Nog maar weinig gebeurt dit jaar, behalve het verzamelen van remspul.
Geventileerde schijven / blokken / montage setje zijn binnen.
Opvulstukjes en bijbehorende langere bouten heb ik ook al een tijdje liggen.
De kleine rubberen ringetjes die tussen de klauwhelften en opvulplaatjes moeten zijn nog onderweg.
Die bouten wilde ik graag nieuwe voor, maar die blijken dus nergens te krijgen zijn.
Het zijn M9x1.25 bouten, 80mm lang,
Verbus 11.9 staat op de koppen
Ga je hierop googelen, dan vind je bijna niks behalve wat horrorstory's over het splitsen van de beide klauwhelften.
Over dat splitsen heb ik mij behoorlijk ingelezen, en dan voornamelijk om het aantrekmoment van de 4 bouten te weten te komen. 90% van de wereld is van mening dat het splitsen niet mag en levensgevaarlijk is.
Ik weet inmiddels dat het geen zogenaamde "rekbouten" zijn die je maar 1 keer mag gebruiken.
Aantrekken doe je in 2 stappen, eerst naar 25Nm in de volgorde 2-3-1-4, en een tweede ronde naar 40Nm. Wat ik overigens helemaal niet zo veel vind voor deze M9 11.9 bouten.
Veel goede info op deze site gevonden:
http://www.pmbperformance.com/brakehowto.html , wel positief over splitsen, maar het zijn wel amerikanen.
Allemaal lekker origineel ATE spul ligt te wachten, en helemaal niet duur:
Het zal nog wel even duren alvorens het gemonteerd gaat worden, eerst nog 2 klassieke rally's afwerken in januari.
Volgend weekend gaan we de Happy New year's drive doen, waar veel mooi klassiek spul op af komt.
En een weekje later staat de Midwinter classic in Noord holland op het programma.