Page 20 of 23

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sun Sep 11, 2016 9:03 pm
by uwbuurman
Mijn e30 cabrio staat sinds deze winter op originele veren en b6. Dus ik heb standaard rijhoogte en strakke demping.

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sun Sep 11, 2016 9:05 pm
by bmw e12 e21
Wilmo wrote:Hmm, ik vond jouw auto erg best wel prima uitzien vorig jaar! Ik heb ook weinig zin in carterproblemen dus dan denk ik dat ik weer voor origineel ga. Met B6.
Hallo Wilmo,

Een 4-cil met de eibach veren ligt een 2-tal cm hoger vanvoor als een 6-cil. Kijk maar in met 315 topic.
Lijkt me geen probleem dan. Met de 323i heb ikzelf ook nog geen problemen gehad. Maar hier in Belgie, zeker aan de rand van Walonie, zijn de wegen natuurlijk veel beter als in Nederland. :mrgreen:

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sun Sep 11, 2016 9:50 pm
by Jeroen
Wegen?

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Mon Sep 12, 2016 10:48 am
by uwbuurman
:loll

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sat Sep 17, 2016 9:14 pm
by Wilmo
:D

Owja, een viercilinder is natuurlijk lichter. Ik zal eens kijken hoe het staat met de beschikbaarheid van verschillende veren.

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sat Sep 17, 2016 10:04 pm
by Wilmo
Zit er verschil met de Bilstein B6 tussen de 316, 318, 320 en 323i?

Wat is er tegen om op ebay deze te shoppen bijvoorbeeld?
http://www.ebay.com/itm/4-Bilstein-B6-S ... Sw7NNUJBqC

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sat Sep 17, 2016 10:09 pm
by uwbuurman
Sommige 320/6 en alle 323i's hebben dikke voorpoten. Die zijn dus anders.

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sat Sep 17, 2016 10:28 pm
by Wilmo
Dat is waar ook, ik zie dat de 320i dezelfde heeft als alle andere 4 cilinders. Het worden dus dunne.

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sun Sep 18, 2016 12:05 am
by 02-er
Ik ben momenteel de voorpoten van mijn 323i aan het samenstellen.
Ook hier komt deze combinatie van veren en dempers.
Op de demper moet er nog een aanslagrubber geplaatst worden welke geschikt is voor Bilstein.

Kan iemand mij een referentie doorgeven van deze rubbers ?
Of waar ik deze kan bestellen ?

Alvast bedankt.

Gr.
Geert

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sun Sep 18, 2016 12:16 am
by uwbuurman
Voor komt geen bumpstop, Geert. Die zit in de Bilstein. Extra bumpstop is gevaarlijk.

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Sun Sep 18, 2016 9:21 am
by 02-er
Tkx Koos :bag :bag :bag

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Mon Feb 13, 2017 8:35 pm
by Wilmo
Ik heb bij mijn B6 schokdempers twee metalen delen gekregen. Een met intern schroefdraad, waarmee ik hem dus vastzet in de veerpoot maar ook een deel met extern schroefdraad. De foto is mislukt helaas. Kunnen jullie mij vertellen waar dat deel met extern schroefdraad voor dient? En er zou een plastic ring bij moeten zitten voor de stofkap?

Is dat ongeveer zo'n plastic ring?
Image

En ik vind de maat een beetje zodaar. De veerpoot is 40mm, de oude schokdemper 39.5 maar de nieuwe Bilsteins zijn maar 38.5. Een beetje een rammelpassing dus, klopt dat?

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Mon Feb 13, 2017 8:53 pm
by Peter V.
Op zich wel apart dat jij twee "moeren" erbij krijgt.

Het fenomeen binnen en buitendraad is omdat de 323i anders is dan de rest.

Ik moet zeggen dat die van de 323i krap passen in de veerpoot. Eventuele stickers aan de zijkant zouden eraf schrapen. Jij heb toch de gewone 4 cylinder veerpoot?

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Mon Feb 13, 2017 9:46 pm
by bmw e12 e21
Peter V. wrote:
Ik moet zeggen dat die van de 323i krap passen in de veerpoot. Eventuele stickers aan de zijkant zouden eraf schrapen. Jij heb toch de gewone 4 cylinder veerpoot?
Inderdaad, ik heb er gele lak van af moeten schuren, anders paste het niet...
Het probleem zat em op de plaats waar de veerschotel op de veerpoot gelast was. Daar was de diameter wat kleiner.

Re: Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)

Posted: Mon Feb 13, 2017 10:19 pm
by Wilmo
Ja, ik heb gewoon de 4-cilinder veerpoot. Hij rammeltdebammelt gewoon, misschien dat hij wel op zijn plek komt te zitten als ik hem aandraai, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.