Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Ik ben net thuis en kijk terug op een geweldig weekend.
Alle deelnemers enorm bedankt voor de sfeer, benzine luchten en piepende banden. Het was mega.
Speciaal dank aan Gerrit en Peter voor de route!
Voor de thuisblijvers.....u heeft wat gemist.
Mooie plaatjes en filmpjes komen vast van de semi profs...
Alle deelnemers enorm bedankt voor de sfeer, benzine luchten en piepende banden. Het was mega.
Speciaal dank aan Gerrit en Peter voor de route!
Voor de thuisblijvers.....u heeft wat gemist.
Mooie plaatjes en filmpjes komen vast van de semi profs...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Zo ook hier net thuis .. wat Ite zegt +1, Super weekend gehad zowel kwa sfeer als
Verder geen dank .. denk dat ik dit zowel voor Peter als mezelf kan stellen .. geeft voldoening om zo'n groep een leuke stuurdag te bezorgen ..
Nu in de zetel ploffen en de GOPRO filmpjes bekijken en dan vroeg in bed
Ivm de e21 .. de visco is onderweg naar huis overleden, stopte spontaan met meeblazen .
Ik ga overschakelen op de type 1 elektro fan die toch al als backup in het voorfront zit .. simpele klus dus
Gerrit
Verder geen dank .. denk dat ik dit zowel voor Peter als mezelf kan stellen .. geeft voldoening om zo'n groep een leuke stuurdag te bezorgen ..
Nu in de zetel ploffen en de GOPRO filmpjes bekijken en dan vroeg in bed
Ivm de e21 .. de visco is onderweg naar huis overleden, stopte spontaan met meeblazen .
Ik ga overschakelen op de type 1 elektro fan die toch al als backup in het voorfront zit .. simpele klus dus
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Vrijdag
Tamara en ik wilden de vrijdagmiddagdrukte voor zijn dus we vertrokken al om 10.30 met het idee om in het zonnetje vanuit verschillende invalshoeken van de Nordschleife te gaan genieten. Helaas was de Nordschleife de gehele dag gesloten dus we zaten lekker bijtijds op het terras van het inmiddels welbekende hotel. Daar kwam in de loop van de middag iedereen binnendruppelen en hebben we weer van een heerlijke grillavond genoten. Later aan de bar voegden ook Ite en Mathilde zich bij ons en was de club compleet. Hoewel het allang donker was, was het op het parkeerterrein al een fraai gezicht met een berg glimmende E21's, maar ook het ///M speelgoed in de uitvoeringen E24, E28 en E34 was niet te versmaden en ook Koos z'n E30 past prima in het plaatje.
Zaterdag
Een beetje bijtijds op om gezamenlijk te ontbijten, en daarna viel er nog zat te organiseren. De door Jan en Odo geregelde rallyschildjes moesten natuurlijk op de auto's en Koos nam de verdeling van de portofoons op zich. Zelf maar gezorgd dat de vrijwaringen rond kwamen, Paulien stelde de lunch veilig en we waren klaar om verdeeld in een snelle en een langzame groep los te gaan. Een prachtige afwisseling van uitdagende bochtige passen, mooie heuvelachtige vergezichten en dorpjes waar de tijd leek te hebben stilgestaan. Tel daar nog briljant weer bij, zonnig en 20 graden, en er viel niets te zeuren. We moesten even improviseren omdat de lunchplek bezet was maar een alternatief was snel gevonden en bleek een prima stek om weer wat ervaringen uit te wisselen en wat controles te doen, daarbij bleek Walter ook nog eens een sper te hebben. Alles prima en in de middag weer door met de fraaie route van Peter en Gerrit en afwisselend vlotte landwegen en uitdagende haarspeldbochten. De auto alvast even afpilsen bij de Aral voordat we aan onszelf konden beginnen in het hotel. Prima eten erbij weer en het werd láát!
Zondag
We hebben erover getwijfeld om na een laat ontbijt nog één van de mooiere stukken van de route van zaterdag eens dunnetjes over te doen maar uiteindelijk heeft dat plan het niet gehaald. Dus traditiegetrouw naar de Nordschliefe, eerst naar de ingang, toen even schaalmodellen winkelen in een grote winkel op de Dottinger Höhe en daarna naar Brünnchen. Het was erg druk, dan is er wel veel te zien maar door de drukte (en ongevallen/afsluitingen) hebben diverse mensen hun plannen voor een rondje toch maar laten vallen en zijn we huiswaarts gekeerd. Was druk op de A61 met een korte file ter hoogte van een Baustelle, maar uiteindelijk dik duizend kilometer verder zijn we wederom probleemloos thuis geraakt. Hopelijk is de rest zometeen ook weer heelhuids thuis.
Conclusie
Een megasuper geweldig gezellig weekend met een leuke ploeg mensen en stuk voor stuk fraaie auto's. Dat gecombineerd met een prima route maakt dat dit in 2014 100% zeker weer een vervolg gaat krijgen, daarover snel meer. Dank aan iedereen die het evenement -door te organiseren of deel te nemen- tot een succes heeft gemaakt!
Ik heb al gezien dat er veel fraai foto- en videowerk is dus laat maar komen!
Tamara en ik wilden de vrijdagmiddagdrukte voor zijn dus we vertrokken al om 10.30 met het idee om in het zonnetje vanuit verschillende invalshoeken van de Nordschleife te gaan genieten. Helaas was de Nordschleife de gehele dag gesloten dus we zaten lekker bijtijds op het terras van het inmiddels welbekende hotel. Daar kwam in de loop van de middag iedereen binnendruppelen en hebben we weer van een heerlijke grillavond genoten. Later aan de bar voegden ook Ite en Mathilde zich bij ons en was de club compleet. Hoewel het allang donker was, was het op het parkeerterrein al een fraai gezicht met een berg glimmende E21's, maar ook het ///M speelgoed in de uitvoeringen E24, E28 en E34 was niet te versmaden en ook Koos z'n E30 past prima in het plaatje.
Zaterdag
Een beetje bijtijds op om gezamenlijk te ontbijten, en daarna viel er nog zat te organiseren. De door Jan en Odo geregelde rallyschildjes moesten natuurlijk op de auto's en Koos nam de verdeling van de portofoons op zich. Zelf maar gezorgd dat de vrijwaringen rond kwamen, Paulien stelde de lunch veilig en we waren klaar om verdeeld in een snelle en een langzame groep los te gaan. Een prachtige afwisseling van uitdagende bochtige passen, mooie heuvelachtige vergezichten en dorpjes waar de tijd leek te hebben stilgestaan. Tel daar nog briljant weer bij, zonnig en 20 graden, en er viel niets te zeuren. We moesten even improviseren omdat de lunchplek bezet was maar een alternatief was snel gevonden en bleek een prima stek om weer wat ervaringen uit te wisselen en wat controles te doen, daarbij bleek Walter ook nog eens een sper te hebben. Alles prima en in de middag weer door met de fraaie route van Peter en Gerrit en afwisselend vlotte landwegen en uitdagende haarspeldbochten. De auto alvast even afpilsen bij de Aral voordat we aan onszelf konden beginnen in het hotel. Prima eten erbij weer en het werd láát!
Zondag
We hebben erover getwijfeld om na een laat ontbijt nog één van de mooiere stukken van de route van zaterdag eens dunnetjes over te doen maar uiteindelijk heeft dat plan het niet gehaald. Dus traditiegetrouw naar de Nordschliefe, eerst naar de ingang, toen even schaalmodellen winkelen in een grote winkel op de Dottinger Höhe en daarna naar Brünnchen. Het was erg druk, dan is er wel veel te zien maar door de drukte (en ongevallen/afsluitingen) hebben diverse mensen hun plannen voor een rondje toch maar laten vallen en zijn we huiswaarts gekeerd. Was druk op de A61 met een korte file ter hoogte van een Baustelle, maar uiteindelijk dik duizend kilometer verder zijn we wederom probleemloos thuis geraakt. Hopelijk is de rest zometeen ook weer heelhuids thuis.
Conclusie
Een megasuper geweldig gezellig weekend met een leuke ploeg mensen en stuk voor stuk fraaie auto's. Dat gecombineerd met een prima route maakt dat dit in 2014 100% zeker weer een vervolg gaat krijgen, daarover snel meer. Dank aan iedereen die het evenement -door te organiseren of deel te nemen- tot een succes heeft gemaakt!
Ik heb al gezien dat er veel fraai foto- en videowerk is dus laat maar komen!
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Ook ik ben weer op de bank neergeploft. Mijn kilometerteller is de terug weg doorgedraaid toen ik met Jan even een stukje gas ging geven. Verder heel erg genoten en gezellig met iedereen biertjes gedronken. Super mooie rit en samen met Jeroen en Ite zeer leuk gespeeld! Kan niet wachten op de volgende...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Ook wij hebben genoten van een heel heel leuk en bijzonder gezellig weekend
Alle deelnemers en iedereen die iets in welke wijze dan ook heeft bijgedragen, bedankt!
Wij waren waarschijnlijk als eerste thuis vandaag en hadden nog een rustige autobahn voor ons. Cruisecontrol op 140 en binnen 4 uurtjes stonden we weer thuis op de oprit. Wel wat file op de A7 waar een ernstig ongeluk was gebeurd. Auto heeft weer zonder problemen 1100km meer op de teller staan. Heerlijk gestuurd en genoten van de rondrit. Wel had ik zaterdagochtend wat start probleempjes waar een stel grappenmakers vrijdag al de zekering van de benzinepomp hadden gejat. Geeft niks hoor mannen, ik kan tegen een grapje maar mijn wraak zal zoet zijn
Met name Equipe Odo zal nog regelmatig besproken worden op feesten en partijen als de grote lolbroeken in E21 land. De lucht en geluiden die uit die auto kwamen tijdens het eerste deel van de toer zullen nog veel mensen lang bij blijven. Verder bleek er een soort tweede Koos te zijn die heel toevallig ook bij Koos in de auto zat. Jammer van die Alfa kleding, dat dan weer wel. Ook nog nieuwe gezichten in een M5 en M6 die zich zonder problemen konden aanpassen aan ons gedrag en het geheel naar een grote gezellige hoogte brachten.
Al met al een top weekend om in te lijsten.
Alle deelnemers en iedereen die iets in welke wijze dan ook heeft bijgedragen, bedankt!
Wij waren waarschijnlijk als eerste thuis vandaag en hadden nog een rustige autobahn voor ons. Cruisecontrol op 140 en binnen 4 uurtjes stonden we weer thuis op de oprit. Wel wat file op de A7 waar een ernstig ongeluk was gebeurd. Auto heeft weer zonder problemen 1100km meer op de teller staan. Heerlijk gestuurd en genoten van de rondrit. Wel had ik zaterdagochtend wat start probleempjes waar een stel grappenmakers vrijdag al de zekering van de benzinepomp hadden gejat. Geeft niks hoor mannen, ik kan tegen een grapje maar mijn wraak zal zoet zijn
Met name Equipe Odo zal nog regelmatig besproken worden op feesten en partijen als de grote lolbroeken in E21 land. De lucht en geluiden die uit die auto kwamen tijdens het eerste deel van de toer zullen nog veel mensen lang bij blijven. Verder bleek er een soort tweede Koos te zijn die heel toevallig ook bij Koos in de auto zat. Jammer van die Alfa kleding, dat dan weer wel. Ook nog nieuwe gezichten in een M5 en M6 die zich zonder problemen konden aanpassen aan ons gedrag en het geheel naar een grote gezellige hoogte brachten.
Al met al een top weekend om in te lijsten.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Ondertussen ook thuis gekomen. Kids opgehaald bij Opa en Oma en daar even wat gegeten.
Ik kan er verder weinig aan toevoegen. We hebben geweldig genoten en zoals ik het begrijp de rest van het gezelschap ook.
Het spreekt vanzelf dat Gerrit en ikzelf met veel plezier de route hebben uitgeschreven.
Iedereen dus mega bedankt voor een heerlijk weekend
Hier dus ook probleemloos de 1000 km aangetikt dit weekend. Nu tijd voor weer een serieus rondje onderhoud want ik heb spierpijn gekregen van dat bochtenwerk.
Had iemand al om foto's gevraagd??????
Ik kan er verder weinig aan toevoegen. We hebben geweldig genoten en zoals ik het begrijp de rest van het gezelschap ook.
Het spreekt vanzelf dat Gerrit en ikzelf met veel plezier de route hebben uitgeschreven.
Iedereen dus mega bedankt voor een heerlijk weekend
Hier dus ook probleemloos de 1000 km aangetikt dit weekend. Nu tijd voor weer een serieus rondje onderhoud want ik heb spierpijn gekregen van dat bochtenwerk.
Had iemand al om foto's gevraagd??????
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Ben net een halfuurtje thuis. Hans en ik hebben een heel leuk weekend gehad. Erg leuk!! Iedereen dank voor de lol en het rijden! Gerrit en Peter, dank voor de route!
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Wat een topweekend was dit. Ik kan weinig toevoegen aan de mooie woorden hierboven en het was ook erg leuk om de in de Eifel aanwezigen wat beter te leren kennen. Ook namens mijn kameraad Geert iedereen bedankt voor dit prachtige weekend en zeker ook (nogmaals) aan Gerrit en Peter dank voor de fantastische route!
Wanneer gaan we weer?
Greetz,
Walter.
Wanneer gaan we weer?
Greetz,
Walter.
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Mijn samenvatting komt nog, maar wij zijn net thuis. Even nadat jullie allemaal bij Brunchen zijn weggereden belde Steve met de vraag of wij nog wat in het vat hadden. Er was inmiddels weer een baansluiting, dus hebben we bij Opa in Adenau nog met Steve en Marius (van driving-fun) was nagepraat. Ook dat was ouderwets gezellig waardoor we pas tegen een uur of zes zijn gaan rijden.
Wel konden we prima zien wat er allemaal van de baan werd afgehaald. De tweede baansluiting duurde wat langer, naar het schijnt vanwege drie verschillende ongevallen en gezien al het 'schroot' dat werd afgevoerd was e.e.a ook vrij heftig gegaan. Tegen een uur of vijf was de baan weer vrij, maar ook da$t was geen lang leven beschoren. Al met al hebben jullie niet veel meer gemist.
Ik speelde nog met de gedachte om 1-2 rondjes te gaan rijden, maar het was mij (1) te druk en (2) er waren teveel haantjes op de baan; leuk om naar te kijken, maar te riskant om tussen te rijden, het is immers al een jaar of zeven geleden sinds dat ik mijn laatste rondje heb gereden; ook al zijn dat er behoorlijk wat rondjes geweest, de ratio kreeg de overhand en het is goed zo.
Verder hebben ook wij een schitterend weekend gehad en bij deze wil ik iedereen bedanken voor de uitstekende sfeer en de goede cohesie binnen de groep.
Wel konden we prima zien wat er allemaal van de baan werd afgehaald. De tweede baansluiting duurde wat langer, naar het schijnt vanwege drie verschillende ongevallen en gezien al het 'schroot' dat werd afgevoerd was e.e.a ook vrij heftig gegaan. Tegen een uur of vijf was de baan weer vrij, maar ook da$t was geen lang leven beschoren. Al met al hebben jullie niet veel meer gemist.
Ik speelde nog met de gedachte om 1-2 rondjes te gaan rijden, maar het was mij (1) te druk en (2) er waren teveel haantjes op de baan; leuk om naar te kijken, maar te riskant om tussen te rijden, het is immers al een jaar of zeven geleden sinds dat ik mijn laatste rondje heb gereden; ook al zijn dat er behoorlijk wat rondjes geweest, de ratio kreeg de overhand en het is goed zo.
Verder hebben ook wij een schitterend weekend gehad en bij deze wil ik iedereen bedanken voor de uitstekende sfeer en de goede cohesie binnen de groep.
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
FF twee plaatjes, de rest komt snel al zwerven er ook al een paar op Facebook haha
Regards/groeten, Jeroen
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Ziet er goed uit! Heb zeker een mooi rij weekend gemist.
Goed om te horen dat de gezelligheid blijft.
Nu meer foto's graag, maak de achterblijvers maar jaloers...
Goed om te horen dat de gezelligheid blijft.
Nu meer foto's graag, maak de achterblijvers maar jaloers...
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Mooi dat jullie weer een geweldig weekend hebben gehad.
Is alles goed gegaan? Geen pech?
Ik was ook wel benieuwd hoe de nieuwe E30 remklauwen het in de bergen hebben gedaan.
Is alles goed gegaan? Geen pech?
Ik was ook wel benieuwd hoe de nieuwe E30 remklauwen het in de bergen hebben gedaan.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Drie maal raden aan welke auto weer gesleuteld moest worden..... Voor de rest geen problemen gehoord of gezien.
So many cars, so little time
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Nou, dan doe ik een hele wilde gok.
Ite ?
Ite ?
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Eifeltrip 2013 - de verhalen, foto's en filmpjes
Bingo. Maar die Wondermike wilde ook niet starten op zaterdag....