Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by 323baur »

Volgens mij was je bezig met een huis...
Ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik kan mijn euros maar 1x uitgeven.
Daarbij komt dat je huidige e46 voor jou meer waard is dan wat de handel daar ooit voor gaat geven.
Maw: ga aan het werk en stop met kijken naar dingen die niet reeel zijn.
(* enige zelfreflectie is hier op zijn plaats)


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by Manitoba »

Ha, ha, lekker recht voor z'n raap, Ite. Thanks. Snap ook wat je bedoelt en uiteraard is het huis de eerste prioriteit. Daar zit alleen ook wel een aardige meevaller aan te komen die niet in de aankoop van de nieuwe woning verrekend is of hoeft te worden.

Enne.. werken doe ik soms helaas meer dan me lief is :wink:

Greetz,
Walter.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by uwbuurman »

Mooi apparaat, als jij prive een auto erbij houdt, dan is dit wel een dikke dreier. Is die auto zo netjes als het lijkt, dan zeg ik, lekker kopen, maar je zult 7 of 8 k mee moeten nemen, ben ik bang.

Ite heeft wel een punt, qua huis. Maar het leven is te kort om niks te doen. Je weet het: vaak bej te bange, zoals ze in het oosten zeggen. Ik zeg: kop koffie kan nooit kwaad.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by Peter V. »

Euh...bah wat een lelijke auto :mrgreen:

Serieus wat een nette verschijning. Als je het kunt en wilt altijd even langsgaan maar bedenk....eenmaal een testrit gedaan en je bent verkocht want het is wel een heel verschil met een 318i.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by Jeroen »

Heerlijk tijdloos spul blijft het! Kan me die keuze wel voorstellen hoor!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by Manitoba »

Einde middag ff gaan kijken, op afspraak. Auto stadt half buiten; da’s mooi, dacht ik nog. Janek zegt me gedag en zegt: “de auto staat bonen, links achterin de hoek.” “Nee, hoor”, antwoord ik. “Ik kom voor deze hier”, wijzend naar de Stahlgraue Sedan. “Oh, daar ben ik niet vrij mee, daar komen vanavond mensen voor.” ...

Wel ff bekeken en moet zeggen dat het (op het eerste oog in ieder geval), een nagenoeg nieuwe E46 betreft. Heb er natuurlijk niet mee gereden en er ook geen uren tijd meer aan besteed, maar ding is wel “af”.

Nog ff verder staan kletsen met Janek. Mijn indruk is dat deze auto voor €9,5k weg mag. Heeft al een beurt gehad (aantoonbaar) en staat op nieuwe Vredesteins. Hij zou me laten weten als het met de andere geïnteresseerden op niks uitloopt.

Greetz,
Walter.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by uwbuurman »

Hmmm... hij heeft inderdaad ook een mooie touring met Mpakket.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by loentje »

Zou je niet gewoon je 323i aan laten pakken dat die picobello is?

Een daily komen toch krassen en andere ellende op. Als je daar de showroom uitrijdt krijg je nooit meer het geld wat hij ervoor vroeg.

Ik heb een e46 325 touring met m-pakket (lpg powerrrrrr) en ben erg blij dat ie niet perfect is. Zo laad ik nog eens met plezier een kast in of een hoop kindergerei. Laat mijn klassiekers maar mooi zijn en mijn daily functioneel...

groeten loentje
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by Manitoba »

En dan staat er sinds afgelopen vrijdag toch een andere daily voor de deur. Aan de ene kant een klein beetje bespoedigd door de nieuwe baan van Cindy in Den Haag zonder lease-auto en aan de andere kant heeft de best fijne verkoop van mijn huis in De Meern ook geholpen.

Zo af en toe kijk je 's rond op de welbekende sites, met name naar het aanbod in Duitsland. Soms zit daar wat tussen, soms ook niet. Je appt er 's 1 naar een vriend Koos, die vindt daar dan wat van en je laat het weer even los. Wel kijken, niet kijken, een aantal als favoriet opslaan en kijken hoe snel ze verkocht zijn. Dan, begin september, appt Koos een auto door vanaf eBay... "deze ga jij kopen", is de begeleidende tekst. Linkje geopend en .... :crazy. Vraagprijs iets boven wat Cin en ik in ons hoofd hebben maar echt een prachtige auto. Teasertje:

Image

Heb Koos maar ff met Cindy laten kletsen; uitkomst: "er zit stoelverwarming in, dus doe maar." :loll Maar dan begint het, deze beauty staat niet helemaal naast de deur, in Neurenberg om precies te zijn. En da's ruim 630 km rijden. Maar hij is wel mooi, alles lijkt te kloppen en geen achterlijk hoge km-stand. Op zaterdag maar even bellen, kan maandag komen kijken.

Dus Koos nog maar eens lief aangekeken en die wilde wel tijd maken om mee te gaan. En zo stond ik om half 6 op de carpoolplaats bij Arnhem om 'm op te pikken en samen zijn we naar Neurenberg gereden. Daar rond half 11 aangekomen, en hij stond al buiten. Nog een teasertje:

Image

Samen even rondje om en in de auto, ziet er allemaal wel keurig uit. Hij is van 2010 en heeft ruim 160k km levenservaring, dus ja, een kleine stoeprandbeschadiging op een velg, heel klein butsje in de B-stijl links en een verfchip van de deurgreep linksvóór. Remschijven vóór staan wel op de nominatie om ergens de komende 20.000 km's vervangen te worden, maar meer was er eigenlijk niet te vinden. Proefritje dan maar, eerst zelf ff gereden. Had ik al gezegd dat het een 325dA is...? Dat is het dus :launch . Ff gewisseld en bij terugkomst was ook de proefrit geen belemmering. Dan maar met de verkoper kletsen. Prijs op Internet €1.000 lager dan op de prijskaart in de auto en die Internet-prijs was al hoger dan ik eigenlijk uit wilde geven. Bod gedaan, moest de verkoper aan de beademing. Die hebben we dus maar even bij laten komen en na laten denken terwijl wij de obligate currywurst mit pommes gingen eten. Daarna terug en de verkoper doet een tegenbod. Nog steeds te hoog... Ik doe hem eenmalig m'n allerlaatste voorstel, meer wil ik echt niet uitgeven. "Nee", is het antwoord. "Oké, helaas. Even goede vrienden, dan gaan we weer terug naar NL." We staan naast onze auto, roept 'ie ons terug. Of ik toch iets meer wilde bieden, dan deed hij er een set winterwielen bij. "Nee", was weer m'n antwoord. "Tot ziens!". "Wacht even, het is akkoord" horen we vervolgens. Oké... da's A gezegd hebben, dan moet B ook volgen. Ff met wat kunst- en vliegwerk het geld in orde gemaakt en op naar het Strassenverkehrsamt om daar een verzekerd exportkenteken te regelen. Kon nog net; het was 13:55 en die tent zou om 14:00 uur sluiten. "Ihr Ausweis bitte", krijg ik in Duits-met-Pools-accent te horen. "Führerschein auch ok?" "Nein, leider nicht. Nicht möglich, brauche wirklich ein Ausweis". K-met-10 miljoen-peren... allebei geen paspoort bij ons. 'Ambtenaartje en verkopertje' doen nog wat belletjes links en rechts, maar het blijft bij nee. Dus de auto niet mee, de auto waar we net een akkoord op hebben en die 630 km van huis staat. Tja, niks aan te doen; niks anders dan een aanbetaling, koopcontract ondertekenen en iets verzinnen om de auto op te halen.

Blij aan de ene kant maar ook een beetje chaggie van dat de auto niet mee kan, terug naar NL. "Ken jij die bussen", vraagt Koos terwijl we een groen-oranje bus inhalen met FlixBus op de zijkant. Ff Google'n, blijkt een goedkope bus-lijnverbinding te zijn tussen verschillende Europese steden. Zou je daarmee ook naar Neurenberg kunnen? Ja, dus voor het bedrag van €40 van Amsterdam naar Neurenberg. Vertrek op zondagavond om 22:10 uur en aankomst in Neurenberg om 09:15 uur. F*ck, da's best een lange tijd... maar ja, voor 4 tientjes moet je niet zeuren, toch? Dus ticket geboekt en een week later door m'n betere helft op Amsterdam Sloterdijk afgezet en die bus maar in. Hé, heb m'n iPad mee met wat Netflix-content, dekentje en een kussentje. Wie doet me wat? Nou, dat ik m'n oortjes ben vergeten en er dus niks anders opzit dan niet kunnen slapen, de dubbelganger van Rajesh Koothrapalli die de hele bus bij elkaar snurkt (zelfs als ik op een stop buiten naast de bus sta, hoor ik 'm nog het hele Amazone-gebied in z'n eentje om zeep helpen...). Maar het werd uiteindelijk kwart over 9 de volgende ochtend en ik was stipt op tijd in Neurenberg. Vriend-de-verkopert stond netjes op me te wachten en dus meteen maar weer terug naar het Strassenverkehrsamt. Dan zou het met 1,5 - 2 uurtjes geregeld moeten zijn. Ff een timelapse: het duurde namelijk ruim 5 uur voordat het exportkenteken en de bijbehorende verzekering geregeld waren. Eindelijk kon ik naar huis! Om 15 uur de startknop van de 6-pitter diesel ingedrukt en om 21:00 uur reed ik thuis de parkeerplaats op. Rustig aan gedaan, de nacht ervoor was me niet helemaal in de koude kleren gaan zitten.

In de tussenliggende week had ik via een zakelijk contact, opgedaan bij Van Mossel, contact met een kerel uit Loosdrecht die het hele importtraject inclusief bezoekje aan RDW e.d. kon verzorgen. Door te werken met een BPM-berekening op basis van een individuele taxatie was er (behoorlijk wat) BPM te besparen. Hij pakt daar een stukje van en vraagt een flat-fee voor z'n overige diensten. Wel de garantie dat je alles bij elkaar goedkoper uit bent dan wanneer je de standaard BPM-berekening via de Belastingdienst doet. Daar heb ik direct de volgende dag (dinsdag dus) de auto naar toe gebracht en afgelopen vrijdag kwam het verlossende appje met een tenaamstelling en kenteken... Toen kon ik (na bijna 2,5 week) natuurlijk niet meer wachten om de auto direct op te halen:

Image

En dit is dus de auto. Een e91 LCi, 325 diesel automaat in M-Edition, kleur Le Mans Blau en een Dakota Oyster lederen interieur. Aan de eerste eigenaresse geleverd in april 2010 bij de BMW-dealer die t/m het laatste onderhoud op 154.000 km voor de auto gezorgd heeft. Zowel de boekjes als een telefoongesprek met die dealer bevestigen dat. Nog wat plaatjes:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Fotocredits: Harold van Hoey Smith | Noble Car Search

Terwijl de e91 op z'n inburgering wachtte, de e46 nog iets scherper op Marktplaats gezet. Dat werkte, want op zaterdag had ik 3 kijkers op afspraak. De eerste vond dat er wat veel krasjes, deukjes etc op de auto zaten. Da's z'n goed recht, maar voor mij geen reden om er nog eens €750 af te doen. Nummer 2 ging een stuk makkelijker, vond 'm mooi, lekker rijden en was blij met de staat van onderhoud. Bood de vraagprijs en €100 daar bovenop om 'm meteen mee te nemen. Kijker nummer 3 netjes afgebeld en dus is de e46 voor een best fijne prijs weg.

Nu eerst maar 's gaan genieten van de e91. Komend voorjaar nog een paar kleine puntjes op de i zetten en dan hebben wij de komende 10 jaar een dijk van een auto op de stoep staan.

(Applaus voor een ieder die dit hele l*lverhaal heeft gelezen).

Greetz,
Walter.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by 323baur »

Dank je.

Mooie kar! Mooi verhaal.
Veel veilige KMS meneer en mevrouw vd schoot!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by uwbuurman »

Dan krijg ik applaus. Gelezen. Klopt bijna helemaal. Dik en geil apparaat!!!
Manitoba wrote: Wed Oct 10, 2018 3:32 pm En zo stond ik om half 6 op de carpoolplaats bij Arnhem om 'm op te pikken
ech nie, ik stond er al 8 minuten... :blablabla

Wel gelachen om die verkoper trouwen. Rijdt als een mongool in een ouwe ML. Waar ken ik dat van? Maar het was een mooi dagje. En ja jij was narrig dat die sloep niet mee kon, maar het was een mooi dagje en ook jij was blij uiteindelijk met een dikke koets! Kijk 'm staan shinen op die foto!

Gefeliciteerd!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by Wondermike »

Veel veilige kilometers gewenst met deze mooie bolide!
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by Jeroen »

Écht een plaat, en met een mooie motorisering... dus van harte met deze fraaie aanwinst! Graag binnenkort een keer live, en veel plezierige en veilige kilometers gewenst!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by bmw e12 e21 »

Ziet er gelikt uit Walter!
De kleur, de opties, de motor. Hij heeft het allemaal!
Welkom in de e91 club. :wink:
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren

Post by gerrit323 »

Jawel .. goed gedaan heren!!! Prachtige wagen en als daily is een automaat helemaal geen straf.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Post Reply