Het Nationaal Verkeersinfarct

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2397
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by Thegs »

Gisteravond reed ik achter Jeroen aan vanaf Houten richting Nijkerk. Zoals onze plicht is voeden wij samen autorijdend Nederland op, dat is nodig ook!

De eerste halve zool rijdt in een Scenic, wij komen van achter en zien totaal geen verlichting! Wat blijkt, deze lul heeft dagrijverlichting en vond dat voor zichzelf goed genoeg. Dat hij voor de rest van de wereld niet zichtbaar is, jammer dan.

Vervolgens hebben we middenbaan rijder nummero uno, Jeroen passeert hem van uiterst rechts naar uiterst links en maakt terecht gebruik van de claxon om de bestuurder te wijzen op zijn fout (na het rijden van een 206, want dan gaat het al mis). Daarna stuurt Jeroen netjes scherp voorlangs terug naar rechts, de Peugeot rijder schrikt zich rot en klapt in de ankers. Ik heb het ritueel nogmaals herhaald, maar ook dit bood geen soelaas.

Dan krijgen we nog middenbaan rijder, 2, 3, 4, 5 en de rest. Ook deze hebben wij allemaal heel vriendelijk duidelijk gemaakt dat er rechts nog een baan is, slechts enkele reageren op onze wijze les door toch op te schuiven. De rest rijdt als een blind paard door.

Na leuk een aantal medebewoners van dit land te hebben opgevoed (op een spelende wijs) splitsen onze wegen en ik geef de 740 nog even de sporen. Ook dat is blijkbaar eng, want ik kom met gepaste spoed aan, een Sloper rijder ziet mij in de verte aankomen maar ziet ook een vrachtwagen op 1,5 km afstand. Ik zat al op de linker baan, heb nog even mijn knipper aangezet om aan te geven dat ik iets verhoogde snelheid heb, de Opel rijder geeft te kennen dat hij het gezien heeft door uit voorzorg vast te remmen. Daarna ramt hij hem zonder knipper te gebruiken naar de linker baan waardoor ik even heb getest of de ABS van de 740 nog functioneert. Ik heb hem vriendelijk bedankt met lichtsignalen en mijn claxon.

De rest van de reis ging overigens voorspoedig...


Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by Jeroen »

Ja het was weer legendarisch gisteren. Is het 's avonds laat zo rustig op de weg, dan nog menen mensen in het midden of uiterst links te moeten rijden met vlaktes leeg asfalt aan je rechterhand. Verlichting is dan wel zonde om aan te zetten, dan wel om zonde eens af te laten stellen, inhalen doe je op een 120/130km weg met 100 natuurlijk, etc etc. Een gewone dag op de weg hier dus. En al die fatsoenlijke weggebruikers zullen wel weer flink hebben zitten schelden op dat asociale BMW volk hahaha
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by 323baur »

Nee, jullie worden oud...pas op je kransslagader :)

Maarre, ik doe dat ook dagelijks, maar het is echt opvallend hoe weinig mensen nou echt begrijpen hoe het hoort.
Vooral op de A2, met 4a5 banen is het gruwelijk ergerlijk.
Ik schep er enorm genoegen in deze lieden rechts in te halen en er echt scherp langs te rammen.
Meestal schrikken ze...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by Jeroen »

Gister was een rare dag in het verkeer. Nog meer dan anders leek het wel of iedereen met wat anders bezig was. Met 30 midden op een 60km landweg rijden, druk met de telefoon, en allemaal bijna ongelukken. Gelukkig draait tegenwoordig de dashcam altijd mee in de daily dus ik begin binnenkort gewoon m'n eigen Blik op de Weg. Vandaag alvast een voorproefje...



http://www.youtube.com/watch?v=nbIq1idf8Ic
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
RickR
E21 Fanatic
Posts: 266
Joined: Mon May 21, 2012 4:39 pm
My E21(s): '83 315 Hennarot

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by RickR »

Phoe, dan weet je ineens even weer dat je een hartslag hebt... En ook nooit op of om kijken daarna, gewoon doorfietsen alsof er niks gebeurt is.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by Jeroen »

Als je zo'n dom rund raakt en je hebt geen camera meedraaien ben je altijd de zak als automobilist en zeker als BMW rijder. Vandaar dat ik blij ben dat er tegenwoordig standaard zo'n ding meedraait. 2 zeer goed bestede tientjes.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by Jeroen »

De afgelopen dagen was het weer ouderwets bal op de weg. Er viel regen, en hoewel er soms inderdaad erg veel regen viel, is regen om één of andere vreemde reden altijd oorzaak van paniek. Op 120 km wegen kunnen we ineens niet harder dan 80 op de linkerbaan, maar ja we willen wel harder dan de bejaarde camperbestuurders die rechts niet boven de 65 uit komen, maar natuurlijk wél de weg op moeten. Gevolg: Nederland loopt weer lekker vast.

ANWB en politiek willen nu dat er onderzoek wordt gedaan naar de drukte en de vele ongevallen. Ik gok dat de uitkomst is dat we op meer plaatsen zoab moeten, meer lichtgevende strepen, meer bordjes en vooral meer snelheidsbeperkende maatregelen. Terwijl als je om je heen kijkt normaal al, en helemaal in de regen, je alleen maar bumperklevende en remmende mongolen ziet sukkelen. Laten we eerlijk zijn: gedrag is met een score van 98% veruit de nummer één op de lijst van oorzaken. Ook bellen, whatsappen en dergelijke moeten ondanks onze angst voor regen gewoon doorgaan, de wereldvrede is in het gedrang denk ik, en dan tellen individuele mensenlevens niet meer.

Hoewel één en ander extra duidelijk wordt in de regen zien we het eigenlijk altijd. Rare bijna-ongevallen, maar ook veel vreemde ongevallen. Als ik alleen al kijk wat er de afgelopen week aan rare ongevallen is gebeurd in mijn woonomgeving: frontaaltjes, lantarenpalen geraakt, rechtdoor geschoten op rotondes, de sloot in gereden, noem maarop. Vaak ook gewoon éénzijdige ongevallen en op klaarlichte dag. Laten we daar nou eens aandacht aan gaan besteden, en eens klinkende maatregelen treffen.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by e-einundzwanzig »

Jeroen wrote:De afgelopen dagen was het weer ouderwets bal op de weg. Er viel regen, en hoewel er soms inderdaad erg veel regen viel, is regen om één of andere vreemde reden altijd oorzaak van paniek. Op 120 km wegen kunnen we ineens niet harder dan 80 op de linkerbaan, maar ja we willen wel harder dan de bejaarde camperbestuurders die rechts niet boven de 65 uit komen, maar natuurlijk wél de weg op moeten. Gevolg: Nederland loopt weer lekker vast.

ANWB en politiek willen nu dat er onderzoek wordt gedaan naar de drukte en de vele ongevallen. Ik gok dat de uitkomst is dat we op meer plaatsen zoab moeten, meer lichtgevende strepen, meer bordjes en vooral meer snelheidsbeperkende maatregelen. Terwijl als je om je heen kijkt normaal al, en helemaal in de regen, je alleen maar bumperklevende en remmende mongolen ziet sukkelen. Laten we eerlijk zijn: gedrag is met een score van 98% veruit de nummer één op de lijst van oorzaken. Ook bellen, whatsappen en dergelijke moeten ondanks onze angst voor regen gewoon doorgaan, de wereldvrede is in het gedrang denk ik, en dan tellen individuele mensenlevens niet meer.

Hoewel één en ander extra duidelijk wordt in de regen zien we het eigenlijk altijd. Rare bijna-ongevallen, maar ook veel vreemde ongevallen. Als ik alleen al kijk wat er de afgelopen week aan rare ongevallen is gebeurd in mijn woonomgeving: frontaaltjes, lantarenpalen geraakt, rechtdoor geschoten op rotondes, de sloot in gereden, noem maarop. Vaak ook gewoon éénzijdige ongevallen en op klaarlichte dag. Laten we daar nou eens aandacht aan gaan besteden, en eens klinkende maatregelen treffen.
Ik hoorde het vanmorgen op de radio inderdaad, dat er een onderzoek wordt gedaan naar de vraag waarom er dit jaar meer ongevallen zijn in vergelijking met vorig jaar. Ik dacht meteen "hoezo onderzoek?". Als mensen structureel hun mobieltje in hun broekzak laten zitten tijdens het rijden dan wordt het aantal eenzijdige ongevallen drastisch verminderd. Daar hoef ik geen onderzoek voor te doen.
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by loentje »

Ik denk ook serieus echt dat dat het probleem is. En dan vooral whatsapp en mail lezen.

Helaas betrap ik mezelf er ook nog wel eens op, maar gelukkig in steeds mindere mate.

Regelmatig als je iemand ziet slingeren/zacht rijden of opeens uitwijken dan is het meestal de gsm. Eigenlijk zou je iets moeten bedenken dat je alleen nog kunt bellen in de auto.


Groeten Loentje
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by Peter V. »

loentje wrote: Eigenlijk zou je iets moeten bedenken dat je alleen nog kunt bellen in de auto.


Groeten Loentje
Zelfs dat geeft al genoeg dom rijgedrag bij velen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
BMWvision
E21 Pro
Posts: 721
Joined: Mon Sep 20, 2010 2:43 pm

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by BMWvision »



Deze, wat ik net heb gefilmt, moest ik ff uploaden.
Heb nog geen geschikt video bewerkings programma, maar bij 1 minuut is het enigste spannende gedeelte :P
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by loentje »

wat een mafkees, zeker een engelsman :mrgreen:
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by uwbuurman »

Pfff, valt ook niet mee, appen en sturen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by Jeroen »

Als je nou echt niet meer hersencellen hebt dan een amoebe, dan ga je gewoon en masse een bijdrage leveren aan de vrijdagmiddag 'vakantie'spits met je caravaan of kemper... :hammer
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by 323baur »

Wij gaan pas over een uurtje weg of zo. Wel zo relaxed..
Echt wat een dom volk is de gemiddelde NLer.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply