Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25522
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

Post by Jeroen » Fri Jul 24, 2015 9:12 am

Leuk, ik moet ook eens zo'n ding uit elkaar trekken, leuke materie, leerzaam, en ook daar valt genoeg winst te behalen, al zul je dan wel aan een complete afstelronde moeten.

Die bagger, yep dat is voornamelijk benzine denk ik, vandaar ook dat alle mogelijke delen van brandstofsystemen vast gaan ztten en injectoren na verloop van tijd niet lekker meer presteren.

Handige website trouwens, en de beste man zit nog eens in Den Haag ook. Ik heb 'm iig erbij gezet op de lijst van leveranciers.


Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 885
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Re: K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

Post by e-einundzwanzig » Fri Jul 24, 2015 9:48 am

De weerstand die er in zit is van de firma KRAH, en het is een type ZDBI

plaatje als voorbeeld:
Image

Alleen de vraag welke weerstandsrange je moet hebben, heb ze ook niet zo direct op een internetshop gevonden.

Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25522
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

Post by Jeroen » Fri Jul 24, 2015 9:56 am

Het is wel zoiets, echter geen losse weerstaand maar een integraal onderdeel van het bimetaal.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4217
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

Post by bmw e12 e21 » Fri Jul 24, 2015 3:53 pm

Jeroen wrote:De weerstand staat normaal gesproken op het groene omhulsel gedrukt, vrees alleen dat dat gedeelte nu zwartgeblakerd is. Meestal is de weerstand ca 23-26 ohm (tolerantie +/- 2 ohm) dus als je oneindig meet dan is die wel om zeep. Als je geluk hebt heeft een Bosch servicepunt er nog een paar liggen, hier in de omgeving is alles al zo'n beetje op. Verder zit 'ie er nog erg schoon uit, maar membraan kan evengoed wel goed verkleefd zijn (opent 'ie niet meer), en de o-ring kan die eronder ligt kan lekker platgedrukt zijn.
Ik heb mijn 3de en felst vervuilde('81) WUR uit elkaar geschroefd.
Hier meet ik 27ohm, dus de weerstand is ok.
Image
Het membraan met rubber dichting is er mooi af:
Image
Maar deze heeft zen benzine toevoer fel vervuild.
Image
Aan de andere kant zie je dit:
Image
Hoe kan je die toevoer ontstoppen en waar krijg je die ''platgedrukte'' rubber ring nieuw?
Die uit de universele rubber ringendozen passen niet(te dik).
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ WEBER 32/36 DGAV
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25522
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

Post by Jeroen » Fri Jul 24, 2015 7:50 pm

Schoonmaken, met brake cleaner. Die rubbers, ik ben ook door mijn voorraad heen, ga van de week even kijken of ik weer een partijtje op de kop kan tikken.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4217
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

Post by bmw e12 e21 » Sun May 08, 2016 1:26 pm

Hier misschien wat leuke filmpjes over revisie van een spinnekop. Het bestaat uit 4 delen en is eigenlijk van een Mercedes V8.
Het principe is wel gelijk lijkt me.
1.
https://www.youtube.com/watch?v=E1fIIUSAPBM
2.
https://www.youtube.com/watch?v=OBk9QjDa63M
3.
https://www.youtube.com/watch?v=HQFhmVHp65o
4.
https://www.youtube.com/watch?v=mHY0tPqE6XM
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ WEBER 32/36 DGAV
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm

Post Reply