+ veel plezier met de hernieuwde kennismaking met je E30
Carpe Diem, Raymond
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Helemaal goed nieuws.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Eindelijk, Koos! Het is je zo meer dan gegund!
Heel veel plezier en genieten maar van die prachtige cabriolet!
Greetz,
Walter.
Heel veel plezier en genieten maar van die prachtige cabriolet!
Greetz,
Walter.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Fijn problem solved .. ook mooi om te lezen dat er wel nog specialisten zijn
Geniet ervan !!
Geniet ervan !!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Ach koos, het enige nut van geld is dat je daarmee plezierige dingen kan kopen. Op de bank zetten geeft geen plezier.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Koos gefeliciteerd, nu lekker nazomeren!!
Groeten loentje
Groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
De bak doet het uitstekend. Ik heb nog een soort van schudden ofzo in de auto, dat is of onbalans of aandrijf gerelateerd, maar daar zoek ik nog wel eens naar.
De vijflandentour stond op het programma. Op de heenweg de 190 een paar keer getoucheerd, waarvan éénmaal met kap open, op de terugweg zelfs 200 op GPS gedaan. Daarnaast kan ik gewoon heerlijk vlot doorrijden en gaslossen en weer verder. Heerlijk. Zo was het bedoeld.
Tijdens de ritten was de auto ook op z'n best. Rondje stampen kan ook prima, loopt heerlijk in de toeren en pakt vlot op.
Al met al is de revisie heel erg goed geweest, ik ben er blij mee.
Bij gas los na 190 kreeg ik van Jeroen een seintje over porto dat de auto een langere tijd rookte en flink ook. Ik zag een uur na aankomst een plasje onder de auto liggen met een diameter van een centimeter of 20. Dat was wel even schrikken, want ik had de laatste tijd wel een beetje olielekkage, maar toch niet zoveel.
Uit nader onderzoek bleek dat het koelvloeistof was. AAAAAHHHHHHHH!WAT NU DAN WEER? Goed zoeken en kijken leverde de inschatting op dat ergens in de buurt van het schutbord iets lekt. Dat waren beide slangen op de kachelradiateur, waarvan de slangenklem niet vast zat. Goed kon ik er niet bij, van wegen de kabelboom en de veerpootbrug, maar de bovenste kreeg ik een slagje aangedraaid. Dat zat me toch niet helemaal lekker, dus de volgende morgen stond ik om 7.00 uur te sleutelen, de veerpoot brug eraf, de kabelboom los en aan de kant en daarna kon ik beide slangeklemmen wel 4 hele slagen aandraaien! Dat dat wat lekverlies gaf, is geen worden. Ik denk dat dat lek ook de oorzaak ik van het overmatig roken. Nadien geen lekkage meer daar gezien.
Na nieuwe rubbers in de kop, bij de tuimelassen en een nieuwe klepdeksel pakking, lijkt de olielekkage ook weer over te zijn.
Komende winter, als ik zin heb: schone olie, filtertjes, bougies, kabels, bobine, verdelerkap met rotor en een D riem. Daarnaast wil ik het originele stuurhuis reviseren en terugplaatsen en die twee kachelslangen vervangen.
Heb ik geen zin, dan komt er ergens in het voorjaar een oliewissel en moet dit alles in de winter van 2017/2018.
De vijflandentour stond op het programma. Op de heenweg de 190 een paar keer getoucheerd, waarvan éénmaal met kap open, op de terugweg zelfs 200 op GPS gedaan. Daarnaast kan ik gewoon heerlijk vlot doorrijden en gaslossen en weer verder. Heerlijk. Zo was het bedoeld.
Tijdens de ritten was de auto ook op z'n best. Rondje stampen kan ook prima, loopt heerlijk in de toeren en pakt vlot op.
Al met al is de revisie heel erg goed geweest, ik ben er blij mee.
Bij gas los na 190 kreeg ik van Jeroen een seintje over porto dat de auto een langere tijd rookte en flink ook. Ik zag een uur na aankomst een plasje onder de auto liggen met een diameter van een centimeter of 20. Dat was wel even schrikken, want ik had de laatste tijd wel een beetje olielekkage, maar toch niet zoveel.
Uit nader onderzoek bleek dat het koelvloeistof was. AAAAAHHHHHHHH!WAT NU DAN WEER? Goed zoeken en kijken leverde de inschatting op dat ergens in de buurt van het schutbord iets lekt. Dat waren beide slangen op de kachelradiateur, waarvan de slangenklem niet vast zat. Goed kon ik er niet bij, van wegen de kabelboom en de veerpootbrug, maar de bovenste kreeg ik een slagje aangedraaid. Dat zat me toch niet helemaal lekker, dus de volgende morgen stond ik om 7.00 uur te sleutelen, de veerpoot brug eraf, de kabelboom los en aan de kant en daarna kon ik beide slangeklemmen wel 4 hele slagen aandraaien! Dat dat wat lekverlies gaf, is geen worden. Ik denk dat dat lek ook de oorzaak ik van het overmatig roken. Nadien geen lekkage meer daar gezien.
Na nieuwe rubbers in de kop, bij de tuimelassen en een nieuwe klepdeksel pakking, lijkt de olielekkage ook weer over te zijn.
Komende winter, als ik zin heb: schone olie, filtertjes, bougies, kabels, bobine, verdelerkap met rotor en een D riem. Daarnaast wil ik het originele stuurhuis reviseren en terugplaatsen en die twee kachelslangen vervangen.
Heb ik geen zin, dan komt er ergens in het voorjaar een oliewissel en moet dit alles in de winter van 2017/2018.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Ein-de-lijk operatie geslaagd en na die ene slangklem dus alles okee, het is je ten zeerste gegund dat het op dit gebied een keer klaar is (maar je vindt vast weer wat anders haha). Onderhoud klinkt idd als niks dringends, hooguit nog overwegen om de waterpomp mee te nemen bij een distriwissel maar dat heb je ws de vorige wissel al gedaan en niet al teveel km's sindsdien?
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Inderdaad zoals Jeroen terecht aangeeft. Eindelijk is het automaatbakprobleem opgelost. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Ja, waterpompen en v riemen en de spanrol gaan dan ook mee, de hele bups in 1 keer. Niet uitvoerig omschreven, omdat ik dat als 1 actie zie
Ik vind vast weer wat nieuws aan deze wagen, das geen probleem. Maar de basis staat na 5 jaar eigendom eindelijk helemaal op niveau.
Ik vind vast weer wat nieuws aan deze wagen, das geen probleem. Maar de basis staat na 5 jaar eigendom eindelijk helemaal op niveau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Top Koos!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Vandaag weer wat tlc voor de cabrio. Eindelijk heb ik mijn nieuwe blanco BMW sleutel met lampje laten slijpen. Werkt prima en staat gewoon veel beter dan het oude universele ding, waar ik me al sinds de aanschaf aan ergerde. Ik heb de originele sleutels er bij, daar zit eenzelfde BMW sleutel bij met lampje, zij het zwaar versleten. Nu dus weer fris en fruitig.
Daarnaast weer eens bezig geweest met project stoelverwarming. Knopjes bekeken en doorgemeten en kabeltjes uitgezocht. Over een tijdje maar eens een start maken. Maar ik denk dat ik dat doorschuif naar de periode van de ophokplicht.
Tot slot heb ik de rechterspiegel voorzien van een nieuw glas. Het oude was steeds los, dus onderweg viel hij er regelmatig bijna uit. Daarnaast de nodige krassen in het glas, maar nu is alles weer fris!
Daarnaast weer eens bezig geweest met project stoelverwarming. Knopjes bekeken en doorgemeten en kabeltjes uitgezocht. Over een tijdje maar eens een start maken. Maar ik denk dat ik dat doorschuif naar de periode van de ophokplicht.
Tot slot heb ik de rechterspiegel voorzien van een nieuw glas. Het oude was steeds los, dus onderweg viel hij er regelmatig bijna uit. Daarnaast de nodige krassen in het glas, maar nu is alles weer fris!
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Mooi dat soort kleine dingen! Heb net het begin van dit draadje nog eens even bekeken. Dat is toch alweer een tijd terug..... time flies. Lekker rijden met die auto deze zomer!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Dank, Ruud. Ja joh, alweer 6 jaar dit jaar. Veel veranderd sindsdien. Zowel bij koper als verkoper.