Algemeen remmendraadje en upgrades voor de voorzijde
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 remmen en upgrade
Neuh, superblue is ook gewoon regelrecht 1:1 Dot 5.1 spec. Ik denk dat als jij of ik Gerrit z'n auto even een rondje meeneemt er hetzelfde zal gebeuren. Lucht kan idd helpen, de ultieme upgrade is een grotere schijf, die kan meer warmte kwijt.
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 remmen en upgrade
Hallo,
Ik haak hier graag even op in aangezien ik bezig met de zoektocht naar nieuwe remmen voor een 02.
Waar ik even benieuwd naar ben, hebben alle e21's dezelfde voorpoten? Oftewel zijn remklauwen van een 4 cilinder uit te wisselen met een 6?
Heeft iemand ervaring met Volvo vs 323i origineel?
De volvo upgrade wordt ook veel toegepast op 02-tjes.
Alvast bedankt
Ik haak hier graag even op in aangezien ik bezig met de zoektocht naar nieuwe remmen voor een 02.
Waar ik even benieuwd naar ben, hebben alle e21's dezelfde voorpoten? Oftewel zijn remklauwen van een 4 cilinder uit te wisselen met een 6?
Heeft iemand ervaring met Volvo vs 323i origineel?
De volvo upgrade wordt ook veel toegepast op 02-tjes.
Alvast bedankt
Last edited by Mich on Mon Jul 30, 2012 9:21 am, edited 1 time in total.
Gr Mich
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 remmen en upgrade
e21 voorpoten zijn het zelfde als het de 315-320 betreft.
Alleen de 323 had grotere (51mm)
Wondermike heeft Volvo remmen, maar is nog op vakantie.
ff geduld dus (maar ik weet dat hij er tevreden mee is).
Alleen de 323 had grotere (51mm)
Wondermike heeft Volvo remmen, maar is nog op vakantie.
ff geduld dus (maar ik weet dat hij er tevreden mee is).
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: E21 remmen en upgrade
Ok thnx, en zijn remklauwen van een 323i te monteren (zonder brakets) op poten van een 4 cilinder?
Gr Mich
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 remmen en upgrade
Volgens mij niet. Schijfdiameter was toch groter???
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: E21 remmen en upgrade
Het gaat me er alleen om of de klauw op de poot past
Gr Mich
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 remmen en upgrade
Dat weet ik niet, maar het zou kunnen van wel.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 remmen en upgrade
Nee hoor schijfdiameter op alle E21's is hetzelfde (te weten een maatje te klein ) en de klauwen en hun bevestiging ook, enige verschil wat je hebt is de schijfdikte geventileerd/ongeventileerd en bij geventileerde schijven (320i-323i) zijn vulstukjes tussen de klauwhelften geplaatst. En er zijn twee verschillende fabrikanten van klauwen gebruikt, maar verder zijn de verschillen minimaal.
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 remmen en upgrade (voorzijde)
Ik ga van de winter maar eens m'n remmen reviseren, en wil dan eigenlijk gelijk de stap naar Volvo 4pots maken... Heeft iemand hier een onderdeelnummer van? Dan weet ik zeker dat ik de goede heb.
Heb al een Volvo-vriendje van me aan het werk gezet, maar wil het toch wel zeker weten...
Heb al een Volvo-vriendje van me aan het werk gezet, maar wil het toch wel zeker weten...
- pattam2009
- E21 VIP
- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: E21 remmen en upgrade (voorzijde)
Vraagje over de standaard 323i remklauwen voorzijde.
De zuigers in de remklauwen aan de kant van de remblokken zijn niet in zijn geheel vlak, om precies te zijn is er voor de helft een rand van zo'n 3 millimeter. Wat is hier precies de rede van.
De zuigers in de remklauwen aan de kant van de remblokken zijn niet in zijn geheel vlak, om precies te zijn is er voor de helft een rand van zo'n 3 millimeter. Wat is hier precies de rede van.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 remmen en upgrade (voorzijde)
Dat is het geval bij de Até klauwen en zou zijn om scheeftrekken van het blok te voorkomen. Met een driehoekig malletje kun de de zuigers in de juiste positie zetten, zie hier:
Regards/groeten, Jeroen
- pattam2009
- E21 VIP
- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: E21 remmen en upgrade (voorzijde)
Oké dan, dan is er iets niet goed gegaan.
Het zijn Ate klauwen en zijn voorzien van die soort anti piep plaatjes.
Dan gaan ze er gewoon tussen uit, hebben trouwens de beste tijd gehad.
THX.
Het zijn Ate klauwen en zijn voorzien van die soort anti piep plaatjes.
Dan gaan ze er gewoon tussen uit, hebben trouwens de beste tijd gehad.
THX.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 remmen en upgrade (voorzijde)
Het is wel goed mogelijk dat je anti pieplaatjes heb bij de ATE klauw hoor. Bij mijn 320/6 zit er ook die combinatie onder.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 remmen en upgrade (voorzijde)
Klopt, maar is wel antiek, zijn er niet meer bij mijn weten, en ook niet echt nodig.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 remmen en upgrade (voorzijde)
Ik heb ze vorig jaar nog kunnen bestellen bij de dealer.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.