Reactietopic voerrally 20/8/2016

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by uwbuurman »

Hier alle reactie plaatsen graag.

Allereerst mijn dank aan Rb, Remy en ook Peter voor het organiseren van deze geweldige dag!

Het was een leuke route, leuke omgeving, lekker eten en leuke groep! Weer nieuwe mensen ontmoet, altijd goed!

Zoals jullie weten is mijn cabrio tijdelijk uit de vaart, waardoor mijn aanwezigheid niet zeker was. Ik heb van diverse mensen hele fijne reacties gekregen, van verzoeken om toch te komen tot aanbiedingen om mee te kunnen rijden. Dat is wel hartverwarmend!!

Ik was aanwezig vandaag, mee heen en teruggereden met Arnold en Rinke in de Alpina B6 en de tour gedaan met Gerrit samen in de Hartge. In beide autos heb ik een stuk mogen rijden. Totaal verschillende karakters in de auto's, door de verschillende setup en motoren. Erg gaaf en daarvoor mijn hartelijke dank!

Kortom, een geslaagde dag! Twee minpuntjes, een 320/6 met een lekke stuurbekrachtigingspomp en een 323i met een overleden dynamo. Maar dat is te overzien en beide problemen werden met clubliefde en vriendschappelijkheid opgelost :thumbsup

Organisatie bedankt, Gerrit, Arnold bedankt!!!


It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by 323baur »

Een heel dikke merci aan de organisatie. Een topdag met echt veel uiteenlopende dingen.
Van amerikaans grafmonument tot pech voor mevrouw de president. Mooie route, lekker eten en vooral: leuke mensen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by Nick1984 »

Merci Remy, Rob en Peter voor de fantastische toer! :thumbsup

Ik heb er echt van genoten, en mijn vriendin ook! :D
Hier nog een paar GSM foto's...

Image

Image

Image

Image

Image

Grtn Nick
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by Arnold D »

Remy, Rob en Peter, ontzettend bedankt voor de uitermate leuke dag die wij hebben gehad. Organisatie was top, evenals het gezelschap, toertocht en het eten. Voor ons was het een lange dag, 6 uur opgestaan en om 24.00 uur weer thuis. :thumbsup
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by gerrit323 »

400km erbij op de hartge .. was de moeite waard .. voor zo'n uitjes haal ik hem graag uit de garage.

Thx aan de organisatoren en iedereen voor de leuke dag, en Koos fijn gezelschap ben jij :thumbsup als je een zitje nodig hebt .. altijd plaats in de auto :wink:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by Jeroen »

Okeeejjjj verslagje van deze kant! Zaterdagochtend met een cluppie (Ite & Mathilde, Walter & Cindy, Michel & Mike, Sven en Monique) die kant op. Aangezien we er een weekendje weg van gingen maken en de verwachting voor zondag niet top was de E36 323ti maar meegenomen, na bijna 3 ton still going strong zeiden we nog :bag Lekker op tijd aanwezig en de bekende kofferbakhandel kwam al snel op gang. Erg leuk was ook de opkomst van de dames, naast 7 'oudgedienden' mochten we met Lotte, Cindy, Ellen en Scarlett ook 4 nieuwe dames verwelkomen en dat is voor onze uitjes een record denk ik, leuk! Vervolgens een bakkie koffie en rijden maar!

Bij het wegrijden gaat het laadstroomlampje van de 323ti flauwtjes branden. Lampje reageert niet op gas geven, de multiriem zit er goed op, gewoon maar karren. Maar reeds na enkele kilometers gaat het bergafwaarts. De radio valt uit, het ABS lampje gaat branden en met een laatste flauwe kreet kan een stervende claxon Ite nog net waarschuwen. Op eigen kracht komt de auto nog in een parkeerhaven maar dan is het ook klaar. Bij Ite en Mathilde ingestapt en dat leverde een hilarische en zeer gezellige rit op!

Op naar het verlaten tankstationnetje zodat ook diegenen die dit bijzondere fotomoment afgelopen jaar hebben moeten missen er ook nog bij op de foto konden. Direct door naar een andere leuke plek om vanuit een uitkijktoren wat foto's te schieten alwaar we ook een lekkere bui op ons dak kregen, de dames konden nog een mooie schuilplek vinden gelukkig. Even later brak gelukkig de zon door om ons die dag niet meer in de steek te laten, dus ook qua weer een meer dan geslaagde dag! Na een fraaie rit door het Limburgse heuvelland komen we bij de bekende en hoogst gewaardeerde lunchlocatie van Moeder de Gans aan.

We gaan weer door de heuvels in en bij tijd en wijle waan je je echt in de Eifel. Wat een fraaie route en omgeving! We maken nog enkele indrukwekkende stops zoals bij de Amerikaanse begraafplaats Henri-Chapelle waar circa 8.000 Amerikaanse soldaten zijn begraven die met name tijdens het Ardennen-offensief van 1944 zijn omgekomen. Net als vorig jaar doen we de brouwerij van Val-Dieu aan, en dit jaar strijken we er ook neer om te proeven en inkopen te doen. Daarna moeten Ite, Mathilde, Tamara en ondergetekende helaas afhaken. Een kennis is namelijk met de E39 en trailer onderweg om de compact op te halen. We laden de auto op en gaan daarna met z'n vijven dineren in ons hotel, erg gezellig! Ite, Mathilde en Willem gaan terug rijden met de E39, wij krijgen de E30 cabro te leen waarmee we zondag zonder oponthoud weer naar huis hobbelen.

Het is een geweldig uitje geweest! Complimenten aan Remy, Rob en ook Peter_P (je werd gemist!) voor de indrukwekkende route en al het regelwerk, iedereen dank voor de aanwezigheid, gezelligheid, etc etc en dank aan Ite voor de repatriëring en leenauto. We voelen ons gezegend met zo'n gezellige en behulpzame vriendengroep en kijken alweer uit naar de volgende trip... de Vijflandenrit eind september!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by uwbuurman »

Mooie plaatjes, Jeroen!!

Maar ehh, lekker aan de sapjes gezeten nog, zaterdagavond? Arnold en Rinke die heb en mij ook meegenomen en ik reed zeker niet in jullie clubje heen hahahaha
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by bmw e12 e21 »

Bedankt voor de fijne reacties en mooie foto's!
Rob een ik vonden het ook geslaagd. Al zijn aanmerkingen voor volgende keer altijd welkom.
Peter_p kon er helaas niet bij zijn. Die is op vakantie met de caravan.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by Jeroen »

Thanks! Haha Koos nee idd was lekker aan het tikken maar die waren er idd niet bij op de heenweg haha, ik heb Arnold gelijk gedelete hihi
Regards/groeten, Jeroen
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by Bram_Baur »

Zowel Lotte als ikzelf hebben ervan genoten. Fijne dag, fijn gezelschap, fijn rijden... TOP!
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by Jeroen »

En deze hoort hier natuurlijk ook
Remy wrote:Organisatie bedankt voor het uitzetten van deze leuke dag. Limburg is echt mooi, het heuvellandschap met uitzicht over een dal is prachtig. Het weer zat gelukkig ook nog mee! Helaas is mijn stuurbekrachtigingspomp gaan lekken, op advies de V-snaar door geknipt en verder. Dat ging prima. We hebben genoten ook van de 320/6......
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by BertjeConti »

bmw e12 e21 wrote:Bedankt voor de fijne reacties en mooie foto's!
Rob een ik vonden het ook geslaagd. Al zijn aanmerkingen voor volgende keer altijd welkom.
Peter_p kon er helaas niet bij zijn. Die is op vakantie met de caravan.
Yep, Zeer geslaagde dag gehad, de dag daarna zit je wel een beetje met een kater thuis, en blijven de prachtige belevenissen nog heerlijk door mijn hoofd malen.

Na Val-dieu is er inderdaad een groepje afgehaakt omdat het al laat begon te worden, dus met een kleinere groep de tocht helemaal afgereden, alwaar ook nog hele mooie stukken in zaten, zelfs een stukje lekker stof happen en off-road, en we open deur in de garage van Remy hebben gehad.

Vanaf Remy's garage heeft hij de rit vervolgt in z'n M535i, die hij flink de sporen heeft gegeven, maar de groep kon gemakkelijk volgen. :whistle
(of kwam dat door die Saab met een oud vrouwtje achter het stuur, die je maar niet voorbij kwam, Remy?)

We bewaren dit laatste deel gewoon voor de volgende keer, dan doen we het nog eens over voor iedereen.

Aankomst bij Hotel Bergrust in Bemelen alwaar we heel vriendelijk ontvangen werden en nog lekker nagenoten hebben met drankjes en een eenvoudig maar smakelijk diner. Later ging zelfs de open haard buiten onder het afdak nog voor ons aan, dusss................Petra en Ik vertrokken als laatsten en sloten de dag af door de E12 nog eens flink de sporen te geven op de snelweg naar huis, en onderweg nog na te keuvelen over een geweldige dag.

Zoals altijd weer prachtige foto's van Jeroen :thumbsup , daar kan ik nog lang van na genieten.

Voorwerk en organisatie met Remy en Peter was ook leuk om te doen, ik heb het met veel liefde en plezier gedaan.

Petra & Rob
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by Jeroen »

Thanks, zag idd dat jullie ook met een leuke ploeg waren wezen eten, mooi! En de omgeving is zo mooi dat een derde editie helemaal niet vervelend zal zijn haha. Alleen is de Megasquirt demo erbij ingeschoten!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by BertjeConti »

Jeroen wrote:Thanks, zag idd dat jullie ook met een leuke ploeg waren wezen eten, mooi! En de omgeving is zo mooi dat een derde editie helemaal niet vervelend zal zijn haha. Alleen is de Megasquirt demo erbij ingeschoten!
Nee hoor, Megasquirt hebben we in Bemelen nog een beetje bekeken.

Maar houden jullie tegoed...
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Reactietopic voerrally 20/8/2016

Post by Manitoba »

Peter_P, Rob en Remy: thanks voor een prachtige dag! Cindy en ik hebben van alles genoten: van het gezelschap, de prachtige en gevarieerde route, de stop-locaties, van de hele dag!

Wij hebben in een bed-and-breakfast overnacht in Valkenburg, Ferrum Ferrum (eigenlijk in IJzeren; vandaar ook de naam). Echt een aanrader! Zijn pas sinds mei dit jaar open en wordt beheerd door een stel uit Friesland wat in januari van Sneek naar IJzeren is verhuisd en in oude, boerenhoeve achtig pand, een hele mooi B&B is begonnen. Zaterdagavond hebben we daar, na een welkomst-drankje, nog even in de regen in de jacuzzi gelegen en daarna heerlijk geslapen in een prachtige, comfortabele kamer. De volgende ochtend om 9 uur stond er een heerlijk ontbijtje voor de deur van onze kamer ("Parel", genaamd) wat we heerlijk op de kamer hebben gebruikt. Daarna zijn we einde ochtend Valkenburg in gegaan en daar de oude ruïne bezocht en lekker op een terrasje gezeten. Toen nog even terug naar het verlaten tankstationnetje in Withuis, waar Cindy met de geleende camera van Jeroen (dank!!!!!) nog wat foto's van mijn e21 heeft gemaakt:

Image

Daarna weer terug naar Valkenburg voor nog meer terras en een prima pastaatje en pizza waarna we rustig naar huis zijn gereden.

Een heerlijk weekend en het is ook Cin erg goed bevallen. Ze vond het mooi om ons allemaal te leren kennen en de gezamenlijke passie die we allemaal op onze eigen manier beleven, te ervaren. Voor haar was het zeker niet direct de laatste keer dat ze er bij is geweest!

Wat betreft de auto: voor de Vijflandentour heb ik wel wat (hopelijk kleine) issues op te lossen. Daarover even verder in mijn eigen topic

Greetz,
Walter.
Post Reply