Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by bmw e12 e21 »

Mooi, in de programeer industrie zit de toekomst. :thumbsup
Wie zou nu niet eens de sleutels van die prachtige e34 willen voor een ritje.
Of van de e28 nog liever. :)


grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by uwbuurman »

Ja, das veel mooier dan auto's Raymond!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by raymondw »

T.o.v. de plannen van vorig jaar zijn er behoorlijk wat geplande taken afgerond. Sommige taken waren wat complexer en/of groter dan gedacht waardoor er uiteindelijk meer tijd in ging zitten dan oorspronkelijk gepland. Andere taken zijn niet opgepakt of vertraagd vanwege gebrek aan tijd of andere prioriteiten. Omdat dit toch wel een beetje traditie bij mij is heb ik in de nadagen van mijn zomervakantie even de tijd genomen om een overzicht te maken van alles wat loopt en wat op de lat kan staan.

N.B: Voor de zomervakantie had Marco een paar issues met zijn 944. Ondanks dat het leuk was om aan die auto te werken, ben ik meer van een projectmatige aanpak. Aangezien Marco zo niet denkt, staan zijn auto's (S4 en 944) hier niet bij. Maar het kan zomaar zijn dat deze de lijst kunnen beïnvloeden. Wat dat betreft is zijn ad-hoq denkwijze en aanpak een risico, maar dat stuur ik wel door bepaalde acties wel/niet goed te keuren. De rode issues krijgen wat dat betreft een absolute prioriteit voor de winter van 2015/2016.

E28S M5
Na het grote remproject van afgelopen winter valt er op de handling en het rijgedrag van deze auto niets aan te merken. De auto kan op elk moment voor veeleisende tripjes ingezet worden, echter de recente marktontwikkelingen stellen mij bloot aan een behoorlijk financieel risico die ik niet anders kan mitigeren met een nieuwe taxatie en een pas op de plaats. De hertaxatie heeft Steijn keurig opgelost, maar na overleg thuis vinden we beiden dat het risico voor meerdaagse toertochten te groot is, dus zoals al eerder aangegeven voor deze auto dit jaar helaas geen Eiffeltocht. Desalniettemin is het met de AutoRai, de voorjaarsrit en de Sharknose meeting nu al een mooi jaar voor deze auto. Het grootste lopende (ambitieuze) project is het naar een hoger plan tillen van het interieur, maar dat project is nog niet gedefinieerd.

Afgehandelde issues
• Revisie + onderhoud project remsysteem.
• Vervangen van lekke koppelingsnemer cilinder.
• Stukje onderhoud, nieuwe Mobil1 EL 10W60
• Hertaxatie door Steijn n.a.v. recente marktontwikkelingen.

Openstaande issues
• Vervangen slang tussen PAS reservoir naar pomp.
• Vervangen KVS
• Shortlist maken t.b.v. vervanging huidige maar oude Michelin PS1’s.
• Go / noGo beslissing Becker Mexico 0830.
• Interieur project op papier zetten. Bezoekje aan Ivo plannen voor achterbank.

E34S M5
Deze auto is in de afgelopen drie jaar van een nette conditie 3 naar conditie 2 gebracht (fase 1). Technisch gezien kan er nog wat verbeterd worden (fase 2). Het meest belangrijk is de vervanging van de drijfstang-lagers dat i.t.t. de meeste S38’s in dit geval geen preventieve actie is, maar noodzaak. De reden daarvan vergt wat meer toelichting, gaat nu echter wat te ver. Met de nieuwe achterbanden is de APK een formaliteit, dus als er verder geen kink in de kabel komt neem ik deze auto mee naar de Eiffel.

Afgehandelde issues
• Verversen van KVS
• Verversen van motorolie door Castrol TWS restbestand.
• UOA van de oude olie om een baseline van de motor te verkrijgen.
• Nieuwe Michelin 255/40ZR17 94Y (N3) achterbanden.

Openstaande issues
• Remcontrole, nieuwe remvloeistof + APK voor Eiffeltoertocht 2015.
Vervangen drijfstanglagers n.a.v. resultaten UOA. Tegelijkertijd nieuwe krukaskeerringen en e.v.t. nieuwe oliepomp. Overstap naar Mobil1 EL 10W60 of Motul 300V Competition 15W50
• Vervanging of revisie stuurhuis
• Klepspeling afstellen + vacuum-sync.
• Injectorrevisie door Bernd
• Afhandelen restpunten van fase 1
• AC afvullen (R12 of ??)
• Restbestanden Pentosin CHF 7.1 opsnorren.

E39/2 530i touring
Onze dagelijkse auto staat nu op 196k km. De jaarlijkse zomervakantie heeft deze zonder problemen volbracht. De vraag of we deze moeten vervangen popt zo af en toe wel op, maar waarmee? De auto bevalt nog steeds prima en ondanks dat er wat issues zijn, zijn deze vnl. gerelateerd aan normale slijtage. Belangrijker nog is dat de UOA’s aantonen dat de motor een extreem lage slijtage heeft (circa 3x/4x lager dan gemiddeld voor een M54). De drijfstang lagers slijten gewoon niet en ook is er bijna geen aluminium in de oude olie waargenomen. Wellicht loop ik iets voor de fanfare uit en moet ik de derde UOA afwachten, maar het olieverbruik in het afgelopen 14mnd (circa 15000km) was amper 1,4ltr, waarvan de helft langs de pakking van het karter is weggelekt. Dit vervangen door iets anders zou doodzonde zijn vooral omdat deze auto met een budget van 2000 Euro en een paar daagjes sleutelen moeiteloos weer een paar jaar meekan.

Afgehandelde issues
• Vervangen kachelkraan & thermostaat en slangenkraam.
• Vervangen PAS-reservoir + slangenkraam
• Preventief vervangen thermostaat + waterslangen (materiaal ligt klaar)
• Vervangen remblokken voor door OEM
• Olieverversen met verse Mobil1 New Life 0W40

Openstaande issues
• Derde UOA uit laten voeren.
• Repareren van de Airbag Control unit onder rechtervoorstoel. Kapotgetrapt door een groeiend kind.
• Vervangen van schokdempers rondom (2016)
• Preventief vervangen van de VANOS O-ringen (materiaal ligt klaar)
• Herstel pixelfouten matrix display
• Diverse cosmetische puntjes (achter-klep en bumper (incl. PDC sensor), vervangen van de sierlijsten van de deuren.)
• Vervangen karterpan pakking

E32 735i
Afgelopen paar maand heb ik best veel tijd in deze auto gestopt. De stoelen zijn inmiddels gerepareerd. De kennis die ik daarmee heb opgedaan komt later ongetwijfeld zeker ook bij de E34S van pas. Het is de bedoeling om medio September / Oktober met deze auto te gaan rijden. Daarvoor moet wel eerst het rechter portierslot gerepareerd worden. Desalniettemin was het met de G11 persintroductie (nieuwe 7-serie) een mooi jaar voor deze auto.

Afgehandelde issues
• Behandelen leer van voorstoelen met colourlock.
• Reparatie elec. Verstelling rechter voorstoel.
• Reparatie elec. Verstelling linker voorstoel.
• Restpuntjes gordelspanner-upgrade rechtsvoor.
• Verversen van motorolie door Mobil1 Peak Life 5W50.

Openstaande issues
Ongoing: Reparatie slotmechanisme rechtsvoor.
• UOA van de oude olie om een baseline van de motor te verkrijgen.
• Kleppenstellen.

Fiat Croma turbo i.e
Ondanks dat het geen auto met een wit-blauwe propeller is, betreft het hier een zeldzame auto (vijf resterend in NL) die best de moeite waard is, al was het alleen al omdat mijn vader de eerste eigenaar is. Aangezien mijn vader een dagje ouder wordt, wil ik dit jaar de eerste stappen met de restauratie zetten. Daarnaast bestaat er toch een kleine markt voor deze auto’s (vergelijkbaar met een 528i). Bovendien kan dit een mooie gebruiksklassieker worden voor de diverse ASVH gerelateerde evenementen.

Openstaande issues
• Revisie cilinderkop i.v.m. scheur tussen een van de uitlaatpoorten en de naburige oliegalerij
• Vervangen lekke slangen tussen oliekoeler en oliefilterhuis
• Verwijderen hulpveren
• Nieuwe banden (205/50R15V)
• Remrevisie
• Verbetering massacontact linker voorscherm i.v.m. knipperende check control
• Vervangen / bewerken afdekplaten stuurkolom (verwijderen piklaag)
• Vervangen spiegels
• Lak polijsten en poetsen
Last edited by raymondw on Sun Aug 16, 2015 7:48 pm, edited 2 times in total.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by uwbuurman »

Zo, Raymond jij kunt de winter wel doorkomen. Vragen van mijn zijde: Wat is er mis met de achterbank van de E28? en wat is "Restbestanden Pentosin CHF 7.1 opsnorren", ik bedoel, waarom wil je een niet meer verkrijgbaar product gebruiken?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by raymondw »

uwbuurman wrote:Zo, Raymond jij kunt de winter wel doorkomen. Vragen van mijn zijde: Wat is er mis met de achterbank van de E28? en wat is "Restbestanden Pentosin CHF 7.1 opsnorren", ik bedoel, waarom wil je een niet meer verkrijgbaar product gebruiken?
Hoi Koos,

V.w.b de Achterbank: op zich niets, maar de vorige eigenaar heeft het oorspronkelijke stoffen interieur vervangen door een lederen interieur en ik wil de mogelijkheid hebben deze weer terug te krijgen. Dat gaat alleen maar d.m.v. nieuwe bekleding en dat wil ik uit een tijdkritisch traject hebben.

V.w.b Pentosin CHF 7.11: Bij standaard hydraulische systemen kan je die vervangen voor de synthetische CHF 11s. Maar het hydraulische systeem van de E34S levert ook de druk voor de niveauregeling op de achteras. Die niveauregeling bevat een aantal stikstof gevulde druk-reservoirs (zelfde idee als de H31-rembekrachtiging bij de duurdere E28/E24 en de E23) en schokdempers die behoorlijk kostbaar zijn (inmiddels circa 1k Euro /st). Aangezien mijn schokdempers nog vers zijn (2006 en 20k km) wil ik niet het risico lopen dat ik door het vervangen van minerale Pentosin door synthetische Pentosin lekkages aan de seals van de dempers krijg.

Met het vervangen van het stuurbekrachtigingshuis heb ik ook een liter of twee minerale Pentosin nodig. Ik heb nog maar 1,3ltr op voorraad dus dat is te weinig.

Mvrgr,

Raymond
Carpe Diem, Raymond
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by uwbuurman »

Helder!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by Jeroen »

Zow, even alles op een rijtje!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by raymondw »

Over een week of drie is de Eiffeltoertocht eigenlijk alweer voorbij, dus het werd wel even tijd voor de laatste voorbereidingen. De Go/noGo beslissing voor de E34S neem ik pas op maandag 21-9; daarvoor wil ik namelijk eerst wat extra kilometers rijden. Daarvoor moest hij eerst APK hebben en aangezien de laatste alweer een poos (zes jaar) geleden is, was dat niet even een formaliteit. Vooral omdat mijn E34S een behoorlijk verbetertraject heeft ondergaan. Hiervoor had ik de vrijdag namiddag gereserveerd.

De speling op het stuurhuis was bekend en staat ook op de planning voor komend jaar, maar begint wel kritisch te worden. De APK staat 15 graden speling toe, maar de mijne zit er nu dicht tegenaan wat in het geval van een steekproef een discussiepunt zou kunnen worden, maar die kwam er niet.

“Maar kom op nou Raymond, je bent toch altijd zo’n perfectionist?” : Ik kan me indenken dat die vraag bij een aantal van jullie opborrelt.

Tja, je zou me nu een beetje reactief kunnen noemen, maar eigenlijk is het heel simpel. Ik gebruik de Eiffeltoertocht om een baseline te definiëren en vandaaruit de scope te bepalen voor fase 2 van het verbeterplan. Fase 1 was vorig jaar al afgerond en omvatte alle uiterlijkheden (nieuwe laklaag e.d.). Fase 2 richt zich meer op het technische, maar start pas NA de Eiffeltoertocht. Dat was altijd al het plan altijd en dat verandert niet. Het had hooguit een NoGo voor de Eiffeltoertocht op kunnen leveren, maar aangezien het stuurhuis het enigste issue was, was de APK verder geen probleem…... Ook de emissie waarden zijn prima, de waarde voor de onverbrande koolwaterstoffen (hc) is mooi laag, wat erop duidt dat de injectoren prima zijn.

Image

Maandag 14 September gaan we de remvloeistof nog even verversen en dan moet mijn E34S wel klaar voor de Eiffel zijn. Om de drijfstanglagers te ontzien wel in de wat langzamere tweede groep, maar dat beviel mij vorig jaar ook uitstekend.

Gisteren kreeg ik bezoek van Robert die een aantal voorbereidingen voor de Eiffel wilde uitvoeren. In principe alleen maar een oliewissel en natuurlijk hoort daar het verplichte olie oliesample voor Blackstone labs in Fort Wayne bij. Met deze hebben we een viertal samples die we mooi tegelijkertijd kunnen versturen. De resultaten komen pas een week of drie na verzenden (waarvan ik vermoed 1 week in quarantaine bij de douane in de VS). Dus binnenkort kunnen we weer de diepte in op de oliematerie.

Image

Maar nadat Robert zijn E34S uit de stalling had gehaald kwam daar een lekkende slang van de stuurbekrachtiging bij. In eerste instantie dachten we aan een lekkend oliefilterhuis, maar nadat Robert aangaf dat de olie op de vloer groen van kleur was werd al snel duidelijk dat de lekkage zich in het complexe hydraulische systeem bevond. Aangezien de slangen van de niveauregeling nog redelijk vers waren (2012) moest het in de stuurbekrachtiging zitten, hetgeen ook het geval was. De oorzaak liet zich daarna makkelijk pin-pointen en dankzij de snelle service van Broekhuis Oost waren de juiste slang en de bijbehorende O-ringen mooi op tijd binnen.

Image

Tegelijkertijd hebben we het filter in het reservoir van de stuurbekrachtiging vervangen. Dat was na 23 jaar en 306d km geen overbodige luxe.

Image

Omdat minerale Pentosin CHF7.1 niet meer leverbaar is en restbestanden behoorlijk kostbaar, hebben we Febi M6162 toegepast. Deze is 1:1 uitwisselbaar met CHF 7.1.

Image

Verder was het plan om een “Adenau” schakelaar in te bouwen om de EMC problematiek van de oude DEB zendmast die nu ook voor publieke doeleinden wordt toegepast te omzeilen. Dat wordt voor onze oudere auto’s in de toekomst een groter probleem. Moderne telecom netwerken zenden in een frequentiespectrum die oudere elektronica kan beïnvloeden met alle bijwerkingen van dien. Maar ja, de overheden zien alleen maar de miljarden die ze met die veilingen kunnen binnen harken. Het correct werken van bestaande apparatuur zal ze een zorg zijn => dan krijgen we er weer een nieuwe standaard bij !

Image

Op de achtergrond ben ik bezig met het fixen van het rechterportierslot van de E32. Die vertoont het bekende probleem wanneer je de auto op slot doet. Het plan is het vervangen van het gehele slot mechanisme, jammer alleen dat een van de twee benodigde revisiesetjes NML is. Dus daar moet ik nog een list voor verzinnen! En wat verder op de achtergrond wacht ook nog een pakje boter van Italiaanse origine… ! We blijven bezig.
Last edited by raymondw on Sat Feb 24, 2024 1:48 pm, edited 8 times in total.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by uwbuurman »

Maar wel steeds een stapje vooruit!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by 323baur »

Raymond,

Ik weet helemaal niet of een e34 stuurhuis in de verste verte lijkt op een e23/e28 stuurhuis, maar die zijn wel instelbaar.
Bovenop zit een borging met een moer en een instelschroef. Kan je daarmee niet een belangrijkdeel speling opheffen?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by raymondw »

Thanks Ite,
323baur wrote:Ik weet helemaal niet of een e34 stuurhuis in de verste verte lijkt op een e23/e28 stuurhuis, ....
Is bij benadering dezelfde. De E34 heeft i.d.d. het wormwokkel-stuurhuis, de M5 een met een directere overbrenging.
323baur wrote:maar die zijn wel instelbaar. Bovenop zit een borging met een moer en een instelschroef. Kan je daarmee niet een belangrijk deel speling opheffen?
Bij de E32 is dat wel gelukt, maar die van de E34 is uitgesteld en inmiddels te ver heen. In een noodgeval zou ik daarmee een eventueel APK-risico nog net kunnen mitigeren, maar dat stelt het onvermijdelijke alleen maar uit. Dat ding is volgens mij gewoon gaar.

De vraag is alleen of ik voor een nieuwe ga of hem door bijv. Hydroline laat reviseren. Dat moet de case-building maar uitwijzen.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by Jeroen »

Zo is er altijd wel weer een rijtje auto's dat aandacht wil, maar dat gaat je prima af! :thumbsup
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by Peter V. »

Een betere en meer heldere uitleg kunnen we niet meer krijgen denk ik. :thumbsup
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by bmw e12 e21 »

Mooi Raymond!
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by raymondw »

Vrijdag voor een week terug heb ik de E34S weer uit de schorsing gehaald ter voorbereiding op de Eiffeltocht. Onderdeel daarvan is het doorvoeren van een volledige inspectie II service, hetgeen geen overbodige luxe is na een jaar of zes in de stalling te hebben gestaan. Omdat ik niet continu aan de auto kan werken heb ik de werkzaamheden een beetje uitgesmeerd.

Image

De oude remolie er mocht na acht jaar en 12975km er wel een keertje af. Door de droge stalling in een constante (lage) luchtvochtigheid was er met de oude remolie weinig mis, maar met de Eiffeltoertocht in aantocht is het betere het zeker voor het onzekere te nemen, dus er zit inmiddels verse DOT4 op. De remblokken waren nog circa 50%. Omdat ik niet van plan ben om in de snelle groep mee te rijden moet heb ik die laten zitten.

Image

Verder is er een setje nieuwe Bosch Y6DC’s verwerkt. De oude zijn dateren van het voorjaar van 2007 en hebben evenals de remvloeistof net geen 13000 km achter de kiezen. Strikt genomen kon ik ze daarom nog wel even laten zitten, maar in het ader van de scope van een inspectie II dus meteen maar meegenomen. Het bougiebeeld is uitstekend. Het porselein is mooi lichtbruin, wat duidt op een keurige verbranding . De zwarte koolstof opbouw op de metalen ring om het porselein duidt erop dat hij stationair ietsje te rijk staat en ook dat is prima. Deze bougies hadden nog wel een poosje mee gekund, maar volgens een oud spreekwoordelijk gezegde: “ Wie M wilt rijden moet pijn leiden”. Tja, die bougies kosten een keer een tientje per stuk dus zoveel is dat nou ook weer niet.

Image

Verder een nieuw luchtfiltertje; de oude dateert ook al weer van net na de Alpentoertocht 2006 toen de E34S op de Assietta kamweg in Ligurië zoveel stof moest happen dan hij kortademig ervan werd. Van het schoonmaken werd ik destijds wat minder blij (LOL), ook al was het luchtfilter een kwestie van simpelweg vervangen.

Image

Ik heb nog een setje snaren en een nieuw brandstof filter klaar liggen. Ik hoop dat ik daar morgen wat tijd voor heb, anders wordt het maandagavond.
Last edited by raymondw on Sat Feb 24, 2024 1:46 pm, edited 3 times in total.
Carpe Diem, Raymond
Post Reply