Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

Sleuteldagboek van Gerwin (523i)

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2257
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by Thegs » Mon Aug 31, 2015 8:03 pm

De 12e heb ik familiedag op mijn werk en kunnen ze dus eindelijk eens kijken wat is daar uitvreet. Maar de 13e zou wat mij betreft wel een optie zijn hoor! Gooi maar eens een balletje op bij John.


Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1997 BMW E39 520iAT in Vermontgruen
1999 BMW E36 316i Compact in Avusblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz

User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2257
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by Thegs » Tue Sep 29, 2015 10:20 pm

Afgelopen zondag voor het eerst een rondje op de Ring gedaan. Waren veel fotografen aanwezig en heb de foto's eens bij elkaar verzameld. Zitten wel een paar mooie tussen en wil er eigenlijk wel eentje kopen op Karrousel.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1997 BMW E39 520iAT in Vermontgruen
1999 BMW E36 316i Compact in Avusblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11241
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by Peter V. » Wed Sep 30, 2015 2:41 am

Die zien er goed uit.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1627
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by Manitoba » Wed Sep 30, 2015 7:34 am

Mooi Gerwin! Wat een prachtige ervaring moet je hieraan hebben. Top dat je dit zo en dan juist ook met Raymond van je bucketlist af kunt strepen!

Greetz,
Walter.

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25851
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by Jeroen » Wed Sep 30, 2015 8:12 am

Mooi he dat je dan gelijk een serie platen hebt na een rondje Ring, kan me voorstellen dat je dan idd wel een leuk exemplaar wilt voor aan de muur!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15464
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by uwbuurman » Wed Sep 30, 2015 9:54 am

Gaaf man!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

Michiel E32
E21 Fanatic
Posts: 433
Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by Michiel E32 » Wed Sep 30, 2015 7:11 pm

Super gave platen zitten daar tussen idd.
Kan ook op een paar foto's bij de bestuurder een grijns van oor tot oor zien :-)

User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4227
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by bmw e12 e21 » Wed Sep 30, 2015 7:18 pm

Ziet er goed uit zo een fel rode e21. :thumbsup
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ WEBER 32/36 DGAV
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm

User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4286
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by gerrit323 » Wed Sep 30, 2015 7:19 pm

Mooie foto's en een leuke ervaring mag ik aannemen :thumbsup
1988 e30 320is
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2016 Abarth Tourismo
2016 Fiat scudo workhorse


https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195

User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2257
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by Thegs » Tue Jan 12, 2016 9:25 pm

Zo tijd om hier ook weer eens een update te plaatsen. Laten we beginnen met de daily, mijn 328i. Deze heeft een poosje terug weer apk verworven, ik heb een setje winterbanden van betere kwaliteit gescoord en kar er voorlopig probleemloos en behoorlijk goedkoop mee rond. Wel zo af en toe een eigenaardig geurtje in de auto, dus werd het wellicht tijd om het interieurfilter eens te wisselen. Nu had ik deze al bij de auto gekregen (origineel BMW) en ben ik begonnen met demontage van het halve dashboard. Immers moet het wel zo moeilijk mogelijk zijn om een simpel filter te wisselen:

Image

En dan tover je achter de kachel een half vergaan filter weg. Ik heb hem voor de grap even naast de nieuwe gelegd, zou dit de bron van wat nare luchtjes kunnen zijn geweest?

Image

Ofwel, volgens mij is dit nog de originele uit 1995 of de auto heeft de laatste jaren in het bos geleefd. In ieder geval is hij nu weer een stukje frisser en karren we nog gezellig even door tot ik besloten heb wat mijn nieuwe daily moet worden.
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1997 BMW E39 520iAT in Vermontgruen
1999 BMW E36 316i Compact in Avusblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11039
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by 323baur » Tue Jan 12, 2016 9:28 pm

Hahaha, dat zal wel even schelen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4227
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by bmw e12 e21 » Tue Jan 12, 2016 9:28 pm

Die is weer goed voor 20jaar. :lol:
Wat een werk zeg! Ik dacht dat enkel de Fransen het zo moeilijk in elkaar staken!
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ WEBER 32/36 DGAV
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11039
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by 323baur » Tue Jan 12, 2016 9:31 pm

En dan is e39 zo simpel! echt 2 minuten werk voor 2 filters.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2257
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by Thegs » Tue Jan 12, 2016 9:42 pm

Maar goed, wat interesseert ons die oude 328i eigenlijk? Laten we terug gaan naar het leuke spul, want ook op E21 gebied moet er nodig wat gebeuren. Ik ga even terug in de tijd, ik had al een hele tijd last van een loshangend dashboard omdat alle paneeltjes door het rustige gebruik in de Eifel en op het cicuit gescheurd waren :innocent . Zelfs om de lampenknop zaten nog scheuren, dus hoog tijd om dat allemaal weer eens op te frissen. Dus demonteren dat spul, stuur, tellerbak en paneeltjes eruit:

Image

En zulke minder leuke klussen moet je natuurlijk nooit alleen doen, dus Jan kwam nog even de handen uit de mouwen steken om de kabels van de kachel weer te monteren (die heeft als sloper ook immers veel meer ervaring :mrgreen: ):

Image

Al met al een leuk klusje en zeker de moeite waard, want na het dicht bouwen heb ik weer een fris ogend dashboard zonder gebroken paneeltjes en loshangende zaken. Nu de Alpina tellerbak klaar maken en een paar extra meters monteren!

Image

Met een originele BBS voorspoiler, de BBS achterschortjes en de voorliefde voor BBS Mahle velgen was ik al langere tijd op zoek naar een setje. En deze heb ik gevonden, de set die ooit onder Walter zijn auto zat toen die naar Nederland kwam is inmiddels bij mij terecht gekomen. Ben er super blij mee, want deze wielen worden gewoon lastig om te kopen of je moet een enorme zak geld meenemen.

Image

Heb gelijk de banden eraf laten drukken, wil de velgen op korte termijn laten ontlakken zodat ik de randen kan polijsten. Deze zijn nu in zilver gespoten met een zwart hart, maar ik wil terug naar een zilver hart met gepolijste randen. Als het allemaal een beetje meezit worden ze weer als nieuw, alleen moet ik nog op zoek naar de originele RVS centerkappen:

Image

Dan had ik nog een keer een setje Volvo 240 Turbo remklauwen op de kop getikt. Aangezien de remmerij toch onder de loep genoemen moet worden kan ik beter aan de ombouw beginnen. Ofwel de 4 pots aan de voorzijde en de E30 remklauwen (ook al aanwezig nieuw in doos) aan de achterkant.

Image

Mooi rood is niet lelijk, maar daar heeft mij auto al veel van dus maar even bij Jan op visite en de straalkast gebruiken. Kan ik het spul ook weer netjes maken en in een minder schreeuwerige kleur spuiten.

Image

Zo, hebben we hier ook weer een update van gedaan, nu proberen de gang er een beetje in te houden. Zal niet mee gaan vallen, maar daarover komt zo ook nog wel wat op het forum terug.
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1997 BMW E39 520iAT in Vermontgruen
1999 BMW E36 316i Compact in Avusblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz

Michiel E32
E21 Fanatic
Posts: 433
Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)

Post by Michiel E32 » Tue Jan 12, 2016 10:19 pm

Zooo die Gerwin heeft niet stil gezeten! Top werk :boogie

Post Reply