Verslag Alpentoer 2010

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Verslag Alpentoer 2010

Post by Jeroen »

Ik zal alvast een beginnetje maken, uitgebreid verslag en foto's komen er vanzelf bij denk ik :wink:

Net terug kunnen we terugkijken op een geweldig festijn! Prachtig om met zo'n rijtje E21's op pad te zijn en vooral om te boenderen in de bergen. Ik kan het gecombineerde bezoek aan de Gavia en Stelvio passen het hoogtepunt noemen en hoogtepunten waren dat zeker, maar dan zou ik de rest van de trip tekort doen. Elke pas was weer een feest.

Maar het waren niet alleen de passen, ook het geweldige gezelschap dat het overdag al erg gezellig maakte, maar 's avonds beleefden we (elke keer nóg gezelliger) de dag nog eens opnieuw onder het genot van 1 of 2 biertjes :P

Ondanks dat we met onze oudjes op pad waren was het technisch malheur bijna niet noemenswaardig, of het moeten de remmetjes zijn die het wel knap zwaar te verduren hebben gehad haha! Wel erg leuk om te genieten van de klanken en capriolen van alle E21's en dan met name de auto's van Arnold en Gerrit.

Ik wil alle deelnemers nogmaals bedanken voor een geweldige tijd. Erg jammer dat Michel ons voortijdig moest verlaten, jullie veel sterkte gewenst. Voor nu wil ik afsluiten met een dikke pluim voor onze oude E21's die ons gewoon na een kleine week van mishandelingen zonder wanklank weer thuis hebben gebracht!


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Voorproefje vanaf de Grossglockner...

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

owwwww yeahhhhh FAP
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Honney I'm home..
Foto's komen maar moeten wel even bewerkt worden.
Voor de rest;
Michel en Rokus, jullie zijn gemist.
Ik sluit me helemaal aan bij Jeroens warme woorden.

Ennuh had ik al gezegd dat ik meer powerrr nodig heb?
Iemand een eta blokje voor mij?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

Ook hier goed thuis gekomen. Al even de foto's bekeken en ik zou zo weer terugwillen.

@Michel, inderdaad veel sterkte toegewenst en we hebben je zeer zeker gemist.

Mijn Baur heeft de 6000 rpm :lol: aangeraakt maar wordt boven de 150 km/h wel wat onstabiel met dit onderstel/banden.
Allemaal bedankt voor de fantastische dagen want ik heb zeer genoten :lol: :launch
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
srtetsuya
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Wed Apr 21, 2010 11:30 pm

Post by srtetsuya »

Ben er vorig jaar zelf geweest.. moet super geweest zijn in de e21's!! ben benieuwd naar de foto's! :D
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Post by ac/dennis »

Peter V. wrote: Mijn Baur heeft de 6000 rpm :lol: aangeraakt maar wordt boven de 150 km/h wel wat onstabiel met dit onderstel/banden.
Lekker bergje af Peter? :)

Ben benieuwd naar de fotos!
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Owkee dan - hier is een eerste fotodump.
Eigenlijk random genomen, wel op volgorde.

Erg mooi gebouw - dito inhoud:
Image

En deze komt naar de sharknose meeting:
Image

Deze niet...
Image

This must be heaven:
Image

Iemand een blauwe baur kopen?:
Image

Zie ik daar nou roest? (ja echt, zat er op!!)
Image

Welke zal ik kiezen:
Image

Een zeer gelukkig mens:
Image

Woorden overbodig:
Image

Something is leaking:
Image

Mooi vies is niet lelijk:
Image

Woorden overbodig 2:
Image

As hard as you can...:
Image

ff afkoelen:
Image

Dat gaat niet vooruit:
Image

De foto van mijn gebroken remblok zal wel snel volgen....:
Image

Zijn ze niet lief voormekaar?
Image

Zelfs mijn vrouw begint het leuk te vinden:
Image
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Fraai werk, ga zo door! Zet een bijdrage mijnerzijds er morgen op!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Alvast wat foto's van mij erbij dan.

@Dennis, Ik ben bijrijder geweest bij Gerrit dus mijn Baur heeft alleen van Breda naar Brussel gereden en terug. Op de terugweg moest ik even wat opwinding kwijt.

Ons aller M20 motortje.
Image

Maximaal genieten.
Image

KONTJES:
Image

Allerlei bochten wringen om een foto te maken.
Image

I NEED POWER
Image

Image

The Stelvio.
Image

Nog meer kontjes
Image

Image

In volle vaart.
Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Wij zijn ook thuis.

Mijn vader en ik hebben heel erg genoten van de geweldige vakantie en het gezelschap.
Lekker boenderen door de bergen zonder regels, het leek wel close racing. Genoten van ieder bocht en het geluid van de Hartge, dat pas na dag 3 want toen kwam Gerrit echt los.

Het benzine verbruik hebben we bijgehouden en moeten nog worden verwerkt.
Wel mis ik een aantal millimeters van mijn banden

Mijn vader heeft de laatste 100 KM gereden. Onverantwoord. Alle regels lapt ie aan z'n laars en de snelheidsmeter is stuk en staat vast op 250 KM/uur 8)

Laatste stuk in Duitsland nog op gereden met een Belgische witte Alpina B7 Bi turbo, we waren beiden blij verrast. En een kerel in een hele dikke mercedes die gebaarde wat de Alpina moest kosten :lol:


Foto's komen nog.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Lars-Nord
E21 Pro
Posts: 535
Joined: Sat Jul 18, 2009 2:33 pm
Location: Norway

Post by Lars-Nord »

Thanks for a wonderful tour. I am now with gerrit and try to change some photos. Still 5 days to go.
81 e21 323i polaris
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2397
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Post by Thegs »

Welkom terug heren, dat ziet er geweldig uit! Ik zit er nu al heel hard over te denken om volgende keer gewoon mee te gaan (Weber erop, 5-bak eronder, klein beetje verlagen nog :mrgreen: ).

Gerwin
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Thegs wrote:Welkom terug heren, dat ziet er geweldig uit! Ik zit er nu al heel hard over te denken om volgende keer gewoon mee te gaan (Weber erop, 5-bak eronder, klein beetje verlagen nog :mrgreen: ).

Gerwin
Don't forget the brakes!! They have a very hard time
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Durk D
Newbee
Posts: 3
Joined: Tue Feb 16, 2010 9:43 pm

Ik mocht ook mee!!!

Post by Durk D »

Als oud BMW-rijder,700 LS, 1800 TI, BMW 316, 323 TI en 324D kon ik de uitnodiging van Arnold om een "toertochtje"door de Alpen te maken natuurlijk niet afslaan. De start was wel spannend , omdat ik het hele demontage- (tot op het laatste parkertje) en opbouwproces van de Alpina heb gevolgd. Voor mij vanzelfsprekend de vraag; zit alles weer op de goede plek, en blijft het daar gedurende de rit ook zitten. :?: Eerst even wat wennen aan de stoeltjes, maar al snel de zit gevonden, en kon de aan mij opgedragen taken uitvoeren;foto's,filmen en kaartlezen. Toen de bergen in zicht kwamen merkte ik een vreemde gloed in de ogen van de bestuurders. Het gevolg hiervan was, dat ik er achter kwam, dat ondanks de Recaro stoel, veiligheidsgordel, twee benen en twee handen deze uitrusting onvoldoende was om bij het ingaan en uitkomen van de bochten, redelijk op de zitplek te blijven. Ondanks dit heb ik onvoorstelbaar veel genoten van de "RIT", het landschap, maar bovenal van het gezelschap!! "Jongens" en vrouwen heel hartelijk bedankt!
Nog even een ritje in mijn eigen Chevrolet 2.5 liter 6 cilinder 24 kleppen automaat gemaakt. Nu weet ik ook hoe een ruiter zich voelt als deze overstapt van een volbloed Arabische hengst op een kameel!!!!!!
Hartelijke groeten:Durk
Post Reply