Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

User avatar
Niki
Upcoming E21 fanatic
Posts: 75
Joined: Thu May 10, 2007 2:24 pm
Location: Delft, Netherlands

K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

Post by Niki » Thu Nov 20, 2008 12:51 am

Ik had eergister college over onder andere inspuitystemen (Student Automotive Engineering) en tot mijn grote verbazing kwam het K-Jetronic systeem voorbij! De docent had er een vrij gedetailleerde afbeelding bij zitten, dus misschien hebben jullie er wat aan!

Image


Post (and pre) e21 323i owner

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25522
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen » Thu Nov 20, 2008 1:07 am

Als we dan toch bezig zijn bij deze nog wat aanvullende info, in het Duits:

Beschrijving K-Jet algemeen

Beschrijving K-Jet 323i

Topic gelijk maar ff sticky gemaakt!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
sander
Newbee
Posts: 5
Joined: Wed Aug 27, 2008 6:06 pm
Location: nederland (nabij den helder)

Post by sander » Fri Nov 21, 2008 8:04 pm

Is het mogelijk de mengsel regelaar aan te passen zo dat er meer druk
op de injectoren komt?

User avatar
Niki
Upcoming E21 fanatic
Posts: 75
Joined: Thu May 10, 2007 2:24 pm
Location: Delft, Netherlands

Post by Niki » Thu Dec 04, 2008 5:35 pm

Meer druk in je injectoren...loopt je motor te arm dan? Misschien een paar keer V-Power of BP Ultimate tanken, of injectorreiniger erin stoppen.
Post (and pre) e21 323i owner

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25522
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen » Thu Dec 04, 2008 5:59 pm

Voor zover ik weet kun je niet eenvoudig de druk opvoeren, meen dat zowel verdeler als injectoren zo'n beetje aan hun max zitten. Daarmee verlies je met een 2.7 bovenin wellicht iets maar verder moet 't prima functioneren.

Als je 't helemaal af wilt maken moet je een leuke combi bij elkaar scharrelen: 1 of 2 klasses snellere nokkenas, brandstofverdeler van een 911 en de injectoren van een oude Mercedes 300 was 't geloof ik. Allemaal K-Jet en oogt hetzelfde, maar met een hogere capaciteit.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25522
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen » Thu Dec 04, 2008 6:04 pm

Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11178
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. » Thu Dec 04, 2008 8:39 pm

ITE BEDANKT,

Daar kan ik wat mee voor de BAUR.

Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1434
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer
Contact:

Post by ac/dennis » Fri Dec 05, 2008 8:53 am

Nice!

En nog in het nederlands ook, Tnx Ite

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 10995
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur » Fri Dec 05, 2008 12:09 pm

als iemand het als email wil; ite@planet.nl

@Dennis; hoe staat er mee?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 359
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse » Fri Dec 05, 2008 2:45 pm

die manual heb ik ook ooit gekocht, maar daar staat nog niet helemaal duidelijk in hoe het afstellen werkt met die 6 kleine schroefjes op de verdeelkop, terwijl dat toch wel een heel belangrijk deel is

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25522
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen » Fri Dec 05, 2008 3:11 pm

Volgens mij stel je daar de opbrengst per cylinder af, dat gebeurt normaliter door met een maatbeker de opbrengst per 30 seconden te meten. Maar volgens mij verloopt dat in de tijd nauwelijks en moet je de afstelling samen met het afstellen van alle drukken bezien (brandstofdruk, systeemdruk).
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
Niki
Upcoming E21 fanatic
Posts: 75
Joined: Thu May 10, 2007 2:24 pm
Location: Delft, Netherlands

Post by Niki » Fri Dec 05, 2008 11:56 pm

Wowsers! Dit kwam ik nog toevallig tegen, overzicht van het zekeringkastje. Misschien handig voor degenen zonder onderhoudsboekje, of bij degenen waarbij toevallig nét deze pagina ontbreekt! Weet niet of het betrouwbaar is, zoniet mag dit berichtje gauw verwijderd worden :D

http://www.amcduitlaat.com/bmwe21/main/ ... trisch.htm
Post (and pre) e21 323i owner

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25522
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen » Sat Dec 06, 2008 3:41 pm

Die hadden we al in 't engelsch :wink:

http://www.bmwe21.net/?page_id=130
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 359
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse » Sat Dec 13, 2008 8:11 pm

Jeroen wrote:Volgens mij stel je daar de opbrengst per cylinder af, dat gebeurt normaliter door met een maatbeker de opbrengst per 30 seconden te meten. Maar volgens mij verloopt dat in de tijd nauwelijks en moet je de afstelling samen met het afstellen van alle drukken bezien (brandstofdruk, systeemdruk).
ik heb mijn kjet ooit gerevisert na 15 jaar stiulstand, toen klopten die schroefjes voor geen meter meer, heb ze ook nooit meer goed gekregen. Ben dus maar overgestapt op 100% lpg nu

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11178
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. » Sat Jan 03, 2009 8:55 pm

Vandaag op de wintermeeting hadden we het over de brandstofregelaar. Ik heb nog eens zitten lezen en er zit zoals gezegd geen mechanisch gedeelte in de verdeler. De inspuitventielen spuiten constant brandstof en dit wordt opgeslagen tegen de inlaatklep. Zodra de inlaatklep opent zuigt hij de brandstof in. Dus inderdaad een constante flow brandstof via de ventielen en geen pulserende wanneer die betreffende cylinder daar om vraagt.

Peter V
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

Post Reply