Luchtmachtdagen - Gilze Rijen 21 juni 2014

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Luchtmachtdagen - Gilze Rijen 21 juni 2014

Post by Jeroen »

Ik was in 2009 al eens op een klassieke Luchtvaartshow in Lelystad en natuurlijk waren we een paar weken terug zelf de lucht in met de Dutch Dakota Association, maar in wezen ben ik nog behoorlijk onervaren met luchtvaartshows. Evengoed komen we best met wat leuke plaatjes thuis, maar er valt nog wel wat te verbeteren om 't helemaal naar m'n zin te maken. Bijzondere momenten, meer letten op de vlieger (als die bijv een hand opsteekt oid), instellingen voor scherpstelling en belichting. Verder is het ook wel een erg massaal evenement (180.000 bezoekers op de zaterdag dat wij er waren!) en kun je zelfs met perspapieren niet heel dichtbij komen, maar evengoed een leuk spektakel en indrukwekkend ook, had nog niet eerder een F16 volle polle gehoord, en wat zijn die dingen wendbaar zeg! Verder overigens een prima georganiseerd evenement met van alles voldoende zoals toiletten, horeca, vervoer van en naar station, etc.

Lekker uitje al is er niet iets vergelijkbaars in 2015, de eerstvolgende Luchtmachtdagen staan gepland voor 2016 in Leeuwarden. Wel leuke evenementen die gepland staan voor 2015 waarvan ik er wel iig ééntje van wil meepikken (ws Volkel):
24-25 mei: Oostwold Airshow http://www.oostwold-airshow.nl
31 mei: Volkel in de wolken, airshow http://www.volkelindewolken.nl
Lelystad hoef je niet meer te zijn, met de overname van Aviodrome door Libéma is de DDA gevlucht en richt Aviodrome zich eigenlijk uitsluitend nog maar op kindertjes.

Anyway, foto's van afgelopen juni!

Image

Image

Uiteraard veel F16 actie

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Maar ook heerlijk oud spul in actie! Wat blijven die V12 Merlin's van Spitfires toch magistraal klinken!

Image

Image

Image

Image

Apache AH-64 demo

Image

LOL

Image

Het was echt wel druk!

Image

Demo van de Spaanse Luchtmacht, enige waar ik echt vond dat men af en toe grote risico's nam

Image

Image

Image

B-25 Mitchell

Image

Vroeger zeiden wij al als je met 4 man bent kun je kaarten, maar wij deden dat toch anders

Image

Demo blussen van een Chinook met een Bambi :P bluszak... eh tot 2500 liter!

Image

Erg indrukwekkend, één van de twee nog vliegende Lancaster bommenwerpers in een uitgebreide demo samen met twee Spitfire's

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nog een beetje F16 actie

Image

Image

Het toetje: de Red Arrows van de Britse Royal Air Force

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nog favorieten?! :crazy


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18654
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Luchtmachtdagen - Gilze Rijen 21 juni 2014

Post by uwbuurman »

Geen blue angels? Een paar jaar geleden hadden we in Leeuwarden de primeur van een gezamenlijke show van Blue Angels en Red Arrows.

Die op twee na onderste foto van de Red Arrows, van zij/onder met de 3 kleuren rook. Die is geniaal!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Luchtmachtdagen - Gilze Rijen 21 juni 2014

Post by Jeroen »

Thanks! Nope, geen Blue Angels gezien volgens mij! Er was nog wel meer actie maar die foto's waren niet naar m'n zin. Er werd wat gespeeld met grote kisten als de MD-11, een oude DC-10 die daar gestationeerd gaat worden als trainingsvliegtuig werd voor m'n neus geparkeerd en Arke kwam even een flyby doen met hun nieuwe dreamliner. Nog een Catalina, een MIG 29, DC-3 kwam pas in actie toen ik alweer bij de uitgang was. Maar wat ik nu gezien en gehoord heb was wel ff genoeg hoor. Maar denk wel dat ik in 2015 een show ga proberen mee te pakken en dan in 2016 Leeuwarden...
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply