Nee een US import NA, de NB was pas vanaf '97.
Heb 'm nu bijna een jaar en ben er wel erg blij mee!
BMW 316 E21 1980 Lapisblau
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Dacht dat ik '98 had gezien maar een 90-er dus. Ik vind juist de meer basic NA's erg leuke auto's. Niet heel snel, maar wel licht en wendbaar. Met name het korte directe stuurhuis vind ik echt geweldig, dat stuurt beter dan welke M3 ook, daar kunnen ze bij BMW echt nog wat van leren. Kan me voorstellen dat je daar best pret mee hebt!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
NA is erg leuk, dat is inderdaad de miata in US. Wel roestgevoeliger dan de NB. Veel plezier met je kart!!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Roestgevoelig inderdaad, maar de mijne is gelukkig roestvrij, heb daar ook specifiek naar gezocht.
NBtjes zijn trouwens net zo erg qua roest, wat gezien de leeftijd helemaal erg is.
Wat Jeroen zegt klopt inderdaad. Ik heb ook nog een erg lichte uitvoering met 935 kg, en dat merk je. Geen airco, geen stuurbekrachtiging, en de revhappy 1.6. Ook koni sportdempers zitten erop. Enige wat ik nog mis is eigenlijk een Torsen sperdiff.
Dat is 'm.
Ik ga kijken of ik dit jaar nog naar de Sharknose Meeting kan komen, heb dat de 2x dat ik geweest ben erg leuk gevonden!
NBtjes zijn trouwens net zo erg qua roest, wat gezien de leeftijd helemaal erg is.
Wat Jeroen zegt klopt inderdaad. Ik heb ook nog een erg lichte uitvoering met 935 kg, en dat merk je. Geen airco, geen stuurbekrachtiging, en de revhappy 1.6. Ook koni sportdempers zitten erop. Enige wat ik nog mis is eigenlijk een Torsen sperdiff.
Dat is 'm.
Ik ga kijken of ik dit jaar nog naar de Sharknose Meeting kan komen, heb dat de 2x dat ik geweest ben erg leuk gevonden!