323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Is weleens een maf verschil, bij de unilakken glimt de binnenzijde dus wel, bij de metaallakken wegens ontbreken blanke lak dus weer niet...
Ik begin eindelijk die opmerking over m'n haar te begrijpen... ik geloof dat 't wel meevalt en dat 't schaduw is maar zal 't es checken. Iemand nog pacific hoofdsteunen over?
Ik begin eindelijk die opmerking over m'n haar te begrijpen... ik geloof dat 't wel meevalt en dat 't schaduw is maar zal 't es checken. Iemand nog pacific hoofdsteunen over?
Regards/groeten, Jeroen
Grrr het blijft toch een supermooie auto Jeroen..
Iets anders; hoeveel komt jouw wagen omlaag met de veer/demper combinatie die je eronder gezet hebt? Ik wil ook wat anders maar wil optisch zo origineel mogelijk blijven.
Oh, en voor de liefhebbers:
http://www.youtube.com/watch?v=hmOrE2FXPIo
Laat je niet misleiden door de titel!!
Iets anders; hoeveel komt jouw wagen omlaag met de veer/demper combinatie die je eronder gezet hebt? Ik wil ook wat anders maar wil optisch zo origineel mogelijk blijven.
Oh, en voor de liefhebbers:
http://www.youtube.com/watch?v=hmOrE2FXPIo
Laat je niet misleiden door de titel!!
E21
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Thanks Alex, en erg leuk filmpje (nog wel wat werken aan je lijnen hoor!). We zijn ooit al eens in gesprek geweest met de 02 club om samen op het komende NOF een sessie te claimen, alleen E21 en E10! Krijg er weer helemaal zin in als ik dit zie! 26 september gaat dat plaatsvinden, binnenkort weer es even aanslingeren met de 02 club!
Wat mijn onderstel betreft: Bilstein B6 met Alpina Eibachs al geloof ik niet dat die wezenlijk anders zijn dan reguliere Eibachs. Maar Eibach is niet meer te krijgen en 'next best thing' is H&R. Met Eibach kom je niet zo gek veel lager te liggen, ik schat ca 20mm, met H&R is dat ca 35mm (icm met Bilsteins door hun constructie, met bijv Koni kom je nog ietsjes lager uit).
Ik vind die 15mm hoger eigenlijk niet zo erg, staat iets 'origineler' en presteert net zo goed, terwijl je wat meer bodemvrijheid behoudt. Misschien heb je es mazzel op eBay met een setje Eibachs?
Wat mijn onderstel betreft: Bilstein B6 met Alpina Eibachs al geloof ik niet dat die wezenlijk anders zijn dan reguliere Eibachs. Maar Eibach is niet meer te krijgen en 'next best thing' is H&R. Met Eibach kom je niet zo gek veel lager te liggen, ik schat ca 20mm, met H&R is dat ca 35mm (icm met Bilsteins door hun constructie, met bijv Koni kom je nog ietsjes lager uit).
Ik vind die 15mm hoger eigenlijk niet zo erg, staat iets 'origineler' en presteert net zo goed, terwijl je wat meer bodemvrijheid behoudt. Misschien heb je es mazzel op eBay met een setje Eibachs?
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
ff topic vervuilen, maar wat zou ik dat graag een keer doen.
Volgens mij heeft die rijder (is dat Alex?) bij mij wel eens een 4-bak opgehaald.
Hij heeft toen een keer een website doorgestuurd maar die ben ik ergens kwijt geraakt.
26 september he, waarom weet ik daar niets van
Volgens mij heeft die rijder (is dat Alex?) bij mij wel eens een 4-bak opgehaald.
Hij heeft toen een keer een website doorgestuurd maar die ben ik ergens kwijt geraakt.
26 september he, waarom weet ik daar niets van
So many cars, so little time
dat was ik inderdaad; 4 bak rijd ik mee op dat filmpje..
Heeft wel lang stilgelegen volgens mij; de synchro's van 2 en 3 zitten een beetje vast. Wordt al wel veel beter nadat ie een paar keer warm geworden is.
@ Jeroen.. alpina B6 en H&R dus voor 30 mm verlaging? Hmm.. 20 lust ik wel, 30 vind ik al eng worden.. Ik kom de jouwe nog wel eens bekijken.. rijd je er alweer mee?
Heeft wel lang stilgelegen volgens mij; de synchro's van 2 en 3 zitten een beetje vast. Wordt al wel veel beter nadat ie een paar keer warm geworden is.
@ Jeroen.. alpina B6 en H&R dus voor 30 mm verlaging? Hmm.. 20 lust ik wel, 30 vind ik al eng worden.. Ik kom de jouwe nog wel eens bekijken.. rijd je er alweer mee?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Hey Alex je maakt er wel een rommeltje van!
Naast het gebruik van twee logins haal je alle namen en verlagingen door elkaar geloof ik
Bilstein B6 + Eibach is ca -20mm
Bilstein B6 + H&R is ca -35mm
Je mag altijd komen buurten maar zolang het buiten nog een pekelfestijn is komt de Baur niet buiten hoor.
Naast het gebruik van twee logins haal je alle namen en verlagingen door elkaar geloof ik
Bilstein B6 + Eibach is ca -20mm
Bilstein B6 + H&R is ca -35mm
Je mag altijd komen buurten maar zolang het buiten nog een pekelfestijn is komt de Baur niet buiten hoor.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Nah Barron komt om in 't werk dus de remmen moeten nog even wachten. Ter voorbereiding al wel gedacht (daar laten we 't dan maar even bij ) over remschijven. Heb nog Tarox liggen maar da's wel geboord en gegroefd en dus aardig luidruchtig, eigenlijk niet iets voor op een Bauert. Dus maar verse Até's besteld.
Kijken of ik van het weekend eens bak en diff kan aanpakken om een mooie bestellijst aan te leggen. Alles qua seals, o-ringen etc wil ik eigenlijk wel nieuw hebben.
Kijken of ik van het weekend eens bak en diff kan aanpakken om een mooie bestellijst aan te leggen. Alles qua seals, o-ringen etc wil ik eigenlijk wel nieuw hebben.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Hehe,
Het seizoen staat te beginnen en Jeroen wordt wakker.
Als je net zo voortvarend gaat starten ben je vast in oktober wel klaar..2011..
Maarre, hulp nodig? ff belluh.
Het seizoen staat te beginnen en Jeroen wordt wakker.
Als je net zo voortvarend gaat starten ben je vast in oktober wel klaar..2011..
Maarre, hulp nodig? ff belluh.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.