e30 320is diamantschwartz

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by Manitoba »

Begrijpelijk dat je deze keus maakt; geldt natuurlijk ook 1-op-1 voor Jeroen die deze zelfde keus maakt. Aan de andere kant ook jammer, er van uitgaande dat jullie beiden de keus niet uit financiële overweging hoeven te maken. Het zijn nu eenmaal auto’s “voor erbij”, waar bij je geen enorme kilometrages op jaarbasis rijdt. Maar zeker wanneer er nog meer “speeltjes op de dam staan”, snap ik het ook wel weer...

Inderdaad fijn dat de auto (terug) bij een liefhebber komt. Hoop dat je blijft genieten van de e36 M3.

Greet,
Walter.


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by Jeroen »

Tsja, het borrelde ook hier natuurlijk al even. Het is heel jammer, maar soms is het gewoon tijd voor nieuwe keuzes. En wie weet wat er nog voor moois op je pad komt!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by gerrit323 »

uwbuurman wrote: Tue Aug 20, 2019 8:56 am Eeuwig zonde, maar het verbaast me niks. Je bent over de 320iS nooit zo enthousiast geweest als over de 320i 2.7. Gefeliciteerd met de verkoop?!
Klopt Koos als ik van een verkoop spijt heb is het van die 2.7

Alles daarna is weloverwogen geweest
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by 323baur »

Gefeliciteerd Gerrit.
Dat zat er natuurlijk wel aan te komen.

Ook hier is Eea aan het wankelen.
Ik mis mijn Baur vreselijk, dus die gaat nu echt eens gerestaureerd worden. Dan gaat de brasil er uit.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by Jeroen »

Dat is het punt, voor mij wel iig. Qua handling is er in mijn ogen niets beters te bedenken -als je niet debiel hardcore wilt gaan richting een Westfield oid- dan een E30 met een S14, dat is ronduit een perfecte balans. Maar goed, ik vind wel dat een facelift E30 het qua looks veruit aflegt tegen een E21. Komt daarbij dat tegenwoordig elke diesel sneller is (in rechte lijn dan), en dan kun je inderdaad stellen dat een auto als de 320iS door z'n tijd is ingehaald. In de Alpen of op het circuit, dan is een 320iS (of E30 M3) heer en meester. Ik ken ook diverse professionele coureurs die met vele malen meer paarden rijden, maar nog immer er een E30 M3 naast hebben voor de pure driving fun. Maar ja, als je misschien nog eens in de 5 jaar op een circuit of in de Alpen komt, dan wordt het wel wat karig om zo'n auto aan te houden. Maakt het evengoed nog geen makkelijke beslissing!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by gerrit323 »

Exact hetzelfde gevoel hier .. kwa balans en stuurgevoel gaat er niks boven een s14 e30 maar waar ik woon komt de 320is gewoon niet tot zijn recht .. ik begon meer van de wagen te genieten door er rustig mee te rijden en dat kan niet de bedoeling zijn. Ik ben ook meer een koppelrijder ipv toeren te jagen. Ook al weet ik dat de 320is altijd naar 7k jagen best kan maar het is wat tegen mijn eigen gevoel ingaan. Ook de steeds minder wordende benzinekwaliteit boezemt me wat angst in ..

Komt daarbij dat per land de eco regeltjes wel wat verschillen dus ik mag op dit moment een paar steden al niet meer in .. kom ik daar dan .. niet echt maar het altijd moeten nadenken waar ik wel en niet mag rijden maakt de hobby minder leuk

In de planning van de regering staan nog andere lage emissizones op de agenda en als dat zo doorgaat is de oldtimer binnenkort veel minder waard ... dat speelt allemaal mee en heeft mij doen kiezen voor de centen nu het nog kan .. is het een makkelijk afscheid.. neen :cry: maar het is wat het is .. met de m3 .. de Mégane en de Mazda kunnen we niet klagen
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by Nick1984 »

Spijtig te horen dat die verkocht is Gerrit, maar ik begrijp je keuze ergens wel, je hebt de E36 M3 tenslotte nog om te gaan knallen...

Gisteren heeft een kameraad van mij toevallig nog een E30 M3 gekocht, en natuurlijk mocht ik gelijk een goede toer gaan doen om mijn mening te geven 8)

Ik denk dat we tegenwoordig met al die geblazen blokjes teveel koppel gewend zijn tegenover vroeger, die S14 blokjes moet je gewoon in toeren jagen, ze worden pas wakker vanaf 4500 toeren, maar dan zijn het wel echt plezante blokjes! Zeker in combinatie met het gewicht van de E30!
Zoals Jeroen al aangaf, ideaal voor Eifel/Moezel/Alpen, maar niet voor onze dichtslippende Belgische wegen...
Dus in dat standpunt begrijp ik je helemaal!

Maar... weet dat het heel lastig gaat worden als je later in een nostalgische bui toch terug een propere E30 met S14 blokje wil aanschaffen.
Ik geloof niet dat de prijzen echt gaan dalen, mensen komen erbij op deze aardbol, maar BMW's van voor 1990 verdwijnen er elke dag...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by Bram_Baur »

mensen komen erbij op deze aardbol, maar BMW's van voor 1990 verdwijnen er elke dag...
Quote of the week :read
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by gerrit323 »

Correct .. ook dikke atmo wagens zoals de e36 m3 verdwijnen van onze wegen omdat niemand nog die redicule belasting ervoor wil betalen .. ik troost mij met het feit dat ik nog zo eentje heb om van te genieten
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by Peter V. »

Ik denk dat wij onze E87 130i maar een beetje moeten koesteren dan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by 323baur »

Peter V. wrote: Thu Aug 22, 2019 8:30 am Ik denk dat wij onze E87 130i maar een beetje moeten koesteren dan.
Zeker! Alles wat 6cilinders of meer heeft is de komende 10jaar in toenemende mate schaarser aan het worden.
Als je nog iets groots en diks wil, nu doen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by uwbuurman »

Ik wil iets jongs en slanks....
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by Smartie »

Keuzes. Vreselijk.

Zou de auto als investering kunnen wegzetten. Maar dat lukt mij niet, er mee rijden blijft het leukst. Daarna is het bijhouden en netjes maken ook geen straf.

Veel plezier met de andere auto’s uit het wagenpark en met het geld wat vrijkomt kan je natuurlijk altijd weer wat anders leuks kopen en doen.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by gerrit323 »

.. en deze staat nog steeds in de loods .. langer dan ik eigenlijk wilde .. engelsman heeft aangegeven wat problemen te ondervinden bij de verkoop van zijn huidige oltimers, wegens brexit perikelen ligt eigenlijk zeer veel handel in engeland stil, huizenmarkt, auto algemeen en al zeker oldtimers zijn iets wat zeer moeilijk verkoopt.

Ik heb reeds 2 voorschotten ontvangen op de wagen maar er blijft toch nog 20K openstaan.

Weet nu niet zo goed meer wat ik hiermee moet, het zal uiteindelijk wel in orde komen en ik weet ook wel dat zo een auto verkopen soms een tijdje in beslag kan nemen ..

Afspraak bij hem is dat hij alles op gebied van automotive moet regelen met de daartoe bestemde rekening en niet het gezinsbudget. Hij had erop gerekend dat de auto's die hij verkoopt en die tot voor kort gewild waren in engeland vlot zouden verkopen. Tegen december zou alles moeten afgehandeld zijn was de afspraak .. dat zal dus niet lukken
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: e30 320is diamantschwartz

Post by bmw e12 e21 »

Hehe,niet leuk als het aansleept. Maar idd. Het komt wel inorde.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Post Reply