Pastellblauer's E12 avonturen

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

uwbuurman wrote: Mon Oct 14, 2019 6:31 pm Ja, oké, dat is een mooi weekendje weg. Dacht dat het een dagje of nachtje was. Nou ja, een weekendje Eifel kost mij ook met gemak 1000 euro en dan ben ik alleen. Gelukkig niet ieder weekend zulke bedragen hahaha.
Is geen weekendje weg hoor, er is echt geen tijd om aan de bar te hangen of ergens gezellig te keuvelen.

Vrijdagmorgen 10:00 document controle en technische keuring, aansluitend lunch en briefing bij Kasteel Vaes Harteld bij Maastricht. Dan vanaf 13:01 starten de eerste deelnemers, onderweg is er 1 uur verplichte pauze voor diner om dan tot even na 23:00 door te jassen tot in Luxemburg.
Volgende ochtend om 08:01 vertrekken de eerste teams om uiteindelijk op zaterdag net na 17:00 in Weert te finishen. En dat is dan het ideale tijdschema.

Maar we kijken er wel naar uit hoor.


Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Oefen Hornenacht 18-10-2019

De Hornenacht Oefenrit is een echt fenomeen aan het worden, zelfs de grote experts komen graag deze rit rijden als voorbereiding van het aankomende winterseizoen, velen komen dan ook met hun klassieker naar deze happening.

Afgelopen vrijdag avond was het dan eindelijk tijd voor dit oefenritje, nouwja ritje, dat is echt een understatement. met 23 equipes in de sportklasse en nog eens 10 in de toerklasse is het toch echt wel een uitdagende avondrally geworden.
Uitzetters Ad van de Werf en Olaf Wennekes hadden een erg uitdagende 90km lange rit met heel veel onverhard uitgezet die we eigenlijk in 2:30 moesten beslechten. En dankzij de vele regen van de afgelopen weken en het oogstseizoen van de landbouwers kun je je wel een voorstelling maken hoe de meeste onverharde wegen erbij lagen. Echt feest dus.

Wij mochten ergens middenin het veld om 19:21 van start, als eerste kregen we een stuk "pittige visgraat" voorgeschoteld, waar we lekker door heen gingen, maar gezien de moeilijkheid van deze discipline verwacht ik dat er velen de weg wel even kwijt geraakt zijn.
Doordat je bij visgraat rijden erg goed moet opletten om niet fout te rijden lag ons gemiddelde na dit deel op slechts 24km/u terwijl eigenlijk 36km/u nodig is.
Daarna over naar een sectie punten vrije route, altijd leuk want in deze discipline is de te rijden route vrij, en als je een beetje kunt navigeren, dan kan het gas er lekker op. Ook zat er in dit deel relatief weinig onverhard wat ook wel wilde helpen.

Het ging echt lekker, ook de Pastellblauer had er echt zin in, de dynamo draaide op volle kracht om al dat halogeen geweld voorop goed brandend te houden.
Achteraf kregen we nog van een paar deelnemers "complimenten" over die enorme bak licht die ze in hun spiegels gemikt kregen.

Dan volgde er er een sectie grensbenaderen, dat is dan weer goed opletten en vooral de kaart goed afspeuren op listige truukjes van de uitzetter. Hierbij wordt er zo vaak van richting gewisseld, dat je oriëntatie vermogen danig op de proef gesteld wordt, zeker in het donkere grensgebied NL/BE wat voornamelijk uit landbouw en bos bestaat. Inmiddels kwamen we al deelnemers tegen, of voorbij, die ruim voor ons gestart waren. Dat geeft een goed gevoel.

Daarna volgde een stuk "pijlen kortste route" waar de uitzetter typisch belgische truukjes in had gestopt en een leuke wegverlegging had gemaakt. We zagen steeds meer deelnemers, het werd drukker en drukker. Ons gemiddelde keldere weer gestaag in dit deel omdat hier wel 75% onverhard bleek te zijn, en enige voorzichtigheid wel op zijn plaats was.
Blijkbaar niet voor John Temmink en Bart den Hartog in hun BMW 2000 Alpina, bij een stempelcontrole midden in het bos gooide ze hun BMW voor de onze, Bart sprong uit de auto om de stempel te pakken en moest er heel snel weer in duiken, want John vloog alweer weg. slippend en slingerend vol gas verdween de brullende Alpina in de donkerte.
Volgens mij is de de BMW 2000 Alpina die vorig jaar in november in Rosmalen tijdens het BMW jubileum nog te koop stond.

Als afsluiter kregen we nog stuk een Baril, inmiddels gingen we al bijna over onze tijde heen, maar goed, gewoon rustig blijven en de route netjes afmaken. In de Baril zaten nog een drie tal her-constructies die ik helaas niet allemaal gezien heb, maar ja wel lekker gereden.

Precies 20 minuten te laat leverde ik onze controle kaart in, maar het was nog verdacht rustig in de zaal en op de parking, ik schat dat er nog maar zo'n 6 equipes terug waren. tijd voor een welverdiend biertje zou ik zeggen :cheers
Voor en na druppelde iedereen binnen, velen vonden het blijkbaar niet te halen, waar ik het niet mee eens was. Wij hebben niet onverantwoord hard gereden en hadden slechts 20 minuten straf, terwijl je maximaal 60 minuten mocht hebben.
Hadden de wegen er zoals vorig jaar (gortdroog) bij gelegen, dan waren we met gemak binnen tijd binnen geweest.

2 uur later had de organisatie alle punten geteld en was de eindstand bekend. Met de uitleg ernaast had ik al 6 fouten bij ons geteld, maar je weet nooit hoe de rest het gedaan heeft.
De winnaars, Tim en Femke, hadden slechts 4 fouten, maar plaats 2 t/m 5 allemaal 6 fouten en daarna werd het snel meer.
Tweede plek was er voor John en Bart in de BMW 2000 Alpina, met als enige 0 strafminuten.
Derde was dan voor Alexander Leurs met Peter van Hoof in hun Opel Ascona, met 3 strafminuten.
JAAAAAA, wij dus mooi 4e achter die TOPPERS met onze 6 fouten en 20 minuten straftijd, wetende dat die toppers dus Horneland Rally en Tulpen Rally winnaars zijn.
Maar vooral alle lof voor Tim en Femke die dus gewoon winnen in hun Citroen Dyane. :thumbsup :thumbsup :thumbsup

Ook bleek dat er uiteindelijk maar 3 equipes waren die minder dan 20 minuten straftijd hadden, velen zaten tegen een uur aan en sommige hadden zelfs bijna anderhalf uur gepakt.

Wij zijn in ieder geval erg blij en best wel trots met deze uitslag.

Uitslag sportklasse.
Image
Last edited by BertjeConti on Wed Nov 23, 2022 8:41 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Helemaal geen slecht resultaat achter deze routiniers hoor, gefeliciteerd!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Potdikke, het wordt beter en beter!! Gefeliciteerd!!

En wat fijn dag die blauwe weer een lekker dichte bodem heeft, moet een gerust gevoel geven!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Peter V. »

Netjes gedaan weer.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Oefen Hornenacht, wat foto's

Gelukkig zijn er altijd mensen die het leuk vinden foto's (klik) van zulke evenementen te schieten, deze zijn bij een stempelcontrole gemaakt (niet die in het bos) redelijk in het begin van de rally, de auto's zijn hier nog redelijk schoon, hier een kleine selectie:

winnaars:
Image

De Alpina die plekje 2 veroverde:
Image

De Ascona van Alexander:
Image

Image

Image

Image

Image
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Gaaf, toch mooi als.die goed geprepareerde auto's! Die blauwe van jullie is inmiddels ook echt wel een bekende in het wereldje aan het worden, volgens mij.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

En de mooiste auto van het veld haha!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Manitoba »

Gaaf hoor, top om te zien hoe jullie met jullie fanatisme steeds beter worden en dat jullie je zo goed vermaken met de e12. Die "Alpina-NK" is ook in de Tulpenrallye geen onbekende, volgens mij.

Greetz,
Walter.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Manitoba wrote: Tue Oct 22, 2019 9:47 am Die "Alpina-NK" is ook in de Tulpenrallye geen onbekende, volgens mij.
BertjeConti wrote: Sun Oct 20, 2019 8:07 pm Tweede plek was er voor John en Bart in de BMW 2000 Alpina, met als enige 0 strafminuten.
Derde was dan voor Alexander Leurs met Peter van Hoof in hun Opel Ascona, met 3 strafminuten.
JAAAAAA, wij dus mooi 4e achter die TOPPERS met onze 6 fouten en 20 minuten straftijd, wetende dat die toppers dus Horneland Rally en Tulpen Rally winnaars zijn.

Zou je denken, Walter?? :loll
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Manitoba »

Kan heel goed plaatjes kijken, lezen aanzienlijk minder... :goodnight

Maar had dus wel gelijk :loll

Greetz,
Walter.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Ja, je had inderdaad gelijk :mrgreen:
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Image
Last edited by BertjeConti on Wed Nov 23, 2022 8:41 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Haha, ies mooie doebele paipje!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Kennismaking met de A klasse

Wellicht had ik het hier al eens genoemd, maar dan nog maar een keer. Na een paar jaar de kaartleesritten in de B klasse gereden te hebben, en ook de klassieke rally's in Toer/Sport klasse vonden we het wel eens tijd worden in de hoogste klasse's mee te gaan strijden.

Kans op ritwinst wordt zo wel heel erg klein, maar het lijkt ons gewoon leuk om ons eens te gaan meten met de top van Nederland.
Klassiek rijden we dit jaar nog in de sportklasse, vanwege het feit dat Petra nog op de eerste plaats staat in het nederlands kampioenschap dat natuurlijk verdedigd moet worden, en bij de Hornenacht beslist zal gaan worden (erg spannend dus).
En volgend jaar de Horneland Rally rijden we nog zeker de sportklasse.
Verder gaan we vanaf nu alles in de hoogste klasse die er is rijden, dus A klasse, Expert klasse en Sportklasse waar geen Expertklasse is.

De dag na de oefen hornenacht hebben we de vuurdoop ik A-klasse gehad, in zuid-limburg de ster van Valkenburg gereden. Dit was uitgelopen op een groot fiasco, dat we bij de laatste zouden eindigen hadden we wel zo'n beetje ingeschat. Wat er werkelijk fout was gegaan lag niet zozeer aan ons maar aan het verstrekte kaartmateriaal, waarbij de organisatie de copy's niet van tevoren gecontroleerd had. Als de zwarte toner in de printer bijna op is, ja dan mis je dus vanalles op je kaart.

Vorig weekend hebben we de Pierenrit gereden bij de Baronierijders, start en finish in Rijsbergen. Deze pierenrit hadden we in 2018 glansrijk gewonnen met slechts één fout. Dus moesten we dit jaar wel in de A-klasse mee strijden.
Ik had maar één doel, niet als laatste eindigen.
Het gebied ten zuiden van Rijsbergen (Breda) is ook een uitdagend rally gebied met veel mooie lastige wegen waar de uitzetters van alles mee uit kunnen halen.
Nu wel duidelijk afgedrukt kaartmateriaal, uitzetter Piet van Rijckevorsel staat er bekend om, verlegde weggetjes, en dat was dan ook het thema van deze rit. De verlegde weggetjes zien te vinden en dan de juiste herconstructie erbij maken. De verlegde weggetjes vonden we wel, maar dan de herconstructie maken zoals de uitzetter het bedacht had, nou nee dat lukt mij nog niet zo goed.
Maar wel een erg leuke en leerzame rit gereden, tegen 12 top kaartleesteams gestreden, en met 10 fouten en 17 strafminuten de 9e plek van 13 behaald, waarbij het allemaal heel dicht bij elkaar lag, en de verschillen dus erg klein waren, de winnaars hadden nog altijd 6 fouten. Dit geeft moed voor de toekomst!!!

Aankomende zaterdag gaan we een clubrit/rally bij de DHRC rijden, dat is DE ANDERE organisatie waarbij men klassiek wel hoog in het vaandel heeft, rijdt je daar mee met een moderne auto, dan worden je punten wel geteld, maar je wordt gewoon niet geklasseerd.
Deze rally's zitten altijd vol, 80 equipes, waarbij je op tijd moet inschrijven en wij zo al een paar keer te laat waren. Altijd veel mooi klassiek spul.
Start is bij vd Valk in Tiel.

Dan een weekend niks, vanwege verplichte familiare feestigheden.
EN dan staat de Hornennacht op het programma, gevolgd door de Moustache Classic, Finalerit, snertrit en als afsluiter voor 2019 de rode wegen rit.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Post Reply