Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Jeroen »

Even ruimte reserveren voor jullie ervaringen, verslagen en vooral foto's natuurlijk. Zitten hier met Gerrit en familie dus even geen uitgebreid verslag van deze kant nog, maar we hebben een heerlijke en gezellige trip gehad. Het was vandaag ook gewoon droog, top! Ook leuk dat Koos en Johan toch maar wel kwamen, en dat Raymond en Robert er met het diner (erg lekker trouwens!) ook bij waren. Meer later, maar iig een toppertje om op terug te kijken!


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Arnold D »

De dagen van de meeting worden steeds langer en heb deze eerste weer ontzettend genoten.

Een topdag en weer enorm goed georganiseerd.

Bedankt Jeroen en Tamara. :thumbsup
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Wondermike »

Ook van mijn kant, super dag gehad ondanks dat ik achteraan moest rijden en het volgens Ans al gauw te snel ging (we moeten ergens beginnen toch?).
Alles weer prima geregeld.
Jeroen had gelijk, de dag was zo goed als droog maar eindigde hier weer zoals begonnen met plensbuien.

Excuses voor het verstopte interieurfilter Koos :bag
So many cars, so little time
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by uwbuurman »

Blij dat ik samen met Lennard nog even ben langsgekomen! Was een leuke rit, verder goed geregeld. Erg fijn om iedereen weer even te ontmoeten en dat is juist de drijfveer geweest om toch te komen.

@ WM: geeft niets, ik heb in eerdere ritten anderen ook wel eens blauw gezet...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Jeroen »

Op vrijdag leek het er nog op dat het juist boven de Veluwe de hele dag zou regenen, maar zaterdagochtend bleken de buien richting de kust te zijn verdreven en leek het zowaar een mooie dag te gaan worden... en dat werd het ook! Gewoon een droge dag en we hebben vanaf de lunch gewoon de hele dag open gereden, heerlijk!

's morgens vroeg nog even een stuk van de route gereden om net voor half elf neer te strijken bij het kasteel zodat we nog rustig even koffie konden drinken, maar al snel stonden Arnold en John te trappelen om hun auto's ook het terrein op te rijden. Al snel kwam iedereen binnen druppelen en kon ik ook eindelijk eens kennis maken met Wilmo (Jan Willem) en Groentje Jan en voor het kasteel kon een leuke opstelling gemaakt worden voor wat foto's. Ruud was er met de echt net opgedroogde Henna ook bij en John had nog een aantal mooie brochures meegenomen voor de liefhebbers. Na de koffie met appelgebak werd het tijd om te gaan rijden. Na wat omzwervingen een leuke stop bij de hertenkamp waar het jonge spul weer zo nodig een M30 serenade ten gehore moest brengen :P leuk geluidje Gerwin!

Voor de lunch neergestreken bij het welbekende Coelenhage waar ook nog eens de jaarlijkse Corvette meeting gaande was. Niet zo druk als met de sharknoses destijds en sja toch wel heel ander volk, maar toch leuk om even te zien en Coelenhage zorgde weer goed voor ons. Na een heerlijke maaltijd werd het tijd om echt de Veluwe op te gaan, maar niet voordat Koos zich geheel onverwacht bij ons aansloot, leuk!

Leuk getoerd door het bos en over de hei, wat bochtige stukjes weg waar we nog eventjes gas hebben gegeven, een paar leuke stops ingelast zodat we nog een ijsje konden scoren en verder bij konden praten en eigenlijk al veel te snel was de middag om! Op het parkeerterrein heeft Jan Willem nog de startmotor van de 317 gewisseld voordat we van een enkeling afscheid konden nemen. Van een enkeling, want de meesten gingen mee naar Indiaas restaurant Mamta voor een heerlijk diner, en daar voegden ook M5-ers Raymond en Robert bij ons. Het restaurant was al snel compleet gevuld met BMW praat hahaha! Lekker gegeten, afscheid genomen en sja nu weer even geduld... maar de Sharknose Meeting en de Eifelrit komen eraan!

Foto's... later vandaag denk ik. In elk geval allen bedankt voor jullie aanwezigheid en gezelligheid, 't was top!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by 323baur »

Aan alle deelnemers een dikke pluim voor de geweldig leuke dag! Geen enkel negatief geluidje kunnen horen!
Ennuh Jeroen en Tamara zeer bedankt voor de organisatie.

Ik ga eerst maar eens een rondje kleppen stellen en op zoek naar wat massa heet.
Ik meld me later
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by raymondw »

Hey Jeroen,

Mijn dagindeling zag er iets anders uit, maar wel BMW georienteerd, immers ik heb een hardnekkig elektrisch probleem bij Robert zijn E34 M5 onderzocht waarvoor ik toch in Almere moest zijn. Tegelijkertijd wilde ik op de terugweg Jeroen zijn meters terugbrengen waarvoor Jeroen mij en Robert voor het avondeten uitgenodigd heeft (mijn dank daarvoor). Op die manier kon ik het aangename met het nuttige combineren, immers ik was toch al in de buurt.

Ik had de intentie om de E28 mee te nemen, immers de voorspellingen voor het weekend waren eerder in die week goed. Omdat de E28 helemaal achterin de loods geparkeerd stond enigszins opgesloten tussen een vier-ringen 'project' van mij broer en de 735i van mijn ouwe heer moest ik vrijdag eerst een godendans met wat auto's uitvoeren om de klassieke M5 mee te kunnen nemen.

Zaterdagochtend werd ik wakker met het tikkende geluid van regen tegen de voorgevel; met dat weer komt de E28 normaliter niet buiten en ik zat erover te denken om Robert te bellen en te vragen of we de sessie een week konden uitstellen. Maar toen droogde het op en Annie gaf aan dat ze de daily niet echt nodig had, dus was dat probleem ook weer opgelost. Tegen een uur of vijf werd duidelijk dat we bijna alle vebruikers wel hebben uitgesloten, en dat het onderzoek zich op de kabelboom zelf moet gaan richten. Niet iets wat je na een uur of zes onderzoek er nog wel even bij kunt hebben, dus het einde van de middag was een goed moment om een tussen-conclusie te trekken.

Het eten en de gastvrijheid in Mamta was uitstekend; het gezelschap was goed en ik heb met bijna alle Ardennengangers wel even kort kunnen praten. Op de terugweg heb ik tot de afslag Wezep achter Gerwin gereden en van zijn Zobel kunnen genieten. Tegen die tijd was 'Roger Waters' uitgezongen en ging de MP3 over in 'the Gift' van Susan Boyle die er tot aan de thuiskomst op bleef; niet een album die je elke keer moet beluisteren, maar de dynamiek op de opname is erg goed en de touring was net een concertzaal met de 10speakers. Al met al een leuke dag met een prettige en gezellige afsluiting.

Ik hoop jullie allemaal op SMIII weer te zien.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by gerrit323 »

Ook wij zijn weer thuis (als laatste waarschijnlijk) :mrgreen: en hebben genoten van dit perfekt georganiseerd uitje. Mooie lokaties, toffe babbels en lekker eten.

Ik ga nog eens wat afstellen aan de ontsteking, carterdichting en bak olie vervangen .. verder niks aan de hand met deze e21 .. draait als een zonnetje

Op naar de volgende.

Jeroen en Tamara van ons alledrie nog eens thx voor de gastvrijheid :thumbsup

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Peter V. »

Uiteraard vanaf hier ook een dikke pluim voor de dag. Mooie tour en leuk om elkaar weer eens te spreken en zien.

Wij als moeilijke eters waren zelfs zeer verbaasd hoe lekker indiaas eten is. :thumbsup
Aangezien iedereen praat en weinig foto's zet hierbij een paar. :mrgreen:
Image

Image

Image

Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Jeroen »

Dank voor alle leuke reacties en de on going discussion over afstelling en optimalisatie van de BMW ///M motoren blijft ook een interessante (de discussie tijdens het diner). Maar idd Peter, tijd voor foto's!

Verzamelen bij het kasteel Cannenburch in Vaassen

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Operatie startmotor.... operatie geslaagd!

Image

De zware jongens bij elkaar: Peter V, Michel (Wondermike), Arnold D, Durk D, Koos (Uw Buurman), Sven (bmw328ie21), Gerwin (Thegs)

Image

Image

Image

Lennard valt op oudere vrouwen :lol:

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Peter V. »

Mooie foto's Jeroen!!

Geeft een goede indruk van de dag lijkt mij.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Ruud
Upcoming E21 fanatic
Posts: 173
Joined: Mon Dec 20, 2004 9:50 pm
Location: NL
Contact:

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Ruud »

Voor mij de eerste meeting met de 323i en ook de eerste echte rit met de 323i. Dat is toch best spannend. Vroeg in de ochtend nog even de juiste spiegels opgedoken uit het archief en gemonteerd en een goede nooduitrusting van onderdeeltjes, tie raps, duck tape, slangklemmen en gereedschap gemaakt. Rond half tien begon de rit in de stromende Haagse regen. Gelukkig werd het snel droger. Net een kilometer of 50 maar eens even gestopt voor een kleine controle onder de motorkap: alles zag er nog netjes uit, afgezien van wat druppels olie aan de voorkant van de motor. Waarschijnlijk doet de krukaskering niet helemaal wat ie moet doen. Deze is wel vervangen bij de opbouw van de motor in 2005 maar daar lijkt iets niet goed te zijn gegaan.
De A12 was dicht dus de rit voerde via Amsterdam naar de A1 waar al een lekker stukje file stond. Ook zo'n eerste file is toch weer even spannend maar de temperatuur bleef prima onder controle. Bij Nunspeet de snelweg verlaten en vast een stukje binnendoor naar Vaassen. Gelukkig kwam ik al snel achter een stel trekkers terecht waardoor ik gedwongen werd het toerental onder controle te houden. Het blijft moeilijk om in zo'n auto niet even door te trekken. De hele dag ben ik onder de 4.000 rpm gebleven en na verse olie komende week wil ik dat wat gaan opvoeren.
Even na half twaalf arriveerde ik en zat iedereen al lekker aan de koffie. Daar had ik inmiddels ook wel trek in. Vervolgens een leuke kennismaking met een heel stel prachtige E21's en hun eigenaren. Sommige kende ik al van Lelystad een paar jaar geleden (waar ik toen nog met de stratos 318i was die nu bij een forumlid in Belgie woont) maar voor mij ook veel nieuwe gezichten bij bekende forumnamen.
Na de foto's en het overladen van de achterbak van Michel's diesel in die van mij (bedankt Michel!) en Jan, kon de rit beginnen. Ik eindigde achteraan de rij wat betekende dat er hier en daar flink doorgereden moest worden om bij te blijven. Vooral ook door een paar stoplichten die we tegen hadden maar dat ging probleemloos met de 323i. Die had het eigenlijk best naar z'n zin zo tussen alle andere soortgenoten ;)
De rit was prachtig en goed georganiseerd. Veel rust tussen het rijden door en voldoende tijd om te lunchen en banden te trappen. In Harderwijk heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de eerste foto's te maken van een bijna complete Henna tussen een witte en een grijze. Mooi rijtje daar op de parkeerplaats! Ik telde 5 setjes originele Alpina wielen naast elkaar.....hoezo zeldzaam?
Omdat ik 's avonds nog andere bezigheden had, moest ik het eten overslaan en reed ik rond half zes weer terug naar Den Haag. Nog even een keer gestopt om te tanken en een kleine check te doen en daarna met 3.500 rpm en 150 op de teller richting Den Haag. Overigens bleek die 150 op de teller helemaal geen echte 150 te zijn. Volgens de GPS is dat maar een kleine 140. Dat is toch wel een flinke afwijking maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet ongewoon is voor een E21.
Rond zeven uur arriveerde ik weer bij het PeperPakhuis en reed ik de Henna met dik 400 kilometers extra op de teller weer de garage in. Eigenlijk onvoorstelbaar dat deze auto sinds 2004 stil heeft gestaan en na een flinke opknapbeurt verspreid over 8 jaar vervolgens gewoon probleemloos z'n eerste 400 kilometer aflegt. Als dat de voortekenen zijn voor de komende tijd, dan doe ik het ervoor! Ritjes als deze smaken naar meer!

Image
L1110679 by PeperPakhuis, on Flickr

Image
L1110685 by PeperPakhuis, on Flickr

Image
L1110691 by PeperPakhuis, on Flickr

Image
L1110698 by PeperPakhuis, on Flickr
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by pattam2009 »

Wat een mooie plaatjes :thumbsup , en dan heb ik het zeker niet alleen over de omgeving.
Als die van mij klaar is ben ik de eerste die zich aanmeld. :driving
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Jeroen »

U is welkom hoor!

Zat trouwens net nog de foto's te bekijken met een collega, wat opvalt is dat Sven z'n auto net iets uit de toon valt met foto's van de voorzijde. Met voor de rest nog alle chroom op de auto moeten die niertjes eigenlijk ook wel chroom zijn hoor Sven... maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Danny043
E21 Pro
Posts: 758
Joined: Tue May 15, 2007 4:16 pm
Location: Delft, The Netherlands

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Danny043 »

Leuke foto's! Dat ziet eruit als een geslaagde bijeenkomst.
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
Post Reply