BMW 316 E21 1980 Lapisblau
BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Goedendag E21-fanaten!
Ik heb zo'n 2 weken geleden een E21 aangeschaft en het leek me nu wel een mooi moment om 'm eens voor te stellen!
Dit is 'm dan:
(hij was hier niet zo netjes gewassen, vandaar de wasstrepen)
Ik ben nu helemaal verliefd op de auto, en druk bezig 'm wat netter te maken, zo zitten er al nieuwe niertjes en een nieuw logo op, en er staat nog meer in de planning.
Zo heeft de auto op 2 plekjes wat roest wat door de lak heenkomt, ik ben hier nog wat voor aan het verzinnen...
Hope you like it!
mvg,
Bart
Ik heb zo'n 2 weken geleden een E21 aangeschaft en het leek me nu wel een mooi moment om 'm eens voor te stellen!
Dit is 'm dan:
(hij was hier niet zo netjes gewassen, vandaar de wasstrepen)
Ik ben nu helemaal verliefd op de auto, en druk bezig 'm wat netter te maken, zo zitten er al nieuwe niertjes en een nieuw logo op, en er staat nog meer in de planning.
Zo heeft de auto op 2 plekjes wat roest wat door de lak heenkomt, ik ben hier nog wat voor aan het verzinnen...
Hope you like it!
mvg,
Bart
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12000
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Die ziet er best netjes en clean uit.
gezien jouw opmerking/vraag over verlagen ben ik benieuwd wat je voor auto gaat neerzetten. Ik ga ervan uit dat we op 11 Juni a.s. jouw auto in het echt kunnen bewonderen op de Sharknosemeeting 2011.
gezien jouw opmerking/vraag over verlagen ben ik benieuwd wat je voor auto gaat neerzetten. Ik ga ervan uit dat we op 11 Juni a.s. jouw auto in het echt kunnen bewonderen op de Sharknosemeeting 2011.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11770
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Leuk ding hoor, zeker de 11e komen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
't is fantastisch, precies hoe ik mijn perfecte e21 voorstel! de kleur, de witte knippers, de enkele koplampen.... wees er zuinig mee!
Martin
Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
dank jullie!
Perfect is 'ie zeker niet hoor, heeft zat foutjes... maar de kleur is erg mooi, en ook de enkele koplampen bevallen me zeer!
het doel is wel om 'm behoorlijk laag te leggen, maar ik weet niet of dat met de meeting al gebeurd is... ik ga in ieder geval aanwezig zijn!
Perfect is 'ie zeker niet hoor, heeft zat foutjes... maar de kleur is erg mooi, en ook de enkele koplampen bevallen me zeer!
het doel is wel om 'm behoorlijk laag te leggen, maar ik weet niet of dat met de meeting al gebeurd is... ik ga in ieder geval aanwezig zijn!
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Leuke auto en mocht je zaterdag nou niks te doen hebben dan kan je ook nog langskomen op de Meeting in Oudendijk
So many cars, so little time
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
1979 320i Antrazitgrau US spec
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Gisteravond m'n uitlaat opengescheurd op de oprit van een parkeerdak... slim op bovenop de rand nog een extra randje te monteren, speciaal voor mijn uitlaat:S
het is opzich nog wel te lassen, en ik kan dit ook wel zelf, maar helaas ben ik niet in het bezit van een brug en lasapparatuur..
als één van jullie een tip heeft, of misschien zelf deze spullen heeft en in de buurt van Gouda woont, hoor ik het graag!
het is opzich nog wel te lassen, en ik kan dit ook wel zelf, maar helaas ben ik niet in het bezit van een brug en lasapparatuur..
als één van jullie een tip heeft, of misschien zelf deze spullen heeft en in de buurt van Gouda woont, hoor ik het graag!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ik ben zelf lid bij een doe het zelf garage in Schiedam voor €30 per jaar: www.gustoautoclub.nl
De afstand moet net te doen zijn vanaf Gouda denk ik.
De afstand moet net te doen zijn vanaf Gouda denk ik.
1979 320i Antrazitgrau US spec
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Nou ik heb 'm net op de brug gehad, en wat ik tijdens het naar de garage rijden al dacht werd daar bevestigd:
Er zijn ook nog (meerdere?) steuntjes afgebroken, en de cardanas loopt nu aan op de uitlaat:S bovendien is de scheur te groot om te lassen.
Heb maar voor morgenochtend een afspraak gemaakt bij BMW om er even naar te kijken, zal wel weer een dure grap worden...
You gotta pay to play noemen ze dat?
Er zijn ook nog (meerdere?) steuntjes afgebroken, en de cardanas loopt nu aan op de uitlaat:S bovendien is de scheur te groot om te lassen.
Heb maar voor morgenochtend een afspraak gemaakt bij BMW om er even naar te kijken, zal wel weer een dure grap worden...
You gotta pay to play noemen ze dat?
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18676
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
dat zal zo zijn, maar sneu is het wel! Laat je een dealer de diagnose doen of ook de reparatie? Dan wordt het vast een duur geintje, terwijl wellicht meer geld is te besparen met kennis van dit forum en zelf sleutelen. sterkte met de schade en afwikkeling!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ik laat de dealer mij een prijsopgaaf doen, het leek opzich nog wel mee te vallen(200-300 eu ofzo)
Het is door de vorige eigenaar ook zo slecht gedaan allemaal dat ik het liever nu door BMW laat doen... ach we zien wel!
Het is door de vorige eigenaar ook zo slecht gedaan allemaal dat ik het liever nu door BMW laat doen... ach we zien wel!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Toch maar bij de dealer onderdeeltjes besteld á 200 euro... daarmee zou ik m'n uitlaat moeten kunnen fiksen.
De dealer zelf zei dat ik 'm maar beter zelf kon installeren aangezien hij zo'n hoog uurloon (115 ex btw) rekent:P, dat kon ik wel op prijs stellen!
Goed nieuws: Vandaag even m'n linkerdeur opnieuw gehangen, sluit nu perfect, terwijl ik eerst grof geweld moest gebruiken! gelijk maar even alles in de deurkaart extra strak aangedraaid, scheelt ook weer!
De dealer zelf zei dat ik 'm maar beter zelf kon installeren aangezien hij zo'n hoog uurloon (115 ex btw) rekent:P, dat kon ik wel op prijs stellen!
Goed nieuws: Vandaag even m'n linkerdeur opnieuw gehangen, sluit nu perfect, terwijl ik eerst grof geweld moest gebruiken! gelijk maar even alles in de deurkaart extra strak aangedraaid, scheelt ook weer!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18676
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Mooi dat alles straks weer heel is!! Nog een tip voor je witte knipperlichten voor: koop een paar Phillips silvervision knippers. Die zijn zilver gecoat maar branden oranje. Dan heb je in je witte knipperlichtglaasje niet zo'n oranje schijnsel.