Peter's knutselhoek.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Peter's knutselhoek.
Ik heb vaker gehoord over een defecte ''egel''.
Zo ziet de weerstand van de kachelmotor eruit.
Zo ziet de weerstand van de kachelmotor eruit.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
Klopt, heb ik ook gelezen maar dan gaat de fan helemaal niet werken of op de hoogste stand.
Nu regelt ze gewoon maar na een tijdje rijden op een ingestelde binnentemperatuur gaat plotseling het toeren omhoog en daalt dan weer met meestal een warme lucht. Of het buiten nu warm of koud is maakt niets uit.
Nu regelt ze gewoon maar na een tijdje rijden op een ingestelde binnentemperatuur gaat plotseling het toeren omhoog en daalt dan weer met meestal een warme lucht. Of het buiten nu warm of koud is maakt niets uit.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter's knutselhoek.
Ja dat is vervuiling van de sensor meestal. Die zit achter het kleine roostertje bij het bedieningspaneel.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
OK, nu is even zoeken hoe ik die kan schoonmaken. Thanks.uwbuurman wrote:Ja dat is vervuiling van de sensor meestal. Die zit achter het kleine roostertje bij het bedieningspaneel.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter's knutselhoek.
Ja, niet lomp perslucht erop, soms helpt de stofzuiger op het roostertje al, maar beter is even losmaken.
Als dat ding gewoon stuk is, een nieuwe sensor kost nog geen 2 euro geloof ik. Via google vind je voldoende filmpjes en tolutorials.
Als dat ding gewoon stuk is, een nieuwe sensor kost nog geen 2 euro geloof ik. Via google vind je voldoende filmpjes en tolutorials.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
Heeft al weer een tijdje geduurd voordat er een update kwam.
Werkzaamheden aan de E21 hebben hun eigen topic en zo ook de E46 van Paulien alhoewel deze de afgelopen winter heel erg goed is doorgekomen.
Bij onze 525d staat ondertussen 210000 km op de teller en daar hoort ook gewoon onderhoud bij.
* Voorzijde is inmiddels voorzien van nieuwe draagarmen, reactiearmen, stabi-stangen en spoorstangeinden, hierna uiteraard uitgelijnd.
* Om het ventilatorprobleem te gaan oplossen heb ik deze week via Ekris website een zgn egel besteld,
aangezien dit bij de E60 nogal een werkje is om te plaatsen moet ik dit even plannen.
* Verder komt volgens de I-drive de roetfilter er ook aan.
Nu weet ik dat je wat langer kan doorrijden voordat het echt een probleem gaat worden maar ik weet ook hoe gevoelig de uitlaatspruitstukken en turbo's zijn bij verhoogde tegendruk.
Grootste probleem is dat imitatie vaak vragen is om problemen en leeghalen icm EGR weg programmeren wil ik eigenlijk niet, de regels staan zo op het randje tegenwoordig met het aanstormende feit van milieuzones.
Feit is wel dat een nieuwe bij BMW tegenwoordig een fortuin kost. Op dit moment 1972 euro en het is afgelopen jaar al met bijna 300 euro gestegen.
Nu blijkt Offenga lekker aan het opruimen te zijn geslagen en vanwege het feit dat de vraag flink is afgenomen boden zijn een splinternieuwe, origineel BMW roetfilter aan voor mijn type motor (er lag er eentje op voorraad).
Een roetfilter laten leeghalen en EGR wegprogrammeren kost ook geld en nu heb ik voor 600 euro een nieuwe.
Werkzaamheden aan de E21 hebben hun eigen topic en zo ook de E46 van Paulien alhoewel deze de afgelopen winter heel erg goed is doorgekomen.
Bij onze 525d staat ondertussen 210000 km op de teller en daar hoort ook gewoon onderhoud bij.
* Voorzijde is inmiddels voorzien van nieuwe draagarmen, reactiearmen, stabi-stangen en spoorstangeinden, hierna uiteraard uitgelijnd.
* Om het ventilatorprobleem te gaan oplossen heb ik deze week via Ekris website een zgn egel besteld,
aangezien dit bij de E60 nogal een werkje is om te plaatsen moet ik dit even plannen.
* Verder komt volgens de I-drive de roetfilter er ook aan.
Nu weet ik dat je wat langer kan doorrijden voordat het echt een probleem gaat worden maar ik weet ook hoe gevoelig de uitlaatspruitstukken en turbo's zijn bij verhoogde tegendruk.
Grootste probleem is dat imitatie vaak vragen is om problemen en leeghalen icm EGR weg programmeren wil ik eigenlijk niet, de regels staan zo op het randje tegenwoordig met het aanstormende feit van milieuzones.
Feit is wel dat een nieuwe bij BMW tegenwoordig een fortuin kost. Op dit moment 1972 euro en het is afgelopen jaar al met bijna 300 euro gestegen.
Nu blijkt Offenga lekker aan het opruimen te zijn geslagen en vanwege het feit dat de vraag flink is afgenomen boden zijn een splinternieuwe, origineel BMW roetfilter aan voor mijn type motor (er lag er eentje op voorraad).
Een roetfilter laten leeghalen en EGR wegprogrammeren kost ook geld en nu heb ik voor 600 euro een nieuwe.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Peter's knutselhoek.
Goedkoop wordt het nooit, maar jij kan Ff door zo!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
Klopt inderdaad maar dat kost vaak ook een 3 tot 400 euro dus dan ben ik hier meer tevreden mee. Tevens zijn de verhalen hierover wisselend.uwbuurman wrote:Das een mooie deal, Peter. Tegenwoordig is uitbakken van die dingen ook een goede optie.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Peter's knutselhoek.
Mooi Peter.
Ben je weer klaar voor 2 ton.
Ben je weer klaar voor 2 ton.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter's knutselhoek.
De maanden Mei/Juni zijn bij ons altijd de APK maanden.
Afgelopen week de E46 laten keuren. Hoewel ik me de meeste zorgen maakte bij deze kwam deze probleemloos door de keuring inclusief steekproef.
Vorige week ook de E21 laten keuren en deze werd afgekeurd, ondanks de soms ziekelijke zorg die wij aan onze speeltjes geven.
Ik had rechtsachter totaal geen remkracht. Handrem geen probleem.
Wielremcylinder die geheel vastzat en dat na 5 jaar. Dus beiden cylinders vernieuwd en weer een verse APK tot 2020.
Volgende week is de E60 aan de beurt.... We zien wel.
Afgelopen week de E46 laten keuren. Hoewel ik me de meeste zorgen maakte bij deze kwam deze probleemloos door de keuring inclusief steekproef.
Vorige week ook de E21 laten keuren en deze werd afgekeurd, ondanks de soms ziekelijke zorg die wij aan onze speeltjes geven.
Ik had rechtsachter totaal geen remkracht. Handrem geen probleem.
Wielremcylinder die geheel vastzat en dat na 5 jaar. Dus beiden cylinders vernieuwd en weer een verse APK tot 2020.
Volgende week is de E60 aan de beurt.... We zien wel.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter's knutselhoek.
Tsja je weet het soms niet. Soms is het vervangende deel gewoon eens niet van topkwaliteit, of heeeeeel old stock. In elk geval weer twee stuks klaar en duimen voor nummer 3!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Peter's knutselhoek.
Mooi Peter. Die is weer goed voor minimaal 5j.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Peter's knutselhoek.
Succes met nr 3
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195