Pastellblauer's E12 avonturen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Pastellblauer's E12 avonturen
Zo, het seizoen is voor ons begonnen, en inmiddels hebben we de eerste ‘rit’ voor dit jaar alweer achter de rug.
Afgelopen zaterdag ‘de 63e Turfschiprit’ gereden, georganiseerd door de Baronierijders.
Was het een rally of een kaartleesrit? Tsja dat vergt wel enige uitleg, maar daar kom ik later nog wel eens op terug.
In ieder geval wil ik op deze plek verslaglegging doen van alles wat we met onze Pastellblauer E12 zo uitspoken, en de agenda voor dit jaar belooft gelukkig heel wat.
Immers waarvoor zijn deze heerlijke BMW’s ooit in de fabriek voor in elkaar gezet?
“Freude am Fahren” en dat nemen we dus zo letterlijk mogelijk. Niks vertroetelen of poetsen in de garage, maar genieten van onze E12 op de weg, zo weel mogelijk nu het nog kan.
Alvast een kort planning overzicht voor 2017:
11 maart______63e turfschiprit, Ettenleur (kaartleesrit)
19 maart______Oefoenrit voor de PeelrandClassic, Weert (klassieke rally)
25 maart______BAROF, 17e oefenrit Baronierijders, Moerdijk (klasieke rally)
9 april_________Peelrand Classic, klassieke rally
26-30 april_____AER treffen Rudesheim (oldtimer caravan meeting)
6 mei__________E21 voorjaarstocht
20 mei_________Seeenfarrht, Sauerland (oldtimer toertocht)
25-28 mei______ECCR Wanroy (European oldtimer caravan treffen)
4-juni__________6 Uren van Breda (klasieke rally)
1-3 september___AER treffen Sauerland (oldtimer caravan meeting)
20 oktober ______oefenrit Hornenacht, Weert (klassieke rally)
26 oktober______Der Pastellblauer’s 40e verjaardag
28 oktober ______3 provincien rally, Wolvega (klassieke rally)
18 november____Hornenacht, Weert (klassieke rally, s’nachts)
25 november?___Moustache Classic, Bocholt B (klassieke rally)
Zoals je kunt zien staan er voornamelijk ‘klassieke rally’s’ op het programma, de meest bekende is vast en zeker de Tulpenrally, maar die valt helaas buiten ons budget en daarnaast mogen we niet eens mee doen, daar er een grens gelegd is aan de leeftijd van het voertuig van de deelnemers, bouwjaar is maximaal 1974 bij de Tulpenrally.
Geen idee hoe zo’n klassieke rally dag verloopt?
Deze film van de DHRC geeft een heel aardig beeld:
of deze van de Horneland Rally (inclusief E21 materiaal !):
Afgelopen zaterdag ‘de 63e Turfschiprit’ gereden, georganiseerd door de Baronierijders.
Was het een rally of een kaartleesrit? Tsja dat vergt wel enige uitleg, maar daar kom ik later nog wel eens op terug.
In ieder geval wil ik op deze plek verslaglegging doen van alles wat we met onze Pastellblauer E12 zo uitspoken, en de agenda voor dit jaar belooft gelukkig heel wat.
Immers waarvoor zijn deze heerlijke BMW’s ooit in de fabriek voor in elkaar gezet?
“Freude am Fahren” en dat nemen we dus zo letterlijk mogelijk. Niks vertroetelen of poetsen in de garage, maar genieten van onze E12 op de weg, zo weel mogelijk nu het nog kan.
Alvast een kort planning overzicht voor 2017:
11 maart______63e turfschiprit, Ettenleur (kaartleesrit)
19 maart______Oefoenrit voor de PeelrandClassic, Weert (klassieke rally)
25 maart______BAROF, 17e oefenrit Baronierijders, Moerdijk (klasieke rally)
9 april_________Peelrand Classic, klassieke rally
26-30 april_____AER treffen Rudesheim (oldtimer caravan meeting)
6 mei__________E21 voorjaarstocht
20 mei_________Seeenfarrht, Sauerland (oldtimer toertocht)
25-28 mei______ECCR Wanroy (European oldtimer caravan treffen)
4-juni__________6 Uren van Breda (klasieke rally)
1-3 september___AER treffen Sauerland (oldtimer caravan meeting)
20 oktober ______oefenrit Hornenacht, Weert (klassieke rally)
26 oktober______Der Pastellblauer’s 40e verjaardag
28 oktober ______3 provincien rally, Wolvega (klassieke rally)
18 november____Hornenacht, Weert (klassieke rally, s’nachts)
25 november?___Moustache Classic, Bocholt B (klassieke rally)
Zoals je kunt zien staan er voornamelijk ‘klassieke rally’s’ op het programma, de meest bekende is vast en zeker de Tulpenrally, maar die valt helaas buiten ons budget en daarnaast mogen we niet eens mee doen, daar er een grens gelegd is aan de leeftijd van het voertuig van de deelnemers, bouwjaar is maximaal 1974 bij de Tulpenrally.
Geen idee hoe zo’n klassieke rally dag verloopt?
Deze film van de DHRC geeft een heel aardig beeld:
of deze van de Horneland Rally (inclusief E21 materiaal !):
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
11 maart 2017 63e Turfschiprit
Voor deze kaartleesrit hadden we ons ingeschreven voor de C klasse om er voor dit jaar weer een beetje in te komen.
47 equipes hebben zich in 4 verschillende klassen ingeschreven. Bij deze kaartleesrit worden (helaas) geen restricties aan de leeftijd van het voertuig gesteld, waardoor er nogal wat deelnemers met hun dagelijkse auto aan de start verschijnen. Jammer jammer, wat het is natuurlijk altijd leuk om vooral samen met andere oldtimers een rit te rijden.
Het deelnemende voretuigenveld was dan ook een bont gezelschap van oud en modern spul zoals:
Een paar mini’s (oude), volvo 144, peugeot 104, BMW2002, MGB, een paar Miata’s, alfa’s maar ook een BMW i8 deed gezellig mee.
Dan de rit zelf:
Wij mochten om 12:51 starten, (deelnemers starten een minuut na elkaar) en dat is ook het moment dat je het kaartmateriaal (de opdracht) overhandigd krijgt.
Dit keer was de opdracht in onze klasse vrij simpel, namelijk “pijlen kortste route”, dit beteken dat je de op de kaart ingetekende genummerde pijlen moet rijden met de kortst mogelijke route van de punt van de pijl naar de voet van de volgende pijl.
De gemiddelde snelheid voor deze opdracht was vast gelegd op 24km/u en de af te leggen afstand ongeveer 72km, wat dus 3 uur rijden betekend.
Hoe je de route op de kaart moet construeren is helemaal afhankelijk van de gestelde regels die vermeld staan in het bijzonder reglement, daarnaast moet je het verstrekte kaartmateriaal als werkelijkheid beschouwen, echter klopt dit niet altijd met de echte werkelijkheid. Vaak worden er oudere kaarten gebruikt en worden kaarten gemanipuleerd, wegen worden verlegd, of uitgepoetst, niet bestaande wegen worden er in gemaakt, fietspaden worden wegen en wegen worden fietspaden.
Dan kun je onderweg ook nog eens tegen zogenaamde “ herstel opdrachten” aanrijden, een echte weg wordt bijvoorbeeld “ afgesloten” waardoor je je geplande route moet herconstrueren.
Al met al zijn er dan nog voldoende foefjes om je om de tuin te leiden.
Bij ons is de rolverdeling heel duidelijk, Petra rijdt, en ik ben de navigator, en bij rallyrijden is de navigator de baas.
Dus naast het uitstippelen van de juiste route op de kaart moet ik er ook nog voor zorgen dat we deze route ook werkelijk zo rijden, dus de juiste aanwijzingen geven zoals “op 350 meter scherp rechts” of “ 250 meter overgang zandweg”.
Onderweg staan er op tactische plaatsen controles opgesteld in de vorm van bordjes met letters, zelfstempelaars of bemande of onbemande tijdcontroles deze dien je te noteren op de controle kaart.
Halverwege deze rit was er een geheime tijdcontrole, waar we veel te vroeg aan kwamen vanwege de erg laag vastgelegde gemiddelde snelheid. Dit betekend dat je rustig aan de kant gaat staan en alvast de komende trajecten kunt gaan uitstippelen.
De gehele rit was best goed verlopen (tenminste dat vonden we zelf) en we waren ook ruim op tijd binnen. Maar dan is het wachten op de uitslagen en uitlegkaarten.
We bleken toch nog 3 fouten gemaakt te hebben (gemiste of foute controles) en daarmee stonden we op plek 6 in de C klasse, 1 fout meer dan de nummer 1 in onze klasse, die 2 fouten hadden.
Al met al een leerzaam middagje in de regio Ettenleur / Oudenbosch met een goed georganiseerde rit die uitgezet was over attractieve weggetjes.
Oh ja, de Pastellblauer, die gaf geen krimp en stond ruim 300km later weer tevree bij ons op de oprit.
Voor deze kaartleesrit hadden we ons ingeschreven voor de C klasse om er voor dit jaar weer een beetje in te komen.
47 equipes hebben zich in 4 verschillende klassen ingeschreven. Bij deze kaartleesrit worden (helaas) geen restricties aan de leeftijd van het voertuig gesteld, waardoor er nogal wat deelnemers met hun dagelijkse auto aan de start verschijnen. Jammer jammer, wat het is natuurlijk altijd leuk om vooral samen met andere oldtimers een rit te rijden.
Het deelnemende voretuigenveld was dan ook een bont gezelschap van oud en modern spul zoals:
Een paar mini’s (oude), volvo 144, peugeot 104, BMW2002, MGB, een paar Miata’s, alfa’s maar ook een BMW i8 deed gezellig mee.
Dan de rit zelf:
Wij mochten om 12:51 starten, (deelnemers starten een minuut na elkaar) en dat is ook het moment dat je het kaartmateriaal (de opdracht) overhandigd krijgt.
Dit keer was de opdracht in onze klasse vrij simpel, namelijk “pijlen kortste route”, dit beteken dat je de op de kaart ingetekende genummerde pijlen moet rijden met de kortst mogelijke route van de punt van de pijl naar de voet van de volgende pijl.
De gemiddelde snelheid voor deze opdracht was vast gelegd op 24km/u en de af te leggen afstand ongeveer 72km, wat dus 3 uur rijden betekend.
Hoe je de route op de kaart moet construeren is helemaal afhankelijk van de gestelde regels die vermeld staan in het bijzonder reglement, daarnaast moet je het verstrekte kaartmateriaal als werkelijkheid beschouwen, echter klopt dit niet altijd met de echte werkelijkheid. Vaak worden er oudere kaarten gebruikt en worden kaarten gemanipuleerd, wegen worden verlegd, of uitgepoetst, niet bestaande wegen worden er in gemaakt, fietspaden worden wegen en wegen worden fietspaden.
Dan kun je onderweg ook nog eens tegen zogenaamde “ herstel opdrachten” aanrijden, een echte weg wordt bijvoorbeeld “ afgesloten” waardoor je je geplande route moet herconstrueren.
Al met al zijn er dan nog voldoende foefjes om je om de tuin te leiden.
Bij ons is de rolverdeling heel duidelijk, Petra rijdt, en ik ben de navigator, en bij rallyrijden is de navigator de baas.
Dus naast het uitstippelen van de juiste route op de kaart moet ik er ook nog voor zorgen dat we deze route ook werkelijk zo rijden, dus de juiste aanwijzingen geven zoals “op 350 meter scherp rechts” of “ 250 meter overgang zandweg”.
Onderweg staan er op tactische plaatsen controles opgesteld in de vorm van bordjes met letters, zelfstempelaars of bemande of onbemande tijdcontroles deze dien je te noteren op de controle kaart.
Halverwege deze rit was er een geheime tijdcontrole, waar we veel te vroeg aan kwamen vanwege de erg laag vastgelegde gemiddelde snelheid. Dit betekend dat je rustig aan de kant gaat staan en alvast de komende trajecten kunt gaan uitstippelen.
De gehele rit was best goed verlopen (tenminste dat vonden we zelf) en we waren ook ruim op tijd binnen. Maar dan is het wachten op de uitslagen en uitlegkaarten.
We bleken toch nog 3 fouten gemaakt te hebben (gemiste of foute controles) en daarmee stonden we op plek 6 in de C klasse, 1 fout meer dan de nummer 1 in onze klasse, die 2 fouten hadden.
Al met al een leerzaam middagje in de regio Ettenleur / Oudenbosch met een goed georganiseerde rit die uitgezet was over attractieve weggetjes.
Oh ja, de Pastellblauer, die gaf geen krimp en stond ruim 300km later weer tevree bij ons op de oprit.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Dit gaat een heerlijk topic worden. Sterker nog, dat is het al!! Dank voor het delen en de uitleg.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Dit belooft zeker een vermakelijk topic te worden! Mooie start, van topic en seizoen, en zonder problemen. Wel weer een beetje jammer van dat moderne spul ertussen.
Anyway, komend weekend mogen jullie wéér los!
Anyway, komend weekend mogen jullie wéér los!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Zo, dat is een volle agenda.
Heerlijk om te zien. Laat maar komen die verslagen.
Heerlijk om te zien. Laat maar komen die verslagen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
We gaan ons ook nog inschrijven voor de 55e oost brabant rit in Boxmeer, deze vind plaats op 2 april, en dat betekend de komende 4 weekenden elk weekend een rit
Ik zal proberen er zo leuk mogelijke verslagjes van te maken, tezamen met wat foto materiaal, maar voor foto's ontbreekt vaak de tijd door de hektiek.
Ik zal proberen er zo leuk mogelijke verslagjes van te maken, tezamen met wat foto materiaal, maar voor foto's ontbreekt vaak de tijd door de hektiek.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Leuk Rob! je hebt het seizoen alvast goed geopend.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
19 maart Oefenrit Peelrandclassic
Zo voor vandaag stond er een oefenrit voor de Peelrandclassic, die 9 april verreden wordt op het programma, deze rit is een echte aanrader om als oefening voor de Peelrandclassic te doen, dezelfde organisatie, dezelfde uitzetter, dezelfde truukjes alleen een andere regio, namelijk vlak bij ons in Weert.
26 equipes hadden zich ingeschreven waarvan 23 voor de tourklasse en 3 voor de sportklasse (waarschijnlijk vinden de meesten sportklasse rijders het niet nodig om te oefenen). Dit keer gelukkig veel meer klassiek aan de start, en daarom voor de start eens wat plaatjes van de andere deelnemende wagens geschoten die je hieronder zometeen ziet.
Eerste deelnemers startte om 13:01, wij mochten om 13:10 weg. Er was een kaartlees opdracht uitgezet bestaande uit 3 delen met een totale lengte van 61km die je binnen 2:02 uur moest afronden.
Door de vele regen van gisteren en afgelopen nacht waren de onverharde wegen op verschillende plaatsen veranderd in modderpoelen waardoor de organisatie nog genoodzaakt was op het laatste moment een paar aanpassingen door te voeren, zodat niet iedereen zich vast zou rijden.
Deel 1 was grensbenadering, wat niet mijn favoriet is, en zoals altijd starten we weer zwak en waren de eerste fouten snel gemaakt waardoor we van de route geraakten, en dat betekend tijd verlies.
Tot overmaat van ramp stond er ook nog een "renault megane" vast in een onverhard paadje waar we eigenlijk zelf ook in wilde.
Helaas doen sommige mensen toch mee in een "moderne" wagen, maar ja. Ondanks dat er geen auto bestaat waar ik een grotere hekel aan heb als de "renault megane" hebben we de mede rally rijders toch geholpen, snel de sleepkabel eraan en Petra jenkte die megaan uit de drek waar hij muurvast in stond. De mede deelnemers bedankte ons hartelijk en waren direct weg.
Door dit akkefietje en de verkeerde weg hadden we al flink wat tijd verloren en stond de gemiddelde snelheid op 19km/u in plaats van de nodige 30 op het moment dat we aan deel 2 begonnen.
deel 2 was "pijlen kortste route", mijn favoriet, en door snel kaartlezen en goede aanwijzingen richting Petra kon zij het gas er goed op houden. Deel 2 ging voor ons gevoel probleemloos en aan het eind zaten we alweer bijna op schema.
Deel 3 bestond uit " ingetekende lijn met baricades", dit betekend dat je de ingetekende lijn moet volgen zover mogelijk tot aan een baricade en dan een route moet herconstrueren om zo kort mogelijk na de baricade de ingetekende lijn weer verder te volgen.
Nu had Petra de smaak goed te pakken en trapte flink door, op een stuk industrie terrein raceten we achter een brede ferrari aan, en kwamen warempel steeds dichterbij
Ook deel 3 hadden we voor mijn gevoel goed gedaan en we kwamen zelfs met tijd over bij de finish, 3 minuten hadden we nog over, flink ingelopen dus.
Snel de opdracht ingeleverd, daarna lekker biertje en wijntje en wat te snacken besteld.
Gezellig na keuvelen met mede rallyers en met de uitlegkaart erbij kijken wat we allemaal fout en goed gedaan hadden.
Deel 1 was inderdaad niet zo best, zo waren we een weg ingereden waar we niet in mochten, dit was een weg voor "bestemmingsverkeer" en volgens het reglement zijn wij geen bestemmingsverkeer. Dat was notabene de plek waar we die megaan vrij hadden getrokken en veel tijd verloren door dat modderige veel te smalle weggetje waar we dus eigenlijk niet hadden moeten komen.
Hierdoor 1 controle gemist en daarbij nog 2 "foutcontroles" genoteerd, die weliswaar wel langs de route stonden, maar langs een stukje weg dat niet op de kaart stond (kaart komt niet overeen met de werkelijkheid, maar is voor ons de werkelijkheid)
In deel 2 zijn we over een weg gereden die als "fietspad" aangepast was door de uitzetter, daardoor ook 1 controle gemist.
In deel 3 konden we geen fouten ontdekken.
Een uurtje later waren alle deelnemers binnen en de punten geteld.
We hadden dus inderdaad 4 fouten, en geen straftijd wat resulteerde in 120 strafpunten. Daarmee zijn we op plek 6 (van de 23) geeindigd waar we heel blij mee zijn.
Ziehier de uitslag
Dit geeft in ieder geval moed voor de Peelrand Classic op 9 april.
zo en dan nu plaatjes:
Is het wel een eerlijk deelnemersveld? moeten we heus tegen een ferrari op?
mooie daf coupe:
de E21 320A van Rick en Maurice:
een hele mooie escort:
Opel Ascona die oa de Tulpenrally eens gewonnen heeft:
Healy en 2002tii
Triumph TR6, daf33, ford Taunus:
"Knudsen" Ford Taunus, erg zeldzaam inmiddels:
nogmaals de 2002tii
Porsche 911 en nog een daf coupe
nogmaals de daf, kever en taxi
ja en toch nog tijd gehad voor een plaatje onderweg:
Na aankomst terug op de parking:
binnen rijdende deelnemers:
Oh ja, die snelle ferrari 348 was op plek 16 geeindigd
Zo voor vandaag stond er een oefenrit voor de Peelrandclassic, die 9 april verreden wordt op het programma, deze rit is een echte aanrader om als oefening voor de Peelrandclassic te doen, dezelfde organisatie, dezelfde uitzetter, dezelfde truukjes alleen een andere regio, namelijk vlak bij ons in Weert.
26 equipes hadden zich ingeschreven waarvan 23 voor de tourklasse en 3 voor de sportklasse (waarschijnlijk vinden de meesten sportklasse rijders het niet nodig om te oefenen). Dit keer gelukkig veel meer klassiek aan de start, en daarom voor de start eens wat plaatjes van de andere deelnemende wagens geschoten die je hieronder zometeen ziet.
Eerste deelnemers startte om 13:01, wij mochten om 13:10 weg. Er was een kaartlees opdracht uitgezet bestaande uit 3 delen met een totale lengte van 61km die je binnen 2:02 uur moest afronden.
Door de vele regen van gisteren en afgelopen nacht waren de onverharde wegen op verschillende plaatsen veranderd in modderpoelen waardoor de organisatie nog genoodzaakt was op het laatste moment een paar aanpassingen door te voeren, zodat niet iedereen zich vast zou rijden.
Deel 1 was grensbenadering, wat niet mijn favoriet is, en zoals altijd starten we weer zwak en waren de eerste fouten snel gemaakt waardoor we van de route geraakten, en dat betekend tijd verlies.
Tot overmaat van ramp stond er ook nog een "renault megane" vast in een onverhard paadje waar we eigenlijk zelf ook in wilde.
Helaas doen sommige mensen toch mee in een "moderne" wagen, maar ja. Ondanks dat er geen auto bestaat waar ik een grotere hekel aan heb als de "renault megane" hebben we de mede rally rijders toch geholpen, snel de sleepkabel eraan en Petra jenkte die megaan uit de drek waar hij muurvast in stond. De mede deelnemers bedankte ons hartelijk en waren direct weg.
Door dit akkefietje en de verkeerde weg hadden we al flink wat tijd verloren en stond de gemiddelde snelheid op 19km/u in plaats van de nodige 30 op het moment dat we aan deel 2 begonnen.
deel 2 was "pijlen kortste route", mijn favoriet, en door snel kaartlezen en goede aanwijzingen richting Petra kon zij het gas er goed op houden. Deel 2 ging voor ons gevoel probleemloos en aan het eind zaten we alweer bijna op schema.
Deel 3 bestond uit " ingetekende lijn met baricades", dit betekend dat je de ingetekende lijn moet volgen zover mogelijk tot aan een baricade en dan een route moet herconstrueren om zo kort mogelijk na de baricade de ingetekende lijn weer verder te volgen.
Nu had Petra de smaak goed te pakken en trapte flink door, op een stuk industrie terrein raceten we achter een brede ferrari aan, en kwamen warempel steeds dichterbij
Ook deel 3 hadden we voor mijn gevoel goed gedaan en we kwamen zelfs met tijd over bij de finish, 3 minuten hadden we nog over, flink ingelopen dus.
Snel de opdracht ingeleverd, daarna lekker biertje en wijntje en wat te snacken besteld.
Gezellig na keuvelen met mede rallyers en met de uitlegkaart erbij kijken wat we allemaal fout en goed gedaan hadden.
Deel 1 was inderdaad niet zo best, zo waren we een weg ingereden waar we niet in mochten, dit was een weg voor "bestemmingsverkeer" en volgens het reglement zijn wij geen bestemmingsverkeer. Dat was notabene de plek waar we die megaan vrij hadden getrokken en veel tijd verloren door dat modderige veel te smalle weggetje waar we dus eigenlijk niet hadden moeten komen.
Hierdoor 1 controle gemist en daarbij nog 2 "foutcontroles" genoteerd, die weliswaar wel langs de route stonden, maar langs een stukje weg dat niet op de kaart stond (kaart komt niet overeen met de werkelijkheid, maar is voor ons de werkelijkheid)
In deel 2 zijn we over een weg gereden die als "fietspad" aangepast was door de uitzetter, daardoor ook 1 controle gemist.
In deel 3 konden we geen fouten ontdekken.
Een uurtje later waren alle deelnemers binnen en de punten geteld.
We hadden dus inderdaad 4 fouten, en geen straftijd wat resulteerde in 120 strafpunten. Daarmee zijn we op plek 6 (van de 23) geeindigd waar we heel blij mee zijn.
Ziehier de uitslag
Dit geeft in ieder geval moed voor de Peelrand Classic op 9 april.
zo en dan nu plaatjes:
Is het wel een eerlijk deelnemersveld? moeten we heus tegen een ferrari op?
mooie daf coupe:
de E21 320A van Rick en Maurice:
een hele mooie escort:
Opel Ascona die oa de Tulpenrally eens gewonnen heeft:
Healy en 2002tii
Triumph TR6, daf33, ford Taunus:
"Knudsen" Ford Taunus, erg zeldzaam inmiddels:
nogmaals de 2002tii
Porsche 911 en nog een daf coupe
nogmaals de daf, kever en taxi
ja en toch nog tijd gehad voor een plaatje onderweg:
Na aankomst terug op de parking:
binnen rijdende deelnemers:
Oh ja, die snelle ferrari 348 was op plek 16 geeindigd
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Lekker bezig geweest dus. Wat spat het plezier van je verhaal af, mooi hoor!! Mooie plek bemachtigd!
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Mooi verslag Rob!
Leuke deelnemers ook!!!
Leuke deelnemers ook!!!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Dus als Petra het gas erop houdt in de blubber werkt je afstandsmeting niet meer?
Wel gaaf om zo met de auto's bezig te zijn. In de buurlanden is 'oriënteren' een echte sport alleen in Nederland niet zo heel erg. Maar misschien nog het meest met auto's! Misschien ook maar eens proberen als ik weer wat gesetteld ben
Wel gaaf om zo met de auto's bezig te zijn. In de buurlanden is 'oriënteren' een echte sport alleen in Nederland niet zo heel erg. Maar misschien nog het meest met auto's! Misschien ook maar eens proberen als ik weer wat gesetteld ben
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Well done, en weer prima verlopen met de techniek dus?!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Jeroen wrote:Well done, en weer prima verlopen met de techniek dus?!
Oh ja Jeroen, geen omkijken naar, de techniek is (nu wel even afkloppen)
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Goed opgemerkt Jan Willem, daarom hadden we zoveel extra kilometers vandaagWilmo wrote:Dus als Petra het gas erop houdt in de blubber werkt je afstandsmeting niet meer?
Wel gaaf om zo met de auto's bezig te zijn. In de buurlanden is 'oriënteren' een echte sport alleen in Nederland niet zo heel erg. Maar misschien nog het meest met auto's! Misschien ook maar eens proberen als ik weer wat gesetteld ben
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
De documenten voor de Barof voor morgen liggen al een paar dagen klaar op de salontafel, ter studie en vermaak!
Voorpret noemen we dat
Acceptatie brief
Bijzonder reglement
Algemeen reglement
en de vrijwaring
We hebben startnummer 4 en mogen op 12:34 de opdrachten in ontvangst nemen en vertrekken voor 108 km / 3 uur kaartlees opdrachten verdeeld in 4 trajecten met 4 verschillende kaartlees systemen.
In de Barof bestaan geen verschillende klassen, iedereen rijdt dus hetzelfde. Er zijn 2 tijdcontrole onderweg en een eind tijdcontrole.
Voorpret noemen we dat
Acceptatie brief
Bijzonder reglement
Algemeen reglement
en de vrijwaring
We hebben startnummer 4 en mogen op 12:34 de opdrachten in ontvangst nemen en vertrekken voor 108 km / 3 uur kaartlees opdrachten verdeeld in 4 trajecten met 4 verschillende kaartlees systemen.
In de Barof bestaan geen verschillende klassen, iedereen rijdt dus hetzelfde. Er zijn 2 tijdcontrole onderweg en een eind tijdcontrole.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i