Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, video P3

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011

Post by Jeroen »

OK de activiteiten op Zandvoort zijn na een Le Mans en Spa Classic en OGP op z'n zachtst gezegd een beetje Mickey Mouse of oldtimers in de wei, desondanks een leuke dag gehad met een leuke ploeg! Erheen getogen met Arnold, Peter en Sven, daar kwamen we Alex en Fred nog tegen en later nog meer bekende auto's en eigenaren. Totaal 10 E21's gezien en vergeleken met andere merken is dat zeker geen slechte score.

Via Arnold hadden Douwe en Melle Sibma van Sibma Assurantiën met hoofdsponsor Europeesche Verzekeringen gezorgd voor een goede ontvangst. Maar mooier nog, we mochten met 5 E21's (Alex, Arnold, Peter, Sven en ik-zei-de-gek) ook nog eens een sessie meerijden. Dat lieten we ons geen twee keer zeggen en ook de videocamera was mee dus die film komt zometeen. Leuk om met de oude 2.3 de 911's en Amerikaanse muscle cars om de oren te mogen rijden. Helaas verloren we door wat onoplettend ander verkeer Arnold uit het zicht maar dat mocht de pret niet drukken en samen met Sven in de E21 B11 hebben we leuk maar niet te gek wat rondjes gedraaid, niet slecht voor een hoog-op-de-poten cabrio :lol:

Tot slot het weer... niks te klagen! Ondanks slechte verwachtingen (hadden we dat vorige week ook niet?) zonnetje, droog, prima sessie gereden en kort daarna even een flinke bui. Daarna weer lekker parkeerterreinen afgestruind en toen was 't mooi geweest. Leuk uitje! Bij deze wat foto's...

Net binnen...

Image

Daar hebben we Alex en Fred

Image

Saillant detail

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Jan Lammers deed demo-rondjes in een van de speeltjes van Gijs van Lennep, die zelf ook aanwezig was

Image

Image

Kijk daarom waren we op 't circuit toch?

Image

Image

Image

Image

De E21 kids aan de baan

Image

Goh voor welke auto zouden ze nou juichen? :wink:

Image


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011

Post by Peter V. »

Ondertussen al wel even thuis van een leuke dag Zandvoort. Vanochtend aangereden rond 9.00 uur van thuis en naarmate ik dichterbij kwam zag ik al steeds meer oldtimers.
Bij een rotonde in de buurt van het circuit gestopt omdat we hier zouden verzamelen. Ondertussen komen er verschillende auto's langs. Sommige de moeite waard om te zien en andere nagenoeg overleden. In ieder geval een leuke mix.

Rond 11.30 waren we compleet en gingen we op weg naar het circuit. We hadden besproken om Arnold te volgen en hopelijk toegang te verkrijgen tot de "Blue" area van de hoofdsponsor. Dit ging perfect en even later stonden we geparkeerd in de paddock aan de binnenzijde van het circuit. Na even een bak koffie te hebben gedaan zijn we gaan rondlopen. Eigenlijk gelijk richting te auto's die op het circuit actief waren.

De grootste verrassing was dat we alle vier via de hoofdsponsor een rondje circuit konden doen. Na een korte overweging toch maar gedaan (als een camper met aanhanger kan gaan dan ik ook). Ik moet zeggen dat dit wel een zodanige kik geeft dat het verslavend kan worden denk ik. Natuurlijk niet zo snel als de grote jongens maar ik heb me zeer vermaakt. Jawel de 320/6 heeft boven de 6000 RPM gedraaid en klonk en ging goed. De bedoeling was dat mijn zoontje wat foto's hiervan had gemaakt maar thuis kijkende heb ik alleen maar asfaltfoto's en geen E21, zijn opmerking was dat ik te snel ging :driving

Ik heb in ieder geval genoten. Iedereen bedankt voor de leuke dag ook namens Jasper.

Onze opstelling:
Image

De enigste BMW sharknoses die ik actief op het circuit heb gezien.
Image

Image

Vooral veel Porsche's
Image

Dit was Jasper zijn favoriet:
Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Arnold D »

Wij zijn ook weer goed thuis aangekomen.
Vanochtend om 6.45 uur naar Amsterdam gereden voor de deelname aan een toertocht welke door de Europeesche is georganiseerd. Ingeschreven en lunchpakket in ontvangst genomen. Onder het genot van een bakkie koffie nog naar een rock en roll band geluisterd.
Na 1 derde van de tocht te hebben afgelegd bleek er een weg totaal afgesloten te zijn, dus de tocht was verder afgeschreven. Het enige aanknopingpunt in de navigatie gezet en naar IJmuiden gereden alwaar de tocht verder verreden kon worden. Leuk om te zien is dat er na de blokkering in de route je overal klassiekers ziet rijden, omdat iedereen nu zijn eigen route kiest.
Na het verzamelen in Zandvoort de tactiek besproken om Jeroen, Sven en Peter toch op het middenterrein te krijgen. Omdat ik toch de papieren had om op het mooiste stukkie terrein te mogen parkeren, zou het wel mooi zijn om bij elkaar te kunnen staan. Na het zaaien van verwarring en bluf is het toch gelukt om bij elkaar te staan.
Opeens ontstond er de mogelijkheid om vanaf dit terrein de 3 heren ook een sessie te laten rijden. :thumbsup

Na de opstelling voor de racesessie komt er een voor mij totaal onbekend persoon aan de deur met de vraag, of tie mee mocht rijden :shock:
:? neem je wel weer extra gewicht mee. Hij zag er wel aardig uit, dus mocht ie mee.
Later zit zijn vader bij Peter in de auto. :loll

Even geweldig uit kunnen leven en die Amerikaanse power bakken, net wat Jeroen zegt, helemaal zoek gereden, zowel in de bochten als op acceleratie. :twisted:
Aan het eind van de middag mijn verzekeringsagent nog ontmoet van 'Sibma assurantien', waar Peter heeeeele goede zaken mee heeft kunnen doen. :thumbsup

Volgend jaar weer ? :driving
Last edited by Arnold D on Mon Sep 12, 2011 5:12 pm, edited 1 time in total.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Peter V. »

Arnold D wrote: Na de opstelling voor de racesessie komt er een voor mij totaal onbekend persoon aan de deur met de vraag, of tie mee mocht rijden :shock:
:? neem je wel weer extra gewicht mee. Hij zag er wel aardig uit, dus mocht ie mee.
Later zit zijn vader bij Peter in de auto. :loll

Volgend jaar weer ? :driving
Achteraf bekeken neem je toch een risico door een wildvreemde mee de auto in te nemen. Uiteraard ook voor die persoon een risico..... Stel je voor dat je bij een totaal gestoorde instapt :shock

Mits alles mogelijk inderdaad volgend jaar weer. Of we die toegangsactie weer kunnen gebruiken is maar afwachten.

De verzekeringsdeal ga ik deze week eens goed doorlezen maar ziet er veelbelovend uit inderdaad :read
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Arnold D »

Peter V. wrote: Of we die toegangsactie weer kunnen gebruiken is maar afwachten.
Dan is er nog plan B en die gaat ook werken. :thumbsup
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Jeroen »

Zowwww dat was alles bij elkaar een leuk weekendje! Zaterdag met de Baur genoten van het mooie weer en wat aan fine tuning gedaan voor de Veluwe-toerrit inclusief een stukje onverhard, wetende dat wat mensen daarvoor allergisch zijn zullen we dat laatste eruit laten :lol:

Zondag een mooie dag op Circuit Zandvoort met nogmaals dank aan Sibma Assurantiën, autootje staat inmiddels gewassen in de garage. Zoals toegezegd bij deze een stukje film van de actie op het circuit, uiteraard in de vertrouwde HD kwaliteit...

Edit: gingen onverwachts mee in deze sessie dus geen tijd om de camera goed te monteren, zat dus iets ruimte op de mount. Vandaar dat het -als ik het filmpje nu bekijk- lijkt alsof ik extreem heb lopen hoeken, maar als dat zo was geweest had je de banden wel meer gehoord! :D

Regards/groeten, Jeroen
Jwee
Upcoming E21 fanatic
Posts: 50
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:30 pm
Location: Volkel (noord brabant)
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Jwee »

Jeroen wrote:Zowwww dat was alles bij elkaar een leuk weekendje! Zaterdag met de Baur genoten van het mooie weer en wat aan fine tuning gedaan voor de Veluwe-toerrit inclusief een stukje onverhard, wetende dat wat mensen daarvoor allergisch zijn zullen we dat laatste eruit laten :lol:

Zondag een mooie dag op Circuit Zandvoort met nogmaals dank aan Sibma Assurantiën, autootje staat inmiddels gewassen in de garage. Zoals toegezegd bij deze een stukje film van de actie op het circuit, uiteraard in de vertrouwde HD kwaliteit...

Edit: gingen onverwachts mee in deze sessie dus geen tijd om de camera goed te monteren, zat dus iets ruimte op de mount. Vandaar dat het -als ik het filmpje nu bekijk- lijkt alsof ik extreem heb lopen hoeken, maar als dat zo was geweest had je de banden wel meer gehoord! :D

Leuk filmpje!
BMW 316 E21 (1978)
Alex1971
Upcoming E21 fanatic
Posts: 54
Joined: Fri Apr 11, 2008 12:58 pm

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Alex1971 »

Mooi videowerk bij een leuke sessie circuitrijden. Kwam daar onderweg Arnold nog tegen, maar tegen dat geweld was mijn 'arme' autootje niet opgewassen. :) Was wel leuk om te zien wat jullie aangepaste onderstellen voor winst opleverden; kon ik nu eens voor gaan zitten om te bekijken.

Lekker dagje gehad, inderdaad waren de E21's weer sterk vertegenwoordigd.

Tot een volgend evenement!
E21
pedro
Upcoming E21 fanatic
Posts: 89
Joined: Thu Dec 23, 2004 9:23 pm
Location: belgie

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by pedro »

van wie was die bastos e12
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Peter V. »

Net eindelijk even het filmpje kunnen bekijken.

Ik ben in ieder geval blij dat ik maar 1x op een ronde ben gezet en dat pas na 15.35 minuten. :banana
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by gerrit323 »

Mooi verslagje en leuk stukje video :thumbsup
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Jeroen »

Thanks peeps, was absoluut errug leuk! Pedro: eigenaar E12 racer was mij niet bekend iig, E21 racer ook niet trouwens.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw328ie21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 632
Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
Location: Heemskerk

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by bmw328ie21 »

Het was zondag een hele leuke dag heb weer genoten met het groepje.
Leuke foto's en de film is :thumbsup .Het is leuk om je eigen te zien rijden.Als we dit een keer weer overdoen zal ik proberen om andere lijnen te rijden.De banden zijn nu echt op...... :innocent

En Peter.. Jeroen en ik werden opgehouden door de camper met aanhanger :hammer , daarom duurde het zo lang.

Groetjes Sven
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Arnold D »

bmw328ie21 wrote:.Het is leuk om je eigen te zien rijden.Als we dit een keer weer overdoen zal ik proberen om andere lijnen te rijden.De banden zijn nu echt op...... :innocent
Groetjes Sven
Dat kun je vergeten met zoveel volk op de baan. Ik heb maar een paar keer de ideale lijn kunnen rijden. Dan moet je die lege bocht ook nog een paar keer gereden hebben om de ideale lijn te kunnen bepalen.
Mijn ideale lijn was die dag de lijn waar geen auto's reden. :mrgreen:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Jeroen »

:lol: same here, op een doorsnee circuitdag kan dat nog wel omdat mensen meer benul hebben wat ze aan het doen zijn. Zondag heb ik er doorgaans voor gekozen om het gepeupel heen te rijden ipv risico te lopen op een aanvaring. Dan maar wat meer meters, er voorbij kom je toch wel.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply