e24 633csi

Voor alles niet E21 gerelateerd
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

e24 633csi

Post by 323baur »

Zoals al enkele dagen geleden aangekondigd ben ik op dit moment anti cyclisch bezig door toch maar weer eentje te importeren.
Vers binnen in NL een heuse 633csiA uit 1976!

Vorig jaar had ik een heel redelijke, originele Hollandse 635, en die was ik eigenlijk te snel kwijt.
Ik blijf dit erg fraaie auto's vinden en kijk er eigenlijk altijd wel met een scheef oog na.
Deze specifieke ken ik al wat langer, en is mij eerder ook al eens aangeboden. Nu, met een zeer stevige prijsverlaging heb ik ja gezegd.
Zaterdag met vrouwlief in de TGV, hotelletje geboekt, auto gehaald en vandaag weer terug.
Ik heb een erg leuk weekend gehad. Lekker rijden, en zelfs het treinen ging deze keer eens echt van een leien dakje.
Kortom; wat wil je nog meer.

Wat heb ik gekocht:
BMW e24 633csi automatic. Deze is echt een van de allerrrreersten, nummer 207!
Ooit al eens geheel overgespoten, maar de hele basis is echt snoeihard. Oorspronkelijk is deze BMW in Marseille geleverd, en door de voorlaatste eigenaar aangekocht en 15 jaar gestald in Rennes. Na een enorme servicebeurt (alle lagers zijn o.a. vervangen) heeft hij er 2 jaar mee gereden. Nu door allerlei familiare zaken mocht ze echt gaan.
DE verkoper had het erg goed voor elkaar, en heeft me op zijn kenteken en verzekering naar huis laten rijden. Leuke en correcte Fransen bestaan dus ook :)

Het lijstje van things to do is niet heel lang:
- Airco slaat wel aan maar koelt echt minimaal. Je ziet de R12 borrelen in het glaasje, dus ik heb goede hoop op alleen vullen en vacumeren.
- Middendemper uitlaat is lek, kwestie van vervangen.
- Beide voordeuren hangen uit het lood...standaard bij deze dingen, maar het windgeruis is echt te erg.
- Rondom wat klein jeuzel werk en dan staat er zomaar een plaatje van een kraakoriginele e24.

Ik loop met het idee om de automaat er uit te halen en deze door een handbak te wisselen, maar deze auto is zo origineel..
We zien wel, en natuurlijk ook een paar plaatjes:

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: e24 633csi

Post by Jeroen »

Gefeliciteerd, écht een plaatje!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: e24 633csi

Post by Peter V. »

ZO, Dat is inderdaad een plaatje en diegene die ik ook had gezien.

Niet wisselen naar schakelbak hoor. Deze is best uniek in staat, originaliteit en dat voor een eerste type E24.

Ik ben weer eens verliefd. :stupidme Wanneer kan ik eens komen kijken??????
Last edited by Peter V. on Sun Jun 15, 2014 10:59 pm, edited 1 time in total.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: e24 633csi

Post by Jeroen »

Ik voel een mini meeting aankomen!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: e24 633csi

Post by Peter V. »

Jeroen wrote:Ik voel een mini meeting aankomen!
Ik kan morgen al hoor.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: e24 633csi

Post by Jeroen »

Deze week wordt helaas lastig, liever na de 22e
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: e24 633csi

Post by Manitoba »

Wat een beeldschone auto, Ite! Lekker zo origineel laten!

Greetz,
Walter.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: e24 633csi

Post by uwbuurman »

Leuke wagen, Ite! Viel spass damit!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: e24 633csi

Post by 323baur »

Haha, voorlopig blijft deze even hier.
overigens is er goede kans dat ze pas na de bouwvak weer wordt gestart...er komen een paar weken aan...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: e24 633csi

Post by loentje »

Mooie bolide Ite, ben er zuinig op, want de bij Karman gebouwde exemplaren willen nog wel eens roesten :bag

Echt een type 1, eerste type interieur en zo. Erg zeldzaam. Ik mis alleen nog de alpina velgen:-)

groeten loentje
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: e24 633csi

Post by 323baur »

Klopt. Er zat 1 plek op het binnen spatbord. Dat heb ik eerst Open laten maken alvorens ik besloot on haar te kopen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Michiel E32
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm

Re: e24 633csi

Post by Michiel E32 »

Gefeliciteerd,
Prachtige onverprutste E24, ziet er uit als een juweel.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: e24 633csi

Post by 323baur »

En om de twijfel nog wat groter te maken..kwam deze vandaag op mijn pad.
Echt mega totalloss..maar wel met smakelijke leren Recaro's.
Dit lieve autootje had slecht 71300 km op de klok.
Echt dood en doodzonde.

Image
Image
Image
Image
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: e24 633csi

Post by Jeroen »

Pfff zo dan, daar zal iemand ernstig ziek van zijn geweest, of nog steeds zijn! Wel goed als je nog wat onderdeeltjes nodig hebt, inclusief plaatwerk!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: e24 633csi

Post by 323baur »

Dit is echt doodzonde. Ze was voorzover ik het kan zien echt roestvrij.
De beste jongeman heeft ook even in het ziekenhuis gelegen, de klap moet redelijk fors geweest zijn.
Zelfs de tunnen binnen in is gevouwen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply