323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Dat zou zomaar kunnen zijn Michel.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
wel mooi proefrijweer vandaag
succes
groeten loentje
succes
groeten loentje
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Als je de daver over heel de wagen voelt dan is de kans idd zeer groot dat dit het tusenlager is.. succes!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Update: 16-04:
Ik heb nog steeds last van het vreemde geluid in mijn auto en gisteren bij het proefrijden met een ander diff kwam ik erachter dat het geluid erger wordt en waarschijnlijk helemaal niet uit de aandrijflijn komt. Stilstaand voor een stoplicht hoorde ik het geluid nu ook een paar keer en het komt dus voor uit de motor.
Ik ga vanavond de radiateur verwijderen en de distributieset controleren en een andere grote verdachte, de nieuwe waterpomp
Ik zag ook dat hier al weer druppels aanhangen.
Andere verdachten zijn dan de dynamo of de stb-pomp.....zucht.
Ik heb nog steeds last van het vreemde geluid in mijn auto en gisteren bij het proefrijden met een ander diff kwam ik erachter dat het geluid erger wordt en waarschijnlijk helemaal niet uit de aandrijflijn komt. Stilstaand voor een stoplicht hoorde ik het geluid nu ook een paar keer en het komt dus voor uit de motor.
Ik ga vanavond de radiateur verwijderen en de distributieset controleren en een andere grote verdachte, de nieuwe waterpomp
Ik zag ook dat hier al weer druppels aanhangen.
Andere verdachten zijn dan de dynamo of de stb-pomp.....zucht.
So many cars, so little time
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Hmzz niet fijn...
succes!
succes!
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Nog steeds niet gevonden dus.
Ik denk dat als jij aan je stuur draait en het geluid wordt niet erger dat je de stuurbekrachtigingspomp kan afschrijven als oorzaak.
Ik denk dat als jij aan je stuur draait en het geluid wordt niet erger dat je de stuurbekrachtigingspomp kan afschrijven als oorzaak.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Dat zijn rare grappen allemaal. Even wat suggesties:
1. verwijder de snaren van dynamo en stuurbekrachtiging, kijk of het geluid er dan nog is. Zo ja: controleer centrale moer trillingsdemper, waterpomp, spanrol. Kijk ook gelijk naar speling op de assen en ophanging van SB pomp en dynamo. Geluid wel weg: je moet dus bij dynamo, waterpomp of SB pomp zijn.
2. waterpomp: waar exact hangen die druppels aan? Was het pasvlak 100% van blank glimmend metaal of kan het zijn dat pakkingrest roet in het eten gooit?
3. vervolgens monteer je 1 van de snaren en kijkt met welke het geluid terug komt
Andere dingen losgehad die aan de rammel kunnen zijn?
1. verwijder de snaren van dynamo en stuurbekrachtiging, kijk of het geluid er dan nog is. Zo ja: controleer centrale moer trillingsdemper, waterpomp, spanrol. Kijk ook gelijk naar speling op de assen en ophanging van SB pomp en dynamo. Geluid wel weg: je moet dus bij dynamo, waterpomp of SB pomp zijn.
2. waterpomp: waar exact hangen die druppels aan? Was het pasvlak 100% van blank glimmend metaal of kan het zijn dat pakkingrest roet in het eten gooit?
3. vervolgens monteer je 1 van de snaren en kijkt met welke het geluid terug komt
Andere dingen losgehad die aan de rammel kunnen zijn?
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Waterpomp lekt uit gaatje onderin. Pasvlak was brandje schoon. Vanavond eerst riemen los en testen. Stb maakt geen geluid als het stuur in uiterste hoek staat.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Dat had de mijne ook maar daar kwam bij mij niet het jankende geluid vandaan. Doch ik zou hem inderdaad ook vervangen alvorens zo'n trip te maken.Wondermike wrote:Waterpomp lekt uit gaatje onderin. Pasvlak was brandje schoon. Vanavond eerst riemen los en testen. Stb maakt geen geluid als het stuur in uiterste hoek staat.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Nooit leuk dit en al zeker niet zo kost voor een lange trip .. hopelijk 1 van de opgenoemde oorzaken dan valt het nog redelijk vlot op te lossen ..
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Net thuis, druk met overwerk. Ook dat nog!
Ligt een briefje op de aanrecht, vergeet je de APK morgenochtend niet
Koet is waar ook, APK voor deze Baur, ik ga dus niet slopen vanavond en eerst dat afhandelen morgen. Misschien heeft hij ook nog ideeën.
Ligt een briefje op de aanrecht, vergeet je de APK morgenochtend niet
Koet is waar ook, APK voor deze Baur, ik ga dus niet slopen vanavond en eerst dat afhandelen morgen. Misschien heeft hij ook nog ideeën.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Zo, de auto is weer goedgekeurd tot 2017 Als ik de druppeltjes olie onder de bak met een doekje weghaalde zonder adviespuntjes
Wel een aandachtpuntje voor mezelf, de keerring van de schakelstang.
Met een soort stethoscoop de verschillende onderdelen van de auto langs, waterpomp mooi stil, stb-pomp mooi stil maar de dynamo klinkt niet echt fris.
Het zou kunnen dat door het vervangen van de riemen deze strakker staan dan voorheen en dat hij nu teveel druk zet op de matige lagers.
Dus ouwe broek aan en sleutelen maar! Owja dynamo vervangen is bijna net zo leuk als de startmotor
Wel een aandachtpuntje voor mezelf, de keerring van de schakelstang.
Met een soort stethoscoop de verschillende onderdelen van de auto langs, waterpomp mooi stil, stb-pomp mooi stil maar de dynamo klinkt niet echt fris.
Het zou kunnen dat door het vervangen van de riemen deze strakker staan dan voorheen en dat hij nu teveel druk zet op de matige lagers.
Dus ouwe broek aan en sleutelen maar! Owja dynamo vervangen is bijna net zo leuk als de startmotor
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Mooi vwb APK! Die keerring van de schakelstang heb ik al 2x vervangen en lekt nu weer, ik vind het mooi geweest waar vet zit gaat 't niet roesten
Ah joh dynamo is prima te doen. Liever 3 dynamo's dan 1 startmotor wat mij betreft! Zeker niet vergeten de accu los te koppelen maar accu eruit geeft je net even wat meer werk- en aflegruimte.
Enne, ach als het alleen maar de dynamo is, had veel erger gekund... en je hebt nog 6 weken om te testen dus alles prima zo
Ah joh dynamo is prima te doen. Liever 3 dynamo's dan 1 startmotor wat mij betreft! Zeker niet vergeten de accu los te koppelen maar accu eruit geeft je net even wat meer werk- en aflegruimte.
Enne, ach als het alleen maar de dynamo is, had veel erger gekund... en je hebt nog 6 weken om te testen dus alles prima zo
Regards/groeten, Jeroen