e24 633csi
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
e24 633csi
Zoals al enkele dagen geleden aangekondigd ben ik op dit moment anti cyclisch bezig door toch maar weer eentje te importeren.
Vers binnen in NL een heuse 633csiA uit 1976!
Vorig jaar had ik een heel redelijke, originele Hollandse 635, en die was ik eigenlijk te snel kwijt.
Ik blijf dit erg fraaie auto's vinden en kijk er eigenlijk altijd wel met een scheef oog na.
Deze specifieke ken ik al wat langer, en is mij eerder ook al eens aangeboden. Nu, met een zeer stevige prijsverlaging heb ik ja gezegd.
Zaterdag met vrouwlief in de TGV, hotelletje geboekt, auto gehaald en vandaag weer terug.
Ik heb een erg leuk weekend gehad. Lekker rijden, en zelfs het treinen ging deze keer eens echt van een leien dakje.
Kortom; wat wil je nog meer.
Wat heb ik gekocht:
BMW e24 633csi automatic. Deze is echt een van de allerrrreersten, nummer 207!
Ooit al eens geheel overgespoten, maar de hele basis is echt snoeihard. Oorspronkelijk is deze BMW in Marseille geleverd, en door de voorlaatste eigenaar aangekocht en 15 jaar gestald in Rennes. Na een enorme servicebeurt (alle lagers zijn o.a. vervangen) heeft hij er 2 jaar mee gereden. Nu door allerlei familiare zaken mocht ze echt gaan.
DE verkoper had het erg goed voor elkaar, en heeft me op zijn kenteken en verzekering naar huis laten rijden. Leuke en correcte Fransen bestaan dus ook
Het lijstje van things to do is niet heel lang:
- Airco slaat wel aan maar koelt echt minimaal. Je ziet de R12 borrelen in het glaasje, dus ik heb goede hoop op alleen vullen en vacumeren.
- Middendemper uitlaat is lek, kwestie van vervangen.
- Beide voordeuren hangen uit het lood...standaard bij deze dingen, maar het windgeruis is echt te erg.
- Rondom wat klein jeuzel werk en dan staat er zomaar een plaatje van een kraakoriginele e24.
Ik loop met het idee om de automaat er uit te halen en deze door een handbak te wisselen, maar deze auto is zo origineel..
We zien wel, en natuurlijk ook een paar plaatjes:
Vers binnen in NL een heuse 633csiA uit 1976!
Vorig jaar had ik een heel redelijke, originele Hollandse 635, en die was ik eigenlijk te snel kwijt.
Ik blijf dit erg fraaie auto's vinden en kijk er eigenlijk altijd wel met een scheef oog na.
Deze specifieke ken ik al wat langer, en is mij eerder ook al eens aangeboden. Nu, met een zeer stevige prijsverlaging heb ik ja gezegd.
Zaterdag met vrouwlief in de TGV, hotelletje geboekt, auto gehaald en vandaag weer terug.
Ik heb een erg leuk weekend gehad. Lekker rijden, en zelfs het treinen ging deze keer eens echt van een leien dakje.
Kortom; wat wil je nog meer.
Wat heb ik gekocht:
BMW e24 633csi automatic. Deze is echt een van de allerrrreersten, nummer 207!
Ooit al eens geheel overgespoten, maar de hele basis is echt snoeihard. Oorspronkelijk is deze BMW in Marseille geleverd, en door de voorlaatste eigenaar aangekocht en 15 jaar gestald in Rennes. Na een enorme servicebeurt (alle lagers zijn o.a. vervangen) heeft hij er 2 jaar mee gereden. Nu door allerlei familiare zaken mocht ze echt gaan.
DE verkoper had het erg goed voor elkaar, en heeft me op zijn kenteken en verzekering naar huis laten rijden. Leuke en correcte Fransen bestaan dus ook
Het lijstje van things to do is niet heel lang:
- Airco slaat wel aan maar koelt echt minimaal. Je ziet de R12 borrelen in het glaasje, dus ik heb goede hoop op alleen vullen en vacumeren.
- Middendemper uitlaat is lek, kwestie van vervangen.
- Beide voordeuren hangen uit het lood...standaard bij deze dingen, maar het windgeruis is echt te erg.
- Rondom wat klein jeuzel werk en dan staat er zomaar een plaatje van een kraakoriginele e24.
Ik loop met het idee om de automaat er uit te halen en deze door een handbak te wisselen, maar deze auto is zo origineel..
We zien wel, en natuurlijk ook een paar plaatjes:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: e24 633csi
ZO, Dat is inderdaad een plaatje en diegene die ik ook had gezien.
Niet wisselen naar schakelbak hoor. Deze is best uniek in staat, originaliteit en dat voor een eerste type E24.
Ik ben weer eens verliefd. Wanneer kan ik eens komen kijken??????
Niet wisselen naar schakelbak hoor. Deze is best uniek in staat, originaliteit en dat voor een eerste type E24.
Ik ben weer eens verliefd. Wanneer kan ik eens komen kijken??????
Last edited by Peter V. on Sun Jun 15, 2014 10:59 pm, edited 1 time in total.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: e24 633csi
Ik kan morgen al hoor.Jeroen wrote:Ik voel een mini meeting aankomen!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: e24 633csi
Wat een beeldschone auto, Ite! Lekker zo origineel laten!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: e24 633csi
Haha, voorlopig blijft deze even hier.
overigens is er goede kans dat ze pas na de bouwvak weer wordt gestart...er komen een paar weken aan...
overigens is er goede kans dat ze pas na de bouwvak weer wordt gestart...er komen een paar weken aan...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: e24 633csi
Mooie bolide Ite, ben er zuinig op, want de bij Karman gebouwde exemplaren willen nog wel eens roesten
Echt een type 1, eerste type interieur en zo. Erg zeldzaam. Ik mis alleen nog de alpina velgen:-)
groeten loentje
Echt een type 1, eerste type interieur en zo. Erg zeldzaam. Ik mis alleen nog de alpina velgen:-)
groeten loentje
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: e24 633csi
Klopt. Er zat 1 plek op het binnen spatbord. Dat heb ik eerst Open laten maken alvorens ik besloot on haar te kopen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: e24 633csi
Gefeliciteerd,
Prachtige onverprutste E24, ziet er uit als een juweel.
Prachtige onverprutste E24, ziet er uit als een juweel.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: e24 633csi
En om de twijfel nog wat groter te maken..kwam deze vandaag op mijn pad.
Echt mega totalloss..maar wel met smakelijke leren Recaro's.
Dit lieve autootje had slecht 71300 km op de klok.
Echt dood en doodzonde.
Echt mega totalloss..maar wel met smakelijke leren Recaro's.
Dit lieve autootje had slecht 71300 km op de klok.
Echt dood en doodzonde.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: e24 633csi
Pfff zo dan, daar zal iemand ernstig ziek van zijn geweest, of nog steeds zijn! Wel goed als je nog wat onderdeeltjes nodig hebt, inclusief plaatwerk!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: e24 633csi
Dit is echt doodzonde. Ze was voorzover ik het kan zien echt roestvrij.
De beste jongeman heeft ook even in het ziekenhuis gelegen, de klap moet redelijk fors geweest zijn.
Zelfs de tunnen binnen in is gevouwen.
De beste jongeman heeft ook even in het ziekenhuis gelegen, de klap moet redelijk fors geweest zijn.
Zelfs de tunnen binnen in is gevouwen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.