als je een 731 (die met de grotere kanalen) kop op een 323i zet, moet je dan ook niet de kanalen van het inlaatspruitstuk ruimen om effect te krijgen? of kun je het spruitstuk gewoon standaard laten....
ik hoor het wel.
Martin
beste optie is om dan naar een e30 spruitstuk te gaan
maar aangezien de kleppen net zo groot zijn win je met die grotere kanalen net niks
als je een 731 (die met de grotere kanalen) kop op een 323i zet, moet je dan ook niet de kanalen van het inlaatspruitstuk ruimen om effect te krijgen? of kun je het spruitstuk gewoon standaard laten....
ik hoor het wel.
Martin
beste optie is om dan naar een e30 spruitstuk te gaan
maar aangezien de kleppen net zo groot zijn win je met die grotere kanalen net niks
bedankt voor de info thijsse!
in de eerdere posts word gezegd dat je met een 731 kop gemonteerd op een 320/6 / 323i meer pk's krijgt. dit is dus een broodje aap verhaal?
martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Ben vandaag tegen een blok aangelopen (nee, deed geen pijn!) waar ik met een aantal aanduidingen niet echt verder kom.
Van buiten ziet het er als een M20B23 uit een E30 uit. Met een L-Jetronic erop. De kop is een 731.
Maar naast de waterpomp staat een getal geslagen 1209. Vrij klein en vergelijkbaar met serienummers van Hartge en Co.
De kop is Bj. '84. Het welbekende Hartge logo stond er niet op !!!!
Op het onderblok stond geen inhoudsaansuiding. Onderaan (links voor) staat wel een 7 cijferig nummer en C1/1 4784
Heeft iemand enig idee om wat het hier gaat.
Groeten
Jeroen
Blinker links und Gas geben !!!
E21 315 '82 (nog wel 1,5L) R.I.P.
E21 320 '82 (de 3,5L staat al in de startblokken)
E21 315 '83
E21 323iA '82
E21 323i '82 (oops.... al in kleine stukjes)
Ja, maar je hebt kans op een 2.7 conversie!! Die 2 liters werden daar ook wel voor gebruikt, want de drijfstangen hebben de zelfde maat als van de ETA. Andere krukas erin en blok afvlakken en klaar. Dus ik zou ze even opereren.