Sleuteldagboek van Gerwin (nieuw stalen ros)
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
De 12e heb ik familiedag op mijn werk en kunnen ze dus eindelijk eens kijken wat is daar uitvreet. Maar de 13e zou wat mij betreft wel een optie zijn hoor! Gooi maar eens een balletje op bij John.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Afgelopen zondag voor het eerst een rondje op de Ring gedaan. Waren veel fotografen aanwezig en heb de foto's eens bij elkaar verzameld. Zitten wel een paar mooie tussen en wil er eigenlijk wel eentje kopen op Karrousel.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Die zien er goed uit.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Mooi Gerwin! Wat een prachtige ervaring moet je hieraan hebben. Top dat je dit zo en dan juist ook met Raymond van je bucketlist af kunt strepen!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Mooi he dat je dan gelijk een serie platen hebt na een rondje Ring, kan me voorstellen dat je dan idd wel een leuk exemplaar wilt voor aan de muur!
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Super gave platen zitten daar tussen idd.
Kan ook op een paar foto's bij de bestuurder een grijns van oor tot oor zien
Kan ook op een paar foto's bij de bestuurder een grijns van oor tot oor zien
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Ziet er goed uit zo een fel rode e21.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Mooie foto's en een leuke ervaring mag ik aannemen
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Zo tijd om hier ook weer eens een update te plaatsen. Laten we beginnen met de daily, mijn 328i. Deze heeft een poosje terug weer apk verworven, ik heb een setje winterbanden van betere kwaliteit gescoord en kar er voorlopig probleemloos en behoorlijk goedkoop mee rond. Wel zo af en toe een eigenaardig geurtje in de auto, dus werd het wellicht tijd om het interieurfilter eens te wisselen. Nu had ik deze al bij de auto gekregen (origineel BMW) en ben ik begonnen met demontage van het halve dashboard. Immers moet het wel zo moeilijk mogelijk zijn om een simpel filter te wisselen:
En dan tover je achter de kachel een half vergaan filter weg. Ik heb hem voor de grap even naast de nieuwe gelegd, zou dit de bron van wat nare luchtjes kunnen zijn geweest?
Ofwel, volgens mij is dit nog de originele uit 1995 of de auto heeft de laatste jaren in het bos geleefd. In ieder geval is hij nu weer een stukje frisser en karren we nog gezellig even door tot ik besloten heb wat mijn nieuwe daily moet worden.
En dan tover je achter de kachel een half vergaan filter weg. Ik heb hem voor de grap even naast de nieuwe gelegd, zou dit de bron van wat nare luchtjes kunnen zijn geweest?
Ofwel, volgens mij is dit nog de originele uit 1995 of de auto heeft de laatste jaren in het bos geleefd. In ieder geval is hij nu weer een stukje frisser en karren we nog gezellig even door tot ik besloten heb wat mijn nieuwe daily moet worden.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Hahaha, dat zal wel even schelen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Die is weer goed voor 20jaar.
Wat een werk zeg! Ik dacht dat enkel de Fransen het zo moeilijk in elkaar staken!
Wat een werk zeg! Ik dacht dat enkel de Fransen het zo moeilijk in elkaar staken!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
En dan is e39 zo simpel! echt 2 minuten werk voor 2 filters.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Maar goed, wat interesseert ons die oude 328i eigenlijk? Laten we terug gaan naar het leuke spul, want ook op E21 gebied moet er nodig wat gebeuren. Ik ga even terug in de tijd, ik had al een hele tijd last van een loshangend dashboard omdat alle paneeltjes door het rustige gebruik in de Eifel en op het cicuit gescheurd waren . Zelfs om de lampenknop zaten nog scheuren, dus hoog tijd om dat allemaal weer eens op te frissen. Dus demonteren dat spul, stuur, tellerbak en paneeltjes eruit:
En zulke minder leuke klussen moet je natuurlijk nooit alleen doen, dus Jan kwam nog even de handen uit de mouwen steken om de kabels van de kachel weer te monteren (die heeft als sloper ook immers veel meer ervaring ):
Al met al een leuk klusje en zeker de moeite waard, want na het dicht bouwen heb ik weer een fris ogend dashboard zonder gebroken paneeltjes en loshangende zaken. Nu de Alpina tellerbak klaar maken en een paar extra meters monteren!
Met een originele BBS voorspoiler, de BBS achterschortjes en de voorliefde voor BBS Mahle velgen was ik al langere tijd op zoek naar een setje. En deze heb ik gevonden, de set die ooit onder Walter zijn auto zat toen die naar Nederland kwam is inmiddels bij mij terecht gekomen. Ben er super blij mee, want deze wielen worden gewoon lastig om te kopen of je moet een enorme zak geld meenemen.
Heb gelijk de banden eraf laten drukken, wil de velgen op korte termijn laten ontlakken zodat ik de randen kan polijsten. Deze zijn nu in zilver gespoten met een zwart hart, maar ik wil terug naar een zilver hart met gepolijste randen. Als het allemaal een beetje meezit worden ze weer als nieuw, alleen moet ik nog op zoek naar de originele RVS centerkappen:
Dan had ik nog een keer een setje Volvo 240 Turbo remklauwen op de kop getikt. Aangezien de remmerij toch onder de loep genoemen moet worden kan ik beter aan de ombouw beginnen. Ofwel de 4 pots aan de voorzijde en de E30 remklauwen (ook al aanwezig nieuw in doos) aan de achterkant.
Mooi rood is niet lelijk, maar daar heeft mij auto al veel van dus maar even bij Jan op visite en de straalkast gebruiken. Kan ik het spul ook weer netjes maken en in een minder schreeuwerige kleur spuiten.
Zo, hebben we hier ook weer een update van gedaan, nu proberen de gang er een beetje in te houden. Zal niet mee gaan vallen, maar daarover komt zo ook nog wel wat op het forum terug.
En zulke minder leuke klussen moet je natuurlijk nooit alleen doen, dus Jan kwam nog even de handen uit de mouwen steken om de kabels van de kachel weer te monteren (die heeft als sloper ook immers veel meer ervaring ):
Al met al een leuk klusje en zeker de moeite waard, want na het dicht bouwen heb ik weer een fris ogend dashboard zonder gebroken paneeltjes en loshangende zaken. Nu de Alpina tellerbak klaar maken en een paar extra meters monteren!
Met een originele BBS voorspoiler, de BBS achterschortjes en de voorliefde voor BBS Mahle velgen was ik al langere tijd op zoek naar een setje. En deze heb ik gevonden, de set die ooit onder Walter zijn auto zat toen die naar Nederland kwam is inmiddels bij mij terecht gekomen. Ben er super blij mee, want deze wielen worden gewoon lastig om te kopen of je moet een enorme zak geld meenemen.
Heb gelijk de banden eraf laten drukken, wil de velgen op korte termijn laten ontlakken zodat ik de randen kan polijsten. Deze zijn nu in zilver gespoten met een zwart hart, maar ik wil terug naar een zilver hart met gepolijste randen. Als het allemaal een beetje meezit worden ze weer als nieuw, alleen moet ik nog op zoek naar de originele RVS centerkappen:
Dan had ik nog een keer een setje Volvo 240 Turbo remklauwen op de kop getikt. Aangezien de remmerij toch onder de loep genoemen moet worden kan ik beter aan de ombouw beginnen. Ofwel de 4 pots aan de voorzijde en de E30 remklauwen (ook al aanwezig nieuw in doos) aan de achterkant.
Mooi rood is niet lelijk, maar daar heeft mij auto al veel van dus maar even bij Jan op visite en de straalkast gebruiken. Kan ik het spul ook weer netjes maken en in een minder schreeuwerige kleur spuiten.
Zo, hebben we hier ook weer een update van gedaan, nu proberen de gang er een beetje in te houden. Zal niet mee gaan vallen, maar daarover komt zo ook nog wel wat op het forum terug.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
-
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Zooo die Gerwin heeft niet stil gezeten! Top werk