Spa Six Hours (alle foto's nu geupload!)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Spa Six Hours (alle foto's nu geupload!)
Een kleine vooruitblik...
Niet veel BMW actie, maar wel wat!
Niet vervelend om weer oud Williams F1 spul in actie te zien!
Claudia Huertgen die al vele jaren meedraait in diverse BMW GT3's nu eens in een Porsche, maar dat verklaart die BMW Alpina helm
Altijd fraai om een 250 SWB in actie te zien
Begin van de avond loopt bij David Hart een achterwiellager vast net na Eau Rouge, kachelt met een flinke gang achterwaarts en met heel veel geluk blijft het bij een spin. Het is wel einde race voor hem.
Sfeerplaatje tot slot...
Niet veel BMW actie, maar wel wat!
Niet vervelend om weer oud Williams F1 spul in actie te zien!
Claudia Huertgen die al vele jaren meedraait in diverse BMW GT3's nu eens in een Porsche, maar dat verklaart die BMW Alpina helm
Altijd fraai om een 250 SWB in actie te zien
Begin van de avond loopt bij David Hart een achterwiellager vast net na Eau Rouge, kachelt met een flinke gang achterwaarts en met heel veel geluk blijft het bij een spin. Het is wel einde race voor hem.
Sfeerplaatje tot slot...
Regards/groeten, Jeroen
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
Dat zijn weer hele knappe plaatjes
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
+veelmeer!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
Mooi die foto verslagen Jeroen
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
Leuk he, raggen met die ouwe meuk. Deuk in de deur??? lekker boeie, gas d'r op!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
Is weer een mooi feestje geweest.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
Thanks! Even een kort verslagje, foto's komen morgen of overmorgen.
Zaterdag
Zaterdagochtend verliep rommelig. Ik krijg om 6u een sms van John dat de toegezegde kamer vergeven is. Heel verhaal, maar ik iig de pest in, per sms afgemeld bij Steve en weer bed in gedoken. Om 9u sms van Steve dattie een hotelkamer heeft dus ach, tegen de tijd dat ik daar kom heb ik wel wat leuke races gemist maar dan toch maar even buurten daar. Het verkeer in België is weer een drama als vanouds. De A1 heeft een soort van permanente file ontwikkeld tussen Hazeldonk en Antwerpen dus kost al leuk tijd. Op de A13 en A3 is het gewoon druk, en volgens mij zijn ze al meer dan een jaar bezig de afslag naar de A27 te verbouwen, terwijl die er al die tijd al ligt. Bewegwijzering is zeer beperkt, in eerste instantie is er gewoon niets, de afslag is gewoon dicht. Verderop bordjes naar een ander gehucht maar de Garmin is het ermee eens dat dat de juiste richting is. Vervolgens rij je op de A27 een dikke file in wegens nog meer werkzaamheden en kun je beter binnendoor gaan rijden. Met dus nog meer vertraging eindelijk bij het circuit. Nou ja, dat denk je want al het verkeer wordt via Stavelot geleid omdat het anders teveel wordt voor het aloude tunneltje. Maar we komen er!
Het weer is geweldig, de hele dag in een sweater in de zon gestaan! Het is flink druk en er is veel mooi spul. De perskaart levert wel de mogelijkheid op om het binnenterrein gewoon met de auto af te struinen, dat scheelt veel lopen daar tegen de steile hellingen op. Daarnaast heeft Steve fietsen meegenomen, top! Ik ben op tijd voor de U2TC toerwagenklasse en zie daarna een vol startveld met historische F1 aan me voorbij trekken. Tussendoor, dank zij het feit dat ik me met de auto kan bewegen, kijk ik nog even op het paddock en spreek John nog even die zich opmaakt om met een 1965 911 los te gaan in dezelfde GTS11 klasse als waarin Steve "z'n" team rijdt. Wel lachen dat ik twee BMW fanaten zie strijden in Porsches en daar bovenop rijdt in Steve z'n team Claudia Hürtgen, die ruime ervaring heeft in BMW's in de Duitse GT3 klasse en onder andere successen heeft geboekt in de bekendegifgroene Alpina B6. Dat is ook te zien aan haar BMW overall en helm. Anyway, tijd voor de befaamde 6 uurs race.
Ik begeef me met name op Les Combes en Eau Rouge, en als het te donker wordt schiet ik nog wat plaatjes in de twee pitstraten, ondertussen ook een blik werpend op het CanAm en historisch F1 spul in de pitboxen. David Hart & friends zijn weer met groot materieel uitgerukt en ook qua rijders is men goed vertegenwoordigd, met naast Hart Allard Kalff, Alexander van der Lof en Hans Hugenholtz. Ook grote namen als Emanuele Pirro en Klaus Ludwig zijn aanwezig maar die heb ik zelf niet gezien, alleen gehoord dat ze op een zeker moment reden.
In de oude pitstraat kom ik Sven nog tegen (oud E21 eigenaar bmwx23i) en maak ik kennis met Wim, de koper van Sven z'n rode 323i (wim323i). Rondgehangen tot de prijsuitreiking, nog lol gehad met een bos Engelse winnaars en toen werd het tijd om het hotel op te gaan zoeken. Steve zei al dat 't een uurtje rijden was en dat klopte ook, en ineens zaten we in Adenau was donker maar leuk rijden.
Zondag
Te gast bij Jochen, petrolhead pur sang en de man achter Frozenspeed. Er viel genoeg te kleppen over autosport en fotografie, en zijn kalender voor 2013 gaat echt een topper worden. Erg leuk! De dag vorderde alweer vlot dus maar gekozen om naar huis te gaan rijden, in eerste instantie was het nog het plan om naar Spa te gaan maar ach. Terugweg was vrij druk, en de Duitsers krijgen ook steeds meer de smaak te pakken van wat men daar Holländisches Fahrverhalten noemt. Ofwel: geen afstand houden, vooral links blijven plakken en zo vaak mogelijk je rem aantikken. En gebruik van de rechterbaan levert acute migraine op dus die moet vermeden worden. Het laatste stuk A3 is toch aanzienlijk beter te doen en ik zie nog kans om een E60 535d kennis te laten maken met de 'E36 from hell' hoewel het verschil niet mega is. Helaas komt het er op het allerlaatste moment pas van om echt goed gas te geven en als de GPS 252 km/u aangeeft moeten we vol in de ankers om niet 150 km te hard NL binnen te rijden. Nu weten we nog niet of er een begrenzer op de E36 zit!
Anyway, leuk weekend geweest en de Spa foto's volgen zsm!
Zaterdag
Zaterdagochtend verliep rommelig. Ik krijg om 6u een sms van John dat de toegezegde kamer vergeven is. Heel verhaal, maar ik iig de pest in, per sms afgemeld bij Steve en weer bed in gedoken. Om 9u sms van Steve dattie een hotelkamer heeft dus ach, tegen de tijd dat ik daar kom heb ik wel wat leuke races gemist maar dan toch maar even buurten daar. Het verkeer in België is weer een drama als vanouds. De A1 heeft een soort van permanente file ontwikkeld tussen Hazeldonk en Antwerpen dus kost al leuk tijd. Op de A13 en A3 is het gewoon druk, en volgens mij zijn ze al meer dan een jaar bezig de afslag naar de A27 te verbouwen, terwijl die er al die tijd al ligt. Bewegwijzering is zeer beperkt, in eerste instantie is er gewoon niets, de afslag is gewoon dicht. Verderop bordjes naar een ander gehucht maar de Garmin is het ermee eens dat dat de juiste richting is. Vervolgens rij je op de A27 een dikke file in wegens nog meer werkzaamheden en kun je beter binnendoor gaan rijden. Met dus nog meer vertraging eindelijk bij het circuit. Nou ja, dat denk je want al het verkeer wordt via Stavelot geleid omdat het anders teveel wordt voor het aloude tunneltje. Maar we komen er!
Het weer is geweldig, de hele dag in een sweater in de zon gestaan! Het is flink druk en er is veel mooi spul. De perskaart levert wel de mogelijkheid op om het binnenterrein gewoon met de auto af te struinen, dat scheelt veel lopen daar tegen de steile hellingen op. Daarnaast heeft Steve fietsen meegenomen, top! Ik ben op tijd voor de U2TC toerwagenklasse en zie daarna een vol startveld met historische F1 aan me voorbij trekken. Tussendoor, dank zij het feit dat ik me met de auto kan bewegen, kijk ik nog even op het paddock en spreek John nog even die zich opmaakt om met een 1965 911 los te gaan in dezelfde GTS11 klasse als waarin Steve "z'n" team rijdt. Wel lachen dat ik twee BMW fanaten zie strijden in Porsches en daar bovenop rijdt in Steve z'n team Claudia Hürtgen, die ruime ervaring heeft in BMW's in de Duitse GT3 klasse en onder andere successen heeft geboekt in de bekendegifgroene Alpina B6. Dat is ook te zien aan haar BMW overall en helm. Anyway, tijd voor de befaamde 6 uurs race.
Ik begeef me met name op Les Combes en Eau Rouge, en als het te donker wordt schiet ik nog wat plaatjes in de twee pitstraten, ondertussen ook een blik werpend op het CanAm en historisch F1 spul in de pitboxen. David Hart & friends zijn weer met groot materieel uitgerukt en ook qua rijders is men goed vertegenwoordigd, met naast Hart Allard Kalff, Alexander van der Lof en Hans Hugenholtz. Ook grote namen als Emanuele Pirro en Klaus Ludwig zijn aanwezig maar die heb ik zelf niet gezien, alleen gehoord dat ze op een zeker moment reden.
In de oude pitstraat kom ik Sven nog tegen (oud E21 eigenaar bmwx23i) en maak ik kennis met Wim, de koper van Sven z'n rode 323i (wim323i). Rondgehangen tot de prijsuitreiking, nog lol gehad met een bos Engelse winnaars en toen werd het tijd om het hotel op te gaan zoeken. Steve zei al dat 't een uurtje rijden was en dat klopte ook, en ineens zaten we in Adenau was donker maar leuk rijden.
Zondag
Te gast bij Jochen, petrolhead pur sang en de man achter Frozenspeed. Er viel genoeg te kleppen over autosport en fotografie, en zijn kalender voor 2013 gaat echt een topper worden. Erg leuk! De dag vorderde alweer vlot dus maar gekozen om naar huis te gaan rijden, in eerste instantie was het nog het plan om naar Spa te gaan maar ach. Terugweg was vrij druk, en de Duitsers krijgen ook steeds meer de smaak te pakken van wat men daar Holländisches Fahrverhalten noemt. Ofwel: geen afstand houden, vooral links blijven plakken en zo vaak mogelijk je rem aantikken. En gebruik van de rechterbaan levert acute migraine op dus die moet vermeden worden. Het laatste stuk A3 is toch aanzienlijk beter te doen en ik zie nog kans om een E60 535d kennis te laten maken met de 'E36 from hell' hoewel het verschil niet mega is. Helaas komt het er op het allerlaatste moment pas van om echt goed gas te geven en als de GPS 252 km/u aangeeft moeten we vol in de ankers om niet 150 km te hard NL binnen te rijden. Nu weten we nog niet of er een begrenzer op de E36 zit!
Anyway, leuk weekend geweest en de Spa foto's volgen zsm!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
Komt u de co metert nog halen?? Lekker verhaal weer, kan zo in een auto blad - daar zou je iets mee moeten/ kunnen doen....
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
Chips, helemaal vergeten! FF kijken of dat van de week nog lukt! Qua blad, sja, gaat niet heel makkelijk, veel concurrentie ook. Ik bewaar het wel voor hier, en af en toe TBMW. Daarin deze maand een uitgebreid verslag van de OGP.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
Maakt niet uit, had al zo'n idee.
Ik zuip alle wijn zelf wel op
Ik zuip alle wijn zelf wel op
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- TopCat
- E21 Pro
- Posts: 1079
- Joined: Thu Apr 21, 2011 2:21 pm
- My E21(s): 1980 Alpina B6 2.8
- Facebook page: https://www.facebook.com/timothy.c.boles
- Location: Isle of Man and Inverness
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
dear 323baur
I just love your signature!
Given the option I would rather nail the back end - which you can only do with a RWD car with plenty of power
and at Willaston Circuit in c 1998 that is what I did - nailing the throttle into the rh 90 degree turn at end of pit straight- the alternative was a mashed front end in understeer into the guardrail protecting the petrol station!
It did straighten the car (Butch) and I did OK in the event- (Manx Classic 1998 or whatever) - first time out in the wet on those awful Dunlop Ms that they insisted we ran............then
made a big mess of the rear 3/4 mind you........still we won
I just love your signature!
Given the option I would rather nail the back end - which you can only do with a RWD car with plenty of power
and at Willaston Circuit in c 1998 that is what I did - nailing the throttle into the rh 90 degree turn at end of pit straight- the alternative was a mashed front end in understeer into the guardrail protecting the petrol station!
It did straighten the car (Butch) and I did OK in the event- (Manx Classic 1998 or whatever) - first time out in the wet on those awful Dunlop Ms that they insisted we ran............then
made a big mess of the rear 3/4 mind you........still we won
Regards
Topcat
Isle of Man Inverness
1980 BMW E21 Alpina B6 2.8
1991 BMW E30 Hartge H26
Topcat
Isle of Man Inverness
1980 BMW E21 Alpina B6 2.8
1991 BMW E30 Hartge H26
- TopCat
- E21 Pro
- Posts: 1079
- Joined: Thu Apr 21, 2011 2:21 pm
- My E21(s): 1980 Alpina B6 2.8
- Facebook page: https://www.facebook.com/timothy.c.boles
- Location: Isle of Man and Inverness
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
sadly before PCs and certainly You Tube!
glad you got the stick OK
we aim to be at Spa next june have rearranged board meeting to suit!!
glad you got the stick OK
we aim to be at Spa next june have rearranged board meeting to suit!!
Regards
Topcat
Isle of Man Inverness
1980 BMW E21 Alpina B6 2.8
1991 BMW E30 Hartge H26
Topcat
Isle of Man Inverness
1980 BMW E21 Alpina B6 2.8
1991 BMW E30 Hartge H26
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
Tijd voor meer foto's! Beginnen met de Motor Racing News U2TC klasse...
...waarin onder andere veel Lotus Cortina's en BMW 1800's, tijd om met z/w te gaan spelen,
de mannen waren heerlijk aan de glij in deze flauwe rechtse bocht!
1800Ti
1800TiSA
1800Ti
En over naar de historische F1 auto's, in de pitboxen hadden we oa al een grote vertegenwoordiging van Lotus gezien...
Maar in actie is vele malen leuker! Williams FW07 zoals destijds gereden door Alan Jones,
Carlos Reutemann, Keke Rosberg en Mario Andretti in 1981 en 1982
Mooi rijtje met voorop de Benetton Tyrrell 012 (1983) van Michele Alboreto en Danny Sullivan
Ligier JS21 (1983, links) van Jean-Pierre Jarier en Raul Boesel
March 711 (1971) ex Ronnie Petterson en Henri Pescarolo
JPS Lotus 92/5 (1983) ex Nigel Mansell / Elio de Angelis
...waarin onder andere veel Lotus Cortina's en BMW 1800's, tijd om met z/w te gaan spelen,
de mannen waren heerlijk aan de glij in deze flauwe rechtse bocht!
1800Ti
1800TiSA
1800Ti
En over naar de historische F1 auto's, in de pitboxen hadden we oa al een grote vertegenwoordiging van Lotus gezien...
Maar in actie is vele malen leuker! Williams FW07 zoals destijds gereden door Alan Jones,
Carlos Reutemann, Keke Rosberg en Mario Andretti in 1981 en 1982
Mooi rijtje met voorop de Benetton Tyrrell 012 (1983) van Michele Alboreto en Danny Sullivan
Ligier JS21 (1983, links) van Jean-Pierre Jarier en Raul Boesel
March 711 (1971) ex Ronnie Petterson en Henri Pescarolo
JPS Lotus 92/5 (1983) ex Nigel Mansell / Elio de Angelis
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Spa Six Hours (sneak preview)
En dan de plaatjes van de 6 uurs race zelf!
Dirk Waaijenberg in de Shelby Mustang 350GT
Blijft fraai zo'n Giulia TZ
De Shelby Cobra van de equipe David Hart / Hans Hugenholtz / Alexander van der Lof
De TVR Griffith van de McInerney's die we ook kennen van hun ProCar M1
Ginetta G4 blijft ook iets aparts!
GT40 met oa Emanuele Pirro achter het stuur
Rijderswissel bij de Griffith
AM DP 214
Michiel Campagne en Allard Kalff zijn supersnel in de Corvette Grand Sport maar wat een gedrocht zeg!
Hier Kalff achter het stuur en let vooral niet op de achtergrond
En dan komt de Griffith schuin achterover hangend de pitstraat in, ik denk eerst aan een lekke band maar er is meer mis... wielnaaf afgebroken!
Waaijenberg heeft enige averij opgelopen
En net na Eau Rouge spint Hart, had niet iets eerder moeten gebeuren want dan was er weinig te redden meer geweest vrees ik, het rechter achterwiellager loopt vast. Met veel moeite kan hij nog naar de pits rijden maar het is einde verhaal
Spelen met zwart/wit en onscherpte voor een ouderwets effect
Sfeerplaatje
Prijsuitreiking
Dirk Waaijenberg in de Shelby Mustang 350GT
Blijft fraai zo'n Giulia TZ
De Shelby Cobra van de equipe David Hart / Hans Hugenholtz / Alexander van der Lof
De TVR Griffith van de McInerney's die we ook kennen van hun ProCar M1
Ginetta G4 blijft ook iets aparts!
GT40 met oa Emanuele Pirro achter het stuur
Rijderswissel bij de Griffith
AM DP 214
Michiel Campagne en Allard Kalff zijn supersnel in de Corvette Grand Sport maar wat een gedrocht zeg!
Hier Kalff achter het stuur en let vooral niet op de achtergrond
En dan komt de Griffith schuin achterover hangend de pitstraat in, ik denk eerst aan een lekke band maar er is meer mis... wielnaaf afgebroken!
Waaijenberg heeft enige averij opgelopen
En net na Eau Rouge spint Hart, had niet iets eerder moeten gebeuren want dan was er weinig te redden meer geweest vrees ik, het rechter achterwiellager loopt vast. Met veel moeite kan hij nog naar de pits rijden maar het is einde verhaal
Spelen met zwart/wit en onscherpte voor een ouderwets effect
Sfeerplaatje
Prijsuitreiking
Regards/groeten, Jeroen