BMW E28/E24
Re: BMW E28
Het blijft upgrades regenen. Mooi Nick.
En zoals je weet ben ik ook al een tijd bezig met extra metertjes, oa. oliedruk en temperatuur. Heb ze zelf ook in de E24 en ik moet toegeven dat ik er niet vaak genoeg meer naar kijk. Die moeten eigenlijk, zoals bij u nu, gewoon in het zicht, in de combi zitten.
Ik kende de oplossing van de Duitser ook, heb al meermaals een combi vast gehad om te zien wat ik daarin kwijt kan. Liefst van al een LCD maar daar heb ik nog niet de geschikte onderdelen voor gevonden.
En zoals je weet ben ik ook al een tijd bezig met extra metertjes, oa. oliedruk en temperatuur. Heb ze zelf ook in de E24 en ik moet toegeven dat ik er niet vaak genoeg meer naar kijk. Die moeten eigenlijk, zoals bij u nu, gewoon in het zicht, in de combi zitten.
Ik kende de oplossing van de Duitser ook, heb al meermaals een combi vast gehad om te zien wat ik daarin kwijt kan. Liefst van al een LCD maar daar heb ik nog niet de geschikte onderdelen voor gevonden.
Re: BMW E28
Merci voor de leuke reacties!
@Ite, heb het mailadres doorgestuurd
@Peter P, ik ben eens benieuwd wat je ineen gaat knutselen , met een LCD heb je inderdaad wel veel meer mogelijkheden!
@Ite, heb het mailadres doorgestuurd
@Peter P, ik ben eens benieuwd wat je ineen gaat knutselen , met een LCD heb je inderdaad wel veel meer mogelijkheden!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW E28
Gezien!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: BMW E28
Het intussen alweer 3 jaar geleden zie ik, dat ik een ander bordje gemaakt heb wat vanalles en nog wat kan meten en kan weergeven op een LCD. (moet ergens in mijn topic van de digital gauges staan). En toen kon ik het LCD niet kwijt raken op een plaats die mij beviel. Dus is het project weer in de koelkast geraakt.
Ideaal zou de ruimte waar uw display's nu staan opgevuld worden met een oranje LCD zoals BMW dat gedaan heeft met een E39 oa.
Maar waar ik dan de baas ben van die LCD.
Maar zo een LCD heb ik nog niet gevonden.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW E28
Als Peter zich eraan gaat geven heb ik er veel hoop in dat het gaat lukken.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: BMW E28
Ik twijfel er niet aanbmw e12 e21 wrote: ↑Tue Mar 12, 2019 6:03 pm Als Peter zich eraan gaat geven heb ik er veel hoop in dat het gaat lukken.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: BMW E28
Het is weer even geleden dat ik hier nog eens wat updates heb geplaatst, dus weer hoog tijd om bij te benen.
Allereerst heb ik de motorkap, front, spatbord rechts en deuren rechts laten spuiten omwille van een paar lakfouten/krassen die mij stoorden. Normaal was het de bedoeling om op de deur uit te spuiten, maar bij het verwijderen van de sierlijst op de passagiersdeur kwam er onverwacht roest tevoorschijn. Waarschijnlijk van een kleine schade in het verleden die niet 100% goed hersteld was. Dus achterdeur dan maar uitspuiten, maar ook hier minimale vliegroest onder de sierlijst, dan maar 2 deuren spuiten...
Al bij al buiten de onverwachte roest toch blij met het resultaat en blij dat de deuren mee gedaan zijn!
Maar de echte reden voor het spuitwerk was eigenlijk de Alpina spoiler, vermits deze toch moest gespoten worden kon de rest gelijk mee gedaan worden
Allereerst heb ik de motorkap, front, spatbord rechts en deuren rechts laten spuiten omwille van een paar lakfouten/krassen die mij stoorden. Normaal was het de bedoeling om op de deur uit te spuiten, maar bij het verwijderen van de sierlijst op de passagiersdeur kwam er onverwacht roest tevoorschijn. Waarschijnlijk van een kleine schade in het verleden die niet 100% goed hersteld was. Dus achterdeur dan maar uitspuiten, maar ook hier minimale vliegroest onder de sierlijst, dan maar 2 deuren spuiten...
Al bij al buiten de onverwachte roest toch blij met het resultaat en blij dat de deuren mee gedaan zijn!
Maar de echte reden voor het spuitwerk was eigenlijk de Alpina spoiler, vermits deze toch moest gespoten worden kon de rest gelijk mee gedaan worden
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: BMW E28
Mooi!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
Re: BMW E28
Verder had een kameraad van mij op de eerste oldtimermeeting een bordje te koop geplaatst zonder dat ik het wist
Nog een sleepoog voorzien voor in de Alpina spoiler:
En nog een foto van het totaalplaatje
Nog een sleepoog voorzien voor in de Alpina spoiler:
En nog een foto van het totaalplaatje
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: BMW E28
Dan was het tijd om nog wat technische aspecten aan te passen, ik ben begonnen met het veranderen van de carterpan.
het Alpina blok kwam oorspronkelijk uit een 7-reeks E32, het grote nadeel was dat het laagste punt van het carter ver naar voor zat.
Ik had wel een carterplaat, maar ik merkte toch op dat ik overal redelijk voorzichtig moest zijn, en dat wou ik beter... Dan maar gekozen voor de originele carter van een 535i, samen met het carter moest ook een deel van de oliepomp (aanzuigstuk) vervangen worden.
Oud:
Nieuw:
Natuurlijk carter eerst nog eens laten aquablasten, zodat het weer als nieuw was.
De rest is voor morgen
het Alpina blok kwam oorspronkelijk uit een 7-reeks E32, het grote nadeel was dat het laagste punt van het carter ver naar voor zat.
Ik had wel een carterplaat, maar ik merkte toch op dat ik overal redelijk voorzichtig moest zijn, en dat wou ik beter... Dan maar gekozen voor de originele carter van een 535i, samen met het carter moest ook een deel van de oliepomp (aanzuigstuk) vervangen worden.
Oud:
Nieuw:
Natuurlijk carter eerst nog eens laten aquablasten, zodat het weer als nieuw was.
De rest is voor morgen
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW E28
netjes hoor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: BMW E28
Dus hij is niet verkocht geraakt door je maat?
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau