Pastellblauer's E12 avonturen

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by bmw e12 e21 »

Good Luck!!! :launch


grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Gisteren toch maar eens de motorkap open getrokken (voor het eerst dit jaar) om de vloeistoffen te controleren, alles mooi op peil, en van de juiste kleur en consistentie.
Daarna 40 liter 98er peut getankt, zodat ook de brandstoftank weer op peil is, die 40 liter hebben we afgelopen 2 ritten opgestookt.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Leuk!! Wordt super weer, veel plezier!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

17e BAROF 25 maart 2017

De Barof is een oefenrit van de Baronierijders, en wordt gezien als een goede oefening voor onder andere de 6 uren van Breda, SLS Classic, Limburgia Trophaeum of de Tulpenrallye.

Hier geen verschillende klassen, iedereen krijgt dus dezelfde opdracht. Zoals eerder gezegd hadden we startnummer 4 en mochten na de bijbehorende lunch om 12:34 de opdracht in ontvangst nemen en starten.
In totaal zijn er van de 21 inschrijvingen 19 equipes gefinished.

De rit begon met een stukje bol-pijl, dit wordt vaker gebruikt om je van de startlocatie naar het wedstrijdgebied te loodsen. Bol-pijl is niet moeilijk, maar toch slaagde ik erin Petra de verkeerde kant op te sturen waardoor we al meteen achterstand op hadden gelopen. Tot overmaat van ramp hadden we ook nog één route controle langs het bol-pijl traject gemist, jammer, jammer, alweer een slecht begin.

Na ruim 11 kilometer bol-pijl ging traject 1 over in het systeem "pijlen punten korste route" halverwege het traject was er een geheime tijdcontrole, zo'n geheime tijdcontrole wordt gebruikt om later bij deelnemers met een gelijk aantal strafpunten toch een klassement op te kunnen maken, diegene die het dichts bij de ideale passeertijd bij deze geheime controle voorbij komt wordt dan het hoogst geklasseerd.
Dit deel van de rally begon op het industrie terrein van Moerdijk en verplaatste zich via veelal dijkweggetjes helemaal tot door het pitoreske Willemstad, geheel langs de zuidoever van het Hollands Diep.
Men had de kaartwegen flink gemanipuleerd, het was dus continu oppassen of je niet ergens even een dijkje af en weer op moest, erg inspannend. Ook goed meten was hier van belang, om de juiste weggetjes te pakken.
Voor mijn gevoel hadden we dit deel best goed gedaan, maar achteraf bleek dat we toch 2 route controles gemist hadden.
totaal stond nu al op 3. Ook waren we 2 minuten te laat bij TC1.

In traject 2 kregen we grensbenadering voorgeschoteld. Op de kaart is een dikke zwarte lijn getekend (de grens) die je zoveel mogelijk moet benaderen. Het oppervlak tussen de te construeren route en deze grenslijn moet dus zo klein mogelijk zijn. Klinkt simpel maar....
Het kaartmateriaal komt natuurlijk niet altijd overeen met de werkelijkheid, zo wordt bijvoorbeeld een stuk weg omgetoverd tot fietspad ( heel klein fietssymbool), of loopt er plots een beekje over de weg in plaats van eronderdoor.
Grensbenadering is nooit mijn favoriete systeem geweest, en dat bleek vandaag ook wel met 4 gemiste route controles. We waren gelukkig wel op tijd bij TC3.

Traject 3 bestond uit het systeem "BARIL" oftewel Baricades op ingetekende lijn.
Op de kaart staat een lijn welke je geacht wordt exact of zo exact mogelijk te rijden, maar op de lijn zijn baricades aangebracht. deze baricades mag je niet passeren. Het doel is de lijn tot zo dicht mogelijk bij een baricade te volgen en er na de baricade zo dicht mogelijk weer op te komen.
Je mag de ingetekende lijk nooit tegengesteld rijden en keren is niet toegestaan, je mag alleen gebruik maken van wegen die op de kaart staan, dit hoeft dus niet overeen te komen met de werkelijkheid.
Op zich een systeem dat we graag doen, en dat bleek ook wel met in dit traject slechts één foute route controle, en gelukkig op de extacte tijd na 3 uur / 107km intensief rijden op de eind tijdcontrole.

zodra je binnenkomt krijg je de uitleg van trajecten 1 en 2 overhandigd en weet je dus heel snel wat je allemaal fout gedaan hebt. Als iedereen binnen is wordt ook de uitleg van traject 3 uitgedeeld, en wordt de uitslag bekend gemaakt.

Als 12e geklasseerd met dus 9x30 = 270 + 2 straf tijdminuten = 272 strafpunten.
Samen met een andere equipe die ook 272 strafpunten had, maar zij staan 13e, omdat wij de ideale tijd bij de geheime tijdcontrole beter benaderd hadden, zie hier de uitslag.

Een heel leerzaam rallye middagje met fanatieke equipes en leuke oldtimers. Kwa moeilijkheidsgraad duidelijk sportklasse, helemaal niet erg om eens te doen.

Dan rest alleen nog wat plaatjes, Petra had zich voorgenomen onderweg fotokes te schieten, maar dat is er door de hektiek weer een beetje bij in geschoten:

Image

Image

Image

Image

Image
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Aanstaande zondag 2 april staat de volgende rally alweer op het program, dit keer geen oefenrit, maar een heuse rally met een ochtend en middagdeel. Dit keer gaan we naar Boxmeer om daar de "Oost brabant rit" te gaan rijden.
We hebben startnummer 14 toegewezen gekregen en mogen om 09:44 van start gaan.

De eerste 2 rallys dit jaar hadden best wel wat onverhard, en dus werd het tijd de E12 van zijn modderjasje te ontdoen. Een goede wasbeurt dus. In Boxmeer verschijnt altijd best mooi autospul, dus moet onze E12 er op zijn best uit zien, zover dat mogelijk is.

Deze modderpartij is er tijdens de wasbeurt vanaf gekomen:

Image
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Lekker bezig! En die modderbende kan erger hoor :P
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Mooi! Dank voor weer een leuke write up!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

55e Oost Brabant Rit Zondag 2 april 2017

Geen idee wat we hiervan moeten verwachten, ingeschreven omdat 1: Boxmeer redelijk in de buurt is, 2: omdat het inschrijfgeld met 25 euros erg laag is.

Er zijn een 3 tal klassen waarin hier gestart kan worden:
sportklasse, diverse kaartlees systemen, 156km, 36km/u
toerklasse, diverse kaartlees systemen, 156km, 30km/u
recreatieve klasse, fotozoekrit, 126km

Wij hebben ons ingeschreven voor de toerklasse, op de uitslagen van voorgaande jaren zag je dat er voor sport en toer klasse ieder zo'n 20 equipes hadden deelgenomen. Het overgrote deel komt echter voor de fotozoekrit, maar dat willen wij natuurlijk niet.

Het wagenpark van de deelnemers is erg divers, oud en nieuw gemengd, maar het oude spul krijgt natuurlijk veruit de meeste aandacht.

In tegenstelling tot alle andere rally's en ritten krijgen we nu bij de aanmelding (ruim een uur voor onze start tijd) het complete routeboek, met rallyschild en uitleg al uitgereikt. Dit betekend dus meteen gaan voorbereiden....

Het ochtenddeel bestaat helemaal uit "punten kortste route", lijkt simpel maar is het absoluut niet. Na aandachtig het kaartmateriaal bestudeerd te hebben viel mij wel op dat hier de genummerde punten vaak helemaal niet op de weg staan maar er een stukje naast. Bij de aanmeldtafel kun je ook terecht voor informatie, dus maar snel terug om eens te vragen hoe dat nu zit met die punten.
Mensen van de organisatie achter de tafel weten er niks van en bellen voor ons de uitzetter van de rit, die na een aantal minuten verschijnt. Hij legt het één en ander aan mij uit, en ik doe alsof ik het snap, maar eigenlijk snap ik het niet echt (of denk ik weet te moeilijk?)
Maar zegt de beste man, kijkend naar ons startnummer (14) , dat we toch maar eens heel snel naar de auto moeten om nog op tijd bij de start te kunnen komen, Hoezo? , Oh shit is het al zo laat?
snel naar de auto, en nog proberen lang de rij deelnemers voor te kruipen om onze startplek in te nemen, dank de officials worden de andere deelnemers aan te kant gezet, en zo komen we nog net op tijd bij de officiele startboog.

Nou door deze plotse hektiek geen tijd meer voor het rallyschildje gehad (die beland dus voor op het dashboard) en vertrekken we eigenlijk toch een beetje onvoorbereid, maarja we zien wel.

Onderweg blijkt al snel dat de uitzetter er wel van houd de deelnemers om de tuin te leiden, veel afgesloten weggetjes, veel keer opdrachten, zodat je opnieuw je route kunt gaan bepalen, en een aantal herconstructies.
Veel controle bordjes en zelfstempelaars.
Ook heeft de uitzetter zelf wegen bijgetekend met als gevolg dat we zelfs dwars over een kampeerplaats heen moeten of over pleintjes, uiteraard wordt je dan beloond met een controle letter of stempel. In het ochtenddeel bevinden zicht 3 tijdcontroles en nog een geheime tijdcontrole (ex aequo). Bij de eerste zijn we 2 minuutjes te laat, en bij de rest keurig op tijd.

Dan is er een uur verplichte pauze in Hegelsom, een dorpje vlak bij Horst waar Petra en Ik geboren en getogen zijn.

Na de pauze krijgen we het "ingetekende pijlen, korste route" systeem voorgeschoteld, op de kaart ziet het er allemaal éénvoudig uit en ik vraag mijn dan ook meermalen af waar hier nu de truukjes in zitten, nou die zitten 'm erin dat de uitzetter een haakse bocht ook wel heel erg haaks neemt, controle staan dan zo opgesteld dat je ze echt niet kunt zien als je een bocht normaal neemt. Op verdachte plekken is het dus goed uitkijken, en vaak volgt de beloning dan met een controle letter. Voor mijn gevoel gaat dit deel dan ook redelijk probleemloos. Ook goed opletten op doorgetrokken bermlijntjes en een fietspaadje.
Op één plek beginnen we erg te twijfelen wat nu de kortste route naar de volgende pijl is, rechtdoor verhard of rechtsaf via een erg slechte zandweg. We stoppen om goed te meten op de kaart, maar komen er niet uit. Een paar andere deelnemers vliegen vol vertrouwen die zandweg in, maar andere weer niet. Wij besluiten om die erg slechte zandweg maar te laten woor wat het is. (blijkt achteraf goed te zijn geweest)
Na 2 tijdcontroles gaat het systeem over op grensbenadering. Het systeem waar we vorige week de meeste fouten in gemaakt hadden, maar ik had er veel vertrouwen in voor vandaag,
Ook deze grensbenadering blijkt vol te zitten met foefjes, een weg die fietspad geworden is, een voetgangersbrug in de weg opgenomen, een heel aantal keer opdrachten en zelfs een opening in de ingetekende lijn (de weg loopt over de lijn in plaats van eronder) waar je dus door moet.
Halverwege dit traject staat er een onaangekondigde controle en wordt ons mede gedeeld dat er een stuk tussenuit valt vanwege een plaatselijk wieler event. TC6 moet overgeslagen worden en een kilometer of 5 verder moeten we de opdracht weer oppakken.
Ook in het laatste stuk grensbenadering zitten nog wel wat foefjes, maar naar mijn gevoel hebben we ze wel gezien. Maar wat wel opvalt is dat we erg weinig controles meer gezien hebben.

Moe maar voldaan melden we ons ruim op tijd op de laatste tijdcontrole die we volgens het reglement 15 minuten te vroeg aan mogen doen, en we die dus ook exact 15 minuten te vroeg aan doen.
Daarna is het nog rustig terug naar de start/finish locatie alwaar we ons trakteren op een lekker en verdiend wijntje.

Na een uurtje wachten wordt de uitleg gepubliceerd, alwaar we maar eens snel gaan kijken of we er iets van gemaakt hebben. Nou niet dus. De éne na de andere controle verschilde met onze controle kaart en die van de uitleg. Was het dan toch zo moeilijk geweest? blijkbaar wel.
Nou dan hoeven we ook niet op de uitslag te wachten en rijden we terug om nog ergens een lekker hapje te gaan eten en dan naar huis, want ook "de ronde" moet nog gekeken worden.

Onze Pastellblauer die heeft de gehele opdracht weer probleemloos en foutloos uitgevoerd en staat 300km later weer tevree op de oprit. De E12 mag een weekje rusten om dan in de Peelrandclassic nogmaals een hele dag van stal te gaan.

Goed sávonds nog genoten van het huzarenstukje dat Philippe Gilbert die dag had opgevoerd, chapeau en gefeliciteerd Phillie, je hebt het verdient.

Zo dan nog maar eens een paar ploatjes, en een tuubje:

s'morgens is het nog grijs op de parking, de zwarte Porsche komt ook uit Weert, en die clubman, heel mooi karretje:

Image

ff stempelen:

Image

denk denk, wat is nu korter, zie ik de truukjes??

Image

boswegen zijn altijd leuk, gemiddelde op 32, dus we zitten nog goed:
Image

Petra geniet er duidelijk van:



Pauze in Hegelsom tussen een rot R4tje en een opel record

Image

finish boog

Image

gare garbage run 02:

Image
Last edited by BertjeConti on Tue Nov 29, 2022 7:35 pm, edited 2 times in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

vervolg 55e Oost Brabant Rit Zondag 2 april 2017

Zo de volgende morgen bij het ontbijt eens even op de site van ASC Boxmeer kijken of de uitslag er op staat om te zien wie er gewonnen heeft en waar wij dan geëindigd zijn. Helaas, nog geen lijst, maar wel de eerste, tweede en derde plaatsen voor de verschillende klassen staan erop, vol ongeloof schieten we in de lach, want ja hoor, we staan er gewoon bij, blijkt dat wij 3e geworden zijn. :crazy

Tsja, dat is wel even een gek gevoel, als je denkt dat je het er niet zo best vanaf gebracht hebt, en dan toch. Nu balen we wel dat we niet gewacht hebben op de prijsuitreiking, maar ja niks aan te doen. En dan blijkt ook nog dat diegene die eerste en tweede zijn in de toerklasse dit als jaren en jaren doen en daar elke keer staan.
We bellen vanavond wel, want elke eerste maandag van de maand hebben ze clubavond.

Zo gezegd zo gedaan, s'avonds even met ASC Boxmeer gebeld, krijg ik de uitzetter aan de lijn, situatie uitgelegd, ja hoor kom vanavond maar naar Boxmeer, dan neem ik jullie bekers wel mee.

Dus naar Boxmeer, en dat heeft prima uitgepakt. De uitzetter vond het leuk dat we kwamen en begon vol enthousiasme al zijn truukjes uit te leggen en toe te lichten. heel veel geleerd dus. Blijkt dat hij bij veel rallys (Horneland, Coppa, en zo) als official mee werkt, dus mooie verhalen komen ter tafel.

Helaas staat is op het moment dat ik dit schrijf nog steeds geen volledige uitslag gepubliceerd, dus weten we niet hoeveel strafpunten we eigenlijk hadden en hoe de rest het gedaan had, maar dat komt nog wel in de loop van deze week.

Hier zal de volledige uitslag terug te vinden zijn: klik

Image
Last edited by BertjeConti on Tue Nov 29, 2022 7:36 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by bmw e12 e21 »

Mooi! Goed gedaan Rob!!
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29266
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Dikke pret dus, vol leuke uitdagingen, jullie en de auto doen 't prima, en nu ook met een leuk resultaat. Gefeliciteerd en bedankt voor weer een fraai verslag!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Gefeliciteerd man, gaaf!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Thanks, we genieten er inderdaad met volle teugen van, en het leukste is wel dat vooral Petra super fanatiek aan het worden is
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Peelrand Classic zondag 9 april 2017

Afgelopen zondag hebben we voor het eerst deelgenomen aan de Peelrand Classic, deze klassieker rally stond al een paar jaar op mijn verlanglijstje, maar werd telkens aan de kant verdrongen door een andere nog belangrijkere meeting, die dit jaar een paar weekjes later is, maar dat ervaren jullie over een paar weken wel.

De Peelrand Classic is een één dags rally bestaande uit een ochtend en middag etappe met een totale lengte van ongeveer 160 km voor de toeklasse waar wij voor hadden ingeschreven, deze rally is compleet verzorgd met lunch en afsluitend diner. In totaal ruim 50 equipes verdeeld over 3 klassen, te weten Sportklasse voor ervaren equipes met een auto ouder dan 1985, Toerklasse voor beginnende en minder ervaren equipes met een auto ouder dan 1985 en dan nog de open toerklasse, gelijk aan de toerklasse, maar dan voor modern spul.

Om maar meteen met het belangrijkste te beginnen:

der Pastellblauer heeft het deze dag weer foutloos volbracht, alhoewel? de remmen beginnen nu toch wel een beetje te piepen en de benzinepomp laat zich af en toe horen, maar verder geen haperingen hoor.

In de Peelrandclassic zijn geen tussentijdse tijdcontroles opgenomen, maar wel een paar bemande controles en één ex equo controle. Alleen de aankomsttijden bij rust (lunchpauze) en einde zijn belangrijk, maar in tegenstelling tot andere rallys mag je hier wel ongestraft te vroeg binnen komen.

Het ochtenddeel bestaat uit 4 trajecten met telkens weer een ander kaartlees systeem, te weten "ingetekende lijn met baricades" (BARIL), grensbenadering, Pijlen kortste route met baricades en afsluitend pijlen kortste route.

Ook dit keer al vrij in het begin fout gereden, maar gelukkig hadden we het op tijd door en konden we nog corrigeren, verder hebben we deze ochtend best wel met een goed gevoel volbracht, maar je weet immers maar nooit wat de uitzetter weer voor grappen bedacht heeft.

Tijdens de lunch wordt op een groot scherm de voorlopige stand getoond, tot onze verrassing staan we weer 3e als alle controle kaarten geteld zijn. (het zal toch niet...)

Een beetje zenuwachtig beginnen we aan de middag etappe, nu moeten we het niveau vast proberen te houden. Eerst een stuk neutrale route van 12km om de equipes naar een verder gelegen gebied te loodsen alwaar het kaartlezen weer los mag barsten. Na het neutrale stuk krijgen we 5 trajecten voorgeschoteld, beginnende met grensbenadering, daarop volgend ingetekende lijn waarvan delen blinde lijn (kaart zelf is dan weg), dan volgt een traject pijlen kortste route waarbij het echt oppassen geblazen was, want de nummering van de pijlen was alles behalve logisch, daarna weer een traject BARIL en afsluitend grensbenadering.

Aan de finish was ons goede gevoel weg, vooral het laatste traject grensbenadering zijn we tegen dingen aangelopen die we nog niet kenden zoals afgesloten weg middels dwangpijl waarna je moet herconstrueren, waarvoor heel ingewikkelde regels gelden bij grens benadering, maar ook in het pijlen kortste route deel hebben we heel veel moeten meten welke route nu het kortst zou zijn en dat kwam zich heel erg precies.

Na de finish kon je nog deelnemen aan een behendigheidsproefje, opgesteld op een stuk bedrijven terrein, leuk, maar niet echt iets voor een zwaargewicht met lichte motor als onze pastellblauer.

Wel verrassend veel gravelwegen en zelfs één zandweg traject waar bijna iedereen aan de grond kwam, maarja dat mag de pret niet drukken.

Tijdens het diner kwamen de uitslagen langzaam op het grote scherm en werden de boekjes met de uitleg (hoe het had gemoeten) uitgedeeld. Ons vermoeden werd bevestigd In het laatste traject 6 fouten (gemiste of foute route controles) en in de eerste twee trajecten 5 fouten waarvan we er 4 gewoon niet gezien hebben (wel goed gereden)
Één troost, in het laatste traject hadden bijna alle equipes 6 fouten, diegene die dit truukje wel doorhadden waren automatisch de winnaars van de dag, wij zijn uiteindelijk op plaats 12 geëindigd van de 26 tourklasse equipes. Eigenlijk nog helemaal niet zo slecht gezien alle deelnemers boven ons deelnemers met licentie nummers zijn, wat betekend dat zij dit spelletje veel vaker gedaan hebben dan ons met een daglicentie.

Toch met een tevreden gevoel weer huiswaarts alwaar de avond nog gevuld werd met 3 uur Parijs Roubaux en afgesloten met een Max Verstappen samenvatting.

Zo dit is voorlopig de laatste rally, volgende op de agenda is de 6 uren van Breda op 4 Juni.

Ploatjes heb ik bijna geen geschoten, maar dan toch een paar:

In de ochtend de rallyschildjes monteren, de blauwe renault 12 Gordini is op de trailer gekomen, maar wel de dagwinnaar geworden:
Image

Zo'n Datsun 240Z blijft toch een mooi machien, op de achtergrond 2 BMW's beide ook uit Weert (Rick en MauriceE21, Bjorn en Stefan's 2002 Touring):
Image

nog 2 mooie 02's, de blauwe is een heuse tii:
Image

twee mini's, de groene Tropical van Riny en Rita is de winnaar in de Open toerklasse geworden:
Image

De prachtige 2002tii, gaat ook gewoon hard over het gravel:
Image
Last edited by BertjeConti on Tue Nov 29, 2022 7:47 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

nog als toegift een stukje gravel grinding in de Pastellblauer tijdens de Peelrand Classic:

Last edited by BertjeConti on Tue Nov 29, 2022 7:49 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Post Reply