Page 1 of 4

K-Jetronic injectie: schema, storingen, afstelling, etc.

Posted: Thu Nov 20, 2008 12:51 am
by Niki
Ik had eergister college over onder andere inspuitystemen (Student Automotive Engineering) en tot mijn grote verbazing kwam het K-Jetronic systeem voorbij! De docent had er een vrij gedetailleerde afbeelding bij zitten, dus misschien hebben jullie er wat aan!

Image

Posted: Thu Nov 20, 2008 1:07 am
by Jeroen
Als we dan toch bezig zijn bij deze nog wat aanvullende info, in het Duits:

Beschrijving K-Jet algemeen

Beschrijving K-Jet 323i

Topic gelijk maar ff sticky gemaakt!

Posted: Fri Nov 21, 2008 8:04 pm
by sander
Is het mogelijk de mengsel regelaar aan te passen zo dat er meer druk
op de injectoren komt?

Posted: Thu Dec 04, 2008 5:35 pm
by Niki
Meer druk in je injectoren...loopt je motor te arm dan? Misschien een paar keer V-Power of BP Ultimate tanken, of injectorreiniger erin stoppen.

Posted: Thu Dec 04, 2008 5:59 pm
by Jeroen
Voor zover ik weet kun je niet eenvoudig de druk opvoeren, meen dat zowel verdeler als injectoren zo'n beetje aan hun max zitten. Daarmee verlies je met een 2.7 bovenin wellicht iets maar verder moet 't prima functioneren.

Als je 't helemaal af wilt maken moet je een leuke combi bij elkaar scharrelen: 1 of 2 klasses snellere nokkenas, brandstofverdeler van een 911 en de injectoren van een oude Mercedes 300 was 't geloof ik. Allemaal K-Jet en oogt hetzelfde, maar met een hogere capaciteit.

Posted: Thu Dec 04, 2008 6:04 pm
by Jeroen

Posted: Thu Dec 04, 2008 8:39 pm
by Peter V.
ITE BEDANKT,

Daar kan ik wat mee voor de BAUR.

Peter

Posted: Fri Dec 05, 2008 8:53 am
by ac/dennis
Nice!

En nog in het nederlands ook, Tnx Ite

Posted: Fri Dec 05, 2008 12:09 pm
by 323baur
als iemand het als email wil; ite@planet.nl

@Dennis; hoe staat er mee?

Posted: Fri Dec 05, 2008 2:45 pm
by Thijsse
die manual heb ik ook ooit gekocht, maar daar staat nog niet helemaal duidelijk in hoe het afstellen werkt met die 6 kleine schroefjes op de verdeelkop, terwijl dat toch wel een heel belangrijk deel is

Posted: Fri Dec 05, 2008 3:11 pm
by Jeroen
Volgens mij stel je daar de opbrengst per cylinder af, dat gebeurt normaliter door met een maatbeker de opbrengst per 30 seconden te meten. Maar volgens mij verloopt dat in de tijd nauwelijks en moet je de afstelling samen met het afstellen van alle drukken bezien (brandstofdruk, systeemdruk).

Posted: Fri Dec 05, 2008 11:56 pm
by Niki
Wowsers! Dit kwam ik nog toevallig tegen, overzicht van het zekeringkastje. Misschien handig voor degenen zonder onderhoudsboekje, of bij degenen waarbij toevallig nét deze pagina ontbreekt! Weet niet of het betrouwbaar is, zoniet mag dit berichtje gauw verwijderd worden :D

http://www.amcduitlaat.com/bmwe21/main/ ... trisch.htm

Posted: Sat Dec 06, 2008 3:41 pm
by Jeroen
Die hadden we al in 't engelsch :wink:

http://www.bmwe21.net/?page_id=130

Posted: Sat Dec 13, 2008 8:11 pm
by Thijsse
Jeroen wrote:Volgens mij stel je daar de opbrengst per cylinder af, dat gebeurt normaliter door met een maatbeker de opbrengst per 30 seconden te meten. Maar volgens mij verloopt dat in de tijd nauwelijks en moet je de afstelling samen met het afstellen van alle drukken bezien (brandstofdruk, systeemdruk).
ik heb mijn kjet ooit gerevisert na 15 jaar stiulstand, toen klopten die schroefjes voor geen meter meer, heb ze ook nooit meer goed gekregen. Ben dus maar overgestapt op 100% lpg nu

Posted: Sat Jan 03, 2009 8:55 pm
by Peter V.
Vandaag op de wintermeeting hadden we het over de brandstofregelaar. Ik heb nog eens zitten lezen en er zit zoals gezegd geen mechanisch gedeelte in de verdeler. De inspuitventielen spuiten constant brandstof en dit wordt opgeslagen tegen de inlaatklep. Zodra de inlaatklep opent zuigt hij de brandstof in. Dus inderdaad een constante flow brandstof via de ventielen en geen pulserende wanneer die betreffende cylinder daar om vraagt.

Peter V