Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Wondermike »

Mike is back in town.
4 uurtjes rijden met een paar korte stops en weer thuis. Auto heeft behoorlijk op zijn sodemieter gehad door het slechte wegdek maar gaf verder geen krimp.
Zit wel een deuk in mijn vers gecoate voorsubframe :cry:
Motortje zoemt nog lekker maar ik hoorde van andere dat ik me kleppen moest stellen (of was het nou klep houden :wink:.... of allebei :lol: )

Buurman, het verbruik is ernstig hoog en dat lukt volgens mij niet alleen via de klepseals..... Maar hou vol het gaat goed komen.
Je hebt een prachtige auto!
Je wilt niet weten (en ik ook niet) wat ik inmiddels aan kosten heb gehad aan mijn Baur om hem zo te krijgen.

@Gerrit en Jeroen,
Prachtige lange tocht uitgezet in een schitterende omgeving, thanks!
En ik wist niet dat je in Betrix zo lekker kon eten als je maar geduld had :mrgreen:

zucht nog nagenietend van onze gezellige hostes Yvette FAP


So many cars, so little time
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2397
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Ardennenrondrit zaterdag 18 september 2010

Post by Thegs »

Zo, even live vanuit de auto dan maar. We rijden inmiddels weer in NL, net Jeroen en Lars verlaten omdat we een andere route rijden nu. Over het weekend, HET WAS GEWELDIG!!!

Ohw, vanmiddag kwam ik er achter wat er nu rammelde zo nu en dan. Uitlaatbeugel van de einddemper is gescheurd, dus hij heeft iets meer speling dan normaal. Maar niks wat een paar tie-wraps niet op kunnen lossen.

Foto's volgen, nog een uurtje of 2 rijden. En de Weber is ook fantastisch, kon aardig meekomen met de kopgroep.

Gerwin
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
jeremye21m3
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 88
Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
Location: Laag soeren
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by jeremye21m3 »

Zo, ik ben ook weer thuis gekomen.

Wat een geweldig weekend, geen minuut spijt dat ik gegaan ben zo op laatste moment.
Toch handig dat jeroen en lars ff kwamen buurten..

En natuurlijk heerlijk gereden met lars zijn 323I, wat een geweldige auto, mijn e21 bloed is weer harder gaan stromen.
Helaas moeten mijn e21's nog even wachten, wordt moeilijk geduld op te brengen..hahaha

Maar nogmaals iedereen bedankt voor het mooie weekend, erg leuk weer nieuwe mensen te leren kennen.

Volgende keer ben ik weer weer van party, oooooit met een e21..

And for lars, thanks for driving the 323I, how can you be bored with it, i'm loving it!!
Oke alpina more and faster fun, but i still love the 323i.. haha.

Groeten en greetings to all..
Bmw e21 323I/M3 S54
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Jeroen »

Okeejjj wij zijn ook weer thuus!

Laat ik m'n verslagje beginnen met de minpuntjes:

- Waals-belgische mensen blinken niet uit in gastvrijheid, het lijken wel Fransen!
- De wegen in België zijn een drama. Soms staat er een bordje 'slechte weg' maar beter kan men zo'n bordje neerzetten bij het binnenrijden van het land want nergens is het echt goed te noemen, of hooguit een heel kort stukje.

Even een belangrijke opmerking voor het plaatsen van foto's: op verzoek van meerdere deelnemers gaarne alleen foto's plaatsen waarbij geen kentekens zichtbaar zijn, of waar deze onherkenbaar zijn gemaakt. Zijn er kentekens in beeld zal het betreffende bericht worden verwijderd.

Zowwww en de rest van het verslag is louter positief!

Vrijdag
Samen met Tamara en Lars vertrokken richting het zonnige zuiden. File op de A28 en de A27 dus een half uurtje later dan afgesproken bij Hazeldonk Michel en Rokus ontmoet. Voor Antwerpen was het ook nog even druk maar daarna lekker naar ons hotel gereden. Allereenvoudigst en men sprak er frans, frans en frans en aangezien onze franse vocabulaire beperkt is tot het bestellen van bier zat er niets anders op dan buiten op het terras, in 't zonnetje, neerstrijken en bier drinken tot tolk Gerrit kwam :lol:

Culinair gedineerd (dat was wat overdone en ook weer niet perfect uitgevoerd maar alla) en in de loop van de avond kwam er nog zat volk bij. Gerrit met Sara en Thomas, Raymond en z'n vader, Jeremy en Gerwin en ?? (keep forgetting that name). Lars maakte zich onsterfelijk door een scene uit Allo Allo na te spelen tegenover de vrouw des huizes "Yvette! Listen carefully because I will only say this once..." gelukkig begreep het kreng er niks van en ging ze gewoon bier halen hahaha! Lekker geborreld tot in de kleine uurtjes, gelukkig werd er niet veel over auto's gesproken :rev Een mooie start van een weekend wat alleen nog maar mooier kon worden.

Zaterdag
We waren alweer zo druk met elkaar dat we pas om 9.30 op het startpunt aankwamen, maar okee nog prima op tijd. Ondergetekende, Gerwin en Raymond werden door de navigatie over een stuk onverhard gestuurd. Erg fraai maar ook tijdrovend. Maar goed, toen konden de rallyschildjes op de auto's, een bakkie en een chocoladebroodje erbij, even gedag zeggen tegen de hele club die vanmorgen was gearriveerd (oa Koos, Arnold, Mark, Ite, Rombout, Han, Martijn, Sven met gezin, Tseard en Erik van Gerrit z'n autoclub KRAK). De mannen en vrouwen van de Alpentour hadden allemaal hun shirt aan, op één na, we zullen hier geen namen noemen maar we zijn nog steeds opzoek naar dat wonder! Circa 10.30 weggereden, kapje open want wederom scheen de zon! Met de eerste sightseeing stop (kasteel van Bouillon & even olie bijvullen voor Koos) bleken we al enkele auto's verloren te zijn onderweg :? verder naar de eerste officiële stop bij het Graf van de Reus waar we Gerwin weer terugvonden en olie hebben ingezameld voor Koos. Door het prachtige en zonovergoten landschap op weg naar stop 2 aan de rivier de Semois. Zowat in het water troffen we de auto's van de verloren zonen, inclusief die geweldige E28 M5 van Raymond, en waren we weer compleet. Leuke platen geschoten, drankje en een Snicker erbij en we konden er weer even tegen, op naar de lunchstop. Le Renard had werkelijk een prima lunch voorgeschoteld en aan niets was een gebrek, dikke pluim!

Na de lunch weer lekker verder gekacheld, mooie stop bij een luchtvaartcentrum, het leek de Bijlmer wel alleen waren de schotels groter haha! Vervolgens een stop bij een groot Fiat fanaat die een fraaie verzameling buiten in de zon had staan, en nog een hapje en een drankje erbij, wederom prima geregeld. Door naar het eindpunt waar we na enige tijd afscheid hebben genomen van enkelen die reeds richting huis gingen (o.a. Han, Martijn, Koos, Tseard). Met enige moeite een restaurant gevonden in Bertrix waar we allemaal terecht konden. Daar was het geen Allo Allo maar eerder Fawlty Towers, de betreffende pizzeria had de nodige moeite om de pizza's op tafel te krijgen. Terug naar het hotel alwaar Arnold en Ite nog moesten inchecken. Bij aankomst was het licht uit en de deur op slot. Gelukkig konden we toch nog beweging in Yvette krijgen en na enig aandringen ging de bar ook nog open hoewel er geen sprake was van service with a smile :roll: . Mooi geborreld en nagekletst.

Zondag
Wegens andere verplichtingen nemen Michel en Ite na het ontbijt afscheid van ons en wij gaan op weg naar het startpunt van de korte route van vandaag. Daar treffen we ook weer de familie Sven en de 02 vanuit de KRAK. Raymond heeft nog enige actiefoto's gemaakt alvorens richting huis te gaan, we zijn benieuwd! Vervolgens een erg mooie rit gemaakt, eigenlijk nog fraaier dan op zaterdag. Stop bij de Abdij van Orval waar men doorgaans niet heen gaat voor het geestelijk leven maar voor het trappistenbier :D en hier heeft Lars nog even een mooie proefrit gemaakt in de auto van Sven, waarna hij zijn 323i niet meer snel genoeg vond :launch . Na circa 2,5 uur was het gedaan met het toeren en heeft de groep zich gespitst, wij zijn met Gerwin, Jeremy en Lars naar NL teruggereden. Bijna thuis kwamen we op de A27 nog een nette Saphir 316 tegen, als het goed is heeft Lars nog een foto.

Wederom een geweldig uitje en wederom geen malheur en weer veilig thuis. Wat blijven het toch geweldige auto's en wat hebben we toch een fraaie groep mensen bij elkaar!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw328ie21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 632
Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
Location: Heemskerk

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by bmw328ie21 »

Ook wij zijn weer thuis 18.00 uur.Moe maar voldaan.
Een heel leuk weekend gehad en perfect georganiseerd.Auto deed het SUPER.
Onze complimenten voor Jeroen en Gerrit voor de organisatie en weer leuke mensen ontmoet.
EEn hele mooie omgeving met heerlijk bochten.Voor herhaling vatbaar.

Vrouwtje kan nu ook weer lachen :D :lol:

Groetjes Sven en gezin
User avatar
Lars-Nord
E21 Pro
Posts: 535
Joined: Sat Jul 18, 2009 2:33 pm
Location: Norway

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Lars-Nord »

Jeramy. Go out in tse garage, and start bulding me a alpina. I will say thiis not only once. :wink:
81 e21 323i polaris
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Wondermike »

Listen very carefully!
I will say thiis not only once.
Looooool
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Jeroen »

Foto's deel 1! Zaterdag

Stop aan de Semois...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Lunch

Image

Image

323iX

Image

Stop 'Fiat'

Image

Image

Image

Image

Meer later!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by uwbuurman »

mooie dag gehad zaterdag, ik heb niet te veel toe te voegen aan het verhaal van voorgaande posters!

dank voor de organisatie!!!!

hier nog maar eens de link naar mijn persoonlijke verslag...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by gerrit323 »

Ook hier weer veilig thuis aangekomen ... (toch 1u file :cry: ) ik kan eigenlijk alleen maar herhalen wat anderen al hebben geschreven .. het was een fantastisch weekend .. prachtig weer, leuke mensen bij mekaar .. lekker sportief onderweg .. alleen zijn zo'n dagen/weekends veel te snel voorbij ...

Het hotel was idd simpel maar ok .. alleen Yvette :roll: en idd de franse taal :mrgreen:

Bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan om naar de ardennen te komen .. de appreciatie doet deugd :!:

Oh en nog dit ... MIJN VROUW MAG NIET MEE OP ALPENTOER FAP verder vond ik het gezellig om de familie erbij te hebben.

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by loentje »

Ik lees dat iedereen zich goed vermakt heeft, ik zal ook eens een meeting meedoen!!

Eh klein vraagje, van wie is die bmw 02 baur??


Groeten loentje
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by gerrit323 »

Hij is van de voorzitter van onze plaatselijke oldtimerclub hier in Belgie.

Het is een 2002 van 1971, hij heeft ervoor gezorgd dat de wagen rijklaar was voor dit weekend maar er is zeker wat werk aan.

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by 323baur »

Hier ook een heerlijk after party gevoel.
Gerrit, Tamara en Jeroen: bedankt voor het organiseren.
Het was weer gezellig.
Ik heb geen foto's gemaakt, dat kunnen vele andere beter.
Wel heerlijk gestuurd, maar nu moet er toch echt een ander blokkie komen hoor.
I NEED MORE T.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by uwbuurman »

323baur wrote:...I NEED MORE T.
Jij hebt tenminste nog T. :roll:
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Arnold D »

Zo, wij zijn er ook weer. Moest nog even naar een adres in Helmond en waren om 20.00 uur thuis. Sven en ik zijn na afloop samen richting Nederland gereden. Op de snelweg kreeg kreeg ik bij 210 nog even het nakijken.
Bij Utrecht op de snelweg A27 in tegengestelde richting nog een ouwe dikke groene 7 gespot. :D Dat was dus Ite

Gerrit en Jeroen worden bedankt voor de organisatie van het weekend. Geweldig genoten van de tocht en het gezelschap, Ook mijn zoon heeft genoten en vond het jammer dat het weekend weer voorbij was, snik

En weer zijn mijn banden kleiner geworden :oops:
Last edited by Arnold D on Mon Sep 20, 2010 3:20 pm, edited 1 time in total.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Post Reply