voorstellen Daniel Bedaf

daniel88
E21 starter
Posts: 36
Joined: Sun Aug 05, 2012 9:42 am

voorstellen Daniel Bedaf

Post by daniel88 »

goedemiddag allen,

via deze weg wil ik me graag voor stellen:

ik ben Daniel en kom uit het brabantse gedeelte van het land vlakbij roosendaal, heb sinds een goeie 2 maanden een bmw e21 in bezit weer een stapje ouder (hiervoor een bmw e46 320 en e30 cabrio gehad) ik ben reeds begonnen aan een restauratie project van de e21, hij heeft namelijk een goeie 15 jaar in een boeren schuur gestaan en per toeval tegen het lijf gelopen erg ongelukkig :D want het een passie: auto's! het is een groter project geworden dan ik vooraf had gedacht maar ben inmiddels zover dat ik nou zoiets heb van nou doe ik het maar gelijk goed en dan duurt het maar wat langer maar dan weer ik wel dat de auto in perfecte conditie is, ik probeer hem zo orgineel mogelijk te houden dat is het mooiste van deze serie van bmw vind ik personelijk,

ik zal hier zeker regelmatig aanwezig zijn om een kijkje te nemen en om raad vragen,

het is kort maar krachtig (sorry)

groeten Daniel


User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by 323baur »

Welkom!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by uwbuurman »

Welkom, klinkt goed! Wat is je daily car nu dan? En over de E21: voorstellen is prima maar foto's heel veel foto's is beter.... Kom maar op!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
daniel88
E21 starter
Posts: 36
Joined: Sun Aug 05, 2012 9:42 am

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by daniel88 »

de dagelijkse auto waar ik nu mee rij is (schrik niet!!!!) een swift van maart 2012 als eerste auto een honda civic 1.4 uit '96 gehad, die verkocht en een bmw e46 2.2 320i uit 2003 toen een 2e bmw er bij gekocht voor op te knappen een bmw 1.8 e30 cabrio van '91 maar die bleek te rot te zijn deurdorpels weg achter ophanging die niet deugde blijkbaar achteraf dat de auto aan de achterkant total-loss is geweest en opgelapt door een stel doe-het-zelfers met 2 linker handen dus met als gevolg dat je een keer je auto aan het wassen ben, en je ineens het water ziet verdwijnen maar nergens terug kan vinden ( ja in de achterschremen) heel de achterkant stond in een wokkel.... toen de e46 opgeruimd wegens de oplopende kosten en ook het onderhoud zat nie mee veel motor-storingen/problemen, remschijven, remblokken, ja noem het zo maar op toen met de e30 blijven rijden tot tie steeds meer en meer dingen kreeg, toen was ik er even klaar mee met de bmw's en heb een nieuwe swift gekocht toen, ik dacht mooi een nieuwe auto geen gezeur hup alles nieuw, ik hoef voorlopig geen andere meer! en toch zeker geen 2e hands..... tja en dan kom je per ongeluk op internet een bmw e21 315 van '84 tegen die 15jaar heb stil gestaan voor niet al te veel geld.... leuke opknapper.... gaan kijken en ja verkocht.... het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan...

(ik ben niet zo heel handig met de computer geef het toe,en foto's uploaden... ja heb het geprobeerd maar denk nie dat het helemaal goed komt haha!! kan er iemand mij vertellen hoe ik dit wel voor elkaar krijg?)


groeten Daniel
daniel88
E21 starter
Posts: 36
Joined: Sun Aug 05, 2012 9:42 am

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by daniel88 »

na enig uitzoek en uitprobeer werk heb ik een link naar de foto's op mijn album haha: ik zal proberen zo zorgvuldig mogelijk de foto's bij te houden en toe te voegenheb helaas niet van alles een foto gemaakt/kunnen maken dan ben je bezig en dan is het klaare n dan denk owhjah had eigelijk een foto moeten maken hoe het eerst was en hoe het nou is maar ja toch wat zorgvuldiger mee zijn haha

de link is: http://www.mijnalbum.nl/Album=8R3Q8M8P

groeten Daniel
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by Peter V. »

Hoi,

Welkom hier als mede brabander. Mooie verzameling plaatjes heb je al. Leuk om te zien dat je er serieus werk van maakt.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by Jeroen »

Leuk, welkom en veel plezier hier!
Regards/groeten, Jeroen
daniel88
E21 starter
Posts: 36
Joined: Sun Aug 05, 2012 9:42 am

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by daniel88 »

er komt een foto update aan op het eerder genoemde mijnalbum.nl adres

de achterkant is op het moment under construction haha..
groeten Daniel
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18638
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by uwbuurman »

zo, daar wordt serieus aan gewerkt! Ik zie nog wat kleine plekjes rond je achterlichten, doe daar wel wat aan, dat is een beruchte plek. verder lijk ze me redelijk hard toe. Mooi!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
woutervd
Upcoming E21 fanatic
Posts: 154
Joined: Thu Jun 21, 2012 10:26 am

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by woutervd »

Wat zijn precies je plannen voor het eindresultaat? Ga je nog iets veranderen aan het uiterlijk qua kleur enzo?
daniel88
E21 starter
Posts: 36
Joined: Sun Aug 05, 2012 9:42 am

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by daniel88 »

voor het eindresultaat had ik het idee om hem zo orgineel mogelijk te houden ook qua kleur zal hij deze kleur groen blijven het motorblok is inmiddels weer terug van de reviseering hij blinkt weer!!!!

nou nog het terug zetten....
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by Wondermike »

Ik hang er morgen ook ff een blokkie in, is zo gepiept :wink:
So many cars, so little time
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by loentje »

Goed bezig, deze stond al een tijdje te koop had ik gezien. Mooi dat hij een goed tehuis heeft gevonden.

welkom hier

groeten loentje
daniel88
E21 starter
Posts: 36
Joined: Sun Aug 05, 2012 9:42 am

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by daniel88 »

zo vandaag weer wat aan de bmw kunne doen.. is weer eventjes geleden ivm vakantie.. werk.. ziek zijn... school (opleiding bedrijfs auto technicus)... en een vriendin hahaha maar vandaag dan toch de versnellingsbak kunnen verwijderen had zoiets van dan pak ik alles aan motor, vooras, aandrijf-as, achteras, tanken, remleidingen etc en dan zou ik de bak overslaan da ga nie werken nie dusja toch die bak er maar onderuit... en dan vraag je je wel eens 3 vragen af:

- WAAR ben ik aan begonnen :?:
- WAAR ben ik mee bezig :?:
- WAAR gaat het eindige :?:
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: voorstellen Daniel Bedaf

Post by 323baur »

hahaha, u is liefhebber!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply