Die is al besteldbmw e12 e21 wrote: ↑Sat Dec 08, 2018 7:11 pm Top upgrade Nick! Bij alpina zijn de poken terug leverbaar. Dacht 150euro.
BMW E28/E24
Re: BMW E28
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: BMW E28
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW E28
Mijn vrouw leest hier niet mee. Hopelijk de jouwe ook niet.Nick1984 wrote: ↑Sun Dec 09, 2018 1:21 pmDie is al besteldbmw e12 e21 wrote: ↑Sat Dec 08, 2018 7:11 pm Top upgrade Nick! Bij alpina zijn de poken terug leverbaar. Dacht 150euro.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW E28
Tof zeg!!!
Hier nog iets leuks voor kerstmis.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: BMW E28
Na lange tijd toch nog eens een beetje aan de E28 kunnen werken.
Als eerste heb ik de remmen en de draagarmen vooraan nog eens onderhanden genomen.
Bij normaal gebruik was alles goed, maar in de Alpen vorig jaar bij zwaar misbruiken van de remmen begon het stuur na een tijdje te trillen, soms zo fel dat het echt onveilig aanvoelde. ook zaten er de redstuff remblokken onder, goede remblokken, maar ze moeten echt warm zijn om te bijten, ik heb graag dat hij altijd goed remt
Ik had vorig jaar nog pas de rubbers van de langsdragers vervangen (upper control arm bushings), maar vermits de rechtse rubber zeer dicht langs de spaghetti loopt en volgens mij ook tijdelijk goed warm kan worden heb ik gekozen voor de oplossing van "moosehead". Namelijk uniball kogelgewrichten in poly-utheraan. Deze heb ik in nieuwe TRW draagarmen geperst, en de dwarsdragers vervangen door de Lemförder draagarmen van een BMW 850i.
De remschijven heb ik voor de zekerheid nog eens lichtjes laten afdraaien omdat er oxidatiesporen te zien waren waar de remblok had gezeten bij langere stilstand, dit kan ook het schudden veroorzaken. De remblokken heb ik ook vervangen door een setje van TRW.
Vervolgens wou ik ook al langer de oliedruk en temperatuur kunnen controleren.
Via een Duitser een heel mooi setje digitale metertjes kunnen bestellen en gelijk ingebouwd.
Eerst de combi opnieuw demonteren en het nodige plastic weg frezen om dan het display mooi te kunnen inbouwen.
Het plaatje dat voorzien is in de teller voor een automaatbak is nu vervangen door ééntje met symbolen voor druk en temperatuur.
De carterstop heeft plaats gemaakt voor de temperatuursensor
En het resultaat:
Net een eerste grote proefrit gemaakt, remmen en stuurgedrag zijn nu perfect. Olie temperatuur zit warm tussen 90° en 100°, druk zakt warm niet onder 1.5 bar.
De digits in de combi dimmen ook automatisch bij het aanzetten van de lichten. De oliedruk sensor is ééntje van VDO die op de plaats van het drukschakelcontact zit bovenaan het blok tegen het schutbord. Deze heeft een extra aansluiting voor het oliedruklampje te laten doven. Al bij al een zeer leuke upgrade die ik zeker kan aanraden
Als eerste heb ik de remmen en de draagarmen vooraan nog eens onderhanden genomen.
Bij normaal gebruik was alles goed, maar in de Alpen vorig jaar bij zwaar misbruiken van de remmen begon het stuur na een tijdje te trillen, soms zo fel dat het echt onveilig aanvoelde. ook zaten er de redstuff remblokken onder, goede remblokken, maar ze moeten echt warm zijn om te bijten, ik heb graag dat hij altijd goed remt
Ik had vorig jaar nog pas de rubbers van de langsdragers vervangen (upper control arm bushings), maar vermits de rechtse rubber zeer dicht langs de spaghetti loopt en volgens mij ook tijdelijk goed warm kan worden heb ik gekozen voor de oplossing van "moosehead". Namelijk uniball kogelgewrichten in poly-utheraan. Deze heb ik in nieuwe TRW draagarmen geperst, en de dwarsdragers vervangen door de Lemförder draagarmen van een BMW 850i.
De remschijven heb ik voor de zekerheid nog eens lichtjes laten afdraaien omdat er oxidatiesporen te zien waren waar de remblok had gezeten bij langere stilstand, dit kan ook het schudden veroorzaken. De remblokken heb ik ook vervangen door een setje van TRW.
Vervolgens wou ik ook al langer de oliedruk en temperatuur kunnen controleren.
Via een Duitser een heel mooi setje digitale metertjes kunnen bestellen en gelijk ingebouwd.
Eerst de combi opnieuw demonteren en het nodige plastic weg frezen om dan het display mooi te kunnen inbouwen.
Het plaatje dat voorzien is in de teller voor een automaatbak is nu vervangen door ééntje met symbolen voor druk en temperatuur.
De carterstop heeft plaats gemaakt voor de temperatuursensor
En het resultaat:
Net een eerste grote proefrit gemaakt, remmen en stuurgedrag zijn nu perfect. Olie temperatuur zit warm tussen 90° en 100°, druk zakt warm niet onder 1.5 bar.
De digits in de combi dimmen ook automatisch bij het aanzetten van de lichten. De oliedruk sensor is ééntje van VDO die op de plaats van het drukschakelcontact zit bovenaan het blok tegen het schutbord. Deze heeft een extra aansluiting voor het oliedruklampje te laten doven. Al bij al een zeer leuke upgrade die ik zeker kan aanraden
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: BMW E28
Oliedruk en temp is altijd fijn om in de gaten te kunnen houden. Netjes gemaakt zo.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: BMW E28
Die upgrades blijven maar komen!
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW E28
Dat is echt TOP Nick. Ziet er zeer proffesioneel uit!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: BMW E28
Merci voor de reacties! Normaal zijn er tegen einde April nog enkele grote upgrades afgerond, en dan is hij voor mij helemaal af...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW E28
Heel fraai!
Kan je mij de contact gegevens van die Duitser geven?
Ik wil zoiets in mijn e12 bouwen. Die heeft ook ruimte zat in de tellerbak tpv de niet gebruikte automaat indicatie.
Kan je mij de contact gegevens van die Duitser geven?
Ik wil zoiets in mijn e12 bouwen. Die heeft ook ruimte zat in de tellerbak tpv de niet gebruikte automaat indicatie.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: BMW E28
Mooie upgrades Nick!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW E28
Vertel, ik ben benieuwd.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm