Spa Six Hours (alle foto's nu geupload!)

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Spa Six Hours (alle foto's nu geupload!)

Post by Jeroen »

Een kleine vooruitblik...

Niet veel BMW actie, maar wel wat!

Image

Niet vervelend om weer oud Williams F1 spul in actie te zien!

Image

Claudia Huertgen die al vele jaren meedraait in diverse BMW GT3's nu eens in een Porsche, maar dat verklaart die BMW Alpina helm

Image

Altijd fraai om een 250 SWB in actie te zien

Image

Begin van de avond loopt bij David Hart een achterwiellager vast net na Eau Rouge, kachelt met een flinke gang achterwaarts en met heel veel geluk blijft het bij een spin. Het is wel einde race voor hem.

Image

Sfeerplaatje tot slot...

Image


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BMWvision
E21 Pro
Posts: 721
Joined: Mon Sep 20, 2010 2:43 pm

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by BMWvision »

Dat zijn weer hele knappe plaatjes :)
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by 323baur »

+veelmeer!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by gerrit323 »

Mooi die foto verslagen Jeroen :thumbsup
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by 323baur »

Leuk he, raggen met die ouwe meuk. Deuk in de deur??? lekker boeie, gas d'r op!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by Peter V. »

Is weer een mooi feestje geweest. :thumbsup
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by Jeroen »

Thanks! Even een kort verslagje, foto's komen morgen of overmorgen.

Zaterdag
Zaterdagochtend verliep rommelig. Ik krijg om 6u een sms van John dat de toegezegde kamer vergeven is. Heel verhaal, maar ik iig de pest in, per sms afgemeld bij Steve en weer bed in gedoken. Om 9u sms van Steve dattie een hotelkamer heeft dus ach, tegen de tijd dat ik daar kom heb ik wel wat leuke races gemist maar dan toch maar even buurten daar. Het verkeer in België is weer een drama als vanouds. De A1 heeft een soort van permanente file ontwikkeld tussen Hazeldonk en Antwerpen dus kost al leuk tijd. Op de A13 en A3 is het gewoon druk, en volgens mij zijn ze al meer dan een jaar bezig de afslag naar de A27 te verbouwen, terwijl die er al die tijd al ligt. Bewegwijzering is zeer beperkt, in eerste instantie is er gewoon niets, de afslag is gewoon dicht. Verderop bordjes naar een ander gehucht maar de Garmin is het ermee eens dat dat de juiste richting is. Vervolgens rij je op de A27 een dikke file in wegens nog meer werkzaamheden en kun je beter binnendoor gaan rijden. Met dus nog meer vertraging eindelijk bij het circuit. Nou ja, dat denk je want al het verkeer wordt via Stavelot geleid omdat het anders teveel wordt voor het aloude tunneltje. Maar we komen er!

Het weer is geweldig, de hele dag in een sweater in de zon gestaan! Het is flink druk en er is veel mooi spul. De perskaart levert wel de mogelijkheid op om het binnenterrein gewoon met de auto af te struinen, dat scheelt veel lopen daar tegen de steile hellingen op. Daarnaast heeft Steve fietsen meegenomen, top! Ik ben op tijd voor de U2TC toerwagenklasse en zie daarna een vol startveld met historische F1 aan me voorbij trekken. Tussendoor, dank zij het feit dat ik me met de auto kan bewegen, kijk ik nog even op het paddock en spreek John nog even die zich opmaakt om met een 1965 911 los te gaan in dezelfde GTS11 klasse als waarin Steve "z'n" team rijdt. Wel lachen dat ik twee BMW fanaten zie strijden in Porsches en daar bovenop rijdt in Steve z'n team Claudia Hürtgen, die ruime ervaring heeft in BMW's in de Duitse GT3 klasse en onder andere successen heeft geboekt in de bekendegifgroene Alpina B6. Dat is ook te zien aan haar BMW overall en helm. Anyway, tijd voor de befaamde 6 uurs race.

Ik begeef me met name op Les Combes en Eau Rouge, en als het te donker wordt schiet ik nog wat plaatjes in de twee pitstraten, ondertussen ook een blik werpend op het CanAm en historisch F1 spul in de pitboxen. David Hart & friends zijn weer met groot materieel uitgerukt en ook qua rijders is men goed vertegenwoordigd, met naast Hart Allard Kalff, Alexander van der Lof en Hans Hugenholtz. Ook grote namen als Emanuele Pirro en Klaus Ludwig zijn aanwezig maar die heb ik zelf niet gezien, alleen gehoord dat ze op een zeker moment reden.

In de oude pitstraat kom ik Sven nog tegen (oud E21 eigenaar bmwx23i) en maak ik kennis met Wim, de koper van Sven z'n rode 323i (wim323i). Rondgehangen tot de prijsuitreiking, nog lol gehad met een bos Engelse winnaars en toen werd het tijd om het hotel op te gaan zoeken. Steve zei al dat 't een uurtje rijden was en dat klopte ook, en ineens zaten we in Adenau :P was donker maar leuk rijden.

Zondag
Te gast bij Jochen, petrolhead pur sang en de man achter Frozenspeed. Er viel genoeg te kleppen over autosport en fotografie, en zijn kalender voor 2013 gaat echt een topper worden. Erg leuk! De dag vorderde alweer vlot dus maar gekozen om naar huis te gaan rijden, in eerste instantie was het nog het plan om naar Spa te gaan maar ach. Terugweg was vrij druk, en de Duitsers krijgen ook steeds meer de smaak te pakken van wat men daar Holländisches Fahrverhalten noemt. Ofwel: geen afstand houden, vooral links blijven plakken en zo vaak mogelijk je rem aantikken. En gebruik van de rechterbaan levert acute migraine op dus die moet vermeden worden. Het laatste stuk A3 is toch aanzienlijk beter te doen en ik zie nog kans om een E60 535d kennis te laten maken met de 'E36 from hell' hoewel het verschil niet mega is. Helaas komt het er op het allerlaatste moment pas van om echt goed gas te geven en als de GPS 252 km/u aangeeft moeten we vol in de ankers om niet 150 km te hard NL binnen te rijden. Nu weten we nog niet of er een begrenzer op de E36 zit! :?

Anyway, leuk weekend geweest en de Spa foto's volgen zsm!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by 323baur »

Komt u de co metert nog halen?? Lekker verhaal weer, kan zo in een auto blad - daar zou je iets mee moeten/ kunnen doen....
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by Jeroen »

Chips, helemaal vergeten! FF kijken of dat van de week nog lukt! Qua blad, sja, gaat niet heel makkelijk, veel concurrentie ook. Ik bewaar het wel voor hier, en af en toe TBMW. Daarin deze maand een uitgebreid verslag van de OGP.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by 323baur »

Maakt niet uit, had al zo'n idee.
Ik zuip alle wijn zelf wel op :)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
TopCat
E21 Pro
Posts: 1079
Joined: Thu Apr 21, 2011 2:21 pm
My E21(s): 1980 Alpina B6 2.8
Facebook page: https://www.facebook.com/timothy.c.boles
Location: Isle of Man and Inverness
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by TopCat »

dear 323baur
I just love your signature!
Given the option I would rather nail the back end - which you can only do with a RWD car with plenty of power
and at Willaston Circuit in c 1998 that is what I did - nailing the throttle into the rh 90 degree turn at end of pit straight- the alternative was a mashed front end in understeer into the guardrail protecting the petrol station!
It did straighten the car (Butch) and I did OK in the event- (Manx Classic 1998 or whatever) - first time out in the wet on those awful Dunlop Ms that they insisted we ran............then

made a big mess of the rear 3/4 mind you........still we won
Regards
Topcat
Isle of Man Inverness
1980 BMW E21 Alpina B6 2.8
1991 BMW E30 Hartge H26
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by Jeroen »

That screams for video footage Tim!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
TopCat
E21 Pro
Posts: 1079
Joined: Thu Apr 21, 2011 2:21 pm
My E21(s): 1980 Alpina B6 2.8
Facebook page: https://www.facebook.com/timothy.c.boles
Location: Isle of Man and Inverness
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by TopCat »

sadly before PCs and certainly You Tube!

glad you got the stick OK

we aim to be at Spa next june have rearranged board meeting to suit!!
Regards
Topcat
Isle of Man Inverness
1980 BMW E21 Alpina B6 2.8
1991 BMW E30 Hartge H26
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by Jeroen »

Tijd voor meer foto's! Beginnen met de Motor Racing News U2TC klasse...

...waarin onder andere veel Lotus Cortina's en BMW 1800's, tijd om met z/w te gaan spelen,
de mannen waren heerlijk aan de glij in deze flauwe rechtse bocht!

Image

1800Ti

Image

Image

1800TiSA

Image

Image

1800Ti

Image

En over naar de historische F1 auto's, in de pitboxen hadden we oa al een grote vertegenwoordiging van Lotus gezien...

Image

Image

Maar in actie is vele malen leuker! Williams FW07 zoals destijds gereden door Alan Jones,
Carlos Reutemann, Keke Rosberg en Mario Andretti in 1981 en 1982

Image

Mooi rijtje met voorop de Benetton Tyrrell 012 (1983) van Michele Alboreto en Danny Sullivan

Image

Ligier JS21 (1983, links) van Jean-Pierre Jarier en Raul Boesel

Image

March 711 (1971) ex Ronnie Petterson en Henri Pescarolo

Image

JPS Lotus 92/5 (1983) ex Nigel Mansell / Elio de Angelis

Image

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Spa Six Hours (sneak preview)

Post by Jeroen »

En dan de plaatjes van de 6 uurs race zelf!

Image

Image

Image

Dirk Waaijenberg in de Shelby Mustang 350GT

Image

Image

Blijft fraai zo'n Giulia TZ

Image

Image

Image

Image

De Shelby Cobra van de equipe David Hart / Hans Hugenholtz / Alexander van der Lof

Image

De TVR Griffith van de McInerney's die we ook kennen van hun ProCar M1

Image

Ginetta G4 blijft ook iets aparts!

Image

GT40 met oa Emanuele Pirro achter het stuur

Image

Image

Rijderswissel bij de Griffith

Image

Image

AM DP 214

Image

Image

Michiel Campagne en Allard Kalff zijn supersnel in de Corvette Grand Sport maar wat een gedrocht zeg!
Hier Kalff achter het stuur en let vooral niet op de achtergrond :wink:

Image

Image

En dan komt de Griffith schuin achterover hangend de pitstraat in, ik denk eerst aan een lekke band maar er is meer mis... wielnaaf afgebroken!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Waaijenberg heeft enige averij opgelopen

Image

En net na Eau Rouge spint Hart, had niet iets eerder moeten gebeuren want dan was er weinig te redden meer geweest vrees ik, het rechter achterwiellager loopt vast. Met veel moeite kan hij nog naar de pits rijden maar het is einde verhaal

Image

Image

Image

Image

Image

Spelen met zwart/wit en onscherpte voor een ouderwets effect

Image

Image

Sfeerplaatje

Image

Prijsuitreiking

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply