323baur wrote:Ff een up date met de x5;
Wat een geweldig bakbeest is dit. Rijdt echt mega fijn. Heerlijk stabiel en krachtig.
Sinds de aanschaf alweer dik 6dkm verder..
..echter nu ben ik even aan de beurt. Gisteren ochtend nog niks te merken, en gisterenmiddag ineens een asmatisch kugje vanuit het veronder:
Google en een live inspectie gaf al snel de diagnose. Mijn uitlaatspruitstuk is gescheurd. Blijkbaar een veel voorkomend probleem bij alle m57n blokken (dus ook e60...).
Bmw heeft die dingen van een speciaal soort gelast rvs gemaakt. Die gaan geen autoleven mee.
Inmiddels is er een up date beschikbaar om terug te gaan naar een standaard gietijzeren geval.
Ik kan er mee doorrijden volgens de garage, maar het wordt wel erger. Dus dat moet zsm maar even gefixt worden.
Laat dat 'even' trouwens maar achterwege...
Alex (mijn vaste garagist) gaat me vast een leuke factuur sturen. Ik begin er niet aan iig.
Ach, het hoort er bij. Ging ook wel heel voorspoedig. Tot nu toe had ik eigenlijk geen eens achterstallig onderhoud in welke vorm dan ook. Dus is ik kan hier wel leven. Klinkt wel kut trouwens.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Dat is wel balen Ite, Ik heb het vroeger ook bij beide MI16's gehad en die heb ik toen gelast.
En met RVS moet dat geen probleem zijn. bij mij waren toen de buizen bijna helemaal rond gescheurd.
Ik heb al een gietijzeren besteld. Prijs valt wel mee.
Er op sleutelen zal nog wel een hele uitdaging worden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Het schijnt bijna een standaard dingetje te zijn. Tussen de 150 en 200 gaan ze allemaal.
Of jij moet al een verse hebben?
Bij een e60-61 zal het sleutelen nog wat minder grappig zijn, bij een x5 is het al best krap.
Zonder een brug eigenlijk niet te doen. (Turbo moet even los).
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ja, maar dan via mp omdat iemand hem besteld had en tegelijkertijd zijn auto plat reed. Ligt nu in de kofferbak a 120,-
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
En nog een up date:
De TDS gaat het pand verlaten.
Relatief een goede prijs voor kunnen krijgen door het aantoonbare onderhoud.
Met een beetje bloedend hart laten gaan, maar sinds november stond ze ook maar geschorst niks te doen.
Het wordt leeg hiero!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.