Verslag Alpentoer 2010
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Verslag Alpentoer 2010
Ik zal alvast een beginnetje maken, uitgebreid verslag en foto's komen er vanzelf bij denk ik
Net terug kunnen we terugkijken op een geweldig festijn! Prachtig om met zo'n rijtje E21's op pad te zijn en vooral om te boenderen in de bergen. Ik kan het gecombineerde bezoek aan de Gavia en Stelvio passen het hoogtepunt noemen en hoogtepunten waren dat zeker, maar dan zou ik de rest van de trip tekort doen. Elke pas was weer een feest.
Maar het waren niet alleen de passen, ook het geweldige gezelschap dat het overdag al erg gezellig maakte, maar 's avonds beleefden we (elke keer nóg gezelliger) de dag nog eens opnieuw onder het genot van 1 of 2 biertjes
Ondanks dat we met onze oudjes op pad waren was het technisch malheur bijna niet noemenswaardig, of het moeten de remmetjes zijn die het wel knap zwaar te verduren hebben gehad haha! Wel erg leuk om te genieten van de klanken en capriolen van alle E21's en dan met name de auto's van Arnold en Gerrit.
Ik wil alle deelnemers nogmaals bedanken voor een geweldige tijd. Erg jammer dat Michel ons voortijdig moest verlaten, jullie veel sterkte gewenst. Voor nu wil ik afsluiten met een dikke pluim voor onze oude E21's die ons gewoon na een kleine week van mishandelingen zonder wanklank weer thuis hebben gebracht!
Net terug kunnen we terugkijken op een geweldig festijn! Prachtig om met zo'n rijtje E21's op pad te zijn en vooral om te boenderen in de bergen. Ik kan het gecombineerde bezoek aan de Gavia en Stelvio passen het hoogtepunt noemen en hoogtepunten waren dat zeker, maar dan zou ik de rest van de trip tekort doen. Elke pas was weer een feest.
Maar het waren niet alleen de passen, ook het geweldige gezelschap dat het overdag al erg gezellig maakte, maar 's avonds beleefden we (elke keer nóg gezelliger) de dag nog eens opnieuw onder het genot van 1 of 2 biertjes
Ondanks dat we met onze oudjes op pad waren was het technisch malheur bijna niet noemenswaardig, of het moeten de remmetjes zijn die het wel knap zwaar te verduren hebben gehad haha! Wel erg leuk om te genieten van de klanken en capriolen van alle E21's en dan met name de auto's van Arnold en Gerrit.
Ik wil alle deelnemers nogmaals bedanken voor een geweldige tijd. Erg jammer dat Michel ons voortijdig moest verlaten, jullie veel sterkte gewenst. Voor nu wil ik afsluiten met een dikke pluim voor onze oude E21's die ons gewoon na een kleine week van mishandelingen zonder wanklank weer thuis hebben gebracht!
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Honney I'm home..
Foto's komen maar moeten wel even bewerkt worden.
Voor de rest;
Michel en Rokus, jullie zijn gemist.
Ik sluit me helemaal aan bij Jeroens warme woorden.
Ennuh had ik al gezegd dat ik meer powerrr nodig heb?
Iemand een eta blokje voor mij?
Foto's komen maar moeten wel even bewerkt worden.
Voor de rest;
Michel en Rokus, jullie zijn gemist.
Ik sluit me helemaal aan bij Jeroens warme woorden.
Ennuh had ik al gezegd dat ik meer powerrr nodig heb?
Iemand een eta blokje voor mij?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Ook hier goed thuis gekomen. Al even de foto's bekeken en ik zou zo weer terugwillen.
@Michel, inderdaad veel sterkte toegewenst en we hebben je zeer zeker gemist.
Mijn Baur heeft de 6000 rpm aangeraakt maar wordt boven de 150 km/h wel wat onstabiel met dit onderstel/banden.
Allemaal bedankt voor de fantastische dagen want ik heb zeer genoten
Ook hier goed thuis gekomen. Al even de foto's bekeken en ik zou zo weer terugwillen.
@Michel, inderdaad veel sterkte toegewenst en we hebben je zeer zeker gemist.
Mijn Baur heeft de 6000 rpm aangeraakt maar wordt boven de 150 km/h wel wat onstabiel met dit onderstel/banden.
Allemaal bedankt voor de fantastische dagen want ik heb zeer genoten
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Owkee dan - hier is een eerste fotodump.
Eigenlijk random genomen, wel op volgorde.
Erg mooi gebouw - dito inhoud:
En deze komt naar de sharknose meeting:
Deze niet...
This must be heaven:
Iemand een blauwe baur kopen?:
Zie ik daar nou roest? (ja echt, zat er op!!)
Welke zal ik kiezen:
Een zeer gelukkig mens:
Woorden overbodig:
Something is leaking:
Mooi vies is niet lelijk:
Woorden overbodig 2:
As hard as you can...:
ff afkoelen:
Dat gaat niet vooruit:
De foto van mijn gebroken remblok zal wel snel volgen....:
Zijn ze niet lief voormekaar?
Zelfs mijn vrouw begint het leuk te vinden:
Eigenlijk random genomen, wel op volgorde.
Erg mooi gebouw - dito inhoud:
En deze komt naar de sharknose meeting:
Deze niet...
This must be heaven:
Iemand een blauwe baur kopen?:
Zie ik daar nou roest? (ja echt, zat er op!!)
Welke zal ik kiezen:
Een zeer gelukkig mens:
Woorden overbodig:
Something is leaking:
Mooi vies is niet lelijk:
Woorden overbodig 2:
As hard as you can...:
ff afkoelen:
Dat gaat niet vooruit:
De foto van mijn gebroken remblok zal wel snel volgen....:
Zijn ze niet lief voormekaar?
Zelfs mijn vrouw begint het leuk te vinden:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Alvast wat foto's van mij erbij dan.
@Dennis, Ik ben bijrijder geweest bij Gerrit dus mijn Baur heeft alleen van Breda naar Brussel gereden en terug. Op de terugweg moest ik even wat opwinding kwijt.
Ons aller M20 motortje.
Maximaal genieten.
KONTJES:
Allerlei bochten wringen om een foto te maken.
I NEED POWER
The Stelvio.
Nog meer kontjes
In volle vaart.
@Dennis, Ik ben bijrijder geweest bij Gerrit dus mijn Baur heeft alleen van Breda naar Brussel gereden en terug. Op de terugweg moest ik even wat opwinding kwijt.
Ons aller M20 motortje.
Maximaal genieten.
KONTJES:
Allerlei bochten wringen om een foto te maken.
I NEED POWER
The Stelvio.
Nog meer kontjes
In volle vaart.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Wij zijn ook thuis.
Mijn vader en ik hebben heel erg genoten van de geweldige vakantie en het gezelschap.
Lekker boenderen door de bergen zonder regels, het leek wel close racing. Genoten van ieder bocht en het geluid van de Hartge, dat pas na dag 3 want toen kwam Gerrit echt los.
Het benzine verbruik hebben we bijgehouden en moeten nog worden verwerkt.
Wel mis ik een aantal millimeters van mijn banden
Mijn vader heeft de laatste 100 KM gereden. Onverantwoord. Alle regels lapt ie aan z'n laars en de snelheidsmeter is stuk en staat vast op 250 KM/uur
Laatste stuk in Duitsland nog op gereden met een Belgische witte Alpina B7 Bi turbo, we waren beiden blij verrast. En een kerel in een hele dikke mercedes die gebaarde wat de Alpina moest kosten
Foto's komen nog.
Mijn vader en ik hebben heel erg genoten van de geweldige vakantie en het gezelschap.
Lekker boenderen door de bergen zonder regels, het leek wel close racing. Genoten van ieder bocht en het geluid van de Hartge, dat pas na dag 3 want toen kwam Gerrit echt los.
Het benzine verbruik hebben we bijgehouden en moeten nog worden verwerkt.
Wel mis ik een aantal millimeters van mijn banden
Mijn vader heeft de laatste 100 KM gereden. Onverantwoord. Alle regels lapt ie aan z'n laars en de snelheidsmeter is stuk en staat vast op 250 KM/uur
Laatste stuk in Duitsland nog op gereden met een Belgische witte Alpina B7 Bi turbo, we waren beiden blij verrast. En een kerel in een hele dikke mercedes die gebaarde wat de Alpina moest kosten
Foto's komen nog.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Welkom terug heren, dat ziet er geweldig uit! Ik zit er nu al heel hard over te denken om volgende keer gewoon mee te gaan (Weber erop, 5-bak eronder, klein beetje verlagen nog ).
Gerwin
Gerwin
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Don't forget the brakes!! They have a very hard timeThegs wrote:Welkom terug heren, dat ziet er geweldig uit! Ik zit er nu al heel hard over te denken om volgende keer gewoon mee te gaan (Weber erop, 5-bak eronder, klein beetje verlagen nog ).
Gerwin
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik mocht ook mee!!!
Als oud BMW-rijder,700 LS, 1800 TI, BMW 316, 323 TI en 324D kon ik de uitnodiging van Arnold om een "toertochtje"door de Alpen te maken natuurlijk niet afslaan. De start was wel spannend , omdat ik het hele demontage- (tot op het laatste parkertje) en opbouwproces van de Alpina heb gevolgd. Voor mij vanzelfsprekend de vraag; zit alles weer op de goede plek, en blijft het daar gedurende de rit ook zitten. Eerst even wat wennen aan de stoeltjes, maar al snel de zit gevonden, en kon de aan mij opgedragen taken uitvoeren;foto's,filmen en kaartlezen. Toen de bergen in zicht kwamen merkte ik een vreemde gloed in de ogen van de bestuurders. Het gevolg hiervan was, dat ik er achter kwam, dat ondanks de Recaro stoel, veiligheidsgordel, twee benen en twee handen deze uitrusting onvoldoende was om bij het ingaan en uitkomen van de bochten, redelijk op de zitplek te blijven. Ondanks dit heb ik onvoorstelbaar veel genoten van de "RIT", het landschap, maar bovenal van het gezelschap!! "Jongens" en vrouwen heel hartelijk bedankt!
Nog even een ritje in mijn eigen Chevrolet 2.5 liter 6 cilinder 24 kleppen automaat gemaakt. Nu weet ik ook hoe een ruiter zich voelt als deze overstapt van een volbloed Arabische hengst op een kameel!!!!!!
Hartelijke groeten:Durk
Nog even een ritje in mijn eigen Chevrolet 2.5 liter 6 cilinder 24 kleppen automaat gemaakt. Nu weet ik ook hoe een ruiter zich voelt als deze overstapt van een volbloed Arabische hengst op een kameel!!!!!!
Hartelijke groeten:Durk