Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by 323baur »

Oeh wat mis ik dit. Vorig jaar dik in de regen en nu dit..
Echt, als je hier nog nooit bent geweest; Don't die before you've seen this.


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by gerrit323 »

Super die foto's thx om toch nog wat tijd vrij te maken voor de thuisblijvers :mrgreen:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3576
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by Arnold D »

Mooi man. Kom maar op met de foto's.
En waarom tikken ze jou op de schouder, dat hoort toch andersom te zijn.

:thumbsup
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by Jeroen »

Om te beginnen een wat uitgebreider verslag, en dan maar eens een weg zien te banen door een dikke berg foto’s, die krijgen jullie in stukjes en beetjes haha!

Vrijdag
Vroeg op en gezien de fraaie weersverwachting nemen we de Baur maar mee, die heeft nog niet zoveel kilometers gemaakt dit jaar ook. Omdat we al om 6.30 vertrekken laten we de kap nog maar even dicht. Via de A12 over de grens de A3 op, druk maar rijdbaar. Als we de Duitse A1 opdraaien komt er een fraaie rode Duitse Ferrari 365GTB/4, ook wel bekend als Daytona, langszij. Duimpjes worden uitgewisseld en we gaan lekker los op de rustige A1. Nadat we even worden opgehouden gaat de Ferrari goed op het gas. Behalve wat zwarte rook sputtert de Daytona druppels en nevel uit haar 4 uitlaten en lijkt het alsof de benzine zo in pure vorm doorstroomt van de inlaat de uitlaten in. Tegen dat V12 koppel zijn we niet opgewassen en de Daytona loopt weg, maar we blijven toch wel redelijk bij elkaar en rijden hele stukken 180+. Geruime tijd heb ik de Baur volgas waarmee we 202 km/u op de GPS krijgen. Niet onverdienstelijk en dat houden we dan ook geruime tijd vol. De temperatuur loopt wel wat op maar settelt zich zo rond ¾, nog niet onrustbarend. De Daytona loopt dan niet heel veel meer uit dus zal zeker niet voluit gaan, maar we gaan leuk samen tot het einde van de A1. Daar stoppen wij even om de binnenwegen met de kap open te gaan rijden.

We halen onze perskaarten op en gaan naar het circuit. We hebben besloten om de eerste dag het paddock en de pitstraat te bezoeken nu het nog rustig is, langs de baan is het nooit echt druk dus dat bewaren we voor de zaterdag en de zondag. In de pits treffen we Steve al snel, die een Porsche team ondersteunt. Ondertussen houden we de grote stand van BMW Classic in de gaten waar de nodige coryfeeën verwacht worden. En één voor één zien we ze binnendruppelen en voeren af en toe een gesprekje en maken wat foto’s van de heren die nog erg ontspannen zijn. De dagen daarna worden ze al veel meer geleefd en bezig gehouden zien we dus een goede keuze. Zo spreken we de bekende mannen uit de E30 M3 DTM tijd Johnny Cecotto, Marc Hessel en Leopold Prinz von Bayern en ook spreken we Adrian van Hooijdonk, de grote designchef van BMW. Later voegt ook oud F1 rijder Marc Surer zich bij het gezelschap en we maken wat foto’s als deze gaat proefzitten in zijn oude E21 320i groep 5 auto. Nog later komen we Dieter Quester tegen. Die heeft eerder die dag zo te zien zijn hoofd goed gestoten en er een flinke pleister op zitten. Als de heren gaan rijden houdt Quester het ook al na 3 ronden voor gezien, hij voelt zich duidelijk niet lekker. Tijdens het opwarmen nog even een filmpje geschoten van de E21, indrukwekkend geluid maakt dat tweeliter vierpittertje zeg!



Hoewel de andere merken ook wel de nodige bekenden tevoorschijn halen zijn we vrij druk, zien alleen nog even de oude Zakowski van Zakspeed die onder andere een groep 5 turbo versie van de bekende Capri’s heeft meegenomen. Door alle spoilers waarschijnlijk de langste en breedste auto van het veld, en ook één van de meest luidruchtige haha!

Aan het eind van de middag vinden we het wel mooi geweest en zoeken we onze bekende uitvalsbasis op, Eifelhotel Daun waar we hartelijk verwelkomd worden voor Tom, Marlou en hun twee altijd gezellige dochters. We borrelen lekker op het terras en het weer is ook goed genoeg om lekker buiten te eten. Dan nog wat drankjes en we hebben een heerlijke eerste dag achter de rug!

Zaterdag
Vanuit Daun rijden we leuk op met een Healey en leven beide bestuurders zich nog even lekker uit alvorens weer neer te strijken aan de Ring. Even een kort rondje paddock waar het al flink drukker is en waar we trouwens een afvaardiging van de BMW Coupé Club en ook Pedro tegen het lijf lopen, en we zoeken de baan op om mooie plekjes voor mooie foto’s uit te zoeken. We laten alle raceklassen passeren en hoewel we de focus wel sterk op BMW hebben valt er ook zat ander moois te schieten en Tamara schiet dapper mee. Het veld met historische F1 auto’s is flink uitgedund ten opzichte van voorgaande jaren maar de oude Piquet auto genaamd Brabham BT49 is veruit de snelste in het veld. BMW doet een jubileumdemo gevolgd door een race van M auto’s uit de kelders van BMW en ander autosportspul inclusief de 320i van Surer en ook de bekende Jägermeister E21 is erbij. Ook in de DRM klasse is er weer mooi spul, van 935’s tot Capri’s en natuurlijk een bos M1’s en diverse E9 CSL’s. Andere bekende is de groep 5 E21 320i in Junior Team/Eddie Cheever livery van Fransman Charles Veillard.

Een heerlijke dag en aan het einde strijken we weer neer in Daun voor bier en diner op het terras. Later aan de bar eens wat foto’s bekijken, en als ik mijn site open word ik op mijn schouders getikt. Een man wijst op de bekende foto van de racer met de vlammen en zegt “that’s him!” en wijst naar een meneer die achter ons een biertje zit te drinken. Charles Veillard zit in hetzelfde hotel en is daar samen met zijn team, waaronder de Franse M12 goeroe Eric Wassermann. Je begrijpt, we hebben genoeg gespreksstof en we kijken heel veel foto’s en filmpjes van gezamenlijke evenementen. Tot in de kleine uurtjes wordt er gebierd en gekletst. Ik vertel Veillard ook dat we zijn E21 graag eens op de Sharknose Meeting zouden zien, maar dik 900 km van huis is dat wellicht wat lastig. Maar we houden contact de komende tijd!

Zondag
Als we zondagochtend richting het circuit rijden komen we een meneer tegen in een R8 V10. Enorm veel vermogen dus weglopen doet de auto als de beste, maar in bochten verslikt de man zich regelmatig en komt steeds verkeerd uit waardoor hij niet van ons weet weg te lopen, dikke pret haha! Langs de baan, heerlijk in de zon, bedenken we wat voor andere situaties we op de foto willen hebben ten opzichte van de beelden die we op zaterdag al hebben geschoten en we zoeken wat andere plaatsen op. Als de DRM auto’s aan de beurt zijn nemen we plaats aan het einde van het rechte stuk op jacht naar vlammen, en die krijgen we! Onder andere die dikke Capri die vuur spuwt dat het een lieve lust is alvorens uit te vallen, en ook Veillard doet weer zijn best en weet net als Marc Surer in de BMW race goed mee te komen met de M1’s, maar valt op een zeer fraaie 4e plek twee ronden voor de finish uit. Terug op het paddock zijn de mannen naarstig op zoek naar de oorzaak en men verwacht dat de brandstofpomp het heeft begeven, al zoemt deze dat het een lieve lust is. Verder zoeken levert een geheel lege brandstofcel op. De mannen kijken elkaar beteuterd aan… iedereen was druk met de voorbereidingen maar geen van allen hadden ze er kort voor de zondagrace over gedacht om nog even de tank af te toppen. Gelukkig kunnen ze er ’s avonds alweer om lachen. Weer een gezellige avond en de score van die dag op de laptop bekeken.

De volgende dag rustig aan gedaan, nog even gekeuveld met Tom en Marlou en richting huis. Op de snelweg is het vervelend drukker dan de vrijdag en op de driebaans stukken van de A3 barst het helaas van de zwalkende Nederlandse campers en caravans op de middelste baan dus echt gas geven is er niet bij, maar we komen voldaan weer thuis en de E21 heeft zich uiteraard weer prima van zijn taak gekweten!

Foto’s komen er stukje bij beetje aan!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by Peter V. »

Als ik het zo lees was het zeker een waardevol weekend. Laat de foto's/filmpjes maar komen. :thumbsup
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by 323baur »

Mooi verhaal...ik zit nog in de stenen en andere prut.
Ik ga er alles aan doen om volgend jaar dit niet nog eens te laten schieten!
kom maar op met die plaatjes!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by Jeroen »

Beginnetje dan maar... allereerst de ouwe meuk 8)

Image

Image

Image

Image

En deze Cooper herriebak was me in het Alte Fahrerlager al opgevallen, je ziet 't blok nog net zitten, een BMW boxer motorfietsblok!

Image

Wat divers spul

Image

Tamara d'r favoriet tussen de grote jongens :roll:

Image

Image

De eerste prijs in de driftcup is voor deze blij dat ik glij Lotus Cortina

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Klein beetje historische F1 want dat hebben jullie de afgelopen jaren al zat gezien

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
jeffreydorst
Upcoming E21 fanatic
Posts: 40
Joined: Thu Mar 15, 2012 12:52 pm

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by jeffreydorst »

Jeroen wrote:Beginnetje dan maar... allereerst de ouwe meuk 8)
Wij hebben toch allemaal ouwe meuk? :wink:
1981 BMW 525 E12 - Graphite grey
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by Jeroen »

Haha ik begin met het oudste spul eerst. Zometeen weer een uitgebreide update!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by Jeroen »

Een uitgebreide rondgang door de pitstraat en het paddock... foto's zijn wat door elkaar gehusseld maar dat mag de pret niet drukken

Image

Droomvrouw en droomauto bij elkaar haha

Image

Image

Image

Image

Dieter Quester stapt in voor de eerste trainingssessie in de Z4 GTR

Image

Image

Leuke opkomst op het parkeerterrein van de verzamelde BMW clubs

Image

Image

Image

Image

grote drukte zaterdag in de stand van BMW Classic

Image

Image

maar net daarbuiten is 't ook best mooi

Image

Image

Image

nog ff kwijlen

Image

Image

Image

Image

Image

alle M5 generaties naast elkaar

Image

Image

De E28 M5 even onder de kap bekeken

Image

Image

Johnny Cecotto

Image

Marc Hessel

Image

Adrian van Hooijdonk

Image

Image

Image

Image

Image

6R4

Image

///M 600?

Image

Brabham BT49 waarmee Nelson Piquet in 1981 zijn eerste werelditel behaalde

Image

Marc Surer (later teammaat van Piquet in de F1) aan het proefzitten in zijn oude E21

Image

Dieter Quester

Image

Nog even bougies wisselen

Image

FF een blik achterin de E21

Image

Prinz Leopold von Bayern

Image

Surer gaat zich opmaken voor zijn eerste heat

Image

Image

Image

Image

Surer

Image

Rechtsachterin de oude Zakowski, vooraan die indrukwekkende Group 5 Turbo Capri

Image

Maserati Tipo 61 aka Birdcage, leuke tekst van Striezel Stück op de muur ook :lol:

Image

Image

Meer E28 snoepgoed

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by Jeroen »

Nog maar een handje narigheid en dan ga ik zometeen het laatste en leukste mapje nog even trachten te uploaden...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by Jeroen »

De laatste ronde! Niet schrikken, links Veillard, rechts Wassermann

Image

de oppermachtige en angstaanjagend snelle 935's, hier de nummers 1 en 2 die erg druk waren met stuivertje wisselen

Image

de enige turbo M1 van dit weekend

Image

en gewisseld!

Image

on your screen soon...

Image

Veillard in actie, en niet onverdienstelijk!

Image

Image

Nog zo'n turbo geval!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Waar waren we naar op zoek...? Juist!

Image

Image

Maar dan bij het juiste merk aub...

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by 323baur »

fire!
Geweldige plaatjes weer hoor.
Ik zou bijna Capri fan worden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
BMWvision
E21 Pro
Posts: 721
Joined: Mon Sep 20, 2010 2:43 pm

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by BMWvision »

323baur wrote:fire!
Geweldige plaatjes weer hoor.
Ik zou bijna Capri fan worden.

Dan zorg ik wel voor je Baur.
Geweldige plaatjes.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: Oldtimer Grand Prix OGP 2012 op de Nurburgring

Post by pattam2009 »

Als die van mij klaar is ga ik er op zeker een weekend naar toe, ik hoop op OGP 2013
Prachtig mooie foto's weer Jeroen :thumbsup


Aaaiii, schade. :!:
Gaat er wel vaker wat mis, lijkt me wel een probleem om even een nieuwe skirt te bestellen.
Jeroen wrote: Image
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Post Reply