zal dit geen gevolgen geven aan uw vitessebak? die zal dan toch ook gekanteld zitten?Ik heb ik hem iets meer gekanteld
barry2830 323i / m52b28
- jamesV
- E21 Pro
- Posts: 557
- Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
- Location: west vlaanderen - belgie
- Contact:
Re: barry2830 323i / m52b28
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i / m52b28
Ik had bij de motor geen EWS en volgen andere jongen zou ik in de problemen komen met snelheid signaal, de motor word de auto begrenst op 5200rpm
Ik heb de ECU opgestuurd naar Engeland, waar de EWS en snelheid signaal word uit de ECU word geschreven
Ik heb de ECU opgestuurd naar Engeland, waar de EWS en snelheid signaal word uit de ECU word geschreven
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i / m52b28
Even een kleine Updat.
Ik heb de ECU terug gekregen uit Engeland en ben aardig bezig geweest met het aansluiten van de motor.
Helaas niet zonder slag of stoot en ik ben er nog niet, eerst deed de bezine pomp het niet, die kreeg ik weer aan de gang.
Maar nu krijg ik de injectoren niet aan de gang er staat wel stroom op maar ze krijgen geen seintje dat ze moeten gaag werken.
Hij loopt wel op remmenreinger en als ik een paar x met een massa op de stekker van een injectoren druk dan hoor je de injectoren tikken en als ik hem dan start wil hij aanslaan.
Ik heb wel een beetje spijt van dit verhaal maar goed ik hoop dat ik er uit kom.
Morgen krijg ik een uitlees aparaat hoop dat er wat uit komt en dat ik hem aan de gang krijg.
Ik heb de ECU terug gekregen uit Engeland en ben aardig bezig geweest met het aansluiten van de motor.
Helaas niet zonder slag of stoot en ik ben er nog niet, eerst deed de bezine pomp het niet, die kreeg ik weer aan de gang.
Maar nu krijg ik de injectoren niet aan de gang er staat wel stroom op maar ze krijgen geen seintje dat ze moeten gaag werken.
Hij loopt wel op remmenreinger en als ik een paar x met een massa op de stekker van een injectoren druk dan hoor je de injectoren tikken en als ik hem dan start wil hij aanslaan.
Ik heb wel een beetje spijt van dit verhaal maar goed ik hoop dat ik er uit kom.
Morgen krijg ik een uitlees aparaat hoop dat er wat uit komt en dat ik hem aan de gang krijg.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18699
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: barry2830 323i / m52b28
waar heb je dan spijt van, dat je de ECU naar Engeland hebt gestuurd? Hebben ze hun werk niet goed gedaan dan?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29340
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: barry2830 323i / m52b28
Injectoren hebben permanente plus en een geschakelde massa (die komt vanaf de ECU). Als die massa niet geschakeld wordt kan dat door een ECU fout, EWS (die nu dus uit staat als het goed is), en waarschijnlijk ook als hij een vreemd of ontbrekend signaal heeft van een positiegever meen ik. Kennis heeft weleens tijden lopen klooien en toen bleek dat hij de verkeerde ECU had, ECU miste een signaal van een sensor die niet in dat type was ingebouwd (enkel Vanos ECU op een non-Vanos blok). Heb helaas geen ervaring met dit soort issues bij deze types maar ik zou het in eerste instantie even bij positiegevers zoeken.
Regards/groeten, Jeroen
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i / m52b28
Ik begin er een beetje aan te twijvelen, Ik heb een andere Ecu terug gekrijgen (andere nummers)uwbuurman wrote:waar heb je dan spijt van, dat je de ECU naar Engeland hebt gestuurd? Hebben ze hun werk niet goed gedaan dan?
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i / m52b28
Ik heb een mailtje gestuurd naar de gene die de ECU gedaan heeft ik wacht zij reaksie af ik hoop dat de fout daar ligt want ik weet het niet meerJeroen wrote:Injectoren hebben permanente plus en een geschakelde massa (die komt vanaf de ECU). Als die massa niet geschakeld wordt kan dat door een ECU fout, EWS (die nu dus uit staat als het goed is), en waarschijnlijk ook als hij een vreemd of ontbrekend signaal heeft van een positiegever meen ik. Kennis heeft weleens tijden lopen klooien en toen bleek dat hij de verkeerde ECU had, ECU miste een signaal van een sensor die niet in dat type was ingebouwd (enkel Vanos ECU op een non-Vanos blok). Heb helaas geen ervaring met dit soort issues bij deze types maar ik zou het in eerste instantie even bij positiegevers zoeken.
Ik heb een andere ECU terug gekregen, ik had de nummers opgescheven.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29340
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: barry2830 323i / m52b28
Zegt nog niet alles, al ff gegoogled op allebei de nrs?
Regards/groeten, Jeroen
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i / m52b28
Heb ik gedaan maar ik word er niet echt wijzer van, er staat dat alle bij van een m52 zijn.Jeroen wrote:Zegt nog niet alles, al ff gegoogled op allebei de nrs?
Ik had een mailtje terug gekregen.
Hi Barry, if you have spark and fuel then it should be firing, the EWS system would stop the coils sparking so its not that.
The ECU I sent will be correct
Have you got any diagnostics software? It sounds like it could be crank or cam sensor failure
Kan dat het zijn???
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29340
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: barry2830 323i / m52b28
Waar zit je ergens? Miss kan iemand je storingsgeheugen even uitlezen...
Regards/groeten, Jeroen
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i / m52b28
heb ik net gedaan, kon ik lenen en daar word ik niet vrolijker van.Jeroen wrote:Waar zit je ergens? Miss kan iemand je storingsgeheugen even uitlezen...
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29340
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: barry2830 323i / m52b28
Hij krijgt dus een heleboel niet. Motorkabelboom goed aangesloten? Kan het zijn dat ergens een massa mist die eea aanstuurt? Miss ook even aan de EWS programmeur vragen. En anders miss eens een bedrijf als Boltuning eens bellen, die zijn doorgaans erg behulpzaam.
Regards/groeten, Jeroen
- pattam2009
- E21 VIP
- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: barry2830 323i / m52b28
Boltuning +1
W.b.t de throttle valve switch deze stond bij mijn motor ook niet goed, dit was een kwestie van de schakelaar onder de gasklep iets bij te stellen. Ik ga ervan uit dat dit principe op jouw type motor het zelfde moet zijn als op de m20.
Je moet een klikje horen van de micro schakelaar als de gasklep dicht gaat.
Succes.
W.b.t de throttle valve switch deze stond bij mijn motor ook niet goed, dit was een kwestie van de schakelaar onder de gasklep iets bij te stellen. Ik ga ervan uit dat dit principe op jouw type motor het zelfde moet zijn als op de m20.
Je moet een klikje horen van de micro schakelaar als de gasklep dicht gaat.
Succes.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- barry2830
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 114
- Joined: Tue Jul 23, 2013 6:58 pm
- My E21(s): 79 nl 323i
- Location: nederland
Re: barry2830 323i / m52b28
Hij loopt eindelijk
Het was echt is stoms , brandstofleidingen verkeerd om
Hij heeft gelopen en daarna weer de uitleeskast er op nog 4 fout meldingen.
Dus rustig uitzoeken wat er nu nog moet gebeuren om de storingen er uit te krijgen.
Het was echt is stoms , brandstofleidingen verkeerd om
Hij heeft gelopen en daarna weer de uitleeskast er op nog 4 fout meldingen.
Dus rustig uitzoeken wat er nu nog moet gebeuren om de storingen er uit te krijgen.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!