Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Manitoba »

Het was in mijn ogen een zeer geslaagde Sharknose-editie. Mooie lokatie, en veel, ontzettend veel Sharknose-BMW'tjes. Ben van 11 tot 14:30 uur geweest, mijn rode beauty mocht binnen staan en ik heb me lopend en kijkend zeer goed vermaakt. Ite en Peter nog even gesproken, kort kennisgemaakt met Jeroen en Michel (en nog korter met Koos: sorry, ik moest echt weg) en een tijdje met Jan (Groentje_me) gesproken. Ook leuk dat Gertjan van Breeman er was. Ik heb me zeer vermaakt! Dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt en (mede-) georganiseerd heeft.

Greetz,
Walter.


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Jeroen »

Wat een geweldige dag, alweer editie 4 van de Sharknose Meeting!

Opkomst
Het geweldige weer heeft ongetwijfeld meegespeeld in het evenaren van het succes en de aantallen van afgelopen jaar. Iets minder NL auto's maar weer goedgemaakt met een fors betere opkomst vanuit België en Duitsland. Geweldig om haast oneindige rijen sharknoses gegroepeerd per type te zien, een vol verkoopplein en zoveel blije gezichten. Wederom een sfeer van samen een passie beleven, top! En we hebben vele auto's gezien om de vingers bij af te likken!

Sponsoren
Wij danken onze sponsoren, zonder wie we dit evenement niet op deze manier hadden kunnen realiseren. Een aantal van hen zijn ook actief en prominent aanwezig geweest en hebben een mooie en nuttige dag gehad. We zijn erg blij met deze samenwerking!

Locatie
Met z'n allen op een groot grasveld -zoals voorgaande jaren- vergroot misschien de informele meeting-sfeer, als het weer niet optimaal meewerkt hebben we maar de helft aan bezoekers en staan die vervolgens in de modder. Vandaar dat we denken dat de verhuizing naar een meer professionele locatie beter past bij het wispelturige Nederlandse weer, en ons meer mogelijkheden geeft tot verdere groei. Een bewuste keuze dus, en we denken dat er grote kans is dat we volgend jaar het lustrum van de Sharknose Meeting op deze locatie zullen vieren.

Organisatie
De organisatie van het evenement wordt gevormd voor een ploeg van vrijwilligers die de afgelopen maanden veel tijd hebben gestoken in het invullen van alle details van het evenement. Promotie, vergunningen, verzekering, sponsoren, website, alles bij elkaar zit er veel tijd in de voorbereiding. Dan was er nog een ploeg mensen die ons wel 'even' zouden assisteren op de dag zelf en die zijn ons van begin tot eind bijzonder behulpzaam geweest, wat nou 'even'? Allen hartelijk dank voor de super inzet die uiteindelijk het evenement zonder enige smet tot een succes heeft gemaakt!

Volgend jaar
Als gezegd wordt 2014 het eerste lustrum van de Sharknose Meeting en daarmee moet het evenement ook alle voorgaande jaren gaan overtreffen. Daarover worden nu al ideeën uitgewerkt, gesprekken gevoerd, etc. De Rijnhal biedt veel mogelijkheden om weer een sprong vooruit te maken en dat willen we ook zeker doen. We zeggen altijd al dat de Sharknose Meeting een evenement door liefhebbers, vóór liefhebbers is. Daarom horen we graag ieders suggesties en verbeterpunten. Laat het ons weten via info@sharknosemeeting.com zodat we tijdig kunnen bekijken wat we mee kunnen nemen, alvast bedankt!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Peter V. »

Ik kan er weinig aan toe voegen.

Iedereen inderdaad zeer bedankt voor de fijne dag en dat we dit volgend jaar maar met dezelfde personen mogen organiseren. :thumbsup

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Als laatste de dikke E21.
Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Bempie21
E21 Fanatic
Posts: 202
Joined: Fri Dec 05, 2008 8:07 pm
My E21(s): E21 '81 323i
Facebook page: https://www.facebook.com/deukjesdokter/
Location: Apeldoorn, The Netherlands
Contact:

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Bempie21 »

Als eerste wil ik zeggen dat ik het wederom een top meeting vond en ik me zeer vermaakt heb ook mijn kids.. :crazy
Het was zeer zeker een geslaagde meeting vanuit alle opties gezien.
Mooi georganiseerd alle series gesorteerd het was echt top..
Ik moet er ook bij zeggen petje af voor de vrijwilligers en ik wil ze ook bedanken voor hun inzet..
Heb wel een paar vrijwillegers gesproken maar geen kans gehad om met ieder een praatje te kunnen maken.
Ik meld me alvast voor het volgend jaar weer aan... :D

Mvg Ap
BMW 327i e21 '81

Image

MIJN E21
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2397
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Thegs »

Jeroen, ik had het niet beter kunnen samenvatten! Alle vrijwilligers super bedankt voor de hulp, hierdoor is de grote druk bij de voormalige kopgroep zeker weggevallen! Weer, locatie, auto's, mensen, gewoonweg super!
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by raymondw »

Voor mij is de sharknose meeting eigenlijk wel een verplicht evenement; tenzij niet anders mogelijk wordt er altijd behoorlijk wat geschoven in de agenda. Ook voor gisteren moest er veel geregeld worden, met name de zaterdag is bij ons een behoorlijke doe-en regel dag zoals het sporten van de kinderen enz..

Vrijdagmiddag heb ik de E28 en de E32 van plaats verwisseld zodat ik deze eerste zaterdag zonder gedoe uit de loods kon halen. Dat is een behoorlijk gedoe aangezien Marco zijn niet rijdende S4 nu op de brug staat en de andere vier rijdende auto’s aan de andere kant…. Maar goed. Het slechte weer in Mei maakte het dat er met de E28 voor het laatst op 20 April was gereden, dus het werd weer eens tijd !

In April had ik al een behoorlijk goede indruk van de nieuwe veren en dempers op de vooras, maar de rit naar Arnhem geeft wat meer informatie over het gedrag bij een wat langere rit….. Na het voltanken met V-Power 95 bij Shell ben ik via de toeristenweg op de Sallandse Heuvelrug naar Holten gereden om vandaar uit de A1 te pakken.

De toeristenweg zelf heb ik met de GoPro vastgelegd; de heenweg was op zich niet zo bijzonder, voornamelijk omdat de motor nog in de opwarmfase zat. Op de terugweg was de motor wel warm…. Ik moet nog even nadenken of ik deze online wil zetten aangezien de toeristenweg precies dat moet zijn wat zijn naam al aangeeft…. De doelstelling van deze weg is NIET driving-fun en daar gebruik ik deze weg wel voor en op zaterdag en zondag is dat best lastig. Daarom zette ik ook niet echt door, maar op sommige stukken en dan met name bij het inhalen komt er een momentum die in ons landje niet algemeen geaccepteerd is/wordt ! De tegemoetkomende wielrenner die met zijn hand staat te wuiven dat het zachter moet terwijl ik amper op +20km/h zit spreekt boekdelen !

Desalniettemin heeft mij dit twee belangrijke kennis-momenten opgeleverd. Ten eerste de omgang met de Go-Pro van binnen de auto in zijn open montage-frame. Dat levert duidelijk veel betere geluidsindrukken op. Deze ervaringen kan ik goed gebruiken bij de September tocht met de E21 groep in de Eiffel.

Ten tweede geven beide filmpjes een heel goed inzicht in het gedrag van de E28 op bepaalde punten. Ik heb nu een veel beter inzicht in het weggedrag. Nu de voordempers en voorveren ook vervangen zijn is de voortrein trillings-vrij…… bij elke snelheid en onder elke situatie (accelereren, remmen, constant 80-120km/h etc). De snelweg rit over de A1 en de A50 stemde mij zeer tevreden. Het stuurwiel is stil en er is geen trilling voelbaar. Op de toeristenweg liet de E28 een wendbaarheid beheersbaarheid zien die gezien de wijze waarop ik het stuur vasthield nog steeds verbaast..

Echter, ik kan het gehele potentieel van de M88 niet benutten; het gaat anders veel te hard…. Zeker gezien de situatie, maar ook gezien mijn ‘comfort-zone’ t.a.v. de verkeersregels. Desalniettemin, met de actie van afgelopen winter, veren/dempers zijn alle openstaande issues van de voortrein opgelost en zijn er geen nieuwe bijgekomen. Door deze enorme verbetering wordt de veroudering van de achter-dempers merkbaar; ze zijn zeker niet op, maar bij lastwisselingen in bochten (outbound) hebben ze het wat moeilijker. Dat is iets wat ik op mijn roadmap voor 2014/2015 ga zetten en valt onder normaal onderhoud.

De sharknose meeting zelf was geweldig. Bij aankomst wordt je al verwelkomd door de vele vrijwilligers die inmiddels vrienden/bekenden zijn geworden. Ik had de E28 nor niet in de Rijnhal geparkeerd of ik werd al aangesproken door Chris van Schoonhoven en even later van Gertjan de Jong, de initiatiefnemers van het ‘F. Breeman Classic Car event.’ De rest van de dag verliep eigenlijk net zo…. veel gesprekken met bekenden, waaronder Rob en zijn partner Jitske, vader en zoon Nauwelaarts, Andries en zoon, Ivo Koenders, Johan Huis (om maar een paar namen te noemen) en onbekenden waardoor er te weinig tijd overbleef om de auto’s te bekijken.

Tegen een uur of half twaalf kwam Robert aanrijden en hij kreeg een soort van dispensatie om zijn E34 M5 als enige niet Sharknose het terrein op te rijden en naast mijn E28 M5 te parkeren. Dat zal ongetwijfeld tot discussie bij de andere bezoekers hebben geleid, maar ik heb van andere E34 eigenaren die ik heb gesproken geen kinnesinne gehoord. Sterker nog, de aanwezigheid van Robert zijn auto was herkenbaar voor een aantal E34 eigenaren en dat leidde tot leuke gesprekken en kennismakingen, waaronder met de eigenaar van de Avus-Blauwe E34 M5 die op het F. Breeman Classic event tentoongesteld stond.

Aan het einde van de dag kwam Arjan Lenoir van het E28 forum nog naar mij toelopen. Ook met hem heb ik een aantal leuke gesprekken gevoerd…… o.a. over de afschaffing WB-vrij regeling voor oldtimers waar hij actief in betrokken is om deze terug te proberen draaien. Tegen half zes was bijna iedereen wel vertrokken en was het ook voor mij tijd om te gaan. Ik had immers nog een verjaardag die avond in de agenda staan….

Al met al een leuke enerverende dag met vele nieuwe indrukken en ervaringen. Mijn foto’s heb ik op FB gezet, maar dit album staat wel op open, dus iedereen kan erbij

https://www.facebook.com/media/set/?set ... ce098b0168

@Jeroen en alle anderen van het sharknose-team;
Ad1) ik weet dat jij dit niet alleen hebt gedaan, maar wederom hartstikke bedankt voor alle moeite die het organiseren en managen ongetwijfeld kost. Ik kijk al uit naar volgend jaar.
Ad2) ik heb met Capture NX2 de foto’s die binnen de Rijnhal zijn genomen nog behoorlijk kunnen bijtrekken zodat contrast en helderheid acceptabel is geworden (met dank aan RAW)
Carpe Diem, Raymond
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by uwbuurman »

mooi verhaal weer Raymond. @e34m5, deze leek mij bij de ingang zo mooi en origineel toe, dat ik het de moeite wel waard vond deze binnen te zetten. Was een mooie combi zo.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by raymondw »

uwbuurman wrote:mooi verhaal weer Raymond. @e34m5, deze leek mij bij de ingang zo mooi en origineel toe, dat ik het de moeite wel waard vond deze binnen te zetten. Was een mooie combi zo.
Hoi Koos,

Dat heb je goed gezien; Robert zijn auto is op een mooie wijze oud geworden, maar is door al het onderhoud in de afgelopen vier jaar technisch weer 100% en volledig inzetbaar. Cosmetisch zijn er nog wat aandachtspunten, maar die moet je zoeken.

Mijn dank voor je goede inschatting en (gezamelijke) beslissing; dat geeft Robert eer van zijn werk dat gedurende vier jaar met ups en downs gepaard ging.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by uwbuurman »

Mijn samenvatting van de SM13 in een selectie van mijn foto’s. De dag begon om 5.10u in de ochtend, Arnold en ik wilden er niet later dan 8 uur zijn. Om 6.10u de Kreidler op de aanhanger gezet en de 323i en de Alpina B6 aangeslingerd en op pad!

De witte aanhanger met Kreidler achter de 323i is een erg mooie combinatie!

Image

Image

Dat ging helaas maar een paar kilometer goed, bij Drachten, rond 6.45u, lagen Arnold en ik op de vluchtstrook onder de 323i om vast te stellen waarom het stuur zo verschrikkelijk trilde. Diagnose: bekrachtigd stuurhuis kaduuk. Ergo, retour afzender en daarna iedereen in de B6 en dus met 1 auto richting Arnhem. Daar waren we dan om 8.20u.
Daar aangekomen was het helpen met de laatste voorbereidingen en het plaatsen van de sponsors, verkopers en de deukendokter en aircoboer. Vele handen maken licht werk, het liep op rolletjes! De eerste bezoekers waren er al ruim voor 10.00 uur. Het terrein liep snel vol dus ik heb de dames bij de ingang geholpen met het verwerken van de stroom binnenkomende bezoekers. En die dames hadden er zin in!!

Image

Image

Veel mooie auto’s in de hal:
De Lumma:

Image

Image

Een Belgische Hartge met olielekkage:

Image

En meer mooi spul:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

En verder waren er binnen veel marktkramen:

Image

Image

Buiten was er ook veel te zien. Ik had me keurig op gesteld in de special ingerichte persruimte achter het lint:

Image

Maar ook op het terrein was alles lekker vol

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

De deukendokter had het lekker druk:

Image

Image

En de aircoboer was ook tevreden en hoopt volgend jaar weer te mogen komen!

Image

Image

Image

Image

Er was ook een aantal erg leuke NON Sharknoses aanwezig:

Image

Image

Image

Image

Image

Dan tot slot nog wat foto’s die ik heb gemaakt van bijzondere of opvallende situaties:

1:2,5. Niet alleen het verbruik van deze boot, maar ook de verhouding tussen een E21 en dit ding…

Image

Zou deze man zich echt gemeld hebben??

Image

Deze Duitser heft een muziek installatie waar je bang van wordt. Doof ook, naast de auto vond ik het al erg onprettig (en wtf is er met die kentekenplaat gebeurd???)

Image

De man zelf zat lekker met zn afstandsbediening de radio op 15cm afstand te bedienen Im Wagen

Image

En ook zijn kroost had geen enkel benul van het feit dat er ergens een gehoor beschadiging op de loer lag (of deze was al aan de orde, dat kan ook….)

Image

De bediening in de Rijnhal was top, hier de ober die geannimeerd vertelde over de plate van de dag.

Image

De nazit:

Image

En het eerste BMWe21.net setje is een feit”

Image

Odo, wat kijk je verlekkerd naar deze Duitse dames….

Image

Tot zover mijn bijdrage aan de terugblik. Ik heb nu al bereveel zin in de lustrumeditie van 2014!!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Peter V. »

Wat een heerlijke vertolking van de SM2013 soap.

Mooie foto's Koos! :thumbsup
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Lars-Nord
E21 Pro
Posts: 535
Joined: Sat Jul 18, 2009 2:33 pm
Location: Norway

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Lars-Nord »

Looks like you had an fantastic day at the sharknosemeting and the place looks fantastic. Wish I was there. ;-(
81 e21 323i polaris
That's a whole lott of engine under the bonnet;-)
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Jeroen »

Da's pas een verslag, thanks Koos!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3576
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Arnold D »

Mooie reportage Koos. Toppie

:thumbsup
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Remy
Upcoming E21 fanatic
Posts: 175
Joined: Mon May 21, 2012 11:04 pm
My E21(s): 323i 2.7 Schwarz '81
Location: GLD NL

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by Remy »

Al veel meegemaakt in de Rijnhal maar de SNM was wel het hoogtepunt. Wat een top dag en dat allemaal op 1,7km van mijn huis. Mijn vriendin zei nog 'Waarom ga je niet met de fiets, het is lekker weer' :wha Ik had Odo aangeboden om te helpen, maar alles was al geregeld en voorbereid. Ik heb mezelf dus maar nuttig gemaakt door een hoop foto's te maken.
Ik moet nog even uitzoeken hoe het forum werkt en zal mezelf van de week verder voorstellen. Mijn foto's staan op Flickr: http://www.flickr.com/photos/remynl/set ... 033152134/
Ik hoop dat we volgend jaar weer bij de Rijnhal terecht kunnen omdat er sprake is van verkoop aan een grote sportwinkelketen. http://www.rijnhal.com/nl/nieuws

Bedankt voor de mooie dag!
E36 Compact 323ti '98 Avus Blau
E36 Compact 316i M '99 Schwarz
E21 320/6 '82 Opal Grun Edition E
E21 320/6A '82 Opal Grun
E21 323i 2.7i '81 Schwarz :-)
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11766
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Sharknose Meeting 2013: reacties, foto's en video's!

Post by 323baur »

Goeiemorgen, daar zitten een paar echt hele mooie foto's tussen!
Mag deze link elders worden gepost?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply