Wondermike's Sharknose Garage
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Altijd leuk om zo de mogelijkheid te hebben om je hobby gestalte te geven.
Tsja de eeuwige vraag over schuurvondsten... Ik denk Remy dat er in België nog best wat verborgen spul staat. Misschien wel meer dan in Nederland.
Tsja de eeuwige vraag over schuurvondsten... Ik denk Remy dat er in België nog best wat verborgen spul staat. Misschien wel meer dan in Nederland.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Wat een verzameling vondsten bij elkaar zeg, gaaf man! Je kunt weer effe vooruit haha!
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 Fanatic
- Posts: 301
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Mooi spul Michel. Het wordt tijd dat de VUT weer terugkomt want in al dat werken gaat veelte veel vrijetijd zitten.
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Mooie handel bij elkaar weer Michel!
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Jan, de quote van het jaarbaur21 wrote:Het wordt tijd dat de VUT weer terugkomt want in al dat werken gaat veelte veel vrijetijd zitten.
Michel, geweldige vondst, zelf heb ik zo eens een verzameling van Peugeot 304 spul van de hand gedaan.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Erg gaaf Michel!
dat ziet er super uit.
Ite die hoofdsteunen zijn mooi, maar inmiddels meer voor de gemiddelde Japanner, ik denk dat Europeanen aardig gegroeid zijn de laatste jaren!
groeten loentje
dat ziet er super uit.
Ite die hoofdsteunen zijn mooi, maar inmiddels meer voor de gemiddelde Japanner, ik denk dat Europeanen aardig gegroeid zijn de laatste jaren!
groeten loentje
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Eens hoor. Maar het zijn van die prachtige period design statements.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Zo, de Polaris 32-BK-08 is volgens de RDW van mij, het oranje hok heeft geen geldig kenteken meer.
Dinsdag (07-02) overgeschreven bij een Primera in Gouda waarbij de knappe maar zeer jonge dame even niet wist wat ze met die kleine gele kenteken papiertjes moest.
Om haar niet meer te stressen en ik haast had de schorsing die ik normaal gelijk doe maar even laten zitten, die kan net zo makkelijk online.
Woensdagmiddag (08-02) de auto online geschorst en verrassend, donderdag (09-02) ligt er een brief op de mat van de RDW.
Ze hebben geconstateerd bij hun dagelijkse controle dat de auto op 08-02 APK goedgekeurd had moeten zijn. Wel een waarschuwing gelukkig maar hun systeem is dus rete-snel en ze controleren dagelijks.
Hier kan je dus geen risico's meer mee nemen!
Dinsdag (07-02) overgeschreven bij een Primera in Gouda waarbij de knappe maar zeer jonge dame even niet wist wat ze met die kleine gele kenteken papiertjes moest.
Om haar niet meer te stressen en ik haast had de schorsing die ik normaal gelijk doe maar even laten zitten, die kan net zo makkelijk online.
Woensdagmiddag (08-02) de auto online geschorst en verrassend, donderdag (09-02) ligt er een brief op de mat van de RDW.
Ze hebben geconstateerd bij hun dagelijkse controle dat de auto op 08-02 APK goedgekeurd had moeten zijn. Wel een waarschuwing gelukkig maar hun systeem is dus rete-snel en ze controleren dagelijks.
Hier kan je dus geen risico's meer mee nemen!
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Boeven zijn het. Er bestaat een kansje...dat je morgen een bon hebt voor onverzekerd rijden. (a 400).
Opvallend;
Stap net in de auto staat er voor me een tourinkje: 61-bk-10
Klein wereldje
Opvallend;
Stap net in de auto staat er voor me een tourinkje: 61-bk-10
Klein wereldje
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Dat is de witte van Rinus Touring, wat oudere man met een beetje rozig haar.
Ergens in Brabo land dus?
Ergens in Brabo land dus?
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Dat hoop ik dus niet323baur wrote:Boeven zijn het. Er bestaat een kansje...dat je morgen een bon hebt voor onverzekerd rijden. (a 400).
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Zo zijn we zo maar weer 3 maanden verder....
Waar ze gebleven zijn weet ik niet maar ik weet zeker dat ik niet drie maanden niks heb gedaan, kijken of ik dat in een klein berichtje kan samenvatten.
Allereerst gaat er veel tijd zitten in het mountainbiken wat ik sinds eind dit jaar minimaal 1 keer in een weekend doe, op de weg is dit niet meer leuk dus inmiddels door het hele land op zoek naar de mooiste parcours. Dat gaat natuurlijk ook wel eens mis op twee wielen waardoor dit de komende weken niet meer kan.
Verder was ik bezig met de aanschaf van wat 02 spul, dat is allemaal goed verlopen. Een grote berg 02 NOS spul ligt nu door het hele huis verdeeld (lees verstopt) en de inboedelverzekering is aangepast.
De 2 auto's die bij het pakketje zaten zijn verdeeld in Noord Holland opgeslagen. De Polaris Touring in de garage hier en de oranje cas naar een andere grote verzamelaar die nog ruimte had.
Leuk detail, daar staan nu 2 oranje Tourings naast elkaar die waarschijnlijk op dezelfde lopende band hebben gestaan, er zitten precies 20 nummers tussen de chassisnummers van deze identieke auto's.
En dat na 44 jaar.
De Polaris Touring bleek na een kleine inspectie er nog prima uit te zien op wat roestschade aan de neusdelen. Rondje remmerij, koppelingcilinders en andere wielen en hop naar de APK. Afgekeurd
En wel om een niet goed vast zittend knipperlicht. Ze konden hem ook niet vastzetten omdat er geen plaatwerk achter zat om wat in vast te zetten. Herkeuring met een ander spatbordje en voila. Apk tot 2019.
Inmiddels de paasrit van de 02 club/touring club gereden en dat waren ruim 500 probleemloze kilometers. De auto gaat de verkoop weer in zodat ik me (eindelijk) weer kan gaan focussen op mijn tii project.
Nog wel even het 35 jarige jubileum van de Touring Club mee vieren eind mei.
Toen kwamen er brieven van de RDW over APK's die gingen verlopen, beide Baurs waren weer eens aan de beurt. Dus stof eraf en voor beide was het eigenlijk een formaliteit. Ook deze zijn tot 2019 weer road legal.
Dag na de keuring lag er een grote olieplas onder het rechter achterwiel van de witte Baur, Bilstein overleden. Ach ja die waren al behoorlijk op leeftijd dus komen er straks nieuwe onder de blauwe Baur en schuiven we weer een oud setje door naar de witte. Blijft toch de low budget car
Van de week nog nieuwe Conti's onder de blauwe Baur ivm een aankomend tripje naar de Alpen Volgende maand gaan we samen weer op pad voor 9 dagen cruisen. Dus het ritje morgen is weer een leuk testrondje. De voorbereidingen zoals routes en hotels zijn echte tijdvreters, Angela wil graag "meelezen" tijdens het rijden dus niet ff een itn bestandje maken en in TomTom prakken maar een echt roadbookje moest er komen. Neem van mij aan, dat kost tijd!
En dan overal tussendoor loopt er nog het verhaal Nissan 200sx van het kind, pfff dat heeft weer behoorlijk wat tijd (en zijn geld) gekost.
Ook een Nissan kan roesten dus hadden we een paar klusjes laswerk, de bak moest hier voor uitgebouwd en hij dacht even de krukas keerringen te vervangen. Dat daarbij de krukas 3mm heen en weer geschoven kon worden zorgde voor wat meer kopzorgen en inmiddels is zijn blok gereviseerd en hebben we gisteren het kale onderblok weer ingebouwd en de eerste aanbouwdelen teruggeplaatst. Vanavond komt de gereviseerde en geflowde kop weer terug en zondag is het Jap-fest op Zandvoort appt hij elk half uur. Voelt u de druk die op mijn schouders rust....
Nou dat vat het allemaal wel even samen. Zal vanavond nog wat fotos plaatsen, mijn mobiel is de komende 4 uur nog bezig om alles naar mijn pc te slurpen.
Waar ze gebleven zijn weet ik niet maar ik weet zeker dat ik niet drie maanden niks heb gedaan, kijken of ik dat in een klein berichtje kan samenvatten.
Allereerst gaat er veel tijd zitten in het mountainbiken wat ik sinds eind dit jaar minimaal 1 keer in een weekend doe, op de weg is dit niet meer leuk dus inmiddels door het hele land op zoek naar de mooiste parcours. Dat gaat natuurlijk ook wel eens mis op twee wielen waardoor dit de komende weken niet meer kan.
Verder was ik bezig met de aanschaf van wat 02 spul, dat is allemaal goed verlopen. Een grote berg 02 NOS spul ligt nu door het hele huis verdeeld (lees verstopt) en de inboedelverzekering is aangepast.
De 2 auto's die bij het pakketje zaten zijn verdeeld in Noord Holland opgeslagen. De Polaris Touring in de garage hier en de oranje cas naar een andere grote verzamelaar die nog ruimte had.
Leuk detail, daar staan nu 2 oranje Tourings naast elkaar die waarschijnlijk op dezelfde lopende band hebben gestaan, er zitten precies 20 nummers tussen de chassisnummers van deze identieke auto's.
En dat na 44 jaar.
De Polaris Touring bleek na een kleine inspectie er nog prima uit te zien op wat roestschade aan de neusdelen. Rondje remmerij, koppelingcilinders en andere wielen en hop naar de APK. Afgekeurd
En wel om een niet goed vast zittend knipperlicht. Ze konden hem ook niet vastzetten omdat er geen plaatwerk achter zat om wat in vast te zetten. Herkeuring met een ander spatbordje en voila. Apk tot 2019.
Inmiddels de paasrit van de 02 club/touring club gereden en dat waren ruim 500 probleemloze kilometers. De auto gaat de verkoop weer in zodat ik me (eindelijk) weer kan gaan focussen op mijn tii project.
Nog wel even het 35 jarige jubileum van de Touring Club mee vieren eind mei.
Toen kwamen er brieven van de RDW over APK's die gingen verlopen, beide Baurs waren weer eens aan de beurt. Dus stof eraf en voor beide was het eigenlijk een formaliteit. Ook deze zijn tot 2019 weer road legal.
Dag na de keuring lag er een grote olieplas onder het rechter achterwiel van de witte Baur, Bilstein overleden. Ach ja die waren al behoorlijk op leeftijd dus komen er straks nieuwe onder de blauwe Baur en schuiven we weer een oud setje door naar de witte. Blijft toch de low budget car
Van de week nog nieuwe Conti's onder de blauwe Baur ivm een aankomend tripje naar de Alpen Volgende maand gaan we samen weer op pad voor 9 dagen cruisen. Dus het ritje morgen is weer een leuk testrondje. De voorbereidingen zoals routes en hotels zijn echte tijdvreters, Angela wil graag "meelezen" tijdens het rijden dus niet ff een itn bestandje maken en in TomTom prakken maar een echt roadbookje moest er komen. Neem van mij aan, dat kost tijd!
En dan overal tussendoor loopt er nog het verhaal Nissan 200sx van het kind, pfff dat heeft weer behoorlijk wat tijd (en zijn geld) gekost.
Ook een Nissan kan roesten dus hadden we een paar klusjes laswerk, de bak moest hier voor uitgebouwd en hij dacht even de krukas keerringen te vervangen. Dat daarbij de krukas 3mm heen en weer geschoven kon worden zorgde voor wat meer kopzorgen en inmiddels is zijn blok gereviseerd en hebben we gisteren het kale onderblok weer ingebouwd en de eerste aanbouwdelen teruggeplaatst. Vanavond komt de gereviseerde en geflowde kop weer terug en zondag is het Jap-fest op Zandvoort appt hij elk half uur. Voelt u de druk die op mijn schouders rust....
Nou dat vat het allemaal wel even samen. Zal vanavond nog wat fotos plaatsen, mijn mobiel is de komende 4 uur nog bezig om alles naar mijn pc te slurpen.
So many cars, so little time
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Leuke bezigheden .. zo gaan de maanden wel vlot om
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Verkopen die troep, e21 rijdt veel beter
So many cars, so little time