nieuwe daily..
-
- E21 VIP
- Posts: 89
- Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
- Location: Laag soeren
- Contact:
nieuwe daily..
Na meer dan 3 jaar sturen met de 116i is tijd voor wat nieuws..
Het is een e90 320si geworden.
Nu druk de motor aan t repareren en dan wordt het weer genieten..
Hier bij een voorproefje..
Kijk 'BMW 320Si' op YouTube - BMW 320Si: http://youtu.be/GT-kruuALrQ
Ben heel benieuwd hier die straks rijdt en hoe de wegligging is..
Hierbij wat motor ellende..
Het is een e90 320si geworden.
Nu druk de motor aan t repareren en dan wordt het weer genieten..
Hier bij een voorproefje..
Kijk 'BMW 320Si' op YouTube - BMW 320Si: http://youtu.be/GT-kruuALrQ
Ben heel benieuwd hier die straks rijdt en hoe de wegligging is..
Hierbij wat motor ellende..
Bmw e21 323I/M3 S54
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11993
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: nieuwe daily..
Dat is een hele hoop met ellende zo te zien.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: nieuwe daily..
Wel lachen, je kunt 'm een beetje zien als de opvolger van de 320iS nooit mee gereden maar qua gewichtsverdeling moet 't heerlijk sturen. Maar eerst nog wel even werk zeg! Enig idee wat er mis is gegaan, verschakeld, oliepomp? Lijkt me dat het onderblok zelf ook dikke schade heeft? In elk geval weer een mooi project en wat aparts!
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 VIP
- Posts: 89
- Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
- Location: Laag soeren
- Contact:
Re: nieuwe daily..
Wat er mis is gegaan echt geen idee..
Ze hebben maand voor dat die stuk liep reparaties uitgevoerd. Ketting vervangen en lagers van nokkenassen ofzo. Ze hebben de kwaal dat de zuigerwanden kapot gaan, maar deze is 1 zuiger vast gelopen. Of de olie toevoer heeft verstop gezetten of hij heeft de verkeerde olie erin gehad..
Maar cilinderkop heeft 1 uitlaatklep krom. Dat valt mee. Maar onderblok moet nieuw. Die komt compleet met zuigers, drijfstangen moeten ook nieuw tevens de oliepomp en krukas.. onderste schaal van drijfstang is naar buiten geslagen..
Leuke klus weer.. Nu wachten op het onderblok..
Ze hebben maand voor dat die stuk liep reparaties uitgevoerd. Ketting vervangen en lagers van nokkenassen ofzo. Ze hebben de kwaal dat de zuigerwanden kapot gaan, maar deze is 1 zuiger vast gelopen. Of de olie toevoer heeft verstop gezetten of hij heeft de verkeerde olie erin gehad..
Maar cilinderkop heeft 1 uitlaatklep krom. Dat valt mee. Maar onderblok moet nieuw. Die komt compleet met zuigers, drijfstangen moeten ook nieuw tevens de oliepomp en krukas.. onderste schaal van drijfstang is naar buiten geslagen..
Leuke klus weer.. Nu wachten op het onderblok..
Bmw e21 323I/M3 S54
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: nieuwe daily..
Zuigerwanden is meer een UK Nikasil issue volgens mij, maar goed, bij verkeerde olie, niet fatsoenlijk warmrijden of foutjes tijdens de werkzaamheden, er kan van alles mis zijn gegaan. Met een vers onderblok kun je weer los haha.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: nieuwe daily..
Zoooowwwww, dat is een bak oud ijzer zeg! 320Si is inderdaad een leuk apparaat met een serieus betere perfomance dan een standaard 320i. Maar dan moet je wel `minder ijzerslijpsel hebben dan nu hahaha.
Pics van de buitenkant en interieur?
Pics van de buitenkant en interieur?
-
- E21 VIP
- Posts: 89
- Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
- Location: Laag soeren
- Contact:
Re: nieuwe daily..
Ik heb maar 1 foto van de oude eigenaar. Maar dit zijn niet de wielen. De originele zitten er weer onder..
Bmw e21 323I/M3 S54
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: nieuwe daily..
Dacht ik ook, maar in sparkling graphite zie je ze eigenlijk alleen after market. Dus dit is een mooie combi
Re: nieuwe daily..
Schitterende daily, sparkling graphite staat hem erg mooi. Goed om te horen dat de originele velgen er weer onder komen.
Eigenlijk is dit een veel exclusievere auto dan de E90 M3! (in de zin van productieaantallen) Motorproblemen komen helaas wel vaker voor als ik het internet mag geloven...
Succes!
Eigenlijk is dit een veel exclusievere auto dan de E90 M3! (in de zin van productieaantallen) Motorproblemen komen helaas wel vaker voor als ik het internet mag geloven...
Succes!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: nieuwe daily..
Ja die motorschades dat is apart, maar een overduidelijke constructiefout al wil BMW dat natuurlijk niet toegeven want dan gaat het ze nog meer geld kosten. Begreep dat het wel met een geupdate onderblok aangepast is (mooi he als er niks mis is).
Wel zonde, 173-177 pk uit een ITB 2 liter is niks overdrevens tenslotte.
Wel zonde, 173-177 pk uit een ITB 2 liter is niks overdrevens tenslotte.
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 VIP
- Posts: 89
- Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
- Location: Laag soeren
- Contact:
Re: nieuwe daily..
Hij is bijna klaar.. van de motor moet alleen alles nog op tijd gezet worden.. maar alles is natuurlijk weer speciaal gereedschap, wat geen enkele dealer heeft.. volgende week even informeren waar ik de motor vandaan hebt of die het heeft..
Waarschijnlijk wel het probleem gevonden van de motor. Het had dus niks te maken met het cilinder wand probleem. Maar hij had dus een maand voor het kapot lopen een nieuwe ketting gehad. Bij een bmw specialist maar deze had dus het onderste tandwiel niet goed vast gezet. Ketting verlopen.. met alle schade nadien..
Waarschijnlijk wel het probleem gevonden van de motor. Het had dus niks te maken met het cilinder wand probleem. Maar hij had dus een maand voor het kapot lopen een nieuwe ketting gehad. Bij een bmw specialist maar deze had dus het onderste tandwiel niet goed vast gezet. Ketting verlopen.. met alle schade nadien..
Bmw e21 323I/M3 S54
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: nieuwe daily..
Ja maar, beste Jeremy, je komt er niet zo maar vanaf hoor. We willen foto's... veel foto's!!! Wel fijn dat alles weer goed lijkt te komen! Lekker rijden straks!
-
- E21 VIP
- Posts: 89
- Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
- Location: Laag soeren
- Contact:
Re: nieuwe daily..
Oke oke..
Van onder naar boven, het nieuwe blok. Cilinderkop laten vlakken, onderblok aan het opbouwen met nieuwe drijfstangen en krukas. Nieuwe oliepomp.
Hierbij nog wat foto's van de auto met originele wielen en foto van interieur.
Van onder naar boven, het nieuwe blok. Cilinderkop laten vlakken, onderblok aan het opbouwen met nieuwe drijfstangen en krukas. Nieuwe oliepomp.
Hierbij nog wat foto's van de auto met originele wielen en foto van interieur.
Bmw e21 323I/M3 S54