Henna M10B20 EFIgnition
Henna M10B20 EFIgnition
Het werd hoog tijd dat ik hier nog eens een toppic ging openen, deze keer over de henna rode 316 waar ik momenteel aan bezig ben.
Omdat de 323i JPS een totaalrestauratie is, en ik 2 jaar geleden terug echt de kriebels kreeg om e21 te rijden heb ik deze 316 van Leon gekocht/geruild.
Eerst was het de bedoeling om hem zo rap mogelijk op de baan te krijgen zodat ik een oldie kon blijven rijden terwijl ik bezig was met de 323i, maar die plannen zijn ondertussen gewijzigd.
Optisch wa de 316 niet verkeerd, maar hier en daar was er te fel aan gepolierd geweest zodat de witte grondlak er op sommige plaatsen doorkwam.
In eerste instantie ging dit zo blijven, en zou ik hem enkel mechanisch in orde zetten, tot ik ermee bezig was, voor ik het wist was hij bijna compleet gedemonteerd
Toen dacht ik, die moet gespoten worden, en omdat de cas zo weinig roest had moest dit ook ineens maar goed gebeuren, scheelt achteraf toch een pak bij de verkoop.
Toen ik bezig was met de spuitwerken dacht ik, waarom geen 6-cilinder van maken ??
En ik was vertrokken...
Dit zijn nu de plannen:
Qua motorisatie heb ik nog 2 keuze's, ik heb de 2.7 van e-einundzwanzig over gekocht (ongevalwagen) en de 2.7 van Verdi heb ik ook nog liggen. Voor de JPS ligt er een 2.8 te wachten
Voor de ophanging: schroefset van de ex van bart Gouda.
Remmen: 323i remmerij.
Interieur: cobra zeteltjes, dashboard flokken, tapijten opnieuw verven met dylon en sportstuurtje.
Velgen: Ik heb een setje gerestaureerde Mims, nog nooit gezien in deze uitvoering, echt bling bling
Aandrijflijn: eco 5 bak, differentieel 3,64 LSD
Body: enkel voorspoiler alpina momenteel, en de zwarte sierlijsten vervangen door chromé sierlijsten.
Verder heb ik nog een heleboel nieuw spul verzameld om hem echt af te krijgen.
Voor de hele M20 ombouw begint ga ik er eerst nog mee naar de keuring om hem als 316 te laten keuren, daarna moet de wagen nooit meer gekeurd worden.
Spijtig genoeg ben ik de foto's van hoe hij er uit zag toen ik hem kocht kijtgeraakt :s
En de foto's die ik wel heb zijn van slechte GSM-kwaliteit, maar iets is beter dan niets, hier de foto's
View My Video
Dan begonnen met enkele kleine mechanische problemen:
Ventilator en ruitenwissermechaniek werkend gemaakt...
Cobra zeteltjes
Motortje
En de roest op de gebruikelijke plaatsen...
En het repareren van deze plekken...
Grondverf...
en grondverf slissen met water
Klaar voor naar de spuitcabine.
En gespoten
Meerdere foto's volgen nog, deze zijn nog van vorig jaar...
Grtz Nick
Omdat de 323i JPS een totaalrestauratie is, en ik 2 jaar geleden terug echt de kriebels kreeg om e21 te rijden heb ik deze 316 van Leon gekocht/geruild.
Eerst was het de bedoeling om hem zo rap mogelijk op de baan te krijgen zodat ik een oldie kon blijven rijden terwijl ik bezig was met de 323i, maar die plannen zijn ondertussen gewijzigd.
Optisch wa de 316 niet verkeerd, maar hier en daar was er te fel aan gepolierd geweest zodat de witte grondlak er op sommige plaatsen doorkwam.
In eerste instantie ging dit zo blijven, en zou ik hem enkel mechanisch in orde zetten, tot ik ermee bezig was, voor ik het wist was hij bijna compleet gedemonteerd
Toen dacht ik, die moet gespoten worden, en omdat de cas zo weinig roest had moest dit ook ineens maar goed gebeuren, scheelt achteraf toch een pak bij de verkoop.
Toen ik bezig was met de spuitwerken dacht ik, waarom geen 6-cilinder van maken ??
En ik was vertrokken...
Dit zijn nu de plannen:
Qua motorisatie heb ik nog 2 keuze's, ik heb de 2.7 van e-einundzwanzig over gekocht (ongevalwagen) en de 2.7 van Verdi heb ik ook nog liggen. Voor de JPS ligt er een 2.8 te wachten
Voor de ophanging: schroefset van de ex van bart Gouda.
Remmen: 323i remmerij.
Interieur: cobra zeteltjes, dashboard flokken, tapijten opnieuw verven met dylon en sportstuurtje.
Velgen: Ik heb een setje gerestaureerde Mims, nog nooit gezien in deze uitvoering, echt bling bling
Aandrijflijn: eco 5 bak, differentieel 3,64 LSD
Body: enkel voorspoiler alpina momenteel, en de zwarte sierlijsten vervangen door chromé sierlijsten.
Verder heb ik nog een heleboel nieuw spul verzameld om hem echt af te krijgen.
Voor de hele M20 ombouw begint ga ik er eerst nog mee naar de keuring om hem als 316 te laten keuren, daarna moet de wagen nooit meer gekeurd worden.
Spijtig genoeg ben ik de foto's van hoe hij er uit zag toen ik hem kocht kijtgeraakt :s
En de foto's die ik wel heb zijn van slechte GSM-kwaliteit, maar iets is beter dan niets, hier de foto's
View My Video
Dan begonnen met enkele kleine mechanische problemen:
Ventilator en ruitenwissermechaniek werkend gemaakt...
Cobra zeteltjes
Motortje
En de roest op de gebruikelijke plaatsen...
En het repareren van deze plekken...
Grondverf...
en grondverf slissen met water
Klaar voor naar de spuitcabine.
En gespoten
Meerdere foto's volgen nog, deze zijn nog van vorig jaar...
Grtz Nick
Last edited by Nick1984 on Sat Mar 16, 2019 8:48 pm, edited 2 times in total.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: Henna 327i
Tafeltje met onderdelen
Het blokje dat er waarschijnlijk in komt te liggen
Het overige plaatwerk strak zetten
Motor van Verdi
Het blokje dat er waarschijnlijk in komt te liggen
Het overige plaatwerk strak zetten
Motor van Verdi
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Henna 327i
Mooi , leuk project!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Henna 327i
die staat daar te wachten om gespoten te worden
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Henna 327i
Leuk om eens wat actiefoto's te zien Nick.
Goed bezig.
Goed bezig.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
Re: Henna 327i
Leuk om mijn blokje weer eens terug te zien
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Re: Henna 327i
jou stuurtje gaat er ook inkomen
Hier een foto van de MiM's die ik klaar heb liggen...
Na al die foto's te bezien moet ik mij toch eens dringend een goede camera aanschaffen
Hier een foto van de MiM's die ik klaar heb liggen...
Na al die foto's te bezien moet ik mij toch eens dringend een goede camera aanschaffen
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Henna 327i
Maak eerst die auto maar eens af, dat duurt al lang genoeg.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Henna 327i
onderdelen verzamelen is ook belangrijk :p
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: Henna 327i
Nick,
gaaf dat je er mee bezig bent, ben benieuwd wat er van gaat komen!!
Als je nog iets zoekt, ik hoor het wel...
groeten loentje
gaaf dat je er mee bezig bent, ben benieuwd wat er van gaat komen!!
Als je nog iets zoekt, ik hoor het wel...
groeten loentje
Re: Henna 327i
Uiteindelijk toch maar beslist om geen gele koplampen te monteren. Vandaag nog het dashboard gedemonteerd om scheurtjes te vullen, en morgen te flokken.
De achterste ruitjes heb ik ook weg gedaan om lichtjes te laten tinten... Hopelijk krijg ik deze week evenveel gedaan dan vorige week
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Henna 327i
Een hoop mooie vooruitgang, mooi! 30 mei klaar zie ik!
Ik moet toch ook eens een bak spullen naar de verzinker sturen, oog voor detail!
Ik moet toch ook eens een bak spullen naar de verzinker sturen, oog voor detail!
Regards/groeten, Jeroen