Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 24468
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Post by Jeroen » Tue Jul 10, 2018 2:33 pm

Vreemd, dat kan eigenlijk niet. Maar, ik heb weleens een kapotte Billie gehad, die kon nog maar een klein stukje inschuiven en daarna een klap, misschien heb jij hetzelfde probleem.


Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

Wilmo
E21 Pro
Posts: 925
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Post by Wilmo » Tue Jul 10, 2018 2:47 pm

De veer vangt toch in eerste instantie de impact van de klap op?

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 14169
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Post by uwbuurman » Tue Jul 10, 2018 4:00 pm

nee, je demper doet dat, vangt de klap op. Daarom is je auto een deinende boot als je dempers lek zijn. Je veren klappen pas als ze helemaal inveren. Dat kan bijna niet...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

Post Reply