316, 1980 SAPHIR BLAU.
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 123
- Joined: Wed Nov 14, 2012 8:09 pm
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
- Location: Staphorst
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ik hoop dat ie zich straks motorisch weer helemaal toppie voelt.
Ziet er toch weer leuk uit zo:
Wat ik wel opgemerkt heb, is dat het rechter voorscherm zijn gloriedagen ook wel gehad heeft.
Ten eerste was er een broertje die zn autootje de werkplaats uit reed en net met de punt van de plastic bumper tegen het voorscherm is gekomen:
Toen zag ik onder het sleutelen onderaan het scherm scheuren. Toen ik er even goed naar keek viel er al een stuk plamuur uit. Dit was een gat wat al lang geleden eens opgeknapt is met plamuur en in de tectyl gezet is. De plamuur zag er niet heel vers meer uit tenminste. Bovenaan is dit scherm ook niet helemaal hard meer dus eigenlijk zou hier een andere op moeten wil ik hem weer hard hebben.. :
Dan mag er ook een andere rechter deur in want hoe vaker ik hem het afgelopen jaar gewassen heb hoe meer er onderaan de deur roest door kwam.
Nu lijkt het op deze laatste foto erger dan het is. Dit is te danken aan de camera functie van mijn mobiel, of aan mijn fotografiekunsten denk ik.
Ziet er toch weer leuk uit zo:
Wat ik wel opgemerkt heb, is dat het rechter voorscherm zijn gloriedagen ook wel gehad heeft.
Ten eerste was er een broertje die zn autootje de werkplaats uit reed en net met de punt van de plastic bumper tegen het voorscherm is gekomen:
Toen zag ik onder het sleutelen onderaan het scherm scheuren. Toen ik er even goed naar keek viel er al een stuk plamuur uit. Dit was een gat wat al lang geleden eens opgeknapt is met plamuur en in de tectyl gezet is. De plamuur zag er niet heel vers meer uit tenminste. Bovenaan is dit scherm ook niet helemaal hard meer dus eigenlijk zou hier een andere op moeten wil ik hem weer hard hebben.. :
Dan mag er ook een andere rechter deur in want hoe vaker ik hem het afgelopen jaar gewassen heb hoe meer er onderaan de deur roest door kwam.
Nu lijkt het op deze laatste foto erger dan het is. Dit is te danken aan de camera functie van mijn mobiel, of aan mijn fotografiekunsten denk ik.
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 123
- Joined: Wed Nov 14, 2012 8:09 pm
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
- Location: Staphorst
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
De 316 is vandaag bij een oude ervaren monteur geweest voor het afstellen van de carburateur.
Vanavond heb ik nog een ander vacuum doosje (van de vervroeging) op de verdeler gezet en ze loopt weer lekker.
Nu is het een kwestie van op naar de keuring en kijken of deze weer apk waardig wordt bevonden voor de komende 2 jaar.
Ik hoop het wel, en heb niets kunnen vinden waar hij op afgekeurd zou kunnen worden.
Waarschijnlijk wordt hij maandag gekeurd.
Vanavond heb ik nog een ander vacuum doosje (van de vervroeging) op de verdeler gezet en ze loopt weer lekker.
Nu is het een kwestie van op naar de keuring en kijken of deze weer apk waardig wordt bevonden voor de komende 2 jaar.
Ik hoop het wel, en heb niets kunnen vinden waar hij op afgekeurd zou kunnen worden.
Waarschijnlijk wordt hij maandag gekeurd.
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11984
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ik ben benieuwd. Mooi dat het originele blokje weer goed loopt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 123
- Joined: Wed Nov 14, 2012 8:09 pm
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
- Location: Staphorst
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ik heb toch de apk vandaag onder werktijd nog kunnen regelen en moeders heeft de 316 vanmiddag gebracht en vanavond kon ik der weer ophalen.
Ze is goedgekeurd.
Adviespunten waren
de remblokjes voor. Deze waren bijna af. Hier dus binnenkort even andere blokjes op zetten.
een retroreflector maar ik weet nog niet welke ze bedoelen.
In ieder geval rijd ze weer lekker zoals het hoort!
Nu is het nog wachten op de bbs die ligt te wachten op reparatie. dan alle velgjes is netjes polijsten zodat ze weer heerlijk glimmen
En natuurlijk
Ze is goedgekeurd.
Adviespunten waren
de remblokjes voor. Deze waren bijna af. Hier dus binnenkort even andere blokjes op zetten.
een retroreflector maar ik weet nog niet welke ze bedoelen.
In ieder geval rijd ze weer lekker zoals het hoort!
Nu is het nog wachten op de bbs die ligt te wachten op reparatie. dan alle velgjes is netjes polijsten zodat ze weer heerlijk glimmen
En natuurlijk
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11984
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Gefeliciteerd. Mooi dat ze weer twee jaar kan rijden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 123
- Joined: Wed Nov 14, 2012 8:09 pm
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
- Location: Staphorst
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ja dankje.
Er moet inderdaad wel een ander spatbordje en linker deur in. maar dat komt. eerst maar is gaan rijden en genieten.
Er moet inderdaad wel een ander spatbordje en linker deur in. maar dat komt. eerst maar is gaan rijden en genieten.
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
-
- E21 VIP
- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Hé Jarno,
Mooi verhaal van de auto, misschien heb ik nog wel wat bruikbaar plaatwerk o.i.d. wat je kunt gebruiken.
Kom wel een keer kiek'n.
Geerling.
Mooi verhaal van de auto, misschien heb ik nog wel wat bruikbaar plaatwerk o.i.d. wat je kunt gebruiken.
Kom wel een keer kiek'n.
Geerling.
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 123
- Joined: Wed Nov 14, 2012 8:09 pm
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
- Location: Staphorst
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
dat is altijd goed geerling!
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 123
- Joined: Wed Nov 14, 2012 8:09 pm
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
- Location: Staphorst
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Zoo eindelijk een update van deze kant.
Ik heb dinsdagavond de 316 maar eens naar de heer carbspecialist gebracht.
na even zoeken bleek het slechte lopen, wat ze altijd nog deed, te liggen aan verschillende factoren.
Ten eerste bleek 1 van de 2 vlotters lek te zijn en vol benzine te staan waardoor de benzine constant door kon stromen. zo stond de ene vlotterkamer tot boven toe vol met benzine.
Verder was de vacuumdoos van de vervroeging niet goed. Deze werkte maar half. Ook is een andere rotor gemonteerd met minder weerstand waardoor de vonk optimaal over komt.
En ik ben BLIJ!! ze loopt weer top, zoals het hoort en zoals ze was toen ik hem van peter kocht en zoals ze ook altijd geweest is.
Er zijn nog wat kleine dingetjes die nog vervangen moeten worden zoals het middenconsole voor de radio, en het bakje aan de deur.
Maar we hebben hier nog een winter voor de deur staan, en een onderdelenboer in de gemeente staphorst dus ik denk dat dit wel goed moet komen!
Ook is de beschadigde 15" bbs in reparatie.
Ik heb dinsdagavond de 316 maar eens naar de heer carbspecialist gebracht.
na even zoeken bleek het slechte lopen, wat ze altijd nog deed, te liggen aan verschillende factoren.
Ten eerste bleek 1 van de 2 vlotters lek te zijn en vol benzine te staan waardoor de benzine constant door kon stromen. zo stond de ene vlotterkamer tot boven toe vol met benzine.
Verder was de vacuumdoos van de vervroeging niet goed. Deze werkte maar half. Ook is een andere rotor gemonteerd met minder weerstand waardoor de vonk optimaal over komt.
En ik ben BLIJ!! ze loopt weer top, zoals het hoort en zoals ze was toen ik hem van peter kocht en zoals ze ook altijd geweest is.
Er zijn nog wat kleine dingetjes die nog vervangen moeten worden zoals het middenconsole voor de radio, en het bakje aan de deur.
Maar we hebben hier nog een winter voor de deur staan, en een onderdelenboer in de gemeente staphorst dus ik denk dat dit wel goed moet komen!
Ook is de beschadigde 15" bbs in reparatie.
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11984
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Kijk, eindelijk je doel bereikt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.