K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.
K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.
Ik had eergister college over onder andere inspuitystemen (Student Automotive Engineering) en tot mijn grote verbazing kwam het K-Jetronic systeem voorbij! De docent had er een vrij gedetailleerde afbeelding bij zitten, dus misschien hebben jullie er wat aan!
Post (and pre) e21 323i owner
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Als we dan toch bezig zijn bij deze nog wat aanvullende info, in het Duits:
Beschrijving K-Jet algemeen
Beschrijving K-Jet 323i
Topic gelijk maar ff sticky gemaakt!
Beschrijving K-Jet algemeen
Beschrijving K-Jet 323i
Topic gelijk maar ff sticky gemaakt!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Voor zover ik weet kun je niet eenvoudig de druk opvoeren, meen dat zowel verdeler als injectoren zo'n beetje aan hun max zitten. Daarmee verlies je met een 2.7 bovenin wellicht iets maar verder moet 't prima functioneren.
Als je 't helemaal af wilt maken moet je een leuke combi bij elkaar scharrelen: 1 of 2 klasses snellere nokkenas, brandstofverdeler van een 911 en de injectoren van een oude Mercedes 300 was 't geloof ik. Allemaal K-Jet en oogt hetzelfde, maar met een hogere capaciteit.
Als je 't helemaal af wilt maken moet je een leuke combi bij elkaar scharrelen: 1 of 2 klasses snellere nokkenas, brandstofverdeler van een 911 en de injectoren van een oude Mercedes 300 was 't geloof ik. Allemaal K-Jet en oogt hetzelfde, maar met een hogere capaciteit.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
En nu we toch bezig zijn, Ite kwam even aanzetten met een complete K-Jet manual van Bosch, bij deze on line gezet. Driewerf hulde voor Ite!
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8
Pagina 9
Pagina 10
Pagina 11
Pagina 12
Pagina 13
Pagina 14
Pagina 15
Pagina 16
Pagina 17
Pagina 18
Pagina 19
Pagina 20
Pagina 21
Pagina 22
Pagina 23
Pagina 24
Pagina 25
Pagina 26
Pagina 27
Pagina 28
Pagina 29
Pagina 30
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8
Pagina 9
Pagina 10
Pagina 11
Pagina 12
Pagina 13
Pagina 14
Pagina 15
Pagina 16
Pagina 17
Pagina 18
Pagina 19
Pagina 20
Pagina 21
Pagina 22
Pagina 23
Pagina 24
Pagina 25
Pagina 26
Pagina 27
Pagina 28
Pagina 29
Pagina 30
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Volgens mij stel je daar de opbrengst per cylinder af, dat gebeurt normaliter door met een maatbeker de opbrengst per 30 seconden te meten. Maar volgens mij verloopt dat in de tijd nauwelijks en moet je de afstelling samen met het afstellen van alle drukken bezien (brandstofdruk, systeemdruk).
Regards/groeten, Jeroen
Wowsers! Dit kwam ik nog toevallig tegen, overzicht van het zekeringkastje. Misschien handig voor degenen zonder onderhoudsboekje, of bij degenen waarbij toevallig nét deze pagina ontbreekt! Weet niet of het betrouwbaar is, zoniet mag dit berichtje gauw verwijderd worden
http://www.amcduitlaat.com/bmwe21/main/ ... trisch.htm
http://www.amcduitlaat.com/bmwe21/main/ ... trisch.htm
Post (and pre) e21 323i owner
ik heb mijn kjet ooit gerevisert na 15 jaar stiulstand, toen klopten die schroefjes voor geen meter meer, heb ze ook nooit meer goed gekregen. Ben dus maar overgestapt op 100% lpg nuJeroen wrote:Volgens mij stel je daar de opbrengst per cylinder af, dat gebeurt normaliter door met een maatbeker de opbrengst per 30 seconden te meten. Maar volgens mij verloopt dat in de tijd nauwelijks en moet je de afstelling samen met het afstellen van alle drukken bezien (brandstofdruk, systeemdruk).
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Vandaag op de wintermeeting hadden we het over de brandstofregelaar. Ik heb nog eens zitten lezen en er zit zoals gezegd geen mechanisch gedeelte in de verdeler. De inspuitventielen spuiten constant brandstof en dit wordt opgeslagen tegen de inlaatklep. Zodra de inlaatklep opent zuigt hij de brandstof in. Dus inderdaad een constante flow brandstof via de ventielen en geen pulserende wanneer die betreffende cylinder daar om vraagt.
Peter V
Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.