Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 455
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

e-einundzwanzig wrote:hallo,

als je een 731 (die met de grotere kanalen) kop op een 323i zet, moet je dan ook niet de kanalen van het inlaatspruitstuk ruimen om effect te krijgen? of kun je het spruitstuk gewoon standaard laten....

ik hoor het wel.

Martin
beste optie is om dan naar een e30 spruitstuk te gaan

maar aangezien de kleppen net zo groot zijn win je met die grotere kanalen net niks


User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Post by e-einundzwanzig »

Thijsse wrote:
e-einundzwanzig wrote:hallo,

als je een 731 (die met de grotere kanalen) kop op een 323i zet, moet je dan ook niet de kanalen van het inlaatspruitstuk ruimen om effect te krijgen? of kun je het spruitstuk gewoon standaard laten....

ik hoor het wel.

Martin
beste optie is om dan naar een e30 spruitstuk te gaan

maar aangezien de kleppen net zo groot zijn win je met die grotere kanalen net niks
bedankt voor de info thijsse!

in de eerdere posts word gezegd dat je met een 731 kop gemonteerd op een 320/6 / 323i meer pk's krijgt. dit is dus een broodje aap verhaal?

martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: MOTOR EN CYLINDERKOPCODES (overzicht op pag 3)

Post by uwbuurman »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Gerrit zegt van wel, Thijsse zegt van niet.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
wicked
Upcoming E21 fanatic
Posts: 51
Joined: Tue Feb 24, 2009 3:10 pm
Location: Arnhem

Re: MOTOR EN CYLINDERKOPCODES (overzicht op pag 3)

Post by wicked »

Hoi allemaal,

Ben vandaag tegen een blok aangelopen (nee, deed geen pijn!) waar ik met een aantal aanduidingen niet echt verder kom.

Van buiten ziet het er als een M20B23 uit een E30 uit. Met een L-Jetronic erop. De kop is een 731.

Maar naast de waterpomp staat een getal geslagen 1209. Vrij klein en vergelijkbaar met serienummers van Hartge en Co.
De kop is Bj. '84. Het welbekende Hartge logo stond er niet op !!!!

Op het onderblok stond geen inhoudsaansuiding. Onderaan (links voor) staat wel een 7 cijferig nummer en C1/1 4784

Heeft iemand enig idee om wat het hier gaat.

Groeten
Jeroen
Blinker links und Gas geben !!!

E21 315 '82 (nog wel 1,5L) R.I.P.
E21 320 '82 (de 3,5L staat al in de startblokken)
E21 315 '83
E21 323iA '82
E21 323i '82 (oops.... al in kleine stukjes)
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Arnold D »

Peter V. wrote: Als voorbeeld neem ik het reserve 323i blok wat ik heb:

Motorblok helemaal onderaan: 23 6E C en hieronder 9159364

Gr Peter V.
Peter, vriend, kun je daar even een pica van maken. :thumbsup
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Wondermike »

Volgens mij heeft hij dat blok al verkocht. :mrgreen:
So many cars, so little time
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Arnold D »

Sjips,

Iemand anders die zo'n motor code even op de foto kan zetten.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Peter V. »

Arnold D wrote:Sjips,

Iemand anders die zo'n motor code even op de foto kan zetten.
Ik zal even gaan kijken want wellicht heb ik de foto nog ergens staan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Arnold D »

Dat zou fijn zijn, Peter
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Peter V. »

Mag ik vragen waarom jij specifiek een E30 323i motorcode (150 PK)moet hebben dan?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Jeroen »

Of E21 ook goed?

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Arnold D »

Het gaat mij om de plek van de nummers en niet zozeer om het nummer zelf.

Het waarom laat ik me niet over uit :)

@Jeroen. Dat is hem, bedankt. Hier kan ik verder mee.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Peter V. »

Arnold D wrote:Het gaat mij om de plek van de nummers en niet zozeer om het nummer zelf.

Het waarom laat ik me niet over uit :)

@Jeroen. Dat is hem, bedankt. Hier kan ik verder mee.
Had dat dan gezegd dat het puur om de lokatie van de cijfers was........... Snap hem wel hoor. :stupidme
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Roelof
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 210
Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
My E21(s): '80 320 baur
Location: The Netherlands

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Roelof »

De laatste 2 323i-tjes die ik gesloopt heb is het een beetje raar, want het lijkt dat allebei 2 liter onderblokken hebben.

Motorcode van de laatste is:
20 6KA
21156570

Zijn dit dan gewoon 2 liter onderblokken?
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by uwbuurman »

Ja, maar je hebt kans op een 2.7 conversie!! Die 2 liters werden daar ook wel voor gebruikt, want de drijfstangen hebben de zelfde maat als van de ETA. Andere krukas erin en blok afvlakken en klaar. Dus ik zou ze even opereren.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply