Gisteren weer verder gegaan met de carburateur voor de 730. Nu is ook het middendeel schoongemaakt. Wat zat daar een bagger in de vlotterkamer. Ik moest lang spoelen voordat alles weg was.
ik ben er ook achter dat de vacuumdoos welke gemonteerd zit op de bovendeksel lek is. Deze bedient de grote luchtkleppen en is waarschijnlijk kapot gescheurd doordat de kleppen vastzaten en dus teveel kracht op het membraan gegeven heeft.
Nu nog het onderste deel van de carburateur en de losse delen reinigen en dan kan ik weer gaan samenbouwen.
Het is wel typisch dat er in de revisieset van BMW voor de 4A1 carburateurs van de M30 motoren geen nieuw membraan van de acceleratiepomp bijzit en voor die van de M20 motoren wel. Gelukkig is deze nog heel dus die kan weer terug gemonteerd worden straks.
De laatste delen gescheiden.
Je kan nu goed zien hoe groot de tweede trap gaskleppen zijn bij een M30 carburateur t.o.v. de eerste trap.
Bijna schoon.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.