BMW E28/E24
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW E28
Daar heb je 100% gelijk in! Hetzelfde traject met een modernere wagen is gewoon niet hetzelfde avontuur...
De kameraad met de Aston was de vorige keer met zijn TR6 wel wat dikwijls in panne gevallen, vandaar dat hij dit jaar op save speelde... alhoewel het blijft Engels
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW E28
Mooie ploeg zo, en natuurlijk een geweldige trip! Zo te zien geen noemenswaardig malheur? Houden zo!
Inderdaad, moet er eerlijk gezegd niet aan denken om zoiets met nieuw spul te doen, lekker werken in iets ouds, puur en mechanisch, zo moet 't zijn wat mij betreft. E28 lijkt me een prima wapen voor de trip (en die E30 waarschijnlijk ook haha)
Inderdaad, moet er eerlijk gezegd niet aan denken om zoiets met nieuw spul te doen, lekker werken in iets ouds, puur en mechanisch, zo moet 't zijn wat mij betreft. E28 lijkt me een prima wapen voor de trip (en die E30 waarschijnlijk ook haha)
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW E28
Voor de winterstalling heb ik nog een paar upgrades gedaan aan de E28
Waar ik mij al een tijdje aan stoorde was de snelheidsmeter die niet echt mooi constant bleef boven 100 km/u maar begon te schommelen. Buiten dat schommelen ging ook de teller niet ver genoeg
Zodus vorige week vrijdag een bezoekje gebracht aan Ivo Chtristov, een E28 specialist in Franeker Friesland, met als specialisatie tellerbakken repareren.
Op de heenweg ben ik rondgereden om het diff dat 3500 km geleden was gereviseerd terug bij Hardeman Motorsport te droppen.
Niet dat er aan het diff iets mis was maar na lang wikken en wegen beslist om de verhouding te laten aanpassen.
Eigenlijk was ik niet van zin om voor de rest iets aan te passen aan de tellerbak, maar omdat Ivo hem nu toch had open liggen heeft hij er gelijk Alpina wijzerplaten in gezet, de toerenteller gaat nu ook hoger, en het verbruiksmetertje is weggevallen
Voor de rest zijn al de condensators vervangen, nieuwe 3V batterijtjes, kalibratie van de teller, nieuwe codeerstekker, kortom een perfecte service en een zeer tevreden klant!
Verder had Ivo nog 3x E28 M5 in zijn atelier staan een zeer propere E28 Alpina B10, een 850 en nog zoveel meer, echt mooi om te zien!
het diff had een verhouding van 3.46 origineel. Echter bij 240 km/u op de Duitse autobahn had ik nog meer dan 1000 tr/min over, totaal niet nodig dus. Uiteindelijk gekozen voor een verhouding van 3.73 . Gisteren na de testrit was ik echt blij met de keuze, ik had een beetje schrik dat dit te kort ging zijn, maar dit is zeker niet het geval! Het optrekken is echt een feest, zonder dat ik naar mijn mening te veel moet schakelen. Ook op de snelweg bij 120 km/u mooi 3000tr/min.
Hieronder nog foto's van de combi voor en na...
En het diff voor en na
Waar ik mij al een tijdje aan stoorde was de snelheidsmeter die niet echt mooi constant bleef boven 100 km/u maar begon te schommelen. Buiten dat schommelen ging ook de teller niet ver genoeg
Zodus vorige week vrijdag een bezoekje gebracht aan Ivo Chtristov, een E28 specialist in Franeker Friesland, met als specialisatie tellerbakken repareren.
Op de heenweg ben ik rondgereden om het diff dat 3500 km geleden was gereviseerd terug bij Hardeman Motorsport te droppen.
Niet dat er aan het diff iets mis was maar na lang wikken en wegen beslist om de verhouding te laten aanpassen.
Eigenlijk was ik niet van zin om voor de rest iets aan te passen aan de tellerbak, maar omdat Ivo hem nu toch had open liggen heeft hij er gelijk Alpina wijzerplaten in gezet, de toerenteller gaat nu ook hoger, en het verbruiksmetertje is weggevallen
Voor de rest zijn al de condensators vervangen, nieuwe 3V batterijtjes, kalibratie van de teller, nieuwe codeerstekker, kortom een perfecte service en een zeer tevreden klant!
Verder had Ivo nog 3x E28 M5 in zijn atelier staan een zeer propere E28 Alpina B10, een 850 en nog zoveel meer, echt mooi om te zien!
het diff had een verhouding van 3.46 origineel. Echter bij 240 km/u op de Duitse autobahn had ik nog meer dan 1000 tr/min over, totaal niet nodig dus. Uiteindelijk gekozen voor een verhouding van 3.73 . Gisteren na de testrit was ik echt blij met de keuze, ik had een beetje schrik dat dit te kort ging zijn, maar dit is zeker niet het geval! Het optrekken is echt een feest, zonder dat ik naar mijn mening te veel moet schakelen. Ook op de snelweg bij 120 km/u mooi 3000tr/min.
Hieronder nog foto's van de combi voor en na...
En het diff voor en na
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW E28
Mooie updates Nick!
Heb je nu plots 13000km meer op de klok staan?
3000tr/min aan 120km/h is idd mooi. Mijn e12 doet 3500tr/min bij 130 echte km/h. Iets teveel, maar het is origineel zo icm sportbak.
Maar ehhhhh, tot hoever gaat de naald nu op de km/h teller?
Heb je nu plots 13000km meer op de klok staan?
3000tr/min aan 120km/h is idd mooi. Mijn e12 doet 3500tr/min bij 130 echte km/h. Iets teveel, maar het is origineel zo icm sportbak.
Maar ehhhhh, tot hoever gaat de naald nu op de km/h teller?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: BMW E28
de eerste foto is van toen ik de wagen net had, dus idd 13.000 km erbij
de topsnelheid zal ik eens een keer in Duitsland moeten testen volgend jaar :p
de topsnelheid zal ik eens een keer in Duitsland moeten testen volgend jaar :p
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW E28
Mooie stappen!!! Wel spijtig dat ik niet eerder wist dat je langs mijn huis bent gereden, helemaal vanuit België naar Ivo... Je was van harte welkom. Voor een volgende dan maar.
Re: BMW E28
Dat ga ik zeker onthouden moest ik ooit nog eens bij Ivo moeten zijn maar het was idd een heel tripje
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW E28
Mooie upgrades, dit is toch wel een van de meest begerenswaardige E28's zo!
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW E28
Nog een kleine upgrade, het Alpina stuurwiel vandaag gemonteerd.
Nu enkel nog de Alpina voorspoiler en pook. Heel misschien een stickerset, maar daar ben ik nog niet over uit
Nu enkel nog de Alpina voorspoiler en pook. Heel misschien een stickerset, maar daar ben ik nog niet over uit
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: BMW E28
Een nieuwe, prijs viel eigenlijk nog mee, gewoon via W&N, soms hebben ze ook goede dingen
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW E28
Top upgrade Nick! Bij alpina zijn de poken terug leverbaar. Dacht 150euro.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm